• 0

Gemiddelde omzet kinderwinkel?

Hallo allemaal!

 

Ik ben hard bezig met informatie vergaren en een ondernemingsplan te schrijven om een kinder-lifestyle winkel te beginnen.

Nu loop ik een beetje vast in mijn plan omdat ik het moeilijk vind in te schatten wat ik per dag zou kunnen omzetten?

Ik heb hier al rond gekeken maar kan niets vinden over een soortgelijke winkel!?

De producten varieren in prijs, van 4,95 tot 99,95. Maar het gaat voornamelijk om spullen met een gemiddelde prijs tussen de 30 en 50 Euro. Ik zou 200 Euro per dag moeten omzetten om uit de kosten te zijn en er nog een boterhammetje van te kunnen eten. Je zou zeggen dat als er maar een paar klanten komen die een gemiddelde aankoop doen dat dat haalbaar zou moeten zijn. Maar als er meerdere kleinere klanten komen dan zou ik dat nooit halen. Is er iemand die hier meer over weet? Of zicht heeft of weet waar ik informatie kan vinden over de omzet bij een soortgelijke winkel?

 

Graag hoor ik van jullie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hoi,

 

Ik kan je niet inhoudelijk helpen maar misschien heb ik een suggestie waar je iets mee kunt.

Als ik ergens helemaal niets vanaf weet dan bel ik een aantal niet-concurrerende bedrijven op en vraag of ze met me willen praten. Jij zou bijvoorbeeld naar een heel andere regio kunnen rijden. Of met een kledingwinkel praten of zoiets.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL "dummy".

 

Een winkel. Dus ik neem aan dat je bedoeld dat je een ruimte gaat gebruiken met een voordeur, een vloer, een plafond en wat wanden.

 

Een winkel is een bijzondere puzzel. Ons mede-HL-lid René van Zandwijk weet er veel vanaf.

 

Een veelgehoorde basisgedachte: "bij een winkel zijn 3 dingen belangrijk: locatie, locatie en locatie".

 

En inderdaad ook het te behalen omzetniveau van jouw lifestyle-winkel zal sterk bepaald worden door de ligging van de locatie. De tip van Manon is daarom een hele waardevolle. Ik wil er nog een ding aan toevoegen. Stel je hebt een pand op het oog op een "B-locatie" in een dorp van 10.000 inwoners. Ga dan eens langs bij een soortgelijke winkel, op een soortgelijke locatie, in een soortgelijk dorp 30, 40 of 50 km verderop (geen concurrentie). Wellicht worden in een spontaan gesprekje van een uurtje al heel veel vragen van je beantwoord.

 

Wanneer je hier iets meer tippen van je sluier oplicht zullen anderen je nog specifieker kunnen informeren.

 

Succes!

 

Ard

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je ergens een rekenfout maak.

 

Stel dat je 6 dagen open gaat per week dan is je weekomzet 1.200,00 x 52 : 12 = 5.200,00 per maand.

 

We praten over omzet en geen winst dus de inkoop moet daar nog van af.

Stel dat je marge zo'n 40% is dan hou je 2.080,00 over.

 

Van deze 2.080,00 gaat de huur, de nuts voorzieningen, de verzekeringen en nog wat kleinere lasten vanaf dan hou je te weinig over voor een redeljk inkomen laat staan om extra te investeren.

 

Met deze berekening ben ik uitgegaan van de meest ideale situatie.

 

De gemiddelde m2 omzet van een baby/kinderzaak is ongeveer 1.600,00 p/jr.

 

Link naar reactie
  • 0
De gemiddelde m2 omzet van een baby/kinderzaak is ongeveer 1.600,00 p/jr.

 

Van jou afkomende ga ik er van uit dat je dit niet uit de lucht grijpt. Zijn dit soort getallen ergens terug te vinden zodat de bron vermeld kan worden, en dus gebruikt worden, in een businessplan? Of is dit uit eigen ervaring met (vele?) retailers?

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn hoor!

Manon, wat een supertip! Ik zal deze week gelijk een afspraak maken met een soortgelijke winkel in een andere stad (ik heb er al eentje op het oog).

 

Tja, die 200 Euro heb ik doorberekend in mijn financiële plan en hangt ook af van de huur!

Zoals inderdaad gezegd is locatie erg belangrijk. De pandjes die ik tot nu toe zo voorbij heb zien komen zijn of erg duur op een A-locatie, of beter betaalbaar maar op een B of C locatie. Nu weet ik dat het voor dit soort winkels belangrijk is om in de loop van mensen te zitten, dus dat wordt nog even een moeilijk punt straks denk ik. Voor nu ben ik in mijn plan even uitgegaan van 800 Euro huur per maand, zonder G/W/L.

Het voordeel wat betreft de winst is dat mijn man goed verdient en dat ik er zelf geen enorme dikke boterham uit hoef te halen. In mijn plan ben ik uitgegaan van een bedrijfsresultaat voor belastingen voor het 1e jaar van 5.816 Euro. Natuurlijk hoop ik er meer uit te halen, maar dit bedrag zou acceptabel zijn. Gezien wij een dochtertje van 2 jaar hebben wil ik proberen om 4 of 5 dagen open te gaan, en de rustige zondag en maandag gesloten te zijn. Ik zou dan dus niet 6 dagen in de week open zijn.

 

Rene:

 

die gemiddelde m2 omzet van een baby/kinderzaak van 1.600,00 p/jr, is dat ook qua lifestyle? Of een zaak als Prenatal?

 

Graag hoor ik weer van jullie! Ik zal ondertussen mijn lijntje uit gaan gooien bij de soortgelijke winkel!

Link naar reactie
  • 0

Beste Dummy,

 

Motiveert dat, en blijft zo'n target motiveren? Als je reeds een goed inkomen hebt is het een druppel op de gloeiende plaat zeg maar. Nu zit je in de fase dat het een gave uitdaging is, top!, maar die fase gaat voorbij.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De bedragen, en haken en ogen die hier genoemd worden zijn niet erg bemoedigend, lijkt me. En inderdaad, voor een traditionele winkel is er maar één ding echt belangrijk: de locatie.

 

Heb je er al eens over gedacht om te starten met een website? Hiermee kun je zonder grote investeringen met je passie aan de slag. Je krijgt dan al snel een indicatie of er vraag is naar wat je aan wilt bieden, EN je bent minder afhankelijk van de locatie van je eventueel later te starten winkel.

 

Vanwege de passie van mijn zoontjes (Thomas de trein) en mijn speurtocht naar producten daarvan, ben ik nu vaste klant bij een winkeltje dat ik anders nooit gevonden zou hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je er al eens over gedacht om te starten met een website? Hiermee kun je zonder grote investeringen met je passie aan de slag. Je krijgt dan al snel een indicatie of er vraag is naar wat je aan wilt bieden, EN je bent minder afhankelijk van de locatie van je eventueel later te starten winkel.

Dan is 'locatie' nog steeds erg belangrijk, want hoe krijg je klanten in je winkel? Heb je zelf een netwerk van potentiele klanten die je kunt benaderen (vrienden, kennissen, familie) en waarmee je omzet haalt met je webwinkel, of moet je het van een A-locatie hebben oftewel enorm goed scoren in Google en andere zoekmachines?

 

'Even' een webwinkel starten en draaiend houden is echt niet zo makkelijk...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dag Henri,

 

Ik bedoel ook niet dat je direct een webwinkel (en ook nog een bakstenen winkel) start.

 

Start eenvoudig met een informatieve website. De hoeveelheid bezoekers die je trekt is een indicatie voor de haalbaarheid van je latere plannen. Bovendien kun je dan ook onderzoeken waar die bezoekers precies interesse in hebben.

 

Dit vormt gewoon een hele goede manier om low-level te proberen om van je passie een onderneming te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Start eenvoudig met een informatieve website. De hoeveelheid bezoekers die je trekt is een indicatie voor de haalbaarheid van je latere plannen.

 

Op welke manier dan?

Als je veel aan reclame, SEO,SEM e.d. doet krijg je veel bezoekers, doe je het niet dan krijg je er weinig.

Aangezien je de bezoekersaantallen dus zelf in de hand hebt en kunt manipuleren lijkt het me lastig daaraan conclusies voor de haalbaarheid van je latere plannen te verbinden.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Reclame, en SEO en SEM van de slechte soort (black hat) zijn dan ook niet de manieren waarop je een dergelijke website moet opzetten, kost bovendien alleen maar onnodig geld.

 

Als je een goede, informatieve website opbouwt (en er met de juiste technieken voor zorgt dat je gevonden kan worden) dan is het aantal bezoekers een goede indicatie. Bovendien zul je ook reacties op je website krijgen, mensen die gaan vragen waar ze lifestyle attributen kunnen kopen.

 

Een tweede stap kan dan zijn om enkele artikelen aan te gaan bieden, via marktplaats/ebay bijvoorbeeld. Vervolgens een kleine webwinkel, en tenslotte de grote stap naar een bakstenen filiaal, als dat je ultieme wens is.

 

De meeste mensen gaan er vanuit dat je een website opbouwt rond producten die je al aanbiedt. Ik suggereer dat je beter kan beginnen met informatie te bieden. Daarmee trek je bezoekers en kweek je interesse. Pas dan ga je producten aanbieden en geld verdienen.

 

Je investering is vooral in tijd, en veel minder in geld. Het risico is dus ook laag.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Dummy,

 

welkom op Higherlevel. Waaraan kunnen we denken bij een kinder-lifestyle winkel? Heb je het dan voornamelijk over kleding en speelgoed (accessoires)? Volgen kinderen tot een zekere leeftijd niet de lifestyle of smaak van papa en mama? Met het organiseren van kinder-lifestyle evenementen of arrangementen (feestjes) valt misschien even goed te verdienen met minder investering en financiële risico's als het je gaat om direct contact met deze doelgroep. Verkijk je niet op de vaste kosten en verplichtingen van een vaste winkel bij genoemde, beoogde omzet.

 

In het geval je ondernemingsplan zich richting online ondernemen mocht bewegen, dan zou ik de mogelijkheden van affiliate marketing op dit gebied eens onderzoeken.

 

Mvg,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo weer!

 

Een online winkel is echt niet mijn ding. Juist het contact met de mensen is wat mij enorm trekt. Daar komt bij dat er zo ontzettend veel webwinkels zijn met kids lifestyle spullen, dat die markt echt enorm moeilijk is te beconcurreren denk ik zo.

Bij lifestyle doel ik voornamelijk op kleine meubeltjes, kussens, dekens, houten/stoffen speelgoed, tasjes, loopfietsen, lampen en dat soort spullen. Dus zeker geen kleding...

 

Djulic:

Tja, ik ben niet iemand die niets kan zitten doen. Mijn man werkt fulltime en ik studeer momenteel. Ik wil straks iets gaan doen wat mij echt geweldig lijkt, en dat is een eigen bakstenen winkel! Dat het geen vetpot zal zijn is voor mij geen grote issue, het moet als aanvulling op ons inkomen nu zijn. En natuurlijk als verwezenlijking van mijn droom!

Alleen moet het ook niet zo zijn dat ik gelijk draai... Want voor niets gaat alleen de zon op.

 

Wat betreft de opzet om een website op te zetten om interesse te wekken, echt een fantastisch plan! Mijn man is echt geweldig met computers, dus hij kan zeker een site bouwen en zorgen dat ik hoog in de google range kom te staan.

Met een teller is dan goed te zien hoeveel mensen er per dag op de site komen en hoe ze daar zijn gekomen.

Het enige is dan natuurlijk dat dat mensen vanuit het hele land kunnen zijn en die komen natuurlijk niet zo snel in een "echte winkel" als het te ver weg is.

 

Als ik 2.080,00 over zou houden, minus de huur van 800 Euro, nutsvoorzieningen 200 Euro, belastingen 100 Euro en overige kleine kosten 100 Euro. Dan zou ik 720 Euro overhouden om te investeren en als extra op ons hoofdinkomen. Voor mijzelf had ik in mijn plan 400 Euro per maand toebedeeld dus dan zou ik inderdaad maar 320 Euro overhouden om nieuwe goederen van te kopen... hmmm, dat is natuurlijk te weinig!

Ik ga nog eens even alles kritisch bekijken in mijn plan en kijken of er nog aan valt te sleutelen!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat betreft de opzet om een website op te zetten om interesse te wekken, echt een fantastisch plan! Mijn man is echt geweldig met computers, dus hij kan zeker een site bouwen en zorgen dat ik hoog in de google range kom te staan.

 

Dat is natuurlijk geweldig. Maar bedenk wel dat jij de pagina's moet schrijven, en ook het onderzoek moet doen naar welke onderwerpen er op de website moeten verschijnen.

 

Ik twijfel zeker niet aan het kunnen van je man, maar met alleen webdesign en SEO heb je nog geen succesvolle website.

 

In ieder geval veel succes, en houd ons op de hoogte.

 

Link naar reactie
  • 0

De omzet cijfers zijn via de branchevereniging ( kleding) alleen gaat het hier om de kleinere winkels ( tot 120 m2) met hooguit 2 personeelsleden.

 

Moeilijk te zeggen of het een mix is van kleding en benodigheden.

 

Veel omzet cijfers zijn eenvoudig op te zoeken via google voor andere moet je weer lid zijn van de branchevereniging, gelukkig ben ik door mijn werkzaamheden van vele gratis lid. ;D

 

De investering die je meer moet gaan doen voor een goede lokatie zal zeker zijn vruchten af gaan werpen in jouw branche.

Ik ben toevallig de laatste weken bezig met een bedrijfje in kinderfietsen, speeltoestellen etc..

Ligt er aan waar je zitten gaat met je winkel anders heb ik nog wel zeer interessante adresjes van leveranciers.

 

Een webshop is niet zo'n gek idee, zelf bestellen wij ook veel via internet voor onze zoon ( 19 mnd.) bij Baby Waltz..

Je kan daarnaast natuurlijk een winkel(tje) erbij beginnen zodat je meteen opslag ruimte heb en bezig kan zijn in de stille uurtjes.

 

Link naar reactie
  • 0
Als ik 2.080,00 over zou houden, minus de huur van 800 Euro, nutsvoorzieningen 200 Euro, belastingen 100 Euro en overige kleine kosten 100 Euro

 

Ik heb ook een winkel en ik kan je wel inzicht geven in de kosten die je nog niet vermeld hebt:

 

- Jaarlijkse bijdrage KVK

- Jaarlijkse bijdrage Registratiekantoor

- Accountant/boekhoudkosten

- Verzekeringen

- Alarm systeem/aansluiting meldkamer

- Internet + Telefoon

- Onderhoudskosten (lampen, verf, etc etc)

- Winkeliersvereniging (Soms verplicht, afhankelijk van locatie)

- Onvoorziene kosten - Kan vanalles zijn zoals bijv criminaliteit, vernielingen etc etc.

 

Daar tegenover staat dat je de omzet wel erg laag hebt ingeschat.

Winkelpand 800 euro, ik neem aan dat dat voor een B/C locatie is?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik 2.080,00 over zou houden, minus de huur van 800 Euro, nutsvoorzieningen 200 Euro, belastingen 100 Euro en overige kleine kosten 100 Euro. Dan zou ik 720 Euro overhouden om te investeren en als extra op ons hoofdinkomen. Voor mijzelf had ik in mijn plan 400 Euro per maand toebedeeld dus dan zou ik inderdaad maar 320 Euro overhouden om nieuwe goederen van te kopen... hmmm, dat is natuurlijk te weinig!

Ik ga nog eens even alles kritisch bekijken in mijn plan en kijken of er nog aan valt te sleutelen!

 

 

Je maakt weer een rekenfout.

 

Die 320,00 is over voor nieuwe investeringen niet om weer de zelfde voorraad terug te kopen, die 2.080,00 is immers de winst.

 

Lees vooral bovenstaand berichtje van Stripfanaat goed, want je zit erg laag met je lasten en een goede lokatie kost veel geld.

Link naar reactie
  • 0

Ja, die 320 zou inderdaad voor nieuwe investeringen zijn, wat aan de lage kant is voor investeren na een maand te hebben verkocht denk ik zo.

Die 800 Euro is inderdaad voor een B lokatie. Een A lokatie kost gemiddeld 1200 Euro huur per maand als ik zo eens rondkijk...

Ik denk een geschikt pand op een goede lokatie nog het meeste moeite gaat kosten als ik het zo eens bekijk!

Maar Rene, het gaat hier trouwens om Leiden.

Een webshop is inderdaad niet zo'n gek idee , naast een echte shop. Wij bestellen zelf ook veel via internet voor ons dochtertje ( zij is bijna 2 jaar.).

 

Stripfanaat:

 

Wat denk je dat ik aan die kosten die jij noemt kwijt zou zijn? En je zegt dat ik mijn omzet laag heb ingeschat... wat zou volgens jou meer reeel zijn?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een winkelpand voor 800 euro? Hoeveel of eigenlijk hoe weinig vierkante meters zijn dat?

 

De omzet cijfers zijn via de branchevereniging ( kleding) alleen gaat het hier om de kleinere winkels ( tot 120 m2) met hooguit 2 personeelsleden.

 

Moeilijk te zeggen of het een mix is van kleding en benodigheden.

 

Veel omzet cijfers zijn eenvoudig op te zoeken via google voor andere moet je weer lid zijn van de branchevereniging, gelukkig ben ik door mijn werkzaamheden van vele gratis lid. ;D

 

Persoonlijk denk ik dat cijfers uit de kinderkleding branche niet erg representatief zijn voor andersoortige "kinderwinkels".

Voor de babybranche kan ik dus geen cijfers vinden, kan ook aan mij liggen natuurlijk. :P

 

Wat voor leeftijden gaat het Dummy om? Is het inderdaad vooral kleding of juist hele andere producten?

Link naar reactie
  • 0
Bij lifestyle doel ik voornamelijk op kleine meubeltjes, kussens, dekens, houten/stoffen speelgoed, tasjes, loopfietsen, lampen en dat soort spullen. Dus zeker geen kleding...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat denk je dat ik aan die kosten die jij noemt kwijt zou zijn? En je zegt dat ik mijn omzet laag heb ingeschat... wat zou volgens jou meer reeel zijn?

 

Wat een reeele omzet is in jouw branche zou ik echt niet kunnen zeggen. Daarvoor zul je de tip van Manon moeten gebruiken en moeten informeren bij soortgelijke winkels in een andere regio.

Dan de kosten, de meeste kosten zijn afhankelijk van een hoop faktoren en sommige zijn vast.

 

KVK : 50 euro per jaar

 

Registratiekantoor : 80 euro per jaar

 

Accountant/Boekhouder : Dit is afhankelijk van wat je allemaal zelf kunt, als je zelf een boekhoudpakket aanschaft en zelf je boekhouding doet, scheelt dat natuurlijk een hoop in de kosten. Echter zal de administratie wel jaarlijks gecontroleerd moeten worden, er moet een balans en verlies en winstrekening gemaakt worden, belastingaangiftes moeten gedaan worden etc etc. Ik zou zeggen minimaal 1500 euro per jaar

 

Verzekeringen : Afhankelijk wat je allemaal verzekerd natuurlijk, hoe hoog je voorraad is etc etc.

Toch wel zo'n 1500 euro per jaar. (Incl glasverzekering winkelpand)

 

Alarm/Meldkamer : 250 per jaar

 

Internet/Telefoon : 1200-1500 per jaar (voor ISDN)

 

Onderhoudskosten : een paar honderd euro

 

Winkeliersvereniging : Geen flauw idee

 

Onvoorziene kosten : Dat zijn niet te voorspelle natuurlijk.

 

Een A lokatie kost gemiddeld 1200 Euro huur per maand als ik zo eens rondkijk...

 

Als jij voor 1200 euro een winkelpand kunt huren op een A lokatie, meteen doen !

En met een A lokatie bedoel ik dus een winkelpand in een drukke winkelstraat.

Hier in Tilburg vind je niks onder de 2000 euro, en dan heb je nog maar een klein pandje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij lifestyle doel ik voornamelijk op kleine meubeltjes, kussens, dekens, houten/stoffen speelgoed, tasjes, loopfietsen, lampen en dat soort spullen. Dus zeker geen kleding...

 

Groet,

 

Highio

Overheengelezen blijkbaar :-[

 

Dan zijn toch aardig wat vierkante meters nodig en dat voor 800 of 1200 euro?!?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.