Hoe combineren jullie werk & privé?

Aanbevolen berichten

Vandaag een heerlijk dagje buiten geweest met mijn dochtertje terwijl we eigenlijk binnen korte tijd online willen zijn met de winkel. Ik heb er echt van genoten.

 

Ik merk dat ik pas sinds een jaartje (ze is bijna 4) wat beter mijn gedachten 100% kan houden bij wat ik met haar aan het doen ben. Ik heb er echt moeite voor gedaan om mezelf te leren niet tegelijkertijd aan werk te denken (of aan boodschappenlijstjes for that matter...).

 

De dagen dat mijn dochtertje bij oma is en op de peuterzaal, ben ik echt hard aan het werk. Dat is 3,5 dag per week. De andere 3,5 dag schipper ik een beetje, verdeel het met mijn man en werk vooral 's avonds hard en lang door.

 

Hoe doen jullie dat?

 

 

Link naar reactie

Wel herkenbaar.

Ik heb nu 4 jaar onafgebroken gewerkt om mijn bedrijf te starten en op te bouwen. Zelfs geen weekje vakante genomen.

Misschien in die 4 jaar tijd 4 dagen ziek thuis geweest en dan was ik echt heeeel ziek want anders ging ik gewoon werken.

Als ik een dagje thuis was bij de kinderen kon ik het toch niet laten tussendoor even mijn bestellingen te doen, email te beantwoorden of de site bij te werken.

Maar na 4 jaar begon ik het toch echt wel te voelen en de behoefte aan een weekje vrij, echt vrij dus, werd groter en groter.

De afgelopen 2 weken heeft mijn vrouw voor mij gewerkt en ik ben lekker thuis geweest.

Wel elke dag vroeg op, de kinderen naar school brengen en halen (op de fiets, HEERLIJK) en lekker doen wat ik wil. Spelletjes doen met kinderen, wandelen met de hond, boodschappen doen, het huishouden een beetje bijhouden.

Ik geniet er met volle teugen van. Had ik veel en veel eerder moeten doen.

Maar ik vond het echt heel moeilijk om mijn zaak los te laten, nu gaat dat al wat beter gelukkig.

Link naar reactie

Overdag 'doe' ik niet zo veel aan m'n zaak. Als ik thuis ben (dinsdagmiddag en woensdagmiddag) werk ik door, email, website, bestellingen plaatsen, bellen. Dat moet dan maar en de kids passen zich daar prima aan aan. Het echte werk begint altijd 's-avonds, als de kids op bed liggen, dus vanaf ongeveer 20:00 uur. Dan haal ik makkelijk door tot 23:00 of later.

 

De maandagavond ben ik thuis, dan is mijn vrouw werken. Dan werk ik de boekhouding bij, achterstallige email verwerken (de lastige vragen zeg maar). Vrijdagavond heb ik de winkel open maar er komt ook vaak nieuwe voorraad binnen op vrijdag, dus dan heb ik (als ik mazzel heb) foto's gemaakt in de winkel en verwerk die dan daarna op m'n website, blog, MP en andere advertentiesites en diverse fora. Op zaterdag doen we 's-ochtends de huisklussen en 's-middags weer in de winkel. Mijn dochter gaat regelmatig mee (zoonlief is dan naar de Scouting) en met een kleurboek, kleurtjes, schaar en lijm vind ze het prima en kletst ze honderduit tegen de klanten, die het ook wat leuk vinden.

De zondag houd ik vrij en ik moet toegeven, nu de zaken eindelijk een beetje draaien zoals ik wil, dat ik die zondag zomaar ineens een uur niet aan mijn autootjes denk. Dat is echt de familie dag.

 

Het is passen en meten en vooral samen (met je partner) de juiste balans vinden.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Ik ben op het onderwerp (bijna eind deze maand) afgestudeerd, dus ik weet er wel iets vanaf. :P

 

Ik heb voor 3 belanghebbenden ( werkgever, werknemer en de overheid) de overeenkomstige en tegengestelde doelen van werk en privé onderzocht. Ik heb toen bij 100 werkende vrouwen met gezin een enquête afgenomen en 22 werkgevers ondervraagd.

 

Ik werk op het moment niet buitenshuis maar werk wel aan het opzetten van het bedrijf. Op dit moment heb ik twee dagen oma en verder werk ik tot 20.30 achter de PC. En natuurlijk ook nog "even" afstuderen"

 

Dat vind ik op dit moment een goede en fijne balans.

 

Heb je ook hulp in de huishouding Manon? Of doe je dat er ook nog bij.

Link naar reactie

Zelfs nu ik al bijna een jaar thuis zit, lukt het me nog steeds niet, me te concentreren op huishouden en kinderen. Ook wij zijn vandaag een dagje naar buiten geweest, maar binnen 5 minuten nadat kids in bed liggen, zit ik achter PC om mail te checken en HL te bekijken.... :-[

 

Een hele dag niet gewerkt...bijna ongehoord....! Dus vanavond ben ik echt bezig met van alles en nog wat, om toch een voldaan gevoel te hebben...heel maf. Dit kan bijvoorbeeld ook iets raars zijn om vanavond om 23.30 uur de vloer nog handmatig te dweilen.... ;D

 

Vroeger was de winkel op maandag pas om 13.00 uur open. Die middag stond er personeel en had ik die dag papa-dag. Maar bureau en pc stonden in huiskamer...dus dan weet je het wel. Rest van de week was ik op de zaak, 19.00 uur thuis en meestal ging ik na het eten en de koffie terug om op te ruimen en uit te pakken. Nadien de post van die dag sorteren en tegen 01.00 uur (zo ongeveer.... ;) ) naar bed.

 

Zondagochtend de boekhouding, post wegwerken, factureren van die week en vanaf 14.00 uur weekend.

Mijn echtgenote werkt ook door de hele week 24-30 uur, dus huishouding deden we compleet samen en meestal 's avonds. (zij begin van de avond, ik daarna)

 

Down

 

PS...nu ik teruglees en terugdenk aan vandaag, heb ik eigenlijk wél genoten, en niet één keer aan de onafgemaakte klussen gedacht...!

 

Link naar reactie

 

PS...nu ik teruglees en terugdenk aan vandaag, heb ik eigenlijk wél genoten, en niet één keer aan de onafgemaakte klussen gedacht...!

 

 

:) Jippie!!!

 

Ik heb inderdaad een hulp in de huishouding 1 x per week. Dit is veel goedkoper dan relatietherapie (als je begrijpt wat ik bedoel).

 

Bosi, super interessant!! Ga je een artikel ofzo schrijven hierover? Wat studeer je?

Link naar reactie

Mooie vraag. Elke dag rustig uitslapen tot de koffietijd. Dan een uurtje koffie drinken. Daarna de mails doornemen en kijken of de tijd rijp is om geplande dingen te doen. Daarna even wat handwerk verrichten en na de avondpot bij m'n moeder op bezoek of kantoorwerk. Rond elf uur stop ik ermee en ga ik douchen en neem nog een glaasje wijn.

Vandaag ofgeweken en naar Oudenbosch geweest en daarna inkopen gedaan bij de Makro. Morgen moet ik de tuin doen en me oriënteren op de reis naar Denemarken. Goed voorbereiden om een distributeur voor Skandinavië te verwerven. ;)

Vandaag 36 foto's gemaakt en dat ontspant ook enorm.

 

Basiliek.thumb.jpg.2f28b8ad0f13fd83f09c8c7ec7bf5598.jpg

Link naar reactie

Hmmm.....

Handwerk is;

- Speciale machines bouwen binnen eigen vakgebied en productie.

- Automatische productie kabelringen.

- Handmatig vervaardigen pilot-series en monsters.

- Inpakken en verzenden.

- Voorraad maken voor kleinere leveringen.

- Andere bestellingen en voorraden van de klanten regelen/beheren en zorgen dat ze niet stil staan in hun productie.

 

Kantoorwerk is;

- Correspondenmtie.

- Relaties onderhouden.

- Boekhouding bijwerken, betalingen en faktureren. (15 min. per dag)

- Specifieke marktpolicy uitknobbelen. (goed overzicht krijgen en strategie bepalen)

- Nieuwe producten bedenken.

- Technische tekeningen machines maken. (wbso)

- Internationale transporten regelen e.d.

- Ik vergeet vast wel wat.....

 

Buitenwerk is;

- Evt. (sporadisch) machineproblemen bij klanten oplossen en service verlenen.

- Uitgebreid met de klanten praten over hun problemen in productie en in de markt.

- Op reis voor inkoop en productie naar China en in Europa.

- Op reis voor verkoop in Europa en naar de VS.

- Een drietal internationale beurzen bezoeken en klanten daar helpen en uiteraard onderhouden.

 

Hobbies;

- Forum Mac4dummies beheren en switchers helpen.

- Forum 101 Tankbataljon beheren en makkers helpen e.d.

- Ik ben nu wat begonnen met fotografie in de praktijk. Programma's op de Mac hoeven ze me niet meer te leren, maar dit is natuurlijk de echte praktijk.

Link naar reactie

Noodgedwongen door een aantal attacks ruim 3 jaar "werkeloos" thuis gezeten en ben daarna weer voorzichtig aan de gang gegaan met een webshop c.q. bedrijfje in bedrukken en borduren.

Dat was s'morgens de mailbox openen en de orders doorschuiven en verders vrij.

Die toko is verkocht en ben nu bezig als adviseur voor retailers.

 

Ik merk nu dat als het wat drukker wordt met mijn huidige werkzaamheden dat ik veel dingen die ik normaal thuis zou doen met mijn zoontje gaat missen en daarom heb ik me voorgenomen alleen nog maar max. 4 uurtjes per dag te werken.

Wil nu wel 1 dag per week, zuiver om mijn behoefte om te kunnen "verkopen" te bevredigen, op een beurs o.i.d. gaan staan met een specifieke handel maar daarover later meer ;D

Link naar reactie

Manon,

 

andere vraag dan ? Zie jij je "werk" als werk ? Zeker in combi met je webshop en je blog, welke je gestart bent na geboorte van je dochter....

 

Ik heb werken nooit erg gevonden. "Werken" zie ik iemand doen, die om 7.45 op zijn fiets stapt en en 17.12 weer thuiskomt, de pot eet en met zijn benen op de salontafel RTL4 gaat liggen kijken. ;)

 

Ik heb de laatste jaren niet gewerkt, ik ben gewoon heerlijk bezig geweest met het ding waarin ik dacht goed te zijn : Ondernemen ! ;D

Link naar reactie

Manon,

 

andere vraag dan ? Zie jij je "werk" als werk ? Zeker in combi met je webshop en je blog, welke je gestart bent na geboorte van je dochter....

 

Ik heb werken nooit erg gevonden. "Werken" zie ik iemand doen, die om 7.45 op zijn fiets stapt en en 17.12 weer thuiskomt, de pot eet en met zijn benen op de salontafel RTL4 gaat liggen kijken. ;)

 

Ik heb de laatste jaren niet gewerkt, ik ben gewoon heerlijk bezig geweest met het ding waarin ik dacht goed te zijn : Ondernemen ! ;D

 

Ik geniet volop van mijn werk. Mijn zogenaamde vrije tijd gaat er allemaal aan op ;D. Ik geniet ook heel erg van samen met mijn gezin zijn en de laatste tijd merk ik dus wel dat als ik dit echt doe zonder rekening te houden met mijn werk, dat ik dan meer geniet. Om dezelfde reden heeft de sauna mijn voorkeur als vrijetijdsbesteding, geen telefoon, geen email, perfect, dan kun je echt bijkomen of bijpraten.

 

PS mijn dochtertje wordt in juli 4 en ik blog pas sinds eind maart ;D

Link naar reactie

Maar je blog en site zijn voortgekomen doordat je dochter geboren werd, toch ?

 

Terug : Hoe zet jij dan de knop om, wanneer je in de (bijv) sauna zit ? Het eerste wat ik doe, wanneer ik er uit kom, is die verd... telefoon pakken om te kijken wie er gebeld heeft, of hoeveel SMS ik heb.

 

Ik denk dat er weinig ondernemers zijn, bij wie het niet gewoon, natuurlijk samen verweven is. Soort van life-style ?

Link naar reactie

 

 

Terug : Hoe zet jij dan de knop om, wanneer je in de (bijv) sauna zit ? Het eerste wat ik doe, wanneer ik er uit kom, is die verd... telefoon pakken om te kijken wie er gebeld heeft, of hoeveel SMS ik heb.

 

Ik denk dat er weinig ondernemers zijn, bij wie het niet gewoon, natuurlijk samen verweven is. Soort van life-style ?

 

Nope, verslaving! I kid you not. Veel ondernemers zijn verslaafd aan email, sms, telefoon en nieuwe posts op forums. Voordat je overal bereikbaar was, had je alleen de PTT. Die brachten brieven rond en elke keer dat je thuis kwam, was je benieuwd naar wat de PTT gebracht had. Post = aandacht. Je bent nieuwsgierig naar de inhoud van de envelop.

 

Sms, telefoon, email en forums werken net zo. Ik heb het wel afgeleerd. Tijdens werktijd klikte ik elke keer de notifier aan als er nieuwe mail was. Zelfs midden in ´denk er eens goed over na´ adviezen. Nu wordt outlook maar 4 keer op de dag geopend. Bij start werk thuis, bij aankomst op kantoor rond 11.30, na de lunch en einde werkdag.

 

En daarna natuurlijk in de avond nog een keer, maar da´s geen werktijd, hoewel... ;)

 

Oftewel: gooi die notifier eruit. Voor email staat een redelijke reactietijd van 24 tot 48 uur. Als het echt dringend is, bellen ze wel...

 

ciao

j

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

 

...

Ben bang dat je hééél misschien, per ongeluk, wel eens gelijk zou kunnen hebben.... :-[

 

Als Joost gelijk heeft is dat altijd opzettelijk ;D.

 

Ik heb het al eerder in het '5 vragen' topic geschreven, ik maak geen onderscheid tussen werk en prive. Voor mij is dat onderscheid toch kunstmatig. Voor mij is de kunst meer dat ik alles kan doen wat ik wil, en dat is lastiger. Ik heb te veel interesses ;D.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Terug : Hoe zet jij dan de knop om, wanneer je in de (bijv) sauna zit ? Het eerste wat ik doe, wanneer ik er uit kom, is die verd... telefoon pakken om te kijken wie er gebeld heeft, of hoeveel SMS ik heb.

 

Ik denk dat er weinig ondernemers zijn, bij wie het niet gewoon, natuurlijk samen verweven is. Soort van life-style ?

 

Ok ik geef het toe, ik kijk tussendoor een keer of 3 op mijn mobiel (met email). Dat doe ik ook omdat ik niet onbereikbaar wil zijn voor als er iets met mijn dochtertje is en ook omdat ik niet wil dat een klant me echt 8 uur lang helemaal niet kan bereiken. Ik word er wel steeds beter in om te leren dat men mij echt wel een dag kan missen. Als ik in een onderhandelingssessie zit van een paar uur, dan is mijn telefoon ook uit en dan is dat voor mezelf ook acceptabel dus waarom dan niet als ik iets veel belangrijkers aan het doen ben zoals goed voor mezelf en mijn gezin zorgen.

Link naar reactie

bij mij is er niet echt een combinatie. Het een loopt gewoon over in het ander en tussendoor doe ik de dingtjes thuis. Scheelt dat ik alleen met mezelf rekening hoef te houden natuurlijk... ;)

 

 

 

Zo'n knappe jongeman zou toch ook de cijfers regelmatig los moeten laten om zich door iemand "de spiegel" voor te laten houden..... ;)

Link naar reactie

Toen ik in loondienst werkte en ik eens om 16:30 naar huis ging, voelde ik me koning te rijk. Heerlijk, leek wel een halve dag vrij…

Maar ik deed het werk graag en de rijafstand was behoorlijk, dus het was weggaan en thuiskomen in het donker. Zaterdagochtend werkte ik ook en de rest van t weekend was ik wel vrij. Toen had ik nog geen kids en was het makkelijker slechts 1 persoon tevreden te stellen..

Toen ik voor de eerste keer voor mezelf begon was ik ook zelden vroeg thuis. Echt de man die het vlees op zondag kwam snijden en zelfs dat deed ik niet eens. Ik was er niet voor de kinderen en niet voor mijn vrouw en als ik er dan wel was, wilde ik zondag ochtend voor mijn hobby vrij hebben, dus de combinatie werk en privé was niet helemaal geweldig...

 

De 2e keer als ondernemer besloot ik voor mezelf de basis vanuit huis te houden. Dat is in de meeste gevallen ook goed uitgepakt tot op heden.

Nauwelijks reistijd meer. De kinderen naar school brengen. Op tijd thuis, de tijd nemen voor familie en heb ik nog werk dan werk ik ’s avonds door. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Daarnaast gaan afspraken met klanten gaan altijd voor. Maar ik probeer deze wel weer zo in te plannen dat de familie er weinig last

Overigens blijf ik natuurlijk tussendoor werken, want ik ben dus ook enorm aan e-mail en telefoon en dus enorm aan mijn blackberry. E-mail ontvangen, lezen en schrijven waar ik ook ben en wanneer dan ook.. heerlijk. (niet voor iedereen dus..)En ook tussen de soep en de aardappelen interessante forums volgen.

van heeft.

 

Maar ach… mijn vrouw is geen ondernemer en ook al ben ik nu zo vaak thuis en er voor familie en kinderen, ik ben toch altijd net te vaak en te lang aan het werk.. dat heb ik maar voor lief genomen dat de ideale combinatie toch niet bestaat in mijn gezinsleven…

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Leuke topic. Ikzelf vond het in het begin vooral leuk om gewoon van 's ochtends tot 's avonds en ook 's weekends eraan te werken, heerlijk toch, als je je werk zo leuk kan vinden! Maar na een tijdje is het vooral bijhouden / draaiend houden en niet verbeteren / dromen uitwerken, en dus veel meer werken omdat het moet dan omdat je wil....en dan zakt de motivatie weg....en kijk je steeds vaker tussendoor naar bv nu.nl en higherlevel ;) en besteed je je tijd steeds minder nuttig. Ik probeer nu al een tijdje 's avonds en 's weekends ECHT vrij te houden....maar toch vaak lastig.....dan is het al 6 uur en denk je 'wel na het eten nog even wat mails afhandelen'. Ik merkte het vooral als ik een cursus volgde, dan had ik 's avonds eigenlijk geen zin om te gaan omdat dit en dit nog afgerond moet worden. Weekend vrijhouden lukt wel goed, want ik heb gemerkt dat als ik echt vrij had ik maandag ook echt weer zin heb om te werken. Dan ben je productiever dan wanneer je niet echt vrij heb gehad en daarom van jezelf maandag ook wel rustiger aan mag doen....

 

Kortom ik loop er nog altijd mee te rommelen, dan weer teveel tijd werken en weer teveel tijd voor mezelf....wel duidelijk geleerd dat je beter goed tijd voor jezelf kan nemen, dan is je motivatie daarna ook weer beter, bij mij iig wel.

 

Ik wil ook al een tijdje een huishoudhulp zoeken, stop liever tijd in mijn zaak dan in de stofzuiger ;)

Link naar reactie

 

Ik wil ook al een tijdje een huishoudhulp zoeken, stop liever tijd in mijn zaak dan in de stofzuiger ;)

 

Het probleem is dat ik dat ook doe als ik geen hulp heb waardoor het hier in huis echt een hele grote vuilnisbelt zou worden ;)

 

Toen ik nog geen kind had, vond ik het verdelen van de tijd tussen mezelf en werk ook wel echt veel makkelijker omdat ik mijn werk gewoon zo leuk vond dat het helemaal geen issue was. Nu merk ik gewoon dat ik echt behoefte heb om tijd door te brengen met mijn dochtertje en mocht mijn behoefte een keertje wat minder zijn omdat ik zo in een nieuwe uitdaging zit (zoals nu) dan zorgt zij er wel voor dat ze haar behoefte bij mij duidelijk maakt ;D.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.