• 0

E-folders.nl

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

E-folders.nl is begonnen met het online plaatsen van reclamefolders.

Het bedrijf uit Groningen heeft inmiddels Scapino en Macintosh Retail

Groep (oa BelCompany) als klant. E-folders.nl stimuleert ook het

terugdringen van drukwerk, het plaatst een banner voor het aanvragen

van de brievenbus-stickers bij Milieudefensie.

Zie bericht Emerce >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eindelijk...

 

Nooit meer lekker onderuitgezakt op de bank met een kop koffie de folders ezen maar gewoon naar je computer...opstarten...explorer starten...www.e-folder.nl...wachten...folder uitzoeken...wachten... een jpeg reclamefolder vanaf het scherm lezen... (geen pdf?)

 

hetzelfde geldt ongeveer als je een laptopje hebt. En dan maar hopen dat je een adsl verbinding hebt en wifi...

 

Kortom: wat mij betreft een leuk idee. Waarom is dit dan nog nooit eerder gedaan??? Om dat het niet werkt misschien?

 

Een voordeel van echte folders is dat de consument ermee geconfronteerd wordt en ondanks dat hij/zij misschien niet echt op zoek is naar een nieuwe stofzuiger vaak toch ff kijkt naar de aanbiedingen. Bovendien weet een adverteerder van te voren precies wat hij krijgt voor zijn reclame-euro (oplage, regio en bereik enz.) deze cijfers zijn behoorlijk betrouwbaar. Deze grote voordelen zijn bij een online foldertje ver te zoeken.

 

Kortom: ik denk dat zowel de consument als de adverteerder hier niet op zit te wachten, sorry...

 

:-\

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ben ik niet helemaal mee eens. Als je wel interesse hebt in reclame maar niet elke week 10kg folders in de papierbak wilt gooien, is dit een oplossing.

 

Voor adverteerders wordt het bereik groter doordat nee-nee-sticker plakkers nu wel de folders kunnen zien. Ik weet alleen niet wat de kosten zijn voor de adverteerder.

 

Nu het schijnbaar iets slechter gaat met de economie zullen meer mensen naar aanbiedingen op zoek gaan.

 

Ik wens ze success

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wie wil dit en waarom?

Voorbeeld: laatst zijn mijn zwagertje .... er zijn gas BBQ's in de aanbieding bij .... Nu vind ik dat nix. Ik heb liever houtskool. Maar in Frankrijk wordt je gearresteerd als je met kolen een fikkie steekt. Dus ik dacht ... joh das voor een prikke ookal gebruik ik hem maar 1 week ... das voor nix.

Anniewees .... ik had die folder helemaal niet gekregen en dacht ... dan ga ik op internet kijken of die aanbieding er nog is.

Maar helaas ... van die zaak waren de aanbiedingen niet op internet te zien.

 

En dan overkoepelend:

Misschien zit nog niet iedereen hier op te wachten ... maar ik denk dat het digitale tijdperk wel de toekomst is! Dan heeft niemand meer een brievenbus ..... for now misschien nog niet hot, maar time will tell.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

digitaal tijdperk zeker, maar om gewoon grote jpg's te gaan zitten bekijken vind ik niet echt vernieuwend.

 

Als ze dit nou direct koppelen met de inkoop systemen, kortingen regelen voor gebruikers van e-folders.nl, gebruikers feedback systemen integreren, etc.

 

Momenteel kan je alleen een eigen folder pakket samenstellen en een wekelijkse email ontvangen... dat lijkt me niet interessant voor de NEE NEE -ers en ook niet interessant voor de JA JA-ers... is het wat voor de Internetters die reclame zoeken? kweenie?

 

Qua zoekactie zoals jij het zij dat kan inderdaad interessant zijn... Maar komt dat vaak genoeg voor om de service rendabel te maken?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Lijkt mij enorm handig inderdaad als ik vanuit de digitale folder direct mijn bestelling kan doen en erg fijn als ze het dan ook thuisbezorgen.

 

Maar ... misschien komt dat nog ! JPG's alleen lijkt mij ook niet voldoende. Wil het graag van alle kanten kunnen bekijken. Bewegende beelden ideel, gebruiksaanwijzing via filmpjes en so on ....

Maar ik denk dat ook dit allemaal toekomst is. De techniek is er, de service nog niet. Voor nu alleen een digitale folder en morgen digitaal bestellen, geleverd en uitgelegd?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

en de volgende stap is dus dat je de op jouw "profiel" gebaseerde reclamefolders in je digitale brievenbus krijgt. Het lijkt wel verdacht veel op een leuke verpakking voor opt-in.

 

ik denk wel dat er een tijd komt dat het interessant wordt, maar betwijfel of e-folder.nl dat gaat meemaken.

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

Mee eens.

 

Dan zit er natuurlijk ook nog 80% oninteressante aanbiedingen in die folders, hoezo CRM? Als je nu eens wat koppelingen kan maken en 1 op 1 kan communiceren en dus als consument profiteerd van persoonlijke aanbiedingen zijn we op de goede weg.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

ik denk wel dat er een tijd komt dat het interessant wordt, maar betwijfel of e-folder.nl dat gaat meemaken.

Dat ligt eraan ... misschien hebben ze al heel wat uitgebreidere plannen in de la liggen, en zijn ze alvast met de e-folders begonnen.

Het is natuurlijk afhankelijk van welk succes ze binnen welk tijdsbestek willen halen. Zit er rek in ... heeft e-folder.nl mogelijkheden om de functionaliteiten rond de e-folders uit te breiden. Ik weet het niet, maar wie weet zijn ze al verder dan wij denken.

Vraag alleen is ... is de consument al zo ver. Volgens diverse berichten doet de "jeugd van tegenwordig" meer en meer aan kopen op internet. Dit zijn wél de consumenten van de toekomst. En dan hebben we het slechts over 3-5 jaar (time flies).

Wij zijn nu eenmaal gewend aan bankie, folders, bakkie koffie maar voor je het weet is dat ingehaald.

Dus wat dat betreft vind ik het moment van "nu" dat e-folders alvast begonnen nog zo verkeerd niet.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik had gisteren of eergisteren al een reply gepost, maar die is op mysterieuze wijze verdwenen.

 

Ik vind het wel een goed idee om folders op i-net te zetten. Enkele jaren geleden dacht ik hier ook aan, en toen kwamen de zogenaamde pricewatch websites net in opmars. Het nadeel van zo'n pricewatch website is echter dat het:

 

a) soms niet klopt

b) niet up-to-date is

c)Tijdelijke prijskortingen en andere sales promotions er niet in verwerkt zijn. Sales promotions zoals acties met premiums en extravolume acties zitten er ook niet in.

d) het alleen gericht is op prijsbewuste consumenten

 

E-folders als folders alleen kan denk ik geen succes zijn, want:

 

1) grote jpeg's gaan mensen met een langzame verbinding meestal niet inladen, dan zijn ze zo weer weg.

 

2) je eerst moet zoeken in de foldertjes, en niet kunt aanklikken wat je precies wilt. (bijvoorbeeld, ik zoek naar electronica, maar ik wil alleen de lap-top aanbiedingen zien)

 

edit:

 

Ik heb net de site van e-folders nog een keer bekeken, en ik vind het een regelrechte mislukking. Met mijn Mozilla Firebird browser openen de folders niet. (dat ligt waarschijnlijk aan de browser, dus daar kan ik nog overheen komen)

 

Maar het grootste punt is, dat bij bijna elke folder het volgende staat:

 

Met Bedrijf X hebben wij nog geen afspraken kunnen maken.

U kunt alleen de eerste pagina van de folder bekijken.

 

Dit is dus waardeloos, bijna elke consument die dit een paar keer heeft gezien, zal waarschijnlijk niet meer zo snel terugkomen op de website. Het zou veel slimmer zijn om alle folders er compleet op te zetten, en het geld later te verdienen, of op een andere manier te verdienen.

 

Al met al vind ik het een goed idee, maar er is net niet goed genoeg over nagedacht. Jammer, ze hebben net veel publiciteit gekregen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind E-folders.nl een leuke site om herinneringen op te halen uit de tijd dat die dingen nog op mijn mat lagen. Inmiddels heb ik al een paar jaar een sticker op mijn voordeur en er dus geen last meer van.

 

E-folders kan dan volgens mij ook alleen maar werken voor díe aanbieding die je kwijt bent. Welke folder was het ook al weer? (ook precis het uitgangspunt van het bedrijf). Met de toekomst van huis-aan-huis reclame heeft het weinig te maken denk ik.

 

Een folder op internet, was dat niet een jaar of 5 geleden de insteek die bedrijven hadden toen zijn hun website openden? Inmiddels is gebleken dat de consument meer wil dan alleen tekst met een paar plaatjes.

 

Internet maak juist veel meer mogelijk dan papier (prijsvergelijkers, rich content, etc). Ik denk niet dat iemand serieus zit te wachten op een folder in zijn mailbox om naar een jpg'tje te gaan kijken, terwijl hij op de site van het bedrijf veel meer info en betere product presentaties kan vinden.

 

De folder op de mat is gewoon een van de marketing instrumenten en werkt in combinatie met een site vast goed. Maar ga geen dingen door elkaar halen.

 

Rick

 

Mimic Media

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal,

 

Vanmorgen kreeg ik een mail dat er over E-folders.nl gediscussieerd wordt op dit forum. Natuurlijk wil ik reageren op de opmerkingen die tot nu toe zijn gemaakt. De positieve opmerkingen laat ik maar achterwege om te bespreken en beperk me tot de minder positieve.

 

Als eerste is het natuurlijk makkelijk kritiek leveren op een site. Punt is dat je op een gegeven keuzes maakt en niet iedereen zal het daar mee eens zijn. Vaak ook doordat men niet weet waarom die keuzes zijn gemaakt. Ik zal proberen dat middels deze post te doen.

 

1. Het probleem van grote JPG's. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht. De site is gemaakt voor zowel mensen met breedband als smalband. De JPG's voor smalband zijn maximaal 100kb en die voor breedband max. 250kb. Iemand kan zelf kiezen welke variant te bekijken. Het probleem van de grote JPG bestanden wordt steeds minder groot, doordat steeds meer mensen breedband hebben. Voor de mensen met een modem is de smalband versie beschikbaar en die heeft ook een acceptabele laadtijd. De tijd dat op het internet geen of weinig plaatjes meer te vinden zijn ivm laadtijd, begint echt achter ons te liggen. Een aantal mensen blijft alleen vatshouden aan dit standpunt. De meeste gelukkig niet.

 

2. Veel reacties ook over het low tech karakter van een folder. Tuurlijk zijn er veel uitbreidingsmogelijkheden, zoals vanuit de folder bestellen en het doorzoeken van de folders op het gewenste artikel. Dit is alleen niet zo makkelijk te bereiken. Om hier mee te beginnen is niet reeel. Ik denk dat eerst maar eens bewezen moet worden dat mensen de folders via het internet willen bekijken (en de eerste reacties wijzen daar wel op). Later kan dit soort functionaliteit worden toegvoegd. Ik denk dat veel de lezers van dit forum op het gebied van internet en nieuwe media voor de troepen uitlopen en daarmee meer verwachten van een site als E-folders.nl, dan de gemiddelde nederlander. Die is nog niet klaar voor rich content etc. Dat komt allemaal wel.

 

3. Ik las iets over opt in. Hier is geen sprake van. We kunnen maximaal 2 e-mails per maand sturen. Dat zullen altijd e-mails zijn afkomstig van partijen die deelnemer zijn aan e-folders.nl. Mensen die zich inschrijven hoeven echt niet bang te zijn bestookt te worden met e-mails. Dat is niet onze doelstelling en zal niet gebeuren, zoals ook in ons statements te lezen valt.

 

4. De opmerking om eerst de hele folders te plaatsen en daarna met de bedrijven te praten is gewoon praktisch niet mogelijk. We hebben nu 5 deelnemers, de rest tonen we voorpagina van waaruit doorgeklikt kan worden. Het is een suboptimale oplossing, maar we zitten met een kip en het ei verhaal. Zonder bezoekers en abonnees geen interesse vanuit adverteerder en vice versie. Door de bezoekersaantallen en de gegenereerde kliks, willen we die partijen overtuigen van het feit dat er zeker een behoefte is.

 

Tot slot. Ik ben me ervan bewust dat veel nog niet perfect is. We hebben een startsituatie gecreeerd, waarmee we de consumenten naar onze site kunnen trekken. Uit de reacties van mensen blijkt dat zij veelal veel positievere zijn dan de 'kenners'. En dat komt denk ik doordat, zoals eerder gezegd, veel lezers van het forum verder zijn in hun internetontwikkeling dan de gemiddelde nederlander.

 

Ik hoop dat jullie inzicht hebben gekregen in de keuzes die wij hebben genomen. Opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, ook ik heb de wijsheid niet in pacht.

 

Robert Brugman.

E-folders.nl

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Robert,

 

Leuk dat je dit forum gevonden hebt, welkom :)

 

maar we zitten met een kip en het ei verhaal. Zonder bezoekers en abonnees geen interesse vanuit adverteerder en vice versie. Door de bezoekersaantallen en de gegenereerde kliks, willen we die partijen overtuigen van het feit dat er zeker een behoefte is.

 

Dit is geen kip & ei verhaal in mijn ogen. Immers bezoekers/abonnees komen juist vaker terug als men er al volledige folders kan vinden, in plaats van alleen een voorpagina. Meer bezoekers/abonnees = meer aandacht van de bedrijven waar jullie je op richten. Dus het ene is niet afhankelijk van het andere. Je hebt immers de "interesse vanuit de adverteerder" niet nodig om bezoekers en abonnees te trekken als je zelf de volledige folder in zou scannen. (De reden dat jullie alleen de voorpagina doen lijkt me dat het anders teveel werk is. Of om bedrijven extra te motiveren mee te doen, dat zijn uiteraard ook legitieme redenen).

 

Twee praktische vraagjes: wat kost vermelding, en hoe is de werkwijze? :)

Link naar reactie
  • 0

Hi Robert,

 

Leuk dat je zo'n uitgebreid antwoord plaatst, met zoveel kritische "kenners" is dat niet gemakkelijk natuurlijk. :)

 

Mijn vraagje na het lezen van je verhaal: is dit een proefballonetje of is dit corebusiness?

 

Ben ook wel benieuwd naar je antwoord op Decorum's vragen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dag Robert,

 

De input van de ondernemer zelf geeft de discussie toch wat meer diepgang, dat is mooi!

 

Ik denk dat veel de lezers van dit forum op het gebied van internet en nieuwe media voor de troepen uitlopen en daarmee meer verwachten van een site als E-folders.nl, dan de gemiddelde nederlander. Die is nog niet klaar voor rich content etc. Dat komt allemaal wel.

 

Deze mening bestrijd ik. Dit is altijd een beetje een discussiepunt geweest; een behoefte creëer je niet wordt er vaak gezegd. Ik vind dat je een onbewuste behoefte boven kunt halen (toch een beetje creëeren) door mensen te wijzen op nieuwe mogelijkheden. Dat dit geen veilige weg is begrijp ik. Maar laten we het eens van de andere kant bekijken. Wat is dan volgens jou de behoefte waarin jullie voorzien door de folders online te plaatsen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Beste Robert,

 

Leuk dat je dit forum gevonden hebt, welkom :)

 

Dit is geen kip & ei verhaal in mijn ogen. Immers bezoekers/abonnees komen juist vaker terug als men er al volledige folders kan vinden, in plaats van alleen een voorpagina. Meer bezoekers/abonnees = meer aandacht van de bedrijven waar jullie je op richten. Dus het ene is niet afhankelijk van het andere. Je hebt immers de "interesse vanuit de adverteerder" niet nodig om bezoekers en abonnees te trekken als je zelf de volledige folder in zou scannen. (De reden dat jullie alleen de voorpagina doen lijkt me dat het anders teveel werk is. Of om bedrijven extra te motiveren mee te doen, dat zijn uiteraard ook legitieme redenen).

 

Twee praktische vraagjes: wat kost vermelding, en hoe is de werkwijze? :)

 

Je hebt gelijk als je zegt dat de bezoekers eerder/sneller terugkomen. wanneer de hele folder wordt getoond. De gehele folders inscannen is praktisch gewoon niet mogelijk, vandaar alleen de voorkant. Dat moet je ook niet willen. We hopen door met (goede) cijfers wat betreft bezoekersaantallen en gegenereerde kliks, de partijen te overtuigen om mee te doen.

 

De tarieven liggen niet vast. Dat is maatwerk met elke aanbieder van folders. Maar je moet denk in eurocenten en bij het oplopen van de geklikte folders gaat de prijs naar beneden. Om een aangeleverde folder te bewerken, vragen we €50 per aangeboden folder. Dat is dus eenmalig.

 

Robert.

Link naar reactie
  • 0

Dag Robert,

 

De input van de ondernemer zelf geeft de discussie toch wat meer diepgang, dat is mooi!

 

Ik denk dat veel de lezers van dit forum op het gebied van internet en nieuwe media voor de troepen uitlopen en daarmee meer verwachten van een site als E-folders.nl, dan de gemiddelde nederlander. Die is nog niet klaar voor rich content etc. Dat komt allemaal wel.

 

Deze mening bestrijd ik. Dit is altijd een beetje een discussiepunt geweest; een behoefte creëer je niet wordt er vaak gezegd. Ik vind dat je een onbewuste behoefte boven kunt halen (toch een beetje creëeren) door mensen te wijzen op nieuwe mogelijkheden. Dat dit geen veilige weg is begrijp ik. Maar laten we het eens van de andere kant bekijken. Wat is dan volgens jou de behoefte waarin jullie voorzien door de folders online te plaatsen?

 

Bedankt dat je vindt dat mijn bijdrage meer diepgang oplevert.

Wat betreft je opmerking. Ik denk dat je simpel moet beginnen. Een bekend fenomeen (de reclamefolder) gecombineerd met een (relatief) nieuw medium. Van daaruit kun je verder gaan. Mensen hebben de behoefte om de reclamefolders te lezen. Dat is nou eenmaal zo en dat merk ik aan de reacties. Dat is dus de behoefte.

 

Natuurlijk zijn er plannen om het uit te breiden en mooie nieuwe functionaliteit toe te voegen. Dit is op dit moment alleen niet haalbaar. Eerst ook maar afwachten hoe de site gaat lopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt het dat je de behoefte nu bepaald aan de hand van het aantal bezoekers op jouw website? Daar sta ik heel sceptisch tegenover. Je hebt heel wat free publicitiy weten te creëeren waardoor veel mensen uit nieuwsgierigheid eens komen kijken. Het gevaar bestaat dat de bezoeker, door de beperkte functionaliteit, geen toegevoegde waarde ziet (want wat is nu die behoefte waarin je voorziet) en vervolgens niet opnieuw de site bezoekt.

 

Als er geen vernieuwingen plaats vinden, er geen toegevoegde waarde wordt geboden op de gebruikelijke folders, dan denk ik dat het bezoek over een maand drastisch is gedaald.

 

Hoe zie jij dat?

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.