Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!
Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?
Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).
We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.
Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)
Doelstelling:
• De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.
• Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.
• Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.
• Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.
• Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.
• Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.
• Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.
• Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.
To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):
1. Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.
2. Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.
4. Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.
5. Cadeauservice automatiseren
6. Kraammanden en starterspakketten aanbieden
7. Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen
8. Guest log out maken
9. Keurmerk toevoegen
10. Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)
11. In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen
12. Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl
Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!
Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?
Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).
We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.
Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)
Doelstelling:
• De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.
• Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.
• Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.
• Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.
• Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.
• Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.
• Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.
• Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.
To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):
1. Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.
2. Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.
4. Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.
5. Cadeauservice automatiseren
6. Kraammanden en starterspakketten aanbieden
7. Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen
8. Guest log out maken
9. Keurmerk toevoegen
10. Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)
11. In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen
12. Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google
13. Toevoegen extra producten
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21180-webwinkel-met-biologische-producten-voor-baby-en-kind/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
144 antwoorden op deze vraag