Persoon Geplaatst: 15 september 2003 Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 15 september 2003 Vandaag kreeg per e-mail het onderstaande bericht: Graag je aandacht voor het volgende. Het afgelopen half jaar is door Albert Zeeman hard gewerkt aan een nieuwe webdienst. De kans is aanwezig dat het idee het succes van startpagina.nl gaat evenaren. Maar zoals ook startpagina.nl is begonnen met beperkte verwijzingen, hebben zij nu ook meer informatie nodig. Ik verzoek je vriendelijk deze week een kwartiertje tot half uur in dit initiatief te investeren. Je heb dan meegeholpen aan een webdienst die wellicht revolutionair simpel maar doeltreffend kan zijn. Wat is het? www.momentplanner.com de eenvoudigste manier om marketingrampen te voorkomen. Stel je wilt februari 2004 een campagne of groot feest geven. Hoe weet je nu of er dan geen vakanties, religieuze feestdagen of mega evenementen zijn die jouw plan kunnen beïnvloeden. Heel simpel: je surft naar www.momentplanner.com. Daar staan binnenkort alle gebeurtenissen die het leven van minimaal 50.000 mede-Nederlanders beïnvloeden. Alleen nu is de database vrij beperkt. Ik stuur je dit mailtje met het verzoek je als scout aan te melden op http://www.momentplanner.com Stap 1: meldt je aan (je ontvangt een E-mail met wachtwoord) Stap 2: log in ga naar eigenschappen en registreer je als SCOUT Stap 3: registreer (zo volledig mogelijk) 5 tot 10 grote evenementen die je uit jouw regio zo te binnen schieten. Zo help je deze gratis webdienst met snelle start. Bovendien maak je deel uit van de eersten die kennismaken met deze dienst voor marketeers. Let wel op dat ingevoerde evenementen minimaal impact op 50.000 mensen in Nederland hebben. Dus geen cavia beurzen of specialistische vakbeurzen. Indien de webdienst snel veel momenten heeft en bezoekers, zullen de initiatiefnemers de Scouts gaan belonen per ingevoerd moment. Nu krijgen de eerste Scouts die 10 momenten hebben ingevoerd, die ook gepubliceerd worden, een aardige attentie opgestuurd. Alvast bedankt voor je medewerking en hopelijk kunnen ze je snel uitnodigen voor de opening van deze wereldprimeur. Wel een leuk initiatief denk ik! Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 15 september 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 15 september 2003 En dat vergelijkt zich met startpagina? Dan ga ik al zeker niet helpen ;) Zouden ze ook rekening houden met terroristische acties? ;) (Ik heb het niet zo op mensen die direct hoog van de toren blazen, dat zal duidelijk zijn ;)) Link naar reactie
Hans S Geplaatst: 15 september 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 15 september 2003 Dit wordt dus niks. Als je al een beetje het nieuws volgt, dan krijg je automatisch mee wanneer een groot evenement is. Link naar reactie
Wilbert Philippo Geplaatst: 15 september 2003 Wilbert Philippo 723 9 Geplaatst: 15 september 2003 Tja, met startpagina kon ieder nog zijn eigen resultaat zien: dit is mijn pagina. Voldoende drive om te beginnen. Daarnaast kon je het mooi gebruiken om je eigen product een stukje extra promotie te geven. Met dit initiatief zie ik geen enkele motiverende grond om mee te doen. ??? Lijkt me dan ook ten dode opgeschreven..... :-X Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company Hope is not a strategy! Link naar reactie
sascha Geplaatst: 16 september 2003 sascha 43 0 Geplaatst: 16 september 2003 Hoi, Ja afhankelijk van welke markt of markten je beweegt en hoe vroeg je vantevoren de evenementen etc kan inzien is dit interessant; voor mij in ieder geval wel; fastfood-foodservice kant en dan mobiel. 'als je een beetje nieuws volgt' krijg je niet automatisch alles mee 1) de timing is vaak te laat voor jou 'om er nog iets mee of aan te doen' en 2) per regio ook weer vaak de supervloois en bonzaiboom-fairs. Meer aan de makers zelf dus van momentplanner, om de gegevens al ver van tevoren in te voeren.Eenmaal in de krant, ben je meestal te laat met je eigen campagne, oid. Ik denk dat het een mooie manier is, mits natuurlijk de bijdrage van de 'scouts' compleet en correct is, om dit als aanvullende of misschien wel basis informatie te gebruiken. Ik ben verder niet zo bekend met de scope van startpagina.nl. Groet Sascha Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 16 september 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 16 september 2003 Wat een sukkels. Ze willen marketingmissers voorkomen en begaan er vervolgens zelf een door te verwachten dat "anderen" wel even zullen investeren in de content. Staat hier iets tegenover? Exposure? een bosje bloemen? Op zich vind ik het idee van een momentenplanner wel aardig, maar ze zullen de content voor eigen rekening moeten nemen. Anders wordt het niks. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Zaphod Geplaatst: 26 september 2003 Zaphod 214 1 Geplaatst: 26 september 2003 De kans is aanwezig dat het idee het succes van startpagina.nl gaat evenaren. Sorry hoor, maar nu lig ik dus al in een deuk. Ik wens ze veel succes. Startpagina was een 'mazzeltje'. Zoals zovelen in de internet-markt. Ze waren toevallig de eersten met een leuk idee. Het hoefde niet briljant te zijn ofzo, ze waren gewoon de eersten. Tegenwoordig moet je echt wel meer in huis hebben om er nog tussen te komen op de internet markt. Simpelweg roepen dat je dat wel eventjes doet is in ieder geval niet genoeg. Ik denk dat hier de strategie is geweest (zoals volgens mij vaker gebeurt): we roepen gewoon heel hard en dan hopen dat 't door een blad of bekende site opgepikt word en dat 't per ongeluk ge-hyped word. Op zich is het idee wel geinig hoor, maar het lijkt me erg lastig commercieel te benutten. Natuurlijk is het handig voor organisatoren van evenementen om te kijken of 'de datum nog vrij is'. Maar ik gok dat de grotere evenementen bureaus dat zelf al lang bijhouden... www.pimbliek.nl - IT Consultant Link naar reactie
Annedien Hoen Geplaatst: 27 september 2003 Annedien Hoen 3,2k 287 Geplaatst: 27 september 2003 Ik vind het een goed concept! Misschien dat de communicatie startpagina.nl er niet bij hoeft te slepen ;-) maar ik denk dat dit wel kan aanslaan in de marketingwereld. Wel jammer dat je zelf je evenement pas mag aanmelden als het impact heeft op 25.000 mensen-- juist voor doelgroepgericht marketeeren zou die grens wel wat lager mogen liggen. Link naar reactie
Bart Geplaatst: 27 september 2003 Bart 95 0 Geplaatst: 27 september 2003 Wat is het? www.momentplanner.com de eenvoudigste manier om marketingrampen te voorkomen. Stel je wilt februari 2004 een campagne of groot feest geven. Hoe weet je nu of er dan geen vakanties, religieuze feestdagen of mega evenementen zijn die jouw plan kunnen beïnvloeden. Heel simpel: je surft naar www.momentplanner.com. Daar staan binnenkort alle gebeurtenissen die het leven van minimaal 50.000 mede-Nederlanders beïnvloedt Ik vind het hele idee ook zo slecht nog niet. Waarom gebruik je deze pagina niet andersom. Zorg dat weet wanneer ergens een evenement is en spring daar met je product op in! Je weet zeker dat wanneer je product i.c.m het evenement op elkaar afgestemd zijn dat je een aardig aantal prospects kan benaderen... 8) .. Hoezo ??marketingramp?? :P ice Link naar reactie
GuiCli Geplaatst: 15 oktober 2003 GuiCli 64 0 Geplaatst: 15 oktober 2003 Op zich een goed initiatief. Kijk maar naar wat er met Telfort gebeurde, die wilde dat iedereen de vlag uit ging hangen, terwijl het net de dag was waarop de bevrijding van toenmalig Ind"ie werd herdacht. Leest iemand dit bericht nog, of is deze "draad" al helemaal "dood"? Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law. Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 15 oktober 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 15 oktober 2003 Leest iemand dit bericht nog, of is deze "draad" al helemaal "dood"? Allereerst welkom op het forum :) Als je op een oud topic reageert komt het weer bovenaan te staan, en wordt hij voor ingelogde leden gekleurd als 'nog niet gelezen', dus je reactie wordt gelezen :) Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 15 oktober 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 15 oktober 2003 Leest iemand dit bericht nog, of is deze "draad" al helemaal "dood"? Volgens mij is de momentenplanner een beetje dood. De aankomende belangrijke gebeurtenissen zijn inmiddels verleden tijd. :P De tien aankomende Momenten uit Momentplanner.com. 16-09-2003 Hans Holbeintentoonstelling Den Haag tentoonstelling/beurs 21-09-2003 Erwin Olaf Groninger Museum tentoonstelling/beurs 10-10-2003 WK Rugby Mannen Australië sport 11-10-2003 Herfstvakantie regio noord/ midden Noord- en midden Nederland 12-10-2003 WK Baseball Havanna, Cuba sport 13-10-2003 Tennis Masters Series (m) Madrid, Spanje sport 16-10-2003 Woon & lifestylebeurs van het Noorden Martini Plaza Groningen tentoonstelling/beurs 17-10-2003 AutoMotorSport 2003 Prins Bernardhoeve Zuidlaren tentoonstelling/beurs 18-10-2003 Herfstvakantie regio zuid 18-10-2003 Herfstvakantie, regio Zuid Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
zrski Geplaatst: 16 oktober 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 16 oktober 2003 Leuk idee, foute aanpak volgens mij. De site is te vergelijken met een discussieforum of iets dergelijks. Volgens mij is het een product dat afhankelijk is van een community die er actief tijd aan besteed. Ik ben benieuwd hoeveel mensen bereid zijn om hier actief aan mee te werken. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
mrwong Geplaatst: 16 oktober 2003 mrwong 38 0 Geplaatst: 16 oktober 2003 Leest iemand dit bericht nog, of is deze "draad" al helemaal "dood"? Volgens mij is de momentenplanner een beetje dood. De aankomende belangrijke gebeurtenissen zijn inmiddels verleden tijd. :P De tien aankomende Momenten uit Momentplanner.com. 16-09-2003 Hans Holbeintentoonstelling Den Haag tentoonstelling/beurs 21-09-2003 Erwin Olaf Groninger Museum tentoonstelling/beurs 10-10-2003 WK Rugby Mannen Australië sport 11-10-2003 Herfstvakantie regio noord/ midden Noord- en midden Nederland 12-10-2003 WK Baseball Havanna, Cuba sport 13-10-2003 Tennis Masters Series (m) Madrid, Spanje sport 16-10-2003 Woon & lifestylebeurs van het Noorden Martini Plaza Groningen tentoonstelling/beurs 17-10-2003 AutoMotorSport 2003 Prins Bernardhoeve Zuidlaren tentoonstelling/beurs 18-10-2003 Herfstvakantie regio zuid 18-10-2003 Herfstvakantie, regio Zuid if you would join momentplanner, you get to see extra information about the events. with the extra information provided, you would be able to see that the start dates from these events past, however the events themselves are still running. there is certainly room for improvement on how the information is presented to non-members. hope that helps... Link naar reactie
aikon Geplaatst: 18 oktober 2003 aikon 41 0 Geplaatst: 18 oktober 2003 Ik vond het idee eigenlijk wel aardig zeker op het gebied van bedrijfsevenementen. Ik vroeg me daarom af waarom niemand op dit idee is gekomen. Echter 2 minuten google.com leverde behoorlijk wat concurentie op! Bijvoorbeeld http://business.whatsonwhen.com/ En over de startpagina gesproken: http://beurzen.pagina.nl/ Link naar reactie
Ronald Kleverlaan Geplaatst: 21 oktober 2003 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 21 oktober 2003 Heb vandaag te horen gekregen dat dit slechts een demo versie is die online staat. Ze schijnen binnenkort met een grotere lancering te komen. We wachten af... Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
Persoon Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 21 oktober 2003 Ow, dat hebben ze naar mij nooit gecommuniceerd. Ik heb ze ook op de hoogte gebracht van deze discussie, maar tot op heden geen reactie... Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Aanbevolen berichten