• 0

Live chat functie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan Kayako supportsuite aanraden. Kost €400,00 eenmalig maar dan heb je ook direct een support systeem waar je u tegen zegt. In dit pakket zit ook een livechat functie. Je kan dan een programma installeren op je PC en wanneer er dan iemand om een live chat vraagt zal er een venster openen op je scherm.

 

Wellicht kun je het live chat gebeuren aanschaffen zonder het complete pakket erbij te moeten bestellen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou overigens wel oppassen met het toepassen van dit soort functies.

Bij ons bleek het te laagdrempelig, klanten claimen jouw tijd ook op tijdstippen dat je het even druk hebt bijvoorbeeld.

Dat kan erg storen tijdens je normale werk en irritatie opwekken bij de klant als hij niet direct te woord wordt gestaan.

Link naar reactie
  • 0

zijn er mensen die ervaring hebben met een livechat applicatie en daar inderdaad iemand vol op zet? wat doet dat met je conversie? hoe zijn de reacties van je klanten?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Het kost meer tijd om iets uit te leggen aan de klant met de chat functie dan per telefoon. Het voordeel is dat de operator meerdere klanten tegelijkertijd kan helpen waardoor de wachtrij korter is. Door de langere tijd per klant zal de operator uiteindelijk net zo veel klanten per uur (of minder) helpen met de chat functie als met een telefoonnummer.

 

Als je dan gaat kijken naar conversie, dan denk ik dat een 0800 nummer groot op je website weergeven beter is voor je conversie dan een chatfunctie. Bij ons was de ervaring dat 90% van de korte vragen nog steeds via de telefoon binnen kwam. En dan hadden wij enkel een lokaal nummer onder het contact knopje terwijl de live chat functie continu live in beeld was.

 

Toen wij live chat hadden, zorgden we er wel voor dat deze knop volledig weg was als er geen operator was, ergens bij de FAQ stond uitgelegd dat de live chat weg is als er geen operators zijn. Zelf vind ik een offline live chat functie erg onvriendelijk en onprofessioneel overkomen.

Link naar reactie
  • 0

even een stapje verder, hadden jullie een livechat functie waar mensen zelf actief op moesten klikken of was het een systeem waar je mensen direct kan aanspreken? ik kan me zo voostellen dat het interessant is om mensen direct aan te spreken als ze bijvoorbeeld webpagina productdetails, prijzen en de pagina contact of offerte te hebben bezocht. waarschijnlijk is dit dan een meer dan geinteresseerde potentiele klant. livechat als verkooptool dus. Hebben jullie daar ook ervaringen mee?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Je moet hiermee enorm oppassen, mensen kunnen zich aangetast voelen in hun privacy of het kan spammerig overkomen.

 

Als je dit goed wilt uitvoeren, dan heb je software nodig die de geïnteresseerde bezoekers onderscheidt van de overige bezoekers. Dan heb je ook nog een operator nodig die de bezoeker op een niet-spammerige manier kan leiden tot conversie. Ik denk dat een 0800-nummer pontificaal op je website zonder wachtrij tot een hogere conversie tegen lagere kosten leidt.

Link naar reactie
  • 0

@ Consebts: Persoonlijk zou ik het niet als prettig ervaren als ik tijdens een bezoekje aangesproken zou worden zonder dat ik daar om vraag. Als je de livechat dan toch actief als verkooptool in zou willen zetten zou je wellicht de livechat-functie extra onder de aandacht kunnen brengen als een bezoeker bepaalde acties verricht. De uiteindelijke actie om een livechat-gesprek te starten, zou ik wel bij de klant laten.

 

@ShopJeRot: Het nadeel van meerdere klanten tegelijk helpen is dat de operator extreem goed moet blijven opletten dat er met voldoende snelheid gereageerd wordt, iets wat er helaas nog wel eens bij inschiet.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

@ShopJeRot: Het nadeel van meerdere klanten tegelijk helpen is dat de operator extreem goed moet blijven opletten dat er met voldoende snelheid gereageerd wordt, iets wat er helaas nog wel eens bij inschiet.

Klopt natuurlijk helemaal, maar livechat is zeker niet rendabel als de operator slechts één bezoeker tegelijkertijd helpt. De ervaring is namelijk dat als een klant eenmaal een chatvenster heeft geopend dit lang open laat tijdens zijn bezoek om continu korte vragen te stellen. Of de operator geeft de klant een link naar meer info en de klant gaat dat even lezen, dan kun je het gesprek niet zomaar afkappen terwijl de klant nog aan het lezen is.

 

Even voor de duidelijkheid, wij hebben livechat er uit gegooid omdat het simpelweg te veel nadelen had ten opzichte van een telefoonnummer op de website.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onlangs zelf gebruik gemaakt van andermans live-chat functie. De persoon achter de live-chat was dusdanig behulpzaam en duidelijk dat ik nu een aantal emails verder ben en een offerte heb aangevraagd.

 

Ik heb het als uitermate prettig ervaren, ik had wat extra informatie nodig (die niet op de website stond) en had dit op deze manier binnen no-time. Als ik deze informatie niet zo snel had gekregen had ik binnen no-time naar een andere website gezocht.

 

Ik wil het t.z.t. zelf ook gaan inzetten voor één van mijn eigen websites.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.