• 0

promotie/marketing webshop? Partner zoeken?

Hallo,

Ik ben de eigenaar van een aantal webshops.

Ik ben zelf erg goed in het opzetten hiervan en het beheer hiervan.

Van de marketing heb ik helaas absoluut geen kaas gegeten en krijg ik ook absoluut niet voor elkaar.

De winkels draaien wel, hebben ook omzet (waar ik ook van leef) maar dan houd het dus ook gelijk op.

Dit terwijl de shops gigantische potentie moeten hebben.

Er is zeer veel aandacht aan de shops besteed en er is zeer veel geld ingestopt.

Tot op heden draait de (belangrijkste) shop grotendeels op zoekmachine verkeer.

 

Ik kom echter dus gewoon niet verder als waar ik nu ben en heb dus meer marketing kennis nodig.

Ik heb als absolute leek van alles geprobeerd maar zonder succes. Ik zoek dan dus eigenlijk ook iemand die echt over praktijk marketing ervaring beschikt en weet hoe je een webshop kan laten groeien naar een 50 a 100 bestellingen per dag.

 

Nu zal er vast de opmerking komen dat ik een marketingplan moet opstellen, maar zonder ook maar enige ervaring met marketing gaat dan dus niet lukken aangezien ik werkelijk geen flauw idee (meer) heb wat ik daar in zou moeten zetten.

 

Nu heb ik wel eens gekeken naar marketing bedrijven maar die werken voornamelijk als volgt: ze vragen erg veel geld en gaan met een deel van dat geld zorgen voor naamsbekendheid via allemaal reclames.

 

Leuk als je geld zat hebt en voornamelijk op de lange termijn klanten wil binnenhalen.

Maar absoluut waardeloos als dus weinig geld te besteden hebt en (om te beginnen) voornamelijk op korte termijn meer klanten zoekt.

 

Geld voor personeel heb ik ook niet, ben blij dat ik er zelf van kan leven.

 

Dan zou een partner in het bedrijf een goede oplossing zijn, iemand die de gehele marketing en promotie voor de webshops gaat verzorgen en hier ook voldoende tijd aan kan besteden om op korte termijn resultaten te behalen.

Hierbij zou ik dan aan een zogenaamde earn in regeling denken waarbij de partner dus op basis van behaalde resultaten steeds een stukje meer eigenaar van het bedrijf wordt.

 

Hoe vind je voor zoiets echter de juiste partner? Ik heb in het verleden al meer gekeken hiernaar maar is ongelovelijk moeilijk om iemand te vinden met de juiste ervaring en referenties die ook nog intresse heeft.

 

Wat voor andere sugesties hebben jullie nog voor me om uit dit marketing probleem te komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Stef... aangezien ik niet graag met zulke zaken en mijn webshop naam in google kom post ik de naam hier bewust niet. Heb je echter een pm gestuurd.

 

Iwan... ja dat ken ik en gebruik ik ook al. Heb met affiliate marketing (en wat uitgebreidere versies daarvan) ook grote plannen.

Maar vreemd genoeg heb je ook weer marketing nodig om affiliate marketing goed te laten lopen. (en voor de uitgebreidere plannen die ik daarmee heb is de marketing helemaal weer van groot belang).

 

misschien is het wel promotie/marketing/communicatie wat ik nodig heb.

Link naar reactie
  • 0

Zou je mij ook de link willen sturen?

 

Ik zie één opmerking waarvan ik me afvraag of deze correct is: Je zegt dat je geen personeel kan inhuren omdat je er net zelf van kan leven. Mijn vraag: Wat als je personeel ziet als investering? Dus wat kan het je opleveren om bijvoorbeeld iedere maand 20 uur iemand binnen je bedrijf te hebben om aan je marketing te werken? Kan hij zich terugverdienen, zo ja binnen welke tijd?

 

Al je keuzes kosten een investering. Je moet alleen kijken welke investering het meest rendabel is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Okay, ik ben in je winkels aan het kijken.

 

Weet je hoe groot de concurrentie is. Ik heb namelijk even gegoogled, en het zijn er nogal wat ....

 

Klopt, er is verschikkelijk veel concurentie in mijn markt. maar mijn shops zijn goed opgebouwd en zien er goed uit (dat geeft iedereen aan die ik spreek (niet enkel vrienden dus). het probleem is echter dus bezoekers naar de website te halen (doelgericht verkeer) en deze om te zetten naar klanten. De shop opzich is goed maar er moet dus meer aan externe en interne marketing gedaan worden.

Link naar reactie
  • 0

djluc je hebt een pm...

Ik heb gewoon geen financiele ruimte meer om die gok te nemen.

Als ik niet direct resultaten zou hebben met zo een medewerker kan ik zijn loon niet betalen en is het dus gelijk einde verhaal.

Of zoiemand zijn geld kan opleveren??? geen flauw idee, zou namelijk niet weten hoe ik aan de juiste persoon zou kunnen komen omdat ik werkelijk niks van marketing weet.

 

dan heb ik alweer een marketing deskundige nodig om die persoon te selecteren en te instrueren wat te doen. en ook geen idee hoelang het zou duren voordat zoiemand resultaten zou gaan boeken.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen geld hebt om nu een salaris te betalen, kun je dan niet de volgende constructie bedenken:

 

Je benadert iemand waarin je vertrouwen hebt en die veel verstand van SEO/SEM heeft en die brood ziet in je shop.

Hij krijgt niet betaald, maar krijgt een percentage van de meeropbrengst van je shop gedurende een vast te leggen periode.

Dan kost het je niets als het geen succes heeft, en wel wat als je skyhigh gaat.

 

Wellicht dat hij ervoor te porren is?

 

Frans

 

edit: heb met genoemde 'hij' verder geen enkele al dan niet zakelijke relatie trouwens

Link naar reactie
  • 0

zoekmachine optimalisatie is opzich vrij goed op orde in mijn shop.

Natuurlijk kan dat altijd beter maar overige marketing (aanboren van andere bronnen van bezoekers/klanten) is belangrijker.

Ik wil me om het kort te zeggen niet vastleggen op iemand met enkel SEO kennis maar liever iemand die de gehele marketing op verschillende vlakken op zich kan nemen.

 

En constructies zoals je aangeeft zouden zeker mogelijk zijn ja.

Link naar reactie
  • 0

Wel eens aan consulentes gedacht?

 

Als je veel 'vrouwvriendelijke' artikelen hebt, dan kan je overwegen om consulentes party's te laten geven. Je geeft ze een startpakket met demo-artikelen, een bestellijst. Die consulentes zijn zelf verantwoordelijk voor het boeken van afspraken en krijgen in ruil daarvoor een percentage van de opbrengst.

 

Een soort Tupperwareparty, maar dan anders.

 

Dit blijkt vooral in trek te zijn bij vrijgezellenfeestjes en dergelijke. Als je zorgt dat op alle bestelformulieren, flyers en verpakkingen je naam staat van de shop, dan krijg je op die manier gerichte bezoekers.

 

Nu weet ik natuurlijk je site niet, maar vooral in die markt gericht op vrouwen liggen denk ik best veel mogelijkheden.

 

Als je een vrouwvriendelijke site hebt, kan je ook weer persberichten sturen naar de verschillende damesbladen zoals Viva, Flair, Yes en desnoods in samenwerking met een consulente een party voor de redactie daar verzorgen...

 

Zomaar wat ideeën...

Link naar reactie
  • 0

Marketing kun je heel goed zelf doen, je opmerking 'dat je er geen verstand van hebt' is echt onterecht. Misschien hik je er teveel tegenaan. Lees dan eens een eenvoudig boek daarover. Calimeromarketing van Karen Romme is er een die ik toevallig ken. Maar je kunt ook op http://www.gmarketing.com/ eens kijken. Heb je er niet direct wat aan, dan werkt het vast inspirerend.

 

Verder zijn je huidige klanten een perfecte informatiebron om meer te weten te komen over hun wensen, levenswijze, werk, hobbies, etc. Probeer het eens met een (kleine) enquete. Zo kun je stukje bij beetje een steeds beter beeld van je doelgroep krijgen. Zorg ervoor dat jij bent waar zij ook zijn. Niet met grote advertenties, maar bijvoorbeeld wel door sponsoring, mee te helpen bij het organiseren van activiteiten, aanwezigheid op internetfora, etc. Aan het gebrek aan mogelijkheden ligt het niet, als je weet wat je klant wil ben je al een heel stuk verder.

 

Precies dat wat een marketeer doet dus...

 

O ja: zorg er vooral voor dat je je klanten houdt. Vraag hun e-mailadres en verras ze met aantrekkelijke aanbiedingen die je aan anderen niet biedt. Een klant meer laten kopen is vele malen voordeliger dan een nieuwe klant werven!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel eens aan consulentes gedacht?

 

Als je veel 'vrouwvriendelijke' artikelen hebt, dan kan je overwegen om consulentes party's te laten geven. Je geeft ze een startpakket met demo-artikelen, een bestellijst. Die consulentes zijn zelf verantwoordelijk voor het boeken van afspraken en krijgen in ruil daarvoor een percentage van de opbrengst.

 

Een soort Tupperwareparty, maar dan anders.

sterker nog... ik heb daar onlangs een domeinnaam voor geregistreerd en de website is zo goed als klaar.

zijn enkel een paar problemen mee: ongelovelijk moeilijk om conculentes te vinden. op diverse plekken (waaronder marktplaats) advertenties gezet met een duidelijke omschrijving dat het voor vrouwen is.

best veel reacties daarop, maar 90% geile kereltjes die het wel zien zitten om een groepje vrouwen over vibrators en dergelijke te vertellen (en waarschijnlijk wel willen helpen passen). slechts 3 vrouwen die reageerden waarvan 2 niks meer lieten horen en er 1 binnenkort langs komt voor een afspraak.

probleem 2: duur om te starten, een startpakket kost rond de 1500 euro inkoop en met 1 consulente doe je niet veel.

 

Dit blijkt vooral in trek te zijn bij vrijgezellenfeestjes en dergelijke. Als je zorgt dat op alle bestelformulieren, flyers en verpakkingen je naam staat van de shop, dan krijg je op die manier gerichte bezoekers.

 

Nu weet ik natuurlijk je site niet, maar vooral in die markt gericht op vrouwen liggen denk ik best veel mogelijkheden.

 

Als je een vrouwvriendelijke site hebt, kan je ook weer persberichten sturen naar de verschillende damesbladen zoals Viva, Flair, Yes en desnoods in samenwerking met een consulente een party voor de redactie daar verzorgen...

 

Zomaar wat ideeën...

bedankt, wordt regelmatig door die bladen benaderd dat ze specifieke onderwerpen hebben in hun blad en of ik niet geintereseerd ben om daar te adverteren. Is helaas te duur voor me op dit moment (en gezien eerdere ervaringen met adverteren in tijdschriften weinig hoop op resultaat).

Daarnaast weet ik dat veel van die bladen al geschreven hebben over dit soort party's van conculega's.

Link naar reactie
  • 0

Marketing kun je heel goed zelf doen, je opmerking 'dat je er geen verstand van hebt' is echt onterecht. Misschien hik je er teveel tegenaan. Lees dan eens een eenvoudig boek daarover. Calimeromarketing van Karen Romme is er een die ik toevallig ken. Maar je kunt ook op http://www.gmarketing.com/ eens kijken. Heb je er niet direct wat aan, dan werkt het vast inspirerend.

wel als je wist wat ik allemaal al geprobeerd heb zonder succes (enige resultaat waren hoge rekeningen) dan kan enkel de conclusie getrokken worden dat ik niet goed ben in marketing

 

Verder zijn je huidige klanten een perfecte informatiebron om meer te weten te komen over hun wensen, levenswijze, werk, hobbies, etc. Probeer het eens met een (kleine) enquete. Zo kun je stukje bij beetje een steeds beter beeld van je doelgroep krijgen. Zorg ervoor dat jij bent waar zij ook zijn. Niet met grote advertenties, maar bijvoorbeeld wel door sponsoring, mee te helpen bij het organiseren van activiteiten, aanwezigheid op internetfora, etc. Aan het gebrek aan mogelijkheden ligt het niet, als je weet wat je klant wil ben je al een heel stuk verder.

enquete: gedaan, aan vele duizenden mensen aangeboden zowel klanten (na bestelling) als potentiele klanten als via andere sites, steeds een cadeau in het vooruitzicht gesteld (kans op of korting) en aantal reacties bedoeg in totaal precies 1 (over een periode van 2 maanden).

Sponsoring ook gedaan, diverse websites, ofline evenementen en kamasutra beurs stand (sponsor actie in samenwerking met de party die daar stond). deels slecht te meten en wat ik wel kon meten leverde precies 2 bestellingen op. Maar over het geheel geen stijgende bezoekers aantallen laat staan orders.

 

Precies dat wat een marketeer doet dus...

 

O ja: zorg er vooral voor dat je je klanten houdt. Vraag hun e-mailadres en verras ze met aantrekkelijke aanbiedingen die je aan anderen niet biedt. Een klant meer laten kopen is vele malen voordeliger dan een nieuwe klant werven!

 

 

wel mijn doelgroep is nogal gevoelig, als ze niet specifiek voor een nieuwsbrief hebben aangemeld en ik stuur zo een mail is de kans erg groot dat ik ze juist nooit meer terugzie (is het gevolg van de producten die ik verkoop).

Link naar reactie
  • 0

O.K., offline dan: stuur met je bestelling een 'kortingsbon' mee voor de volgende bestelling....

Als zoiets niet lukt -net als met de internet-enquete, of je aanwezigheid op de beurs- kan het natuurlijk ook nog zijn dat het middel wel goed was, maar de uitvoering niet. Dat betekent testen, en nog eens testen. Na één actie concluderen dat hert niet werkt is te kort door de bocht.

 

Ik weet niet wat je verder allemaal hebt geprobeerd, maar heb je zicht op wat je concurrenten doen op marketing-communicatie gebied? Je zult je moeten onderscheiden, een 'eigen gezicht' creëren. Maar ja, dat kost wel tijd, ook als je daar een marketeer op zet... (en dan kost het ook veel geld).

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Wil je de gehele markt bedienen of heb je een speciale doelgroep?

Je kan natuurlijk meerdere site's aanmaken met een eigen domeinnaam en uitstraling vooer specifieke doelgroepen.

 

Weet niet of jouw handel er geschikt voor is maar je kan een bonus geven aan bestaande klanten als zij een nieuwe klant aandragen.

Het is op dit moment erg in om niet alleen een site te tonen maar een totaalpakket waar de site onderdeel van is met b.v. een forum en een soort van online magazine over je handel.

Link naar reactie
  • 0

1. Heb je de site voor de party's al gekoppeld aan adwords? PM me anders even de link, wie weet kan ik wat voor je betekenen.

 

2. Ook nog een idee: Heb je al de opties om artikelen in te laten pakken en als cadeau te laten verzenden? Met een optie discreet/niet discreet erbij? Vooral met de aankomende feestdagen is dit een leuk idee. En dan ook natuurlijk de mogelijkheid om het met of zonder afzender te laten verzenden.

Dit is ook een leuke basis voor de marketingcampagne: Verras uw geliefde anoniem met een erotisch kado....of zoiets dan

Als ik eens Google, dan zie ik bij de adwords links nergens het woord anoniem terugkomen. Zorg dan ook dat dat goed in je metatags staat vermeld. Je pakt dan misschien een kleinere groep mensen, maar de conversie wordt dan wel weer groter.

Link naar reactie
  • 0

O.K., offline dan: stuur met je bestelling een 'kortingsbon' mee voor de volgende bestelling....

Als zoiets niet lukt -net als met de internet-enquete, of je aanwezigheid op de beurs- kan het natuurlijk ook nog zijn dat het middel wel goed was, maar de uitvoering niet. Dat betekent testen, en nog eens testen. Na één actie concluderen dat hert niet werkt is te kort door de bocht.

Kortingsbon (code) voor volgende bestelling binnen een x periode stuur ik al mee. heeft in de afgelopen 8 maanden (verschillende uitvoeringen) in totaal 7 bestellingen opgeleverd.

Ik concludeer ook niet direct dat alle dingen die ik geprobeerd heb (veel dingen op meerdere manieren) niet werken maar wel dat ik dus niet weet hoe die dingen in te zetten en dat ik dus niet de persoon ben om dat te doen.

Blijven proberen klinkt leuk, maar als elke poging (vele tientallen ondertussen) verliezen van tussen de 50 en 1000 euro per poging opleveren moet je op ene gegeven moment concluderen dat je daar zelf niet geschikt voor bent.

Daarnaast moet je ook nog budget hebben voor dergelijke acties.

Ik weet niet wat je verder allemaal hebt geprobeerd, maar heb je zicht op wat je concurrenten doen op marketing-communicatie gebied? Je zult je moeten onderscheiden, een 'eigen gezicht' creëren. Maar ja, dat kost wel tijd, ook als je daar een marketeer op zet... (en dan kost het ook veel geld).

 

wel inzicht in concurentie heb ik deels maar geen verklaring waarom betaalde dingen voor hun kennelijk wel werken en voor mij niet.

Voor nu heb ik geen budget meer om maar een beetje te blijven aankloten en zal ik met goedkope marketing acties veel resultaat moeten boeken om zo langzaam weer budget te krijgen voor grotere acties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.