• 0

Is dit een goed contract

Beste mensen,

 

Dit is een contract van iemand die een webshop zal maken voor mij.

Namen heb ik weggelaten voor privacy redenen.

 

Graag uw reacties graag.

 

CONTRACT:

 

 

 

 

 

   OVEREENKOMST VAN OPDRACHT

 

De ondergetekenden:

 

1.   ……….gevestigd te…., aan……, ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door, hierna te noemen: de opdrachtgever, en

 

2.   , hierna te noemen: de opdrachtnemer.

 

In aanmerking nemende:

 

-   dat de opdrachtgever aan de opdrachtnemer een opdracht wil verstrekken om buiten dienstverband voor hem werkzaamheden te verrichten op het terrein van het ontwerpen, onderhouden en hosten van een website [nadere omschrijving door cliënt];

-   dat de opdrachtnemer bereid is deze opdracht tegen na te noemen condities te aanvaarden:

-   dat partijen hun overeenkomst schriftelijk wensen vast te leggen.

 

Verklaren de navolgende overeenkomst van opdracht te zijn aangegaan

 

Artikel 1

De opdrachtgever geeft hierbij opdracht aan de opdrachtnemer, zoals de opdrachtnemer hierbij aanneemt, ten behoeve van de opdrachtgever werkzaamheden te verrichten, bestaande uit [nadere omschrijving door cliënt].

 

Artikel 2

De opdrachtnemer is persoonlijk verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de werkzaamheden. De opdrachtnemer zal de werkzaamheden in beginsel ook persoonlijk verrichten, maar is bevoegd onderdelen van de opdracht onder zijn verantwoordelijkheid en voor zijn kosten en risico aan derden uit te besteden, mits tevoren daaromtrent met de opdrachtgever overleg is gevoerd en de opdrachtgever daarmee heeft ingestemd. De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het uitbestede werk.

 

Artikel 3

Deze overeenkomst is aangegaan met ingang van………voor onbepaalde tijd.

 

 

Artikel 4

Elk van partijen kan wegens gewichtige redenen de overeenkomst schriftelijk bij aangetekende brief opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Ingeval van opzegging door de opdrachtgever is hij niet alleen verschuldigd de door de opdrachtnemer gemaakt uren te vergoeden ad € …..per uur, maar tevens een gefixeerd bedrag van 10% van de in dat kalenderjaar gemaakte, c.q. te maken, bruto winst.

 

Ingeval van opzegging door de opdrachtnemer heeft hij aanspraak op vergoeding van de door hem tot dat moment gemaakte uren ad € …..per uur.

 

Artikel 5

a.   De opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van de zijde van de opdrachtgever verrichten. De opdrachtnemer bepaalt zelf zijn werktijden met inachtneming van hetgeen hiervoor in artikel 3 is bepaald omtrent het tijdstip van de voltooiing van de werkzaamheden.

b.   De opdrachtnemer is gehouden gevolg te geven aan tijdig verleende en verantwoorde aanwijzingen van de opdrachtgever omtrent de uitvoering van de opdracht.

c.   De opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de opdracht gebruik maken van eigen hulpmaterialen.

 

Artikel 6

Het door de opdrachtgever aan de opdrachtnemer verschuldigde honorarium bedraagt 10% van de bruto jaarwinst van opdrachtgever. De opdrachtgever zal jaarlijks inzicht geven aan de opdrachtnemer inzake de door hem gemaakte winst aan de hand van door een accountant geaccordeerde gegevens. De opdrachtgever zal binnen dertig dagen na factuurdatum het verschuldigde bedrag aan de opdrachtnemer betalen.

 

Artikel 7

Het auteursrecht en eventuele overige rechten van intellectuele en industriële eigendom op het in het kader van deze opdracht ontworpene, in welke uitwerking/uitvoering dan ook, zijn en blijven bij de opdrachtnemer.

 

Artikel 8

Indien de opdrachtgever na aanvang van de overeengekomen werkzaamheden nog wijzigingen wil aanbrengen in de uitvoering van de opdracht, dan zal hij de opdrachtnemer hiervan tijdig in kennis stellen. Deze wijzigingen zullen door de opdrachtgever schriftelijk worden aangegeven en maken dan deel uit van deze overeenkomst, tenzij de opdrachtnemer met die wijzigingen niet instemt.

 

Artikel 9

De opdrachtnemer erkent dat hem geheimhouding is opgelegd van alle informatie van de opdrachtgever, die hem in het kader van de overeengekomen werkzaamheden ter beschikking is gekomen. Hij staat er voor in dat eventueel door hem ingeschakelde derden zich ook aan deze geheimhoudingsverplichting zullen houden.

Het is de opdrachtnemer, alsmede eventueel door hem ingeschakelde arbeidskrachten, verboden hetzij gedurende de loop van deze overeenkomst, hetzij na beëindiging hiervan, op enigerlei wijze aan derden, direct of indirect, enige mededeling te doen van of aangaande enige bijzonderheden betreffende of verband houdende met de onderneming van de opdrachtgever, danwel enige voor de onderneming van de opdrachtgever schadende mededeling te doen.

 

Artikel 10

Zowel tijdens als na het einde van deze overeenkomst zal de opdrachtnemer alle eigendommen van de opdrachtgever die hem ter beschikking zijn gesteld op eerste verzoek van de opdrachtgever aan hem afgeven.

 

Artikel 11

De opdrachtnemer is jegens de opdrachtgever niet aansprakelijk voor schade die tijdens de uitvoering van de opdracht aan de opdrachtgever zal worden toegebracht door de opdrachtnemer of door een ander, die in dat kader werkzaamheden op verzoek van of in samenwerking met de opdrachtnemer heeft verricht, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.

 

Artikel 12

Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter is de Rechtbank

Aldus overeengekomen te (plaats), op (datum).

 

 

 

 

                  

De opdrachtgever:            De opdrachtnemer:

 

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je op jaarbasis 2000 omzet dan zou ik het doen (alleen artikel 4 even schrappen, en het woordje "onbepaalde tijd")

Als je 2 miljoen omzet dan is 10% van je brutowinst weggeven een beetje veel denk je ook niet?

 

Brutowinst wordt ook niet gedefinieerd trouwens.

Heel zwartwit/slecht gedacht kun je de webshop in een andere BV onderbrengen die zijn produkten inkoopt met een marge van 0% bij je eigen BV

Zo hou je winst in BV A en maakt de webshop BV 0% brutowinst.

 

Verder een onbepaalde tijd voor een margeregeling nooit doen.

En op artikel 9 staat geen sanctie in de vorm van een direct opeisbare boete, een ontbinding van het contract zonder vergoeding, het overdragen van de shop, rechten en bijbehorende zaken o.i.d.

 

Ofwel : wat vind je er zelf van?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp ga je een webbouwer opdracht geven tot de bouw van een webshop en krijgt deze webshop naatst een vergoeding ook een deel van de omzet ? Zie punt 4.

En wat zijn dan gewichtige redenen (punt 3)

 

Mauroz, wat ben je in godsnaam aan het doen man.

Ga je je in dit soort bochten wringen voor een webshop ?

 

Wat denk je zelf dat een webshop kost ?

 

 

Stap 16 december in je auto met een doos bonbons voor Calimero en vraag de daar aanwezige HL leden eens om advies.

Link naar reactie
  • 0

ik vind het contract meer in mijn nadeel dan voordeel.

webshops maken is niet mijn specialiteit dus heb ik wel iemand nodig die het kan, maar het contract moet toch worden

aangepast denk ik.

het is wat te scherp.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

klein voorbeeldje nog:

 

Ingeval van opzegging door de opdrachtgever is hij niet alleen verschuldigd de door de opdrachtnemer gemaakt uren te vergoeden ad € …..per uur, maar tevens een gefixeerd bedrag van 10% van de in dat kalenderjaar gemaakte, c.q. te maken, bruto winst.

 

Ingeval van opzegging door de opdrachtnemer heeft hij aanspraak op vergoeding van de door hem tot dat moment gemaakte uren ad € …..per uur.

 

Ofwel : Als jij opzegt in december dan kun je alsnog even 10% van de winst afdragen ALSMEDE een door hem op te geven aantal uren dat hij zegt met je webshop bezig te zijn geweest (let op: er staat niet dat het de uren in dat kalenderjaar zijn...) en dat zullen er oncontroleerbaar een paar honderd of misschien meer zijn x 80-100 euro = faillissement van jou

 

En die tweede is helemaal aardig: Jouw leverancier zegt het contract op, en stuurt vervolgens diezelfde urenfactuur x hetzelfde bedrag. Dat kan hij dus doen wanneer hij wil, tegen elke prijs die hij wil, en je kunt er niets aan doen...

 

Je hangt jezelf op op deze manier vriend.

Link naar reactie
  • 0

Artikel 11

De opdrachtnemer is jegens de opdrachtgever niet aansprakelijk voor schade die tijdens de uitvoering van de opdracht aan de opdrachtgever zal worden toegebracht door de opdrachtnemer of door een ander, die in dat kader werkzaamheden op verzoek van of in samenwerking met de opdrachtnemer heeft verricht, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.

 

Als we dan toch gaan schieten.

Wat nu als de webbouwer zich verkeken heeft op de site en er veel langer over doet om de site inline te krijgen dan jij voor ogen had. Stel nu dat jij al geld uitgegeven hebt voor een feestelijke opening van de webshop door flyers te laten drukken, advertenties te plaatsen nez enz. Deze meneer is dan nergens aansprakelijk voor.

Ook in het geval je site een keer wordt gehacked omdat het met een slecht beveiligd cms is gemaakt, waar kun jij dan terecht als je site weken of maanden uit de lucht is omdat de bouwer niet bij machte is he probleem op te lossen ?

 

Het is een document van een bedrijf dat wel de lusten maar niet de lasten van het voeren van een eigen bedrijf wil dragen.

Omdat de opdrachtnemer zo extreem veel uitsluit zegt dat mogelijk ook iets over het kennisniveau van deze opdrachtnemer.

Dit soort contracten zien wij op HL wel vaker voorbij komen van mensen die iets gaan doen waar ze eigenlijk de kennis en ervaring niet voor hebben om het goed te kunnen doen, omdat ze dat zelf ook wel weten gaan ze contracten bedenken die voor de opdrachtnemer zeer nadelig uit (kunnen) pakken.

Link naar reactie
  • 0

dat vind ik nu ook.

pas op, het contract is nog niet getekend, dus voorlopig zijn er nog geen potten gebroken.

wil niet failliet zijn nog voor ik begin.

het kan dus wel zijn dat de opdrachtnemer het na 1 maand voor bekeken neemt en dat ik kan opdraaien voor allerlei kosten.

om van te huiveren!

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

"a.   De opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van de zijde van de opdrachtgever verrichten. De opdrachtnemer bepaalt zelf zijn werktijden met inachtneming van hetgeen hiervoor in artikel 3 is bepaald omtrent het tijdstip van de voltooiing van de werkzaamheden. "

 

dit wil dan zeggen dat de webshopbouwer rustig alle tijd mag nemen om iets af te werken?

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

"a.   De opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van de zijde van de opdrachtgever verrichten. De opdrachtnemer bepaalt zelf zijn werktijden met inachtneming van hetgeen hiervoor in artikel 3 is bepaald omtrent het tijdstip van de voltooiing van de werkzaamheden. "

 

dit wil dan zeggen dat de webshopbouwer rustig alle tijd mag nemen om iets af te werken?

 

 

Precies, het lijkt op een zolderkamer piloot die er een dagstudie naast doet en in het weekend ook nog dingen wil waar jongeren nu eenmaal een grote behoefte aan lijken te hebben.

Het viel mij op dat er nergens over een oplever datum werd gesproken en ook mis ik iets over response als er iets mis gaat met de de site.

Link naar reactie
  • 0

[

Waarom zo laat dat contract, en wie heeft er op welke manier opdracht gegeven te beginnen en op basis van welk voorstel?

 

de opdrachtnemer heeft mij gecontacteerd.

we hebben eens afgesproken in real life, wat gepraat en de man is aan de slag gegaan.

het contract is van deze week binnen, onze ontmoeting was begin oktober.

ik moet toegeven dat ik wel een resultaat wou zien, maar wist niet dat het contract zo laat ging binnen zijn.

er zijn dus al wat kosten gemaakt door de opdrachtnemer.

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 1

de opdrachtnemer heeft mij gecontacteerd.

we hebben eens afgesproken in real life, wat gepraat en de man is aan de slag gegaan.

het contract is van deze week binnen, onze ontmoeting was begin oktober.

ik moet toegeven dat ik wel een resultaat wou zien, maar wist niet dat het contract zo laat ging binnen zijn.

er zijn dus al wat kosten gemaakt door de opdrachtnemer.

 

Er is niks meer gedaan dan wat ik het offerte stadium zou noemen.

Als het ze al anderhalve maand kost om dit te sturen hoe lang duurt het dan voor ze de site afhebben ?

Door te zeggen dat hij al begonnen is probeert hij jou een beetje onder druk te zetten, snel afkappen met deze gladjakker.

Link naar reactie
  • 0

Maar jij bent hem nu niet verplicht wat er in het contract staat. Hij wil graag zijn geld en jij wil graag een (bijna) compleet ander contract.

 

zeg maar compleet ander contract.

dit is echt meteen om de dieperik in te vallen.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

ik heb het contract niet gelezen, maar ik heb wel een webshop laten bouwen ZONDER contract.

 

 

Ik ben gelukkig zelf in staat om artikelen toe te voegen en /of te verwijderen.

Enig onderhoud zo nu en dan doe ik doormiddel van een soort strippenkaart..

dit werkt handig .. als het op is hoor ik het wel .. en koop in nieuwe uurtjes in.

 

Paar uur per jaar dat hij voor mij bezig is.

 

Ik zou nooit enig contract afsluiten voor zoiets .. laat staan een % brutowinst afstaan.

 

Lekker laten schieten deze website ( die hij al heeft gemaakt ) en een nieuwe bouwer zoeken.

 

S6

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.