Een leverancier waar wij regelmatig producten bij afnemen int zijn facturen met behulp van automatische incasso. Dit gaat al een aantal jaren zonder problemen. Begin dit jaar is hij overgestapt op een nieuw administratief systeem. Toeval of niet, maar ik heb 3 facturen van hem openstaan die nog niet via automatische incasso zijn betaald. Hoewel het gaat om 3 relatief kleine bedragen is het wel fijn dat ik deze facturen kan betalen.
Toen ik mijn leverancier belde om dit te melden kreeg ik als antwoord terug dat hij er pertinent zeker van is dat de bedragen zijn betaald. Hij had zelfs zijn bankrekening gecontroleerd. Ik heb echter ook een controle gedaan via mijn administratie en mijn bankrekening en ik weet zeker dat de facturen niet zijn betaald. De facturen hoef ik niet te betalen van mijn leverancier maar een creditfactuur (en terecht) wil hij ook niet sturen.
Mijn vraag is nu: hoe moet ik deze situatie boekhoudtechnisch verantwoorden? Ik werk met Snelstart.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sijtsema
Sijtsema
Een leverancier waar wij regelmatig producten bij afnemen int zijn facturen met behulp van automatische incasso. Dit gaat al een aantal jaren zonder problemen. Begin dit jaar is hij overgestapt op een nieuw administratief systeem. Toeval of niet, maar ik heb 3 facturen van hem openstaan die nog niet via automatische incasso zijn betaald. Hoewel het gaat om 3 relatief kleine bedragen is het wel fijn dat ik deze facturen kan betalen.
Toen ik mijn leverancier belde om dit te melden kreeg ik als antwoord terug dat hij er pertinent zeker van is dat de bedragen zijn betaald. Hij had zelfs zijn bankrekening gecontroleerd. Ik heb echter ook een controle gedaan via mijn administratie en mijn bankrekening en ik weet zeker dat de facturen niet zijn betaald. De facturen hoef ik niet te betalen van mijn leverancier maar een creditfactuur (en terecht) wil hij ook niet sturen.
Mijn vraag is nu: hoe moet ik deze situatie boekhoudtechnisch verantwoorden? Ik werk met Snelstart.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22033-crediteur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag