ik heb het domein www.guerillamarketing.nl een tijd geleden gedeponeerd, om hiermee als online guerillamarketing platform te gaan werken.
Toen ik Jay Levinson hiermee benaderde met de vraag of het hem wat leek hieraan bij te dragen, kreeg ik van hém een enthousiaste mail (met het aanbod een cursus te doen van 10.000 dollar, zodat ik gecertificeerd guerillamarketeer zou zijn) en van iemand anders van zijn bedrijf een mail, waarin zij stelt dat 'the guerilla marketing brand' een geregistreerd handelsmerk van Jay Conrad Levinson is en dat het feit dat ik het domein www.guerillamarketing.nl geclaimd heb, een schending van hun handelsmerk was.
Ook raadt ze me aan een cursus (van 10.000 dollar, nog steeds) bij ze te volgen in Californië, om zo gecertificeerd te zijn.
Iemand, die een beetje research voor me gedaan heeft schrijft:
The closest thing to "international copyright law" is the Berne Convention (officially known as Berne Union for the Protection of Literary and Artistic Property). Copyright laws vary from country to country but as a rule do not contravene or provide less copyright protection than the Berne Convention.
The Berne Convention defines copyright as a protection that covers published and unpublished literary, scientific and artistic works, whatever the form of expression, provided such works are fixed in a tangible or material form. This means that if you can see it, hear it and/or touch it - it may be protected. If not, it's not. Which is pretty much in keeping with my definition: You cannot copyright an idea. All you can copyright is your expression of an idea. And since "guerrilla marketing" is intangbible, it's an idea, and therefore it cannot be copyrighted."
Ik zoek nu een goed advies, want de meeste mensen raden me aan om het door te zetten-- dat het waarschijnlijk intimidatie is en dat ze waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan.
Ik heb zelf zeer veel tijd en energie in het ontwikkelen van een concept gestoken (www.impulsant.nl/site_gm.jpg) en kreeg al veel goede reacties op het concept.
Guerillamarketing is hot (niet 'the latest thing' op marketinggebied, maar de recessie laat veel bedrijven creatievere oplossingen zoeken), en dus zou het me erg aan m'n hart gaan als ik dit niet door kan zetten.
Zo'n goeie domeinnaam....
Ik hoor graag van iemand die hier een lichtje op kan schijnen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Annedien Hoen
Hallo,
ik heb het domein www.guerillamarketing.nl een tijd geleden gedeponeerd, om hiermee als online guerillamarketing platform te gaan werken.
Toen ik Jay Levinson hiermee benaderde met de vraag of het hem wat leek hieraan bij te dragen, kreeg ik van hém een enthousiaste mail (met het aanbod een cursus te doen van 10.000 dollar, zodat ik gecertificeerd guerillamarketeer zou zijn) en van iemand anders van zijn bedrijf een mail, waarin zij stelt dat 'the guerilla marketing brand' een geregistreerd handelsmerk van Jay Conrad Levinson is en dat het feit dat ik het domein www.guerillamarketing.nl geclaimd heb, een schending van hun handelsmerk was.
Ook raadt ze me aan een cursus (van 10.000 dollar, nog steeds) bij ze te volgen in Californië, om zo gecertificeerd te zijn.
Iemand, die een beetje research voor me gedaan heeft schrijft:
The closest thing to "international copyright law" is the Berne Convention (officially known as Berne Union for the Protection of Literary and Artistic Property). Copyright laws vary from country to country but as a rule do not contravene or provide less copyright protection than the Berne Convention.
The Berne Convention defines copyright as a protection that covers published and unpublished literary, scientific and artistic works, whatever the form of expression, provided such works are fixed in a tangible or material form. This means that if you can see it, hear it and/or touch it - it may be protected. If not, it's not. Which is pretty much in keeping with my definition: You cannot copyright an idea. All you can copyright is your expression of an idea. And since "guerrilla marketing" is intangbible, it's an idea, and therefore it cannot be copyrighted."
Ik zoek nu een goed advies, want de meeste mensen raden me aan om het door te zetten-- dat het waarschijnlijk intimidatie is en dat ze waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan.
Ik heb zelf zeer veel tijd en energie in het ontwikkelen van een concept gestoken (www.impulsant.nl/site_gm.jpg) en kreeg al veel goede reacties op het concept.
Guerillamarketing is hot (niet 'the latest thing' op marketinggebied, maar de recessie laat veel bedrijven creatievere oplossingen zoeken), en dus zou het me erg aan m'n hart gaan als ik dit niet door kan zetten.
Zo'n goeie domeinnaam....
Ik hoor graag van iemand die hier een lichtje op kan schijnen!
Groet,
Annedien
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1838-guerillamarketingnl-domein/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag