• 0

Dikke stempel op mijn voorhoofd

Hallo allemaal.

Ik zal kort mijn geschiedenis schetsen,ik heb 20 jaar een klein maar leuk bedrijfje gehad,begonnen als èènmans zaak later met 35 man personeel,helaas nooit een bv van gemaakt,door mijn scheiding moest ik mijn ex uitkopen,zei had daar ook recht op we hadden de zaak samen opgebouwd,door alle omstandiheden raakte ik volledig de weg kwijt,en heb de zaak uit mijn vingers laten glippen,ben in 2005 in de wsnp terecht gekomen en heb dit 3 jaar doorlopen en in mei de schonelei gekregen,nu wil ik weer opstarten alle instantie,s gebeld,geschreven of er problemen zouden onstaan als ik zou beginnen

dit was niet het geval,ik heb alles geregeld om 1 september te kunnen starten zelfs het financieele gedeelte alles is rond

ik moest alleen nog inschrijven bij de kvk formaliteit dacht ik,overgens heb ik ook de kvk vooraf gebeld en deze zeiden mij dat er geen problemen zouden zijn als ik weer kwam inschrijven,gisteren gaan inschrijven draaid deze vriendelijke man mijn uitreksel uit staat er met dikke vette letters op gedrukt dat ik in de schuldsanering zit,ok zei de man dan moet u de uitspraak van de rechter met daarop de schonelei maar kopieeren en hier afgeven,heb ik gedaan maar de man belde vandaag met de mededeling dat eerst de slotuitdelingslijst afgehandeld moest zijn,dit is een formaliteit waar ik niks meer mee te maken heb,ik heb tenslotte de schonelei gekregen uitspraak via rechtbank,afhandeling kan maanden in beslag nemen,ik kan nu dus niet beginnen,een uitreksel met deze stempel hoef ik echt nergens mee aan te komen.Ik heb mezelf goed voorbereid en mijn huiswerk gedaan,door verkeerde informatie kom ik in een situatie die zijn weerga niet kent als ik 1 september niet kan starten vervallen de contracten en zal ik dus failliet gaan voordat ik kan beginnen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het betreft hier indirect een vraag, met een emotie.

 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat, terwijl je alles hebt nagevraagd en uitgezocht en toch dit antwoord krijgt, je alsnog wordt geremd. Blij met je schonelei en de uitspraak van de rechter. Weer volle energie om een frisse nieuwe start te maken. Alles voor je nieuwe bedrijf ligt al klaar, inclusief contracten. En dan wordt je alsnog geremd. Omdat je dossier pas gesloten wordt als de slotuitdelingslijst afgehandeld is. Een beraucratische afhandeling waar je dan niet op zit te wachten. En dan, gezien de start van je bedrijf, dus voorlopig niet verder van start kan gaan.

Bij de volledig afhandeling van een faillisssement en de definitieve uitkomst van de schonelei is de slotuitdelingslijst nodig.

Het kan dat hierin verschillen zijn met de voorlopige uitdelingslijst omdat tijdens de verificatievergadering nog aanpassingen worden gemaakt. Eerder dan dat is je dossier niet gesloten. Helaas was je hiervan, bij alle navraag die je gedaan hebt, niet op de hoogte. Vreemd eigenlijk dat dit niet in een begeleidend schrijven zat toen je de uitspraak van de rechter en je schonelei hebt ontvangen. Maar dit even terzijde.

Heb je al persoonlijk contact gehad met degene die jouw dossier in behandeling heeft. Heb je hem/haar al je businesscase toegelicht en uitgelegd dat, nu je snel van start wilt gaan, je hiervan afhankelijk bent? Heb je enig inzicht in hoe lang het precies gaat duren?

Er is niets ergers dan wachten, maar misschien kun je het qua tijdspad nog afstemmen met de personen waar je al afspraken/contracten mee hebt?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik ken nog wel iemand bij de Hell's angels, als er wat mannetjes heen moeten: roept u maar! ;D

 

Maar goed het is natuurlijk wel zwaar klote dit, enige wat ik nog kan bedenken wat zou kunnen helpen is om te proberen om met een zo'n hoog mogelijke persoon bij de kvk te bellen (directeur van je regio?), als je duidelijk uitlegt dat je helemaal klem zit en je aan de telefoon andere voorlichting hebt gehad wil hij/zij misschien wat regelen.

 

Veel succes!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook een idee...

Misschien dat die hoge ome van de KvK naar zijn voorlichters meldt dat ze goed dienen voor te lichten, maar verder dan dat zullen ze waarschijnlijk niet gaan.

De KvK legt dit soort contacten niet. Die bellen niet met jusititie om te vragen hoe dat nu zit en hoe lang het nog gaat duren. Mocht dit wel het geval zijn dan in deze "uitzonderingen daargelaten".

Helaas zal je hier zelf achteraan moeten gaan.

Ik hoop voor je dat er een snelle afwikkeling is en wens je in ieder geval enorm veel succes met je nieuwe bedrijf.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie,s.

 

Maandag eerst maar eens contacten met mijn bewindvoerder,zei was ook van mijn plannen op de hoogte

en wist dat ik 1 september zou starten.

Laat ik duidelijk zijn dat ik geen zondebok aan het zoeken ben,maar een oplossing voor dit probleem.

Ik hou u op de hoogte.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Het blijft te gek voor woorden dat iemand uit de schuldsanering komt en er dan nog niet uit is omdat een of andere ambtenaar z'n werk niet op tijd doet. Ik zou een aangetekende brief op poten sturen naar de verantwoordelijke persoon en zeggen dat je na drie jaar ellende je leven weer op de rit hebt en dat je je dat door hem niet laat afnemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het blijft te gek voor woorden dat iemand uit de schuldsanering komt en er dan nog niet uit is omdat een of andere ambtenaar z'n werk niet op tijd doet.

Het punt is dat de rechtbank weliswaar heeft besloten dat TS een 'schone lei' krijgt, maar daarmee is de schuldsanering nog niet afgewikkeld. Pas wanneer de slotuitdeling heeft plaatsgevonden, is de schuldsanering afgewikkeld.

 

Ik zou TS adviseren zijn nieuwe onderneming in een rechtpersoon onder te brengen. Dan spelen al deze problemen niet.

Link naar reactie
  • 0

Het blijft te gek voor woorden dat iemand uit de schuldsanering komt en er dan nog niet uit is omdat een of andere ambtenaar z'n werk niet op tijd doet.

Het punt is dat de rechtbank weliswaar heeft besloten dat TS een 'schone lei' krijgt, maar daarmee is de schuldsanering nog niet afgewikkeld. Pas wanneer de slotuitdeling heeft plaatsgevonden, is de schuldsanering afgewikkeld.

 

Ik zou TS adviseren zijn nieuwe onderneming in een rechtpersoon onder te brengen. Dan spelen al deze problemen niet.

 

Dat zal dan een Coöperatie moeten zijn, want bij bv een BV kan dan weer geen goedkeurende verklaring worden verkregen.

 

Een Coöp. is bij een notaris zo opgericht voor ca EUR 1.000,= .

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dat zal dan een Coöperatie moeten zijn, want bij bv een BV kan dan weer geen goedkeurende verklaring worden verkregen.

 

Waarom zou je na afloop van wsnp geen goedkeuring krijgen voor een BV? een mens moet toch verder? Bovendien kun je een BV i.o. beginnen, kun je later altijd nog goedkeuring vragen.

Een BV i.o. gaat juist niet lukken, zolang de WSNP niet afgewikkeld is, omdat dan direct geregistreerd wordt dat de ondernemer in kwestie in de WSNP zit.

 

Ik zou eerder denken aan ofwel het overnemen van een bestaande BV of deze door een ander op laten richten, met dan TS als statutair directeur.

Link naar reactie
  • 0

Hai allemaal.

Vandaag uitvoerig gesprokken met mijn bewindvoerder,helaas wordt mijn dossier pas na de slotuitdelingslijst gesloten.

Een lichtpuntje is dat zei achter de nieuwe onderneming staat en dit in een brief gaat onderbouwen.

Ook heb ik met de ryonmanager van de KvK gesprokken,daar kreeg ik geen voet aan de grond,wet is wet regels zijn regels,zei deze beste man.

Ik ga toch gewoon door met de aanvraag van de benodigde vergunningen.

Ik hou u op de hoogte

Sander

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ps,ik denk dat een Coöperatie geen optie bied en in alle andere gevallen zoals eenmanszaak,vof of bv toch niet onder deze stempel uitkomt.

Ik voldoe aan alle eisen,ben vakbekwaam ik heb het bewijs ontrent gedrag gekregen voor de onderneming,en ben zelfs ingescheven bij de KvK.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik heb nagedacht waarom ik moeite heb met je keuze voor de titel van het topic:

Dikke stempel op mijn voorhoofd

 

Je bent gaan ondernemen, er is iets niet goed gegaan en daarvoor was jij verantwoordelijk. Daardoor zijn aan jouw naam een aantal feiten gekoppeld, waardoor het weer opstarten van een bedrijf (en het aangaan van bijbehorende verantwoordelijkheden) bemoeilijkt wordt. Dat is geen "stempel op je voorhoofd" maar een maatregel die getroffen is om het proces van zakendoen in het algemeen belang te stroomlijnen en veiligheidsventielen in te bouwen. Als iets je even tegenzit kan je dit persoonlijk opvatten door je gestigmatiseerd te voelen, alsof je een 'dikke stempel op je voorhoofd hebt', of denken in het belang van het algemeen, zelfs als je gehinderd wordt door bureaucratische systemen en mensen die jou blijkbaar verkeerd hebben voorgelicht bij de KvK (en had je bewindvoerder dit moeten weten?).

Het probleem is volgens mij niet dat jij 'een dikke stempel op je voorhoofd hebt' maar dat een regel waar jij geen weet van had je ervan weerhoudt je onderneming in te schrijven. Je zegt dat je je huiswerk hebt gedaan maar als zo'n essentieel feit pas boven tafel komt op het moment dat er zoveel belangen spelen dan is er toch ergens iets niet helemaal goed gegaan. Het is het verschil tussen jezelf als slachtoffer van de situatie beschouwen of verantwoordelijkheid nemen, zelfs als iemand je op een bepaald moment onjuist heeft voorgelicht.

 

Laat ik duidelijk zijn dat ik geen zondebok aan het zoeken ben,maar een oplossing voor dit probleem.

 

Graaf je zélf in in de materie, stel vragen aan experts, blijf scherp en leg de verantwoordelijkheid hiervoor niet bij een ander neer. Daar ligt denk ik de oplossing van je probleem, en lijkt me een goede vaardigheid om mee te nemen je nieuwe onderneming in.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nagedacht waarom ik moeite heb met je keuze voor de titel van het topic:

Dikke stempel op mijn voorhoofd

 

Je bent gaan ondernemen, er is iets niet goed gegaan en daarvoor was jij verantwoordelijk. Daardoor zijn aan jouw naam een aantal feiten gekoppeld, waardoor het weer opstarten van een bedrijf (en het aangaan van bijbehorende verantwoordelijkheden) bemoeilijkt wordt. Dat is geen "stempel op je voorhoofd" maar een maatregel die getroffen is om het proces van zakendoen in het algemeen belang te stroomlijnen en veiligheidsventielen in te bouwen. Als iets je even tegenzit kan je dit persoonlijk opvatten door je gestigmatiseerd te voelen, alsof je een 'dikke stempel op je voorhoofd hebt', of denken in het belang van het algemeen, zelfs als je gehinderd wordt door bureaucratische systemen en mensen die jou blijkbaar verkeerd hebben voorgelicht bij de KvK (en had je bewindvoerder dit moeten weten?).

Het probleem is volgens mij niet dat jij 'een dikke stempel op je voorhoofd hebt' maar dat een regel waar jij geen weet van had je ervan weerhoudt je onderneming in te schrijven. Je zegt dat je je huiswerk hebt gedaan maar als zo'n essentieel feit pas boven tafel komt op het moment dat er zoveel belangen spelen dan is er toch ergens iets niet helemaal goed gegaan. Het is het verschil tussen jezelf als slachtoffer van de situatie beschouwen of verantwoordelijkheid nemen, zelfs als iemand je op een bepaald moment onjuist heeft voorgelicht.

 

Laat ik duidelijk zijn dat ik geen zondebok aan het zoeken ben,maar een oplossing voor dit probleem.

 

Graaf je zélf in in de materie, stel vragen aan experts, blijf scherp en leg de verantwoordelijkheid hiervoor niet bij een ander neer. Daar ligt denk ik de oplossing van je probleem, en lijkt me een goede vaardigheid om mee te nemen je nieuwe onderneming in.

 

Bedankt voor uw reactie.

 

Natuurlijk ben ik mij bewust van mijn verantwoordelijkheden,ook de nasleep die de wsnp met zich meebrengt was geen verrassing voor mij.Dit is dan ook de rede dat ik goed onderzocht heb welke consequenties dit zou meebrengen bij de start van een nieuwe onderneming.U kan zich vast voorstellen dat ik erg teleurgesteld was met deze vermelding,wat op dat moment als een stempel op mijn voorhoofd aanvoelde.Niets menselijkers dan dat denk ik.

Uiteraard heb ik niet stilgezeten en heb de vergunning verlenende instantie,s uit kunnen leggen waarom deze vermelding

nog niet uit het handelsregister is geschrapt.

Vergunningen zijn vandaag verleend,dit betekent dat ik 1 september kan gaan starten.

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

En nu was het verhaal toch goed geeindigd.

 

En... voor mijn gevoel... moet deze discussie niet eindigen met het woord "straflad" (al dan niet een gesprek tussen "derden")

 

Deze discussie gaat op slot.....

 

Een mooi woord om te eindigen is en blijft SUCCES !!!

 

Beste Sander45, houdt ons op de hoogte van je new business.

Als je specifieke vragen hebt daarover ben en blijf je welkom in ons forum.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.