Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Reveller
Ik denk een nieuwe manier gevonden te hebben om tienduizenden jongeren doorlopend te bereiken met reclame (op een niet-irritante manier!). Voordat ik het concept goed heb uitgewerkt, kan / wil ik nog niet teveel in detail treden, maar ik hoop dat de info die ik geef mij de informatie kan verschaffen die ik nodig heb.
Ik heb namelijk geen ervaring in de reclamewereld en heb dus geen idee welke prijzen in moet rekenen. Stel dat ik tegen - ik noem maar wat - Microsoft kan zeggen "ik kan ervoor zorgen dat in de komende maand 100.000 Nederlandse jongeren (meerdere malen) een reclame uiting te zien krijgen (en ik weet zeker dat ze ernaar kijken) van jullie nieuwe X-Box", wat kan ik hier dan voor vragen? 100 Euro? 1.000 Euro? 10.000 Euro? Als ik het vergelijk met banners op internet, heb ik iets om vanuit te gaan. Op tweakers.net kost een banner bijvoorbeeld 30 euro per 1.000 impressies. 100.000 impressies kosten dan dus 3.000 euro. Is dat een vergelijkbare prijs? Waarom wel / niet? En hoe onderbouwt een reclamebureau zo'n prijs? En vraag je bv. meer voor een bedrijf dat duurdere producten maakt (dus: x-box betaalt minder dan coca cola want een fles cola is minder duur dan een x-box en de winst die het bedrijf uit die 100.000 impressies haalt zal dus ook minder zijn)?