Volgende week heb ik een relatief grote opdracht voor een klant van mij. Van te voren heb ik keurig netjes een offerte laten tekenen en daarin opgenomen wat wij zouden leveren, het gaat hier om een sportles, een voedingsles, een les over gewicht, massage en een workshop over complimenteren.
Vandaag heeft de opdrachtgever mij gebeld om te melden dat hij de sportles, de voedingsles en les over gewicht wil laten vervallen/cancellen (wat allen in tweevoud werd gegeven). Ik heb destijds een offerte uitgebracht voor de organisatie voor de gehele week, niet per onderdeel los. De massage en workshop over complimenteren gaat wel nog door.
Nu wil ik toch het zekere voor het onzekere weten of deze klant nu van mij mag eisen dat ik een korting geef of niet? In mijn veronderstelling ben ik namelijk niet in gebreke geweest om deze lessen (die maandag en dinsdags gegeven zouden worden) te verschaffen. En misschien al een stap te vroeg; maar hoe kan ik het beste reageren als ze dit wel van mij verlangen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Hallo mensen,
Volgende week heb ik een relatief grote opdracht voor een klant van mij. Van te voren heb ik keurig netjes een offerte laten tekenen en daarin opgenomen wat wij zouden leveren, het gaat hier om een sportles, een voedingsles, een les over gewicht, massage en een workshop over complimenteren.
Vandaag heeft de opdrachtgever mij gebeld om te melden dat hij de sportles, de voedingsles en les over gewicht wil laten vervallen/cancellen (wat allen in tweevoud werd gegeven). Ik heb destijds een offerte uitgebracht voor de organisatie voor de gehele week, niet per onderdeel los. De massage en workshop over complimenteren gaat wel nog door.
Nu wil ik toch het zekere voor het onzekere weten of deze klant nu van mij mag eisen dat ik een korting geef of niet? In mijn veronderstelling ben ik namelijk niet in gebreke geweest om deze lessen (die maandag en dinsdags gegeven zouden worden) te verschaffen. En misschien al een stap te vroeg; maar hoe kan ik het beste reageren als ze dit wel van mij verlangen?
Alvast bedankt!
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20547-klant-laat-deel-werkzaamheden-vervallen-gevolgen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag