• 0

Hoe een modellenbureau op te starten ?

Beste Ondernemers,

Een vriend van mij en ik hebben besloten om het te wagen om een eigen modellenbureau op te zetten.

Beide hebben we kennis van bepaalde zaken wat ons weer een voorsprong geeft voor opzetten van een eigen bedrijf maar zijn allebei nog onwetend in de modellen branche.

Wij willen ook fotoshoots maken voor modellen en hebben al een fotograaf die ons hierbij helpt.

Samen zijn we om de tafel gaan zitten en te kijken hoe we dit van de grond af kunnen krijgen.

We hebben het volgende vaardigheden:

- Ik : Website ontwikkeling, internet marketing (SEO)

- Compagnon: Boekhouding, opstellen van van contracten

- Fotograaf: Fotograferen, photoshop

Hoe gaan we verder vanuit hier ?

Wij zouden het zeer op prijs stellen als er ondernemers zijn op dit forum die wat meer thuis zijn in de modellen branche die ons tips kunnen geven.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19865-hoe-een-modellenbureau-op-te-starten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Begin eens met een ondernemingsplan, dan kom je vanzelf het punt tegen waarop gevraagd wordt hoe je klanten denkt te gaan vinden. Het lijkt mij dat je zonder contacten in de modellenwereld weinig tot niets kunt betekenen voor die modellen die zich bij jou inschrijven.

Het lijkt mij dat je zonder kennis en ervaring in deze branche nog geen deuk in een pakje boter kunt slaan.

Maar misschien is het jullie er alleen maar te doen om wat lekkere wijven over de vloer te krijgen.

• 0

/knip:

Het lijkt mij dat je zonder kennis en ervaring in deze branche nog geen deuk in een pakje boter kunt slaan.

en

Maar misschien is het jullie er alleen maar te doen om wat lekkere wijven over de vloer te krijgen.

dat lijkt me geheel waar...

tevens lijkt het me knap lastig om de vrouwen te sorteren op de geëiste kwaliteiten (zeker als kijk waar menig man mee rondloopt!)

het lijkt me dat je met de volgende zaken niet ver komt:

"- Ik : Website ontwikkeling, internet marketing (SEO)

- Compagnon: Boekhouding, opstellen van van contracten

- Fotograaf: Fotograferen, photoshop"

maar als je van je hobby (lekkere wijven) je werk kan maken... ;D

• 0

Ahem heren, kunnen we proberen het onderwerp een beetje zakelijk te benaderen? :)

??? het is toch een feit datje met bovengenoemde kwaliteiten niet zover komt?

het is toch een feit datje moet doen waar je goed in bent? als dat toevallig vrouwen en aanverwante zaken zijn..so be it!!

dat er met een beetje vrijdagmiddagpraterige stijl gereageerd word, dat moet toch kunnen?

er is meer in het leven dan alleen puur zakelijk geouwehoer.

afijn, laat de kneuzen maar weer komen...

• 0

Ik mis op het lijstje van vaardigheden het belangrijkste

Wie zorgt voor het aanbrengen van nieuwe klanten...en heeft deze persoon daar ervaring in.

Het zal wel niet makkelijk zijn om er tussen te komen.

Modellen zat, iedereen wil wel model worden...

Maar je moet ze wel aan het werk zien te krijgen.

Veel modellen bureau's vragen trouwens inschrijfgeld aan hun modellen..

• 0

Dat lijkt me iets wat je zeker niet moet doen. Als ik de verhalen mag geloven vindt er relatief veel oplichting plaats binnen deze branche. Inschrijfgeld zou voor de eerste onkosten zijn, die het bureau moet maken. Waarom zou je moeten betalen voor een baan? Alle bedrijven moeten in eerste instantie investeren in de juiste opleiding van hun personeel. Modellen betalen inschrijfgeld, maar krijgen er geen klussen of slechts een amateuristische fotoshoot voor terug.

Wil je niet overkomen als een oplichter en vertrouwen wekken bij potentiële modellen, vraag dan in ieder geval geen inschrijfgeld.

• 0

Dat lijkt me iets wat je zeker niet moet doen. Als ik de verhalen mag geloven vindt er relatief veel oplichting plaats binnen deze branche. Inschrijfgeld zou voor de eerste onkosten zijn, die het bureau moet maken. Waarom zou je moeten betalen voor een baan? Alle bedrijven moeten in eerste instantie investeren in de juiste opleiding van hun personeel. Modellen betalen inschrijfgeld, maar krijgen er geen klussen of slechts een amateuristische fotoshoot voor terug.

Wil je niet overkomen als een oplichter en vertrouwen wekken bij potentiële modellen, vraag dan in ieder geval geen inschrijfgeld.

Ik denk er net zo over, toch blijkt de praktijk anders te zijn.

• 0

Hoe kan ik het beste dit soort klanten benaderen en waar kan ik deze vinden ?

Marketing zal overgins mijn taak worden.

Wat zegt je marketing-kennis? Hoe zal je dat gaan aanpakken?

Hebben jullie al een naam trouwens?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Adverteren in de zg "meidenbladen" en dan tevens aandringen op een redactioneel stukje waarin duidelijk wordt gemaakt dat jullie geen inschrijfgeld vragen.

Heb je niet de financien probeer het dan op de populaire internetsites/forums etc. van je doelgroep.

• 0

Adverteren in de zg "meidenbladen" en dan tevens aandringen op een redactioneel stukje waarin duidelijk wordt gemaakt dat jullie geen inschrijfgeld vragen.

Heb je niet de financien probeer het dan op de populaire internetsites/forums etc. van je doelgroep.

op populaire sites proberen zou ik zelf niet doen...althans niet voor het werk wat TS wil.

er word met regelmaat gewaarschuwd en er worden zelfs complete programma's aan gewijd (bijv. undercover in NL)...dan word het knap lastig om nog serieus over te komen.

verder valt me op dat TS met de volgende vraag komt "Hoe kan ik het beste dit soort klanten benaderen en waar kan ik deze vinden? "

waar je je klanten kan vinden...dat lijkt me toch wel iets waar je alvast over nagedacht zou moeten hebben, maar wie ben ik?

al met al lijkt het me een onbegonnen werk...

• 0

Modellen zijn niet de klanten. De klanten zijn kledingverkopers.

Op wat voor type klanten willen jullie je richten? Mannenkleding, kinderkleiding, vrouwenkleding? Welke leeftijdsklasse? Sportkleding?

EDIT misschien iets te snel gereageerd. Als je alleen diensten aan modellen wilt bieden zijn dat natuurlijk de klanten :-[

Veel modellen vertellen dat ze ooit aangesproken zijn op straat. Cold calling in optima forma ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar