Geplaatst: 26 maart 200916 j Eitje68 135 berichten 8 Trofeeën 24 Reputatie Kan iemand mij vertellen wat een "schappelijk" weigeringspercentage is voor een webwinkel? www.kikibags.nl
Geplaatst: 26 maart 200916 j R.I.P. - Fred Wiersma 4.7k berichten 8 Trofeeën 244 Reputatie Nee, want je legt niet uit wat een weigeringspercentage is. Is dat een mandje vullen, maar niet naar de kassa? Wel naar de kassa, maar niet afrekenen? Wel afrekenen, maar niet bevestigen (de laatste OK)? Wel bevestigen, maar ontvangen producten retour sturen? Wat het ook is, het zal ook sterk afhangen van wat je verkoopt, en aan wie (b2b of aan particulieren). r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM
Geplaatst: 26 maart 200916 j triplesolutions 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Het licht erg sterk aan de soort webwinkel. En waar de bezoekers vandaan komen. Stel u heeft een fietsenwinkel maar er komen bezoekers van tv kopen via google bij u dan is het weigering percentage erg hoog. U heeft dus gerichte bezoekers nodig die geïnteresseerd zijn in uw product. Triple Internet Solutions | Vormgeving | Marketing | Techniek Mogelijkheden bij Triple Internet Solutions; Bedrijfswebsite | Online Marketing | Webhosting | Online Webshops | SEO | CMS systemen
Geplaatst: 26 maart 200916 j Iwan van Geelen 3.2k berichten 8 Trofeeën 213 Reputatie http://www.whelp.nl/acceptabele-bouncerate/ geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst: 26 maart 200916 j Eitje68 135 berichten 8 Trofeeën 24 Reputatie Auteur Op 26-3-2009 om 19:14, Fred Wiersma zei: Nee, want je legt niet uit wat een weigeringspercentage is. Is dat een mandje vullen, maar niet naar de kassa? Wel naar de kassa, maar niet afrekenen? Wel afrekenen, maar niet bevestigen (de laatste OK)? Wel bevestigen, maar ontvangen producten retour sturen? Wat het ook is, het zal ook sterk afhangen van wat je verkoopt, en aan wie (b2b of aan particulieren). Ik bedoel het gemiddelde weigeringspercentage van de gehele winkel, dus mensen die na binnenkomst ( meestal homepage maar via linken ook andere pagina's) niet verder klikken maar gelijk de winkel weer verlaten. www.kikibags.nl
Geplaatst: 26 maart 200916 j Eitje68 135 berichten 8 Trofeeën 24 Reputatie Auteur Op 26-3-2009 om 19:15, Iwan van Geelen zei: http://www.whelp.nl/acceptabele-bouncerate/ Dank je Iwan, dat bedoel ik!! www.kikibags.nl
Geplaatst: 27 maart 200916 j Eijkb 120 berichten 8 Trofeeën 7 Reputatie Mijn mooie web2.0 Ajax website met flashelementen heeft maar 1 pagina. Mijn vorige site in een frame had ook al een weigerings% van > 90%. Die 10% kwam van een 404 pagina. Met andere woorden: Let wel op de structuur van je website! Niet alles is altijd van toepassing. Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond? Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!
Geplaatst: 9 juni 200916 j moovio.nl 122 berichten 8 Trofeeën 47 Reputatie Het weigeringspercentage is een lastige. Het is een getal dat je zelf nog moet interpereteren met informatie uit andere statistieken: Komen al je bezoekers uit zoekmachines en je hebt een weigeringspercentage van meer dan 50 procent, kan dat twee dingen betekenen: je pagina's zijn oninteressant, of je omschrijvingen in de zoekmachines wekken verkeerde verwachtingen. Als je bezoekers hebt van verwijzende sites, is de vraag of de verwijzende site zelf relevantie heeft t.o.v. jouw site. Via forums als bijv. Higherlevel.nl kun je veel kliks krijgen van nieuwsgierige mede-forummers. Toch zijn dit niet allemaal klanten en gaat je weigeringspercentage omhoog. En zo kun je nog veel meer factoren bedenken waarom je weigeringspercentage zo hoog is. misschien heb je nog wat aan deze post: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=25533 Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl
Geplaatst: 9 juni 200916 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Op 9-6-2009 om 07:27, moovio.nl zei: Via forums als bijv. Higherlevel.nl kun je veel kliks krijgen van nieuwsgierige mede-forummers. Toch zijn dit niet allemaal klanten en gaat je weigeringspercentage omhoog. Aantal bezoeken van medeforummers de afgelopen maanden: 177 Weigeringspercentage: 62,15 % >;( ;) Frans *Die overweegt een separate HL-landingspagina op z'n website te gaan maken met het verzoek toch vooral nog ééééén keertje extra te klikken :)* Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 9 juni 200916 j Highio 11.3k berichten 8 Trofeeën 467 Reputatie Bezoekers die nu onder het weigeringspercentage vallen, hebben de site in ieder geval weten te vinden en daarmee heb je een kleine plaats in hun geheugen bezet voor wat betreft jouw productcategorie. Verschillen de weigeringspercentages tussen de archiefsystemen en overige bureau-onderdelen duidelijk, voor zover je daar beide inzage in hebt? Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."
Geplaatst: 9 juni 200916 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Bericht was ook met een knipoog. Bekijk vaak ook de site van medeforummers even snel en draag dus ook actief bij aan het verhogen van hun weigeringspercentage. Ben verder behoorlijk tevreden over het lage weigeringspercentage en de in mijn ogen redelijk hoge conversie Wat ik wel merk bij de kantoorinrichting is dat de site nog verre van optimaal is, en daardoor de weigeringspercentages hoger liggen. Daarnaast heb ik gewoon zoekwoorden die zowel voor b2b als b2c interessant zijn, (garderobekasten) waarbij je vooral in het weekend een enorme piek in de weigeringen ziet bij mensen die op garderobekasten binnenkomen. Frans Wel grappig trouwens dat forumbezoekers binnekomend vanaf de profielpagina een (wel verklaarbaar trouwens) lager weigeringspercentage hebben dan via de link in m'n signature Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 9 juni 200916 j Highio 11.3k berichten 8 Trofeeën 467 Reputatie Een laatste reactie met een knipoog. ;) Als 'wild guess' had ik vermoed dat lockers, garderobekasten etc. ter oriëntentie of met een hogere koopfrequentie een bredere belangstelling genieten dan complete systemen met een bijbehorend lager weigeringspercentage, maar er is nooit één verklarende factor, zoals weer blijkt. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."
Geplaatst: 9 juni 200916 j Tonino 1.7k berichten 1 Solutions 9 Trofeeën 87 Reputatie Op 9-6-2009 om 07:31, Frans Sijtsma zei: Aantal bezoeken van medeforummers de afgelopen maanden: 177 Weigeringspercentage: 62,15 % >;( ;) Frans Afgelopen maand vanaf Higherlevel: Visits 64 Avg. Time on Site 00:02:47 % New Visits 64.06% Bounce Rate 31.25% Ze kunnen het wel ;-) Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français
Geplaatst: 9 juni 200916 j erwin h 53 berichten 6 Trofeeën 24 Reputatie Op 9-6-2009 om 08:15, Frans Sijtsma zei: Wel grappig trouwens dat forumbezoekers binnekomend vanaf de profielpagina een (wel verklaarbaar trouwens) lager weigeringspercentage hebben dan via de link in m'n signatureIk zou er inderdaad ook een aannemelijke verklaring voor kunnen geven, maar mijn statistieken zou mijn eigen verklaring tegenspreken. Afgelopen maand 101 bezoekers vanaf HL met een gemiddelde weigeringspercentage van 32,67% Vreemd genoeg: 93 kwamen er uit een topic, met een weigeringspercentage van 27,96%, 8 kwamen er vanaf mijn profiel met een weigeringspercentage van ruim 85%. Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties http://www.linkedin.com/in/erwinhofman
Geplaatst: 11 juni 200916 j moovio.nl 122 berichten 8 Trofeeën 47 Reputatie Dan kan ik natuurkijk niet achterblijven: Gegevens moovio.nl, sinds aanmelding bij HigherLevel.nl op 3 juni jl.: Bezoekers: 28 Nieuw bezoek percentage: 96,43% Weigeringspercentage: 57,14% Pagina's per bezoek: 2,61 Weigeringspercentage via profiel: 40% Weigeringspercentage via forum: 53,33% Weigeringspercentage via vraag en aanbod: 75% Conversiepercentage 1 dag vraag en aanbod: 37,5% Jammergenoeg paste mijn V&A niet binnen het kader van de site :-[, dus geen verdere verbetering van het conversiepercentage mogelijk... :'( edit: sorry, we moeten streng blijven: geen niet relevante links naar eigen site in de berichten, deze kunnen immers in de signature Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl
Geplaatst: 15 juni 200916 j Gast Verwijderd account Wat is het verschil tussen een weigeringspercentage, uitstappercentage en bounce rate?
Geplaatst: 15 juni 200916 j R.I.P. - Fred Wiersma 4.7k berichten 8 Trofeeën 244 Reputatie @Rizzorizzo, enige zelfwerkzaamheid is wel gewenst. Er is een zoekfunctie (rechtsboven) en Google is your friend too: http://www.google.nl/search?q=uitstappercentage r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM
Geplaatst: 15 juni 200916 j Gast Verwijderd account Beste Fred, Ik heb het volgende gevonden: - het weigeringspercentage is het percentage bezoeken van één pagina (bezoeken waarbij de bezoeker uw site verlaat op de instappagina) - Bron Google - uitstappercentage het percentage bezoekers dat uw site onmiddellijk verlaat nadat ze die pagina hebben bekeken - Bron Google - bounce rate: Bounce rate, a term used in web site traffic analysis. It essentially represents the percentage of initial visitors to a site who "bounce" away to a different site - Bron Wikipedia Ik zie nog steeds niet het verschil, maar toch worden deze begrippen door elkaar gebruikt. Wikipedia zegt zelfs dat Bounce Rate is "sometimes confused with exit rate".
Geplaatst: 15 juni 200916 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Bounce rate en weigeringspercentage zijn gelijk alleen de taal is anders (Engels vs nederlands ;)) Exit rate en uitstappercentage zijn gelijk Uitstappercentage is het percentage van de bezoekers op een pagina dat die pagina als laatste bezoekt. Dus vanaf die specifieke pagina gaan ze weg van je site. Het kan zijn dat ze meerdere pagina's bezocht hebben. Weigeringspercentage is het percentage dat niet meer dan 1 pagina van je site bezoekt en dan weer weg is. Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Eitje68
Kan iemand mij vertellen wat een "schappelijk" weigeringspercentage is voor een webwinkel?
www.kikibags.nl