De waarheid over stropdassen

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Strakke onderbroeken zijn ook slecht voor je gezondheid. Knellen je ballen af en kunnen er o.a. voor zorgen dat je minder vruchtbaar bent. Er waren nog meer mogelijke mankementen, maar die ben ik vergeten.

 

Nu bestaan er wel "slappe" onderbroeken, dusseh misschien wordt "slappe" stropdas ook nog hip?

 

Bovendien ... ik denk dat de Arbo regeltjes aangevuld worden met het controleren van beide kledingstukken op de werkvloer ;D

 

I'm so glad that I'm a woman

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

YES! Na mijn held Prins Bernhard, nu ook wetenschappelijk verantwoord anti-stropdas ;D :-* ;D :-* ;D

 

Maar eh... onderbroek?? Is dat ook slecht voor je ogen dan?? Van verminderde vruchtbaarheid heb ik geen last... twee mannetjes hebben samen toch niks aan vruchtbaarheid ;)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Geen idee waar het over gaat.

Weet ik bij de meest kledingstukken niet bydewee ???

 

Maar qua onderwerp zal het wel gewichtig genoeg zijn om dit in "ondernemen algemeen" te plaatsen.

Ik vermoed dus dat een stropsdas met ondernemen te maken heeft ..... ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Tja... ik heb er over getwijfeld, maar vind het ook wel weer een ondernemerstopic. Vandaar dat ie er nog staat :)

 

Ik meen dat we er weleens flinke discussies over gehad hebben. Wel of niet in pak en met of zonder stropdas...

 

Blijft een actueel onderwerp!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor geïnteresseerden. De discussie over kleding (strak in pak, gepoetste schoenen, witte sokken en walt disney), kun je HIER lezen.

 

Ik blijf kleding interessant vinden! Maar persoonlijk zal ik er nooit iemand op beoordelen. Mij gaat het meer om de uitstraling en het enthousiasme van de persoonlijke benadering.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Wat een onderbroekenLOL

 

Wat die onderbroek betreft, kan ik me er maar weinig bij voorstellen. Ik heb begrepen dat het te strak zitten van het kruis het probleem is. Als je dan zo een 'vruchtbaarheidsonderbroek' onder een strakke spijkerbroek draagt, ben je nog net zo ver van huis. Laten we het er dus maar op houden dat we ons niet al te strak moeten kleden.

 

Blij dat je een vrouw bent? Dat had je 150 jaar zeker niet gezegd, toen je in een korset met een taille van rond de 20 je enige recht stond uit te oefenen in de keuken. Tijden veranderen wel en modes ook, maar als we de stropdas afdoen, vinden we binnen de kortste keren weer een ander kledingstuk dat ons de das omdoet. We zijn nu eenmaal ijdel en daarom halen we van die fratsen uit met kledingstukken die we helemaal te gaaf vinden en waar onze kleinkinderen zich dan weer een breuk om kunnen lachen in het museum, hihi.

 

In ieder geval draag ik ook regelmatig zo'n zijden galgestrop, maar thuis en ook nu zit ik lekker in shorts en t-shirt, maar wel mèt onderbroek! ;)

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Ja stropdassen die draag ik al nooit, strakke onderbroeken ook niet ik zit dus wel goed wat dat betrefd.

 

Maar 'onderemers horen in pak'. Zie je het al voor je? Een 16 jarige jongen die bij je langs komt in een weet ik hoeveel delig pak.. Dat komt toch lachwekkend over? Dat stukje over Personal Branding van Annedien vindt ik wat dat betrefd dan wel toepasselijk.

Link naar reactie

Zie je het al voor je? Een 16 jarige jongen die bij je langs komt in een weet ik hoeveel delig pak.. Dat komt toch lachwekkend over?

 

Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf waar je precies langsgaat. Als het een bedrijf is waar iedereen in pak loopt, en je hebt wat te verkopen, zou ik daar niet binnenlopen in een spijkerbroek of zoiets.

 

Ondernemers horen in pak

 

Verschilt sowieso per bedrijfstak. Het lijkt me bijzonder vreemd als de zelfstandige visboer achter zijn kraam staat in 3 delig maatpak. Een verkoper bij de Mercedes dealer in spijkerbroek en t-shirt lijkt me trouwens net zo vreemd. Maar wat nou in vredesnaam de dresscode is voor zelfstandige (web-)tecchies?

 

Link naar reactie

Een stropdas draag ik bijna nooit. Ik heb er een paar en dan zeer afwijkend van het pakken vee, nee geen disney stropdassen ;D Een pak soms, je staat voor je onderneming en dat wil je jezelf professioneel uitstralen en "tune yourself in" in de pakken cultuur. Maar ja dan wel iets anders dan anders. En als je klaar bent als de donder uit dat ding :)

 

Niet mee eens? Loop maar eens over een beurs in je spijkerbroek of in een pak. In je spijkerbroek krijg je snel een folder in je handen geduwd als je geluk hebt en word verder genegeerd in het pak ben je een "potential" en dat kan soms interessante info opleveren.

 

Just my 2 cents worth.

 

Cheers, Ron

 

 

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Ik moet eerlijk bekennen, wanneer ik met een corporate finance banking meneer ga praten waar ik centjes van wil lospeuteren, doe ik mijn bankpakje aan: Donker blauw pak, wit overhemd en een lichtblauwe stropdas.

Verder, zie je mij niet snel met stropdas, wel in pak overigens.

 

In Ajax termen, ik ga bij voorbaat uit van eigen kracht, maar negeer de tegenstander niet. Soms moet je je een klein beetje aanpassen aan de tegenstander. De stropdas is de concessie....

Aangezien Ajax historisch gezien toch nog altijd met enorme afstand de beste club van Nederland is, lijkt me dit geen slecht voorbeeld!

 

;-)

 

 

p.s. De stropdas is natuurlijk een onding, alhoewel die soms ook wel echt heel mooi kan zijn.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie

Gisteren waren we weer even aan het shoppen en ineens komt Maris met een bijzondere vraag... waarom staan de streepjes van de stropdassen altijd schuin dezelfde kant op??

 

Iedere verkoper heeft een ander antwoord gegeven en waarom het nu echt zo is ???

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Persoon,

 

Ik had gisteren een soortgelijke kwestie.... ik had een overhemd met schuine streepjes, en een stropdas met schuine strepen... maar op een of andere manier weten ze het voor elkaar te krijgen dat de schuinte van die strepen NIET gelijk is.... heel vreemd, aangezien ze zowel bij de overhemden als bij de stropdassen erg consequent zijn met de schuinte van strepen.........

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.