Besloten forumgedeelte

Aanbevolen berichten

Wellicht is het al eerder aan de orde geweest, maar met de zoekfunctie kon ik niks vinden. Ik mis eigenlijk op Higherlevel een besloten forumgedeelte. Voor dit gemis zijn twee redenen aan te wijzen: Google en privacy.

 

Zo ben ik bijvoorbeeld aan het stoeien met een idee voor mijn bedrijf. Waarbij ik graag eens feedback zou willen hebben. Een optie is natuurlijk binnen mijn omgeving ten rade gaan, hier zie ik echter geen heil in. Terwijl op Higherlevel leden rondstruinen die ongezouten hun mening geven, positief of negatief en vanuit allerlei invalshoeken/branches. Toch zal ik mijn vraagstelling niet op een openbaar gedeelte neerzetten. Google is immers altijd in de buurt van Higherlevel. Daarnaast gaat het ook niet iedere passant aan.

 

Is het dus mogelijk om een besloten gedeelte in te voeren met een flinke drempel om toegang te krijgen? Bijvoorbeeld pas bij 150 posts is dit gedeelte pas zichtbaar en krijgt men toegang tot het gesloten gedeelte. Ook zou dit gedeelte uitgesloten moeten worden van indexering door zoekmachines.

 

Hebben meer mensen interesse hierin? Wat zijn de meningen?

 

Link naar reactie

Ik zie er ook wel wat in, ik gooi soms ook dingen erin die mij iets lijken om uit te voeren, maar weet tegelijkertijd dat er zeer veel concurrentie op de loer ligt waarbij ik dus bij sommige stukken nu maar mensen prive aanschrijf als het ware; echter zou het mooier zijn om verschillende mensen toe te kunnen laten.

 

Daarin vind ik de eis "een volledig ingevuld profiel" nog te soft eigenlijk, want dat kan iedereen doen. Ik denk dat je dan toch moet denken aan de hoeveelheid posts (die je trouwens ook vrij vlot kan vol spammen) die je tenminste moet hebben of dat iemand specifiek toestemming verleend bij aanvraag... Hoe precies dat weet ik ook niet, ik denk dat je dat samen moet afstemmen met de gebruikers.

 

En zeker is het het zo dat je concurrentie en afkijkende concurrentie nooit geheel kunt voorkomen, maar het is wel prettig dat niet de concurrentie die toevallig even te googlen mijn nieuwste idee, die ik eigenlijk presenteer, er vanaf "jat" om het zo maar te zeggen en dat ik het kwijt ben... Ik denk dat dat met een beschermde omgeving voor een zeer groot deel al weggenomen kan worden.

Link naar reactie

Zo ben ik bijvoorbeeld aan het stoeien met een idee voor mijn bedrijf. Waarbij ik graag eens feedback zou willen hebben. Een optie is natuurlijk binnen mijn omgeving ten rade gaan, hier zie ik echter geen heil in. Terwijl op Higherlevel leden rondstruinen die ongezouten hun mening geven, positief of negatief en vanuit allerlei invalshoeken/branches. Toch zal ik mijn vraagstelling niet op een openbaar gedeelte neerzetten. Google is immers altijd in de buurt van Higherlevel. Daarnaast gaat het ook niet iedere passant aan.

 

Ik zie zelf niets in het voordeel van een besloten gedeelte. Het aardige van HL is JUIST dat iedereen met en zonder verstand van zaken, wel of niet gehinderd door enige kennis uit de meest duistere spelonken van het ondernemerschap zijn ongezouten mening kan geven. Juist daardoor ontstaat discussie en uit discussie ontstaan weer onverwachte oplossingen. Nadeel is dat je, zodra je onder je eigen naam en een volledig ingevuld profiel post, herleidbaar bent. Wil je in alle privacy je hele hebben en houwen op tafel gooien, zoek dan enkele mentors die je echt vertrouwt.

Link naar reactie

Nadeel is dat je, zodra je onder je eigen naam en een volledig ingevuld profiel post, herleidbaar bent. Wil je in alle privacy je hele hebben en houwen op tafel gooien, zoek dan enkele mentors die je echt vertrouwt.

 

En dat nadeel zou ik dus graag willen ondervangen. Een mentor klinkt als een leuke oplossing. Toch stuit je dan op twee problemen. Als eerste wie wil eens een luisterend oor zijn en ten tweede is een mentor ook weer beperkter. Het is maar één paar oren/ogen.

 

Bij een besloten forum geen lurkers en Google, maar wel inspirerende en enthousiasmerende leden met een verschillende achtergrond. Het klinkt als een klein paradijs.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In het verleden hadden we "file sharing" (invited only), daar kon je mensen uitnodigen om documentatie, danwel je specifieke vraag te stellen en/of je businessmodel te plaatsen. Helaas door gebrek aan animo (lees: geen gebruik) is deze toen weer van het forum verwijderd.

Op zich geen slecht idee als nu naar iets soortgelijks behoefte is. Maar ondervangen doe je niets.

Op aantal post toegang geven/krijgen zou nu dus al betekenen dat je daar zelf niet in kan en de helft van degene die nu gereageerd hebben ook niet.

 

Een idee kan zijn. dat men mensen inviteert... Een groepje geselecteerd voor jouw specifieke vraag. Omdat niet iedereen iedereen kent, of juist weer amdere interessanten kent, kunnen die eventueel op hun beurt ook weer iemand inviteren om aan te haken op die discussie met een speciaal password. Een volledig profiel is dan wel van belang, zodat je dan zelf ook inzicht hebt in die persoon.

Als de discussie die dan ontstaat tot einde komt, deze weer sluiten (al dan niet met een tevreden antwoord). En als je hiermee als randvoorwaarden stelt dat, mocht je alsnog iemand hebben die je liever niet wenst, dat je die dan weer kan bedanken en geen toegang meer geeft.

My 2 cents in een oplossing.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ondanks eventuele Big Brother gevaren is google docs het beste besloten samenwekingstool dat ik ken, helemaal als het gecombineerd wordt met een besloten blog. Ik zie geen noodzaak voor HL om daar voorzieningen voor te creëren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

In het verleden hadden we "file sharing" (invited only), daar kon je mensen uitnodigen om documentatie, danwel je specifieke vraag te stellen en/of je businessmodel te plaatsen. Helaas door gebrek aan animo (lees: geen gebruik) is deze toen weer van het forum verwijderd.

Op zich geen slecht idee als nu naar iets soortgelijks behoefte is. Maar ondervangen doe je niets.

Op aantal post toegang geven/krijgen zou nu dus al betekenen dat je daar zelf niet in kan en de helft van degene die nu gereageerd hebben ook niet.

 

Een idee kan zijn. dat men mensen inviteert... Een groepje geselecteerd voor jouw specifieke vraag. Omdat niet iedereen iedereen kent, of juist weer amdere interessanten kent, kunnen die eventueel op hun beurt ook weer iemand inviteren om aan te haken op die discussie met een speciaal password. Een volledig profiel is dan wel van belang, zodat je dan zelf ook inzicht hebt in die persoon.

Als de discussie die dan ontstaat tot einde komt, deze weer sluiten (al dan niet met een tevreden antwoord). En als je hiermee als randvoorwaarden stelt dat, mocht je alsnog iemand hebben die je liever niet wenst, dat je die dan weer kan bedanken en geen toegang meer geeft.

My 2 cents in een oplossing.

 

 

 

 

Klinkt een beetje als de besloten Q&A sectie op LinkedIn... Wellicht is het wel een goede optie.

Link naar reactie

In het algemeen:

 

In elk forum/community is na verloop van tijd behoefte aan subgroepen met wel/niet besloten gedeelten.

We hebben het hier voor een deel opgevangen door goed te kijken naar subfora zoals Innovatie, Marketing, Verzekeringen, Plannen, etcetera.

 

Dat hierna nog belangstelling is om bijv. apart te gaan zitten met een apart groepje i.t.t. iedereen, vind ik begrijpelijk. Het is mijn doel om dit vroeger of later te introduceren hier op HL. Zolang er maar aan een aantal voorwaarden worden voldaan: dit moet geen afbreuk doen aan de community als geheel. HL vervangen door 1000-en subgroepjes is geen oplossing in die zin. Dit laatste is de vrees van veel mensen: "we hadden net een mooie club mensen bij elkaar en nu gaat iedereen apart zitten!".

 

Het is wel een lastig onderwerp, maar het is noodzakelijk om hier het hoofd over te breken. De beste oplossing komt door te kijken naar de behoeften van de leden van dit forum. Dan zie je dat de meeste leden algemene interesse hebben in verschillende soorten onderwerpen. Daarnaast heeft iedereen 2-3 favoriete subfora. En verder zijn er een 5-10 onderwerpen, die min of meer gevolgd worden.

 

Het is dus niet zo dat leden hier maar om 1 ding komen.

 

Daarnaast is er bij een aantal mensen de behoefte om met een aparte selectie leden te kunnen praten. Of (zoals Perry) in een aparte, besloten ruimte te zitten. (we hebben o.a. hiervoor een chatruimte gehad, maar die is weg door gebrek aan belangstelling)

Geen probleem, volgens mij. Gewoon een additionele service van het forum, waardoor (meer ervaren) leden er nog meer/langer gebruik van kunnen maken. En dat kan geen slecht ding zijn.

 

Voor mensen die metaforen aardig vinden: een cafe kan je een voorbeeld van een community noemen. Je komt daar voor de algemene gezelligheid en om te kijken of je verschillende mensen kan spreken. Maar om de zoveel tijd is het prettig om je even terug te kunnen trekken voor een vertrouwelijk gesprek. Of met de vrouwen alleen te kunnen spreken.

 

Wat helemaal ideaal zou zijn, is als HL als geheel op een of andere manier kan profiteren van dergelijke subgroepen/afgescheiden groepen. Bijvoorbeeld door verslagen van gesprekken in het algemene forum?

Link naar reactie

Ewout, ik denk dat je het goed samenvat. Alles in de openheid is leuk vanwege het wervende effect en de leereffecten, maar soms is het gewoon nodig dat het overleg vertrouwelijk is.

Splitsing in subgroepjes zou ik niet bang voor zijn, want de open gedeelten zijn interessant genoeg om te blijven komen. De vertrouwelijke gedeelten kunnen misschien na verloop van tijd weer worden gesloten.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie

Ik ben tegen een besloten deel van het forum. Als ik besloten wil discussieren dan zoek ik zelf wel ergens een besloten forum. Toen Webgrrls het lidmaatschap van de vereniging verplicht ging stellen om de mailinglists te kunnen blijven lezen, ben ik afgehaakt. Niet omdat ik geen lid wilde zijn, maar omdat ik het principieel onjuist vond om het deelnemen aan de mailinglists te beperken. Die lists ontleenden hun bestaansrecht aan de openheid, net als HL. Als een deel van de discussie op HL zich gaat afspelen in een besloten deel, dan haak ik af.

Link naar reactie

Ik ben tegen een besloten deel van het forum. Als ik besloten wil discussieren dan zoek ik zelf wel ergens een besloten forum. Toen Webgrrls het lidmaatschap van de vereniging verplicht ging stellen om de mailinglists te kunnen blijven lezen, ben ik afgehaakt. Niet omdat ik geen lid wilde zijn, maar omdat ik het principieel onjuist vond om het deelnemen aan de mailinglists te beperken. Die lists ontleenden hun bestaansrecht aan de openheid, net als HL. Als een deel van de discussie op HL zich gaat afspelen in een besloten deel, dan haak ik af.

 

Ben het helemaal met Christine eens, een besloten forum schrikt potentiële bezoekers af. Het gevolg zal zijn dat het openbare forum inhoudelijk zal "verarmen" en daar zit ik en naar ik aanneem ook anderen niet op te wachten.

 

Als er dan toch iets in het beslotene besproken moet worden is er de mogelijkheid van een PM !

 

Link naar reactie

Ik merk dat mijn vorige post niet helemaal is begrepen. Het gaat hier over twee totaal verschillende dingen.

1. Een besloten deel op een forum dat slechts d.m.v. een drempel kan worden bezocht/gebruikt.

Daar zie ik ook niks in en komt zelfs elitair over.

2. Een voor spotbots e.d. afgesloten gedeelte van een forum, waarje b.v. tijdelijk zaken kunt bespreken, die je niet middels Google en de andere bots her en der verspreid wilt aantreffen. Zaken die b.v. als ondernemers onder elkaar even forum-vertrouwelijk willen behandelen.

Daar lijkt me niks mis mee.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.