• 0

Hoe steekt uw e-mail, taken,notities, contacten en agenda verkeer in elkaar?

Een van de producten welke we aanbieden gaat over een zakelijk e-mail oplossing genaamd Hosted Exchange.

Om de markt beter te begrijpen heb ik een aantal vragen aan de ondernemers hier op Higherlevel.

 

Om te begrijpen wat Hosted Exchange exact doet kunt u via de volgende link een video zien: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/flash/hosted_exchange/Launch.html

 

De prijzen liggen gemiddeld tussen de €8,- tot €15,- euro per maand per gebruiker. Bij de meeste providers krijgt u er dan een anti-SPAM oplossing bij zodat u of uw collega`s daar geen last meer van hebben. Lees voor de grap eens hoeveel tijd er verloren gaat aan SPAM volgens 1 anti-SPAM aanbieder: http://www.spamexperts.com/nl/extra-info/spam-kosten-calculator.html

 

Mijn vragen:

 

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

Op- of aanmerkingen hierover hoor ik erg graag!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

E-mail: Via een gezamelijke mailbox met projectmappen. Gewoon een webmail (Squirrelmail). We ontvangen dus alle e-mail op privé mail na in 1 grote mailbox. Daar hebben we een gezamelijke taak om te organiseren.

 

Taken: In een bugtracker. Om het overzicht te behouden is het voor ons op projectbasis ingedeeld en kunnen we vele projecten tegelijkertijd in de gaten houden en onze ontwikkelaars aansturen. http://mantisbt.org Daarnaast krijgen we nu een 2de systeem: een CRM systeem. Daarin gaan we waarschijnlijk de commerciële taken plaatsen. We zijn nog aan het afwegen of 2 systemen handig is.

 

Notities: Alles wordt bevestigd per mail.

 

Contacten: Mailbox, daar hebben we de projectmappen. Daarnaast staan mijn contacten privé in Google omdat die geweldig kan synchroniseren met BlackBerry.

 

Agenda: Google Calendar.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

1. Outlook en een gezamenlijk papieren planbord

2. Omdat het prima bevalt, vooral het planbord. Geen digitale omgeving kan daar verandering in brengen (de komende jaren althans schat ik zo)

 

Frans

 

PS.

1. leg eens in je eigen woorden uit wat hosted exchange is, niet iedereen wil de video gaan kijken.

2.wat vind je zelf de voor- en nadelen

Link naar reactie
  • 0

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

1. Op dit moment gewoon van Outlook zonder alles te delen.

2. Binnen een kleine organisatie is dit nog prima te doen. Ik ben goed bekend met Exchange en de hosting oplossingen die daarvoor in markt zijn. Ik vind het werkelijkwaar een zeer prima product en vaak tegen zeer betaalbare prijzen.

 

Bij een grotere organisatie (> 30 man) zou ik dit systeem zeker aanraden. In het begin kun je dit hosten, op langere termijn wordt het zelf aanschaffen van het pakket op een eigen server interessant...

Link naar reactie
  • 0

wij gebruiken gewoon microsoft outlook, met een papieren agenda. Daarnaast een groot whiteboard met alle opdrachten.

 

Waarom we niet zouden kiezen voor een ander systeem? Het huidige werkt prima zo, zelfs met internet of stroomstoring. Toch weer minimaal 96 euro op jaarbasis bespaard.

 

Echter, bij een grotere organisatie totaal niet werkbaar ;)

Link naar reactie
  • 0

Zit in m'n uppie al met Hosted Exchange te werken.

Heerlijk om gewoon op de bureau pc en de laptop alles altijd gesynchroniseerd te hebben. Wel uiteindelijk bij een aanbieder in HK terecht gekomen. 15gig mailbox krijg je bijna nergens. ;-) Waarom zijn de meeste andere aanbieders allemaal zo zuinig?

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Al mijn ontvangen en verzonden mail staat gewoon in Outlook. Gezien ik een behoorlijk geheugen heb, scroll ik even heen en weer tot ik bericht gevonden heb. Niets in mapjes of op volgorde.... Belangrijke mail, draai ik een keer extra uit en komt op de papieren stapel links van mijn bureau.

Belangrijke zakelijke papieren, nog te verwerken liggen op linkerhoek, privé op rechterhoek. Eens in de zoveel tijd de prullenbak ernaast.... In het midden van het bureau 30 cm ruimte voor mijn armen en handen om bij het toetsenbord te kunnen.

 

Rondom mijn bureaustoel keurige stapels, "nog op te bergen" , "verwerkt", "nog te lezen wanneer ik tijd/zin heb"

 

Verder staat het vol met randapparatuur als stripboekenverzameling, oude dossiers en lege flessen ;D

 

Niemand mag dan ook hier komen, want dan is mijn systeem naar de kl**** !! ;D

Link naar reactie
  • 0

E-mail: Gmail, we krijgen beide alle mail en hebben afspraken over wie wat beantwoord. (op de langere termijn zal hier nog wel een issue tracking systeem bij komen)

Lange termijn taken: één lijst per project in onze eigen tool: Flexlists

Korte termijn taken: tekst bestandje op m'n bureaublad

Notities: Meestal in een tekst documentje bij de software in een tekst bestand

 

Waarom geen hosted exchange? We zijn beide geen fan van outlook :) (En natuurlijk een onbeperkt geloof in dat we beter zelf software kunnen bouwen voor dat soort zaken ;) )

Link naar reactie
  • 0

Allez lekker in Outlook via een eigen Exchange server. Op kantoor pc, thuis laptop outlook. Elders OMA (Outlook mobile access) via telefoon of via OWA (Oultook Web Access) via een willekeurige PC die op internet kan.

 

Geen gedoe met synchroniseren gewoon alle live. Met mijn slechte geheugen voor afspraken wel handig. Ieder heeft zijn/haar eigen mailbox en agenda etc. voor grotere projecten en resources maken we een eigen agenda en/of mailbox en/of agenda aan.

Link naar reactie
  • 0

Windows Live mail.

een doorstuur email adres welke ik kan openen met windows live mail.

 

Waarom geen andere emailaccount?

 

Ik ben nu tevreden, makkelijke interface, en heb voorlopig nog geen echt e spam filter nodig.

Onzin die ik tegen kom laat ik blokkeren via ongewenste email. Ik krijg ongeveer 1 a 2 mailtjes per week die ik het blokkeren waard vindt.

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie
  • 0

 

Echter, bij een grotere organisatie totaal niet werkbaar ;)

 

Daar ging de vraagstelling toch niet over?

 

Zelf de grootste spelers in onze markt werken gewoon met een whiteboard of prikboard. Werkt altijd. Gaat al eeuwen goed, dus waarom nu ineens niet meer?

 

Er wordt niets vernoemd over grootte?

 

Uiteraard afhankelik van de werkzaamheden, maar doorgaans is een whiteboard o.i.d. een slecht communicatiemiddel binnen grotere ondernemingen. Het zal vast wel kunnen, maar in de meeste gevallen (denk ik) niet handig. Grotere bedrijven hebben een groter pand, misschien meerdere vestigingen, etc. Ik kan me niet voorstellen dat er bedrijven zijn waarbij een werknemer 2 verdiepingen naar beneden moet lopen om op het whiteboard van z'n collega te kijken hoe zijn agenda eruit ziet.

Link naar reactie
  • 0

Allen erg bedankt voor de reacties! Hieronder mijn reactie:

 

Djluc: Via een gezamenlijke mailbox met projectmappen. Gewoon een webmail (Squirrelmail). Daar hebben we een gezamenlijke taak om te organiseren.

Contacten: Mailbox, daar hebben we de projectmappen.

Agenda: Google Calendar.

 

Is het niet veel gemakkelijker (lees: efficiënter) om alles via Outlook binnen te halen. 1 Gezamenlijke e-mail box bijvoorbeeld info@domein.nl welke je via Outlook kunt benaderen. Je sleept e-mails zo van de deze gezamenlijke e-mail adres naar je eigen e-mail adres toe via je eigen Outlook!

 

Daarnaast, de Google calendar, je werkt met meerdere losse systemen. Welke (nog) niet zo goed samen kunnen werken zoals Outlook dat heeft (e-mail, agenda, contacten etc. etc..). Tevens weet ik nog niet zeker als Google Calendar goed kan synchroniseren met mobiele toestellen.

 

Frans Sijtsma:

1.   Outlook en een gezamenlijk papieren planbord

Stel; je bent bij een klant. Hoe kan jij dan alsnog bij je e-mail, contacten, agenda etc ? Wanneer ik bij een klant ben dan pak ik mijn mobiele telefoon en kan ik direct een vervolg afspraak inplannen.

 

2. Omdat het prima bevalt, vooral het planbord. Geen digitale omgeving kan daar verandering in brengen (de komende jaren althans schat ik zo)

 

Nadeel van een planbord is dat het niet digitaal is. Je weet dus alleen de planning wanneer je bij het planbord staat. Daarnaast kun je niet even gemakkelijk (via een mobiele telefoon of Outlook bijv.) iets nieuws toevoegen.

 

Wouteronline:

1. Op dit moment gewoon van Outlook zonder alles te delen.

2. Binnen een kleine organisatie is dit nog prima te doen. Ik ben goed bekend met Exchange en de hosting oplossingen die daarvoor in markt zijn. Ik vind het werkelijkwaar een zeer prima product en vaak tegen zeer betaalbare prijzen.

 

Eigenlijk maakt de grote van een bedrijf niet zo veel uit. Als je (nog) klein bent qua bedrijf moet je vaak ook op pad. Juist dan is het gemakkelijk om je e-mail, agenda en contacten etc bij de hand te hebben.

 

J.S. Coolen:

wij gebruiken gewoon microsoft outlook, met een papieren agenda. Daarnaast een groot whiteboard met alle opdrachten.

 

Zal het niet gemakkelijk zijn dat bepaalde mensen binnen het bedrijf direct al weten wat voor agenda personeelsleden na streven? Of een interne meeting, hoe gaat dat nu? Gaat er dan 1 iemand aan iedereen vragen hoe hun zitten qua tijd? Slaan jullie de agenda`s nog digitaal hiervoor op?

 

Waarom we niet zouden kiezen voor een ander systeem? Het huidige werkt prima zo, zelfs met internet of stroomstoring. Toch weer minimaal 96 euro op jaarbasis bespaard.

 

Wanneer er een internet storing is dan is er eigenlijk nog niet zoveel aan de hand. Outlook heeft een “ Exchange cache” dit slaat alles ook lokaal op in een bestand. Wanneer er dus geen internet is kun je alsnog bij je ,al binnen gehaalde, e-mail / contacten etc.

 

Down:

Al mijn ontvangen en verzonden mail staat gewoon in Outlook.

Niets in mapjes of op volgorde.... Belangrijke mail, draai ik een keer extra uit en komt op de papieren stapel links van mijn bureau.

Belangrijke zakelijke papieren, nog te verwerken liggen op linkerhoek, privé op rechterhoek. Eens in de zoveel tijd de prullenbak ernaast.... In het midden van het bureau 30 cm ruimte voor mijn armen en handen om bij het toetsenbord te kunnen.

 

Rondom mijn bureaustoel keurige stapels, "nog op te bergen" , "verwerkt", "nog te lezen wanneer ik tijd/zin heb"

 

Met Outlook kun je ook prioriteiten mee geven, zoals je nu hebt met "nog op te bergen", "verwerkt" etc. Zelf zou ik niet zo snel gaan beginnen aan uitprinten van e-mails :-)

 

Michiel van Vlaardingen:

E-mail: Gmail, we krijgen beide alle mail en hebben afspraken over wie wat beantwoord. (op de langere termijn zal hier nog wel een issue tracking systeem bij komen)

Gaat dit om totaal 3 e-mail adressen? Collega1, collega2 en 1 gezamelijk e-mail adres? Bijv. info@

Volgens mij kan men dan niet zien welke e-mail al beantwoord is in 1 oog opgeslag en zal er lijkt mij, zonder te merken, e-mails onbeantwoord blijven. Of zie ik dat niet goed?

 

Lange termijn taken: één lijst per project in onze eigen tool: Flexlists

Korte termijn taken: tekst bestandje op m’n bureaublad

Voor bepaalde mensen zal dit vast werken. Ik ben alleen bang dat je veel zult vergeten omdat er geen notificatie optie bij zit.

 

Waarom geen hosted exchange? We zijn beide geen fan van outlook (En natuurlijk een onbeperkt geloof in dat we beter zelf software kunnen bouwen voor dat soort zaken )

 

In de laatste versies van Outlook zijn er qua efficientie veel dingen veranderd. Wanneer je ermee werkt zul je het ervaren. Misschien toch nog eens Outlook proberen? ;-)

Daand:

Windows Live mail.

een doorstuur email adres welke ik kan openen met windows live mail.

 

Waarom geen andere emailaccount?

 

Ik ben nu tevreden, makkelijke interface, en heb voorlopig nog geen echt e spam filter nodig.

Onzin die ik tegen kom laat ik blokkeren via ongewenste email. Ik krijg ongeveer 1 a 2 mailtjes per week die ik het blokkeren waard vindt.

 

Windows live / Hotmail / Gmail zijn erg grote bedrijven. Voor zakelijke doeleinden zal ik het niet durven te gebruiken.

Laatst was Gmail ook offline en dan vraag ik me af hoe ik in dat soort gevallen met iemand van dat soort bedrijven kan praten om te vragen waarom mijn e-mail niet werkt (of niet kan aankomen).

 

 

Om het duidelijker te maken had ik een video gemaakt van een aantal voorbeelden (gezamenlijke e-mail adres beheren via Outlook bijv.). Het filmpje duurt maar iets van 1 minuut echter is het bestand al 100MB. Iemand nog een goed alternatief waarmee ik zo`n filmpje kan maken?

 

wat is Hosted Exchange in mijn eigen woorden?

 

Ik heb toevallig daar laatst nog een stuk over geschreven voor een brochure. Hier komt het:

 

Tijdbesparing

Tijd is geld. Bij veel bedrijven zijn de zogeheten

“spookkosten” de grootste kostenpost. Veel tijd gaat

verloren en u wilt toch ook het maximale uit uw

personeel halen, met als doel omzetverhoging.

Omzetverhoging zonder extra personeel aan te nemen

is de droom van iedere ondernemer.

Wanneer er nu nog gevraagd wordt of er iemand

beschikbaar is, is dat zonde van uw tijd. Via Outlook

kunt u met Hosted Exchange uw collega`s toegang

verlenen tot uw agenda en eventueel afspraken

inplannen voor een collega.

Op een centraal punt kunt u ook uw belangrijke

documenten opslaan, zodat u deze kunt delen met

uw collega`s. Wanneer een collega niet aanwezig is,

kunt u toch bij zijn bestanden en dat bespaart weer tijd!

 

Verbeter het samenwerken

E-mail, agenda en taken delen is met Hosted Exchange

geen probleem. U kunt per e-mail adres aangeven

welke collega`s toegang mogen hebben tot deze

functionaliteiten.

Er zijn veel bedrijven die 1 centraal e-mail adres hebben

voor de administratie (administratie@domein.nl

bijvoorbeeld). Hier werken vaak meerdere mensen op.

Met Hosted Exchange kunt u de collega`s van de

adminstratie toegang geven tot dat e-mail adres.

U en uw collega’s kunnen zien wanneer een mail in

behandeling is genomen door een medewerker.

Hierdoor gaan niet twee personen bezig met

dezelfde taak. Eventuele taken kunnen ook aangemaakt

of doorgestuurd worden naar een andere collega.

 

Mobiel werken

Snel reageren is belangrijk, uw (potentiele) klanten

willen niet te lang wachten op uw antwoord.

Met Hosted Exchange maakt het niet uit waar u zich

bevindt. E-mails kunnen direct binnenkomen op

uw mobiele telefoon. Hierdoor krijgt u de mogelijkheid

om direct te reageren, ook via uw mobiele telefoon.

Mocht u niet achter uw reguliere werkplek zitten, dan

kunt u altijd via Outlook Web Access gebruik maken

van webmail. Via uw webbrowser kunt u werken

zoals u gewend bent op uw kantoor.

Als de klant een vervolgafspraak wil, dan kunt u deze

online boeken. Via uw mobiele telefoon kunt u

controleren wanneer u kunt. Vervolgens kunt u direct

uw afspraak inplannen. Deze wordt tegelijkertijd

gesynchroniseerd met uw eigen e-mail adres!

 

Ik zie heel graag jullie reacties weer tegemoet!

Link naar reactie
  • 0

Als antwoord op je vraag. Hoe groot bedrijven in onze branche ook zijn men zal nooit echt verdiepingen hoeven af te reizen om te kijken wat de planning is. De planning hangt in kantoor en daar worden pakbonnen uitgedraaid en die worden in de hal klaargezet.

 

Wij hebben geen verkopers, dus mensen doen gewoon wat ik wil dat ze doen (orders klaarzetten, spullen wegbrengen etc etc)

Vergaderingen worden gewoon geplanned en via de E-mail doorgegeven.

Daarnaast hebben wij een medewerkers site, waar alle klussen online staan, net als de inventaris, persoonlijke gegevens en per onderdeel ook nog ee soort reactiesysteem. In dit systeem zit ook een urenregistratie voor de parttimers en oproepkrachten.

 

Internet is leuk en brengt een hoop mogelijkheden met zich mee, maar ook een hoop problemen, het valt me op dat mensen erg snel vertrouwen op bedrijven als google, waarbij niet alleen alle email en belangrijke bestanden wordt toevertrouwd, maar ook dingen als agenda's enzo. Misschien ben in te paranoia, maar voorzichtigheid met gegevens op internet is niet iets dat je moet onderschatten.

 

Ondanks dat ik een hekel heb aan schrijven (ik heb een verschikkelijk handschrift) vertrouw ik meer op een papieren agenda en een white board dan op welk computerprogramma dan ook. De enige bug die ik kan hebben is dat mijn pen leeg is. Ik begrijp ook niet wat er mis is aan het doorbellen van je afspraken aan kantoor. Ik durf te wedden dat dat veel sneller gaat dan het intoetsen op je telefoon of het opstarten van je laptop met een duur mobiel abonnement

 

Begrijp mij niet verkeerd ik ben absoluut niet tegen technologie (absoluut niet zelfs) maar ben wel voorzichtig met mijn hele bedrijf toevertrouwen aan een ander bedrijf (google etc) of een computer programma.

 

Ik zie ook totaal de meewaarde niet. Tenminste niet voor mijn bedrijf.

 

Je vergeet trouwens in je verkoop verhaal wel dat je een goede dure telefoon met internetverbinding moet hebben. Anders valt er nog weinig te controleren

Link naar reactie
  • 1

Nadeel van een planbord is dat het niet digitaal is. Je weet dus alleen de planning wanneer je bij het planbord staat. Daarnaast kun je niet even gemakkelijk (via een mobiele telefoon of Outlook bijv.) iets nieuws toevoegen.

 

Klopt, maar ik zie het niet-digitaal zijn als een voordeel. Planningen zijn in een oogopslag te zien, inclusief de onderlinge samenhang en alleen te wijzigen door iemand die de gevolgen van de wijzigingen kan overzien.

Daarnaast even snel een aantekening op het plankaartje.

En inderdaad zie je de planning pas als je bij het planbord staat. En dat moet ook zo blijven want anders zie je dingen over het hoofd.

 

Ik weet het, ik weet het, dat kan digitaal ook allemaal, maar mijn ervaring is dat het , voor mij althans, gewoon minder overzichtelijk is, en fouten sneller gemaakt worden.

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

En inderdaad zie je de planning pas als je bij het planbord staat. En dat moet ook zo blijven want anders zie je dingen over het hoofd.

 

Misschien een rare gedachte van mij maar is het juist niet zo dat wanneer je het planbord maar een paar keer ziet je juist wat kunt vergeten? Ik heb dan liever een uur van te voren een notificatie via mijn mobiele telefoon welke altijd gesynchroniseerd is met mijn Outlook.

 

Krijgt niemand hier vaak telefoon van zijn of haar werknemers / collega`s met de vraag "Wil je even een telefoonnummer van contactpersoon X doorsturen? Dan bel ik even." of "Wil je even zijn of haar e-mail adres geven dan mail ik even.".

Het zijn vaak de "wil je even.." vragen welke ongezien veel tijd kosten.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je juist dingen vergeten als je ervoor staat? Is een bril dan niet een betere oplossing?

 

En misschien moet je in dat geval je personeel beter trainen en zorgen dat ze alle gegevens bij de hand hebben. DAn gaat je bedrijf tenminste ook nog door als je even geen bereik hebt.

 

Het jij ook een notificatie op je telefoon dat je naar je werk moet? Zoja, danis dit systeem echt iets voor jou. Zo nee, als je dat kan, zou je dan ook niet gewoon in je agenda/prikbord kunnen kijken hoelaat je je afspraakhebt? In principe hoeft alleen de planner en de aannemer van opdrachten meerdere malen op het bord te kijken. Medewerkers die laat je het gewoon zelf weten. (persoonlijk of via telefoon)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp ook niet wat er mis is aan het doorbellen van je afspraken aan kantoor. Ik durf te wedden dat dat veel sneller gaat dan het intoetsen op je telefoon of het opstarten van je laptop met een duur mobiel abonnement

 

Via mijn telefoon heb ik binnen enkele seconden een afspraak gepland. Intoetsen gaat snel, korte omschrijving en tijd selecteren en klaar! Wat dat betreft durf ik je weddenschap wel aan. Alleen al omdat wanneer je gaat bellen al 2 personen binnen je bedrijf tijd kost. Dat is de gene welke belt naar je bedrijf en 1 iemand welke de telefoon oppakt.

 

Je vergeet trouwens in je verkoop verhaal wel dat je een goede dure telefoon met internetverbinding moet hebben. Anders valt er nog weinig te controleren

 

Je hoeft geen dure telefoon te hebben. De meeste mensen hebben een geschikte telefoon. Er zijn telefoonaanbieders welke er speciale software voor heeft ontwikkeld zoals Nokia. Een internet verbinding voor je mobiel moet je er inderdaad bij nemen. Bij de iPhone had ik geluk dat het er al bij zit.

 

Maar we moeten niet alleen kijken wat Hosted Exchange kost maar ook wat het oplevert. Stel dat het gemiddelde uurloon 20 euro is. Dan moet Exchange minstens 1 uur "tijdwinst" opleveren en dat is, in mijn ogen, in 1 maand zat te realiseren.

 

ps: Ik krijg een reus met het bericht "slecht idee". Wil die gene zich nader verklaren?

Link naar reactie
  • 0

 

Via mijn telefoon heb ik binnen enkele seconden een afspraak gepland. Intoetsen gaat snel, korte omschrijving en tijd selecteren en klaar! Wat dat betreft durf ik je weddenschap wel aan. Alleen al omdat wanneer je gaat bellen al 2 personen binnen je bedrijf tijd kost. Dat is de gene welke belt naar je bedrijf en 1 iemand welke de telefoon oppakt.

 

Ok maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen dure telefoon en al helemaal geen internet op mijn telefoon. Ik heb al een hekel aan smsjes versturen met die kleine knopjes. Maar ik denk dat dat persoonlijk., Het lijkt me ook best wel een hoop geld kosten om je personeel op te leiden om het allemaal werkend te krijgen en soepel te laten verlopen.

 

Je hoeft geen dure telefoon te hebben. De meeste mensen hebben een geschikte telefoon. Er zijn telefoonaanbieders welke er speciale software voor heeft ontwikkeld zoals Nokia. Een internet verbinding voor je mobiel moet je er inderdaad bij nemen. Bij de iPhone had ik geluk dat het er al bij zit.

Ik vind persoonlijk een Ipod nogal duur voor een telefoontje. Ik heb zelf een samsung en ik heb geen idee of je hiermee ook zou kunnen, maar zou er niet aan willen denken om hiermee een bericht temoeten intikken.

 

Maar we moeten niet alleen kijken wat Hosted Exchange kost maar ook wat het oplevert. Stel dat het gemiddelde uurloon 20 euro is. Dan moet Exchange minstens 1 uur "tijdwinst" opleveren en dat is, in mijn ogen, in 1 maand zat te realiseren.

Niet als je nog een hoop moet investeren in telefoons, abonnementen, opledingen en werkomgevingen. Een agenda update kost me 4,95 per jaar bij de V&D

 

 

Ik snap het verwschil niet helemaal met een normaal outlook, het ziet er hetzelfde uit. Met outlook kun je toch ook de emails in een bepaalde map laten belanden?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je insteek toch niet helemaal geloof ik... wil je nu oprechte/onbeïnvloedde meningen van anderen ontvangen om je product beter in de markt te kunnen zetten of wil je via HL klanten werven?

 

In het eerste geval lijkt het me namelijk niet zo handig om de meningen die je ontvangt direct van een weerwoord/tegenargument te voorzien, je beïnvloedt hiermee hoogstwaarschijnlijk de mening van iedereen die daarna zou kunnen reageren.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

Exchange/Outlook

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

Omdat een SBS licentie voor een klein kantoor goedkoper is dan een losse Windows Server licentie. Met deze SBS oplossing heb ik alle faciliteiten die een Hosted Exchange mij biedt.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Via mijn telefoon heb ik binnen enkele seconden een afspraak gepland. Intoetsen gaat snel, korte omschrijving en tijd selecteren en klaar! Wat dat betreft durf ik je weddenschap wel aan. Alleen al omdat wanneer je gaat bellen al 2 personen binnen je bedrijf tijd kost. Dat is de gene welke belt naar je bedrijf en 1 iemand welke de telefoon oppakt.

 

Ok maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen dure telefoon en al helemaal geen internet op mijn telefoon. Ik heb al een hekel aan smsjes versturen met die kleine knopjes. Maar ik denk dat dat persoonlijk., Het lijkt me ook best wel een hoop geld kosten om je personeel op te leiden om het allemaal werkend te krijgen en soepel te laten verlopen.

 

Je hoeft geen dure telefoon te hebben. De meeste mensen hebben een geschikte telefoon. Er zijn telefoonaanbieders welke er speciale software voor heeft ontwikkeld zoals Nokia. Een internet verbinding voor je mobiel moet je er inderdaad bij nemen. Bij de iPhone had ik geluk dat het er al bij zit.

Ik vind persoonlijk een Ipod nogal duur voor een telefoontje. Ik heb zelf een samsung en ik heb geen idee of je hiermee ook zou kunnen, maar zou er niet aan willen denken om hiermee een bericht temoeten intikken.

 

Maar we moeten niet alleen kijken wat Hosted Exchange kost maar ook wat het oplevert. Stel dat het gemiddelde uurloon 20 euro is. Dan moet Exchange minstens 1 uur "tijdwinst" opleveren en dat is, in mijn ogen, in 1 maand zat te realiseren.

Niet als je nog een hoop moet investeren in telefoons, abonnementen, opledingen en werkomgevingen. Een agenda update kost me 4,95 per jaar bij de V&D

 

 

Ik snap het verwschil niet helemaal met een normaal outlook, het ziet er hetzelfde uit. Met outlook kun je toch ook de emails in een bepaalde map laten belanden?

 

Wat je zegt over de kosten, daar kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk in geven. Ik was er al stiekem vanuit gegaan dat de meeste mensen al in bezit zijn van zo`n dergelijke telefoon. Helemaal omdat het meestal abonnementen zijn welke afgesloten worden bij een telecom provider. Abonnementen worden afgesloten voor meestal zo`n 2 jaar. De meeste zakelijke telefoons van de afgelopen 2 jaar kunnen overweg met Exchange. Dan komt het internet pakket er bij. Alleen dit kun je ook enkel en alleen geven aan de mensen welke het ook echt nodig hebben bijvoorbeeld de buitendienst.

 

Het verschil zit in:

1: Het delen van je agenda`s, contact personen (1 of meerdere lijsten met alle contactpersonen binnen 1 bedrijf), taken en uiteraard e-mail. Zoals je kunt zien in mijn voorbeeld plaatje iets hierboven kun je zo sneller in meerdere e-mail adressen kijken (1 persoonlijke adres en 1 gezamelijke (administratie@ bijv.)).

 

2: Mobiel werken. Met een "normaal" Outlook e-mail adres kun je alleen optimaal gebruik van maken als je achter een computer werkt waar je Outlook ingesteld is. Met Exchange kun je ook via Outlook Web Access werken wat betekent dat je via je internet browser kunt inloggen en het zelfde kunt doen als dat je gewend bent als je achter je werk pc werkt.

 

Omdat het zo erg lijkt op "normaal" Outlook zullen de meeste mensen het direct goed oppakken. Het is een simpel programma.

 

Ik wil wel een demo account openen voor higherlevel alleen ik krijg net al een bericht te zien dat er iemand bang is dat ik uit ben om wat te verkopen. Dat is niet mijn bedoeling. Wellicht kan een moderator mij vertellen als dat mag of niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dat meer komt omdat je echt je product probeert te slijten ipv echt een uitleg te geven.

 

 

Ik heb al jaren een abonnement bij T-mobile (een zeer voordelig) en mijn telefoons gaan door mijn werk niet langer mee dan een jaar. Dus koop ik elk jaar een nieuw prepay toestel voor een paar tientjes. Dus vandaar dat ik wat achter loop . :-[

Link naar reactie
  • 0

Wel tof dat je op alle reacties ook daadwerkelijk een antwoord geeft!

 

Allen erg bedankt voor de reacties! Hieronder mijn reactie:

 

Djluc: Via een gezamenlijke mailbox met projectmappen. Gewoon een webmail (Squirrelmail). Daar hebben we een gezamenlijke taak om te organiseren.

Contacten: Mailbox, daar hebben we de projectmappen.

Agenda: Google Calendar.

Is het niet veel gemakkelijker (lees: efficiënter) om alles via Outlook binnen te halen. 1 Gezamenlijke e-mail box bijvoorbeeld info@domein.nl welke je via Outlook kunt benaderen. Je sleept e-mails zo van de deze gezamenlijke e-mail adres naar je eigen e-mail adres toe via je eigen Outlook!

 

Daarnaast, de Google calendar, je werkt met meerdere losse systemen. Welke (nog) niet zo goed samen kunnen werken zoals Outlook dat heeft (e-mail, agenda, contacten etc. etc..). Tevens weet ik nog niet zeker als Google Calendar goed kan synchroniseren met mobiele toestellen.

Ik wil geen software op mijn systemen. Dus Outlook zelf voegt niets toe in dit geval. Wij werken niet voor niets allemaal met webmail...

 

Windows Agenda opzich is leuk maar: Wij willen werken met meerdere agenda's en daar simpel de rechten op kunnen beheren (klinkt sjiek, betekend: zeggen wie wel en wie niet een agenda mag zien). Dat is nog niet zo simpel met Exchange is mijn ervaring. Aangezien synchronisatie met mobiele toestellen meestal uitgaat van max. 1 agenda!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.