Irritaties: deze vraag is al 800 x gesteld, kijk op www.etc.nl

Aanbevolen berichten

Ik zie zo af en toe wel eens een reactie voorbij komen waarvan ik denk: moet dat nou zo?

 

Overigens is daar een prachtig feedbackmechanisme voor, het reus/kneus systeem. Dus mensen die vinden dat anderen (te veel) blaffen: maak daar gebruik van! Of stuur zo'n blaffer een PM.

 

Het lijkt me weinig zinvol hier allerlei voorbeelden te gaan aandragen, dat ontaardt denk ik snel in moddergevechten (en als mod kap ik dat snel af).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hoi Joost,

 

De discussie is enigszins ontaard en gaat soms een kant op die ver staat van mijn intentie. Maar eerlijk is eerlijk, ik begon mijn betoog wel met:

Een aantal oudgedienden maakt er een gewoonte van om vragen van m.n. nieuwe HL-ers te beantwoorden met dooddoeners zoals in het onderwerp vermeld.

 

groet,

 

John

Link naar reactie

Het kan zijn, dat we deze cultuur al zo gewoon zijn dat het in onze perceptie niet meer opvalt. Wat mij dan opvalt is dat Norbert bijvoorbeeld mij quote en dan zegt dat het afglijden in zijn perceptie wel meevalt. Hij ziet enkel enthousiastelingen.

 

heeft er soms iemand een modelbrief om sponsors aan te spreken?

thx

 

Google op "sponsorbrief" hoe moeilijk kan het zijn?

 

Vervolgens lees ik in de draad:

 

@Roesepoes: vergeef Nils even zijn gemopper. Hij noemt namelijk wèl de beste zoekterm (sponsorbrief) waarmee de vraagsteller direct een aantal mooie voorbeeldbrieven krijgt zoals deze

 

Wat zie ik, dat anderen niet zien?

 

 

Henk

Link naar reactie
Een aantal oudgedienden maakt er een gewoonte van om vragen van m.n. nieuwe HL-ers te beantwoorden met dooddoeners zoals in het onderwerp vermeld.

 

groet,

 

John

 

Dat heet doorverwijzen en is efficiënt. Als innovatieve en ondernemende types willen we niet in herhaling vervallen. Hetzelfde gebeurt m.i. als een mod besluit een nieuw bericht bij een bestaande draad aan te sluiten. De vraagsteller en toekomstige bezoekers via zoekmachines zijn ermee geholpen.

 

Bij vragen die bij herhaling gesteld worden, worden vaak de juridische of fiscale vaktermen gegeven door ervaren leden of expert members. De relevante draden zijn trouwens bijna altijd met een scala aan zoekwoorden terug te vinden. Bij doorverwijzingen buiten Higherlevel wordt vaak terecht direct naar een bron zoals de Belastingdienst of Kamer van Koophandel verwezen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Vooral doordat mensen in de discussie krachtigere termen gebruiken dan nodig is.

 

Welnee, joh. Dit stelt nog helemaal niets voor! ;)

 

Ik heb het gevoel dat we nu discussieren in de trant van: Aardig zijn is alles vs aardig zijn is niets.

 

Ik denk eerlijk gezegd dat je daar best gelijk in hebt. Sommige mensen vinden dat je altijd vriendelijk moet blijven, en tot op zekere hoogte ben ik het daar ook wel mee eens. Het is wel afhankelijk van het gedrag van die ander, natuurlijk, maar als alles 'normaal' verloopt is dat op zich niet moeilijk.

 

Dan komt de vraag of een reaktie als "Google eens op omzetbelasting" (om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen) nou al of niet vriendelijk is. Het is een kort antwoord, en niet het soort reaktie waar je een warm gevoel van welkom bij krijgt, dat geef ik toe, maar in mijn ogen niet bijzonder onvriendelijk.

 

Daarnaast geeft het, in mijn ogen, heel terecht aan dat je de vraag eigenlijk niet (zo) had moeten stellen. Als het al teveel moeite is om eerst even rond te zoeken voordat je hier een vraag stelt, hoe moet het dan verder? Hoe ga je leveranciers vinden? Offertes opstellen? Een boekhouder vinden? Personeel aannemen? Bedenken wat voor website je wilt? Een huisstijl kiezen? Algemene voorwaarden opstellen? Een bedrijfsnaam kiezen? Klanten vinden? Vindbaar worden in Google? Leveringsvoorwaarden opstellen? Je administratie opzetten?

 

Da's allemaal een stuk ingewikkelder dan een antwoord op een eenvoudige vraag opzoeken op Google. Moet HL dat dan allemaal maar voorkauwen?

 

Ik vind van niet, maar goed - dit hele onderwerp gaat over niets anders dan persoonlijke meningen, dus...lekker belangrijk! ;)

 

edit: 'sponsorbrief' even veranderd in 'omzetbelasting', omdat ik niet specifiek dat naar die opmerking wilde verwijzen

Link naar reactie
Wat zie ik, dat anderen niet zien?

 

@Henk: wat ik zag is een first poster die zelf enorme moeite heeft met iets te zoeken op google (gebrek aan kennis/ervaring/inzicht met het vinden van de juiste zoekterm) en daarom iets te aangebrand reageert op een (overigens al 9 maanden oud) topic waarin - in dit geval toevallig - Nils een opmerking plaatst ("hoe moeilijk kan het zijn") die - buiten de oorspronkelijke context kennelijk nogal (onbedoeld?) hard overkomt.

In dit geval gaf ik Nils de credits die hij verdiende (de door hem genoemde zoekterm is de allerbeste. (Zoek op modelbrief sponsor en je krijgt niets, zoek op sponsorbrief en je hebt er 10) , en probeerde ik de first poster daarmeeaan te geven dat het allemaal niet zo bot bedoeld is: hij geeft een inhoudelijk juist zeer goed advies.

 

Waarom reageer ik nu zo uitgebreid? Het is IMHO wel een schoolvoorbeeld van hoe een bepaalde onschuldige zinsznede op iemand volkomen verkeerd kan overkomen. Dat geldt ook voor een wat ongelukkig geformuleerde first post en dat geld zeker ook voor 'corrigerende' reacties daarop.

 

Mijn verzoek/advies aan iedereen: een beetje meer empathie graag. Probeer je eens voor te stellen dat de topicstarter het juist niet bot bedoelde, maar gewoon niet zo bedreven is in het communiceren op fora.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Moet ik als TS nou toch ook gaan blaffen?

 

Huh? Is goed, hoor, ga je gang.

 

Joost schrijft iets waar ik op antwoord en vervolgens begint de hele discussie weer opnieuw. Over lezen gesproken :'(

 

Dus? Moet iedereen nu zijn mond houden omdat jij een antwoord hebt gegeven waarin je zelf zegt "Maar eerlijk is eerlijk, ik begon mijn betoog wel met:"?

 

P.S. Kneus er maar weer op los, maar liefst niet anoniem.

 

Helaas, ik heb je vandaag al eerder een reusje gegeven, en je mag er maar 1 per dag uitdelen.

Link naar reactie

Hoi Peter,

 

Dank voor je reus!

Nee, natuurlijk hoeft niet iedereen zijn mond te houden omdat ik iets zeg, maar ik reageer op iets wat Joost zegt, daarbij steek ik de hand in eigen boezem en dan gaat Highio daarmee weer verder alsof ik iets nieuws heb gezegd en begint etc. Ik val in herhaling.

 

Weet je wat volgens mij ook een reden kan zijn voor 't onbegrip en de irritatie? Het ontbreken van intonatie.

De Smilies zijn erg behulpzaam, maar komen net niet ver genoeg (ik weet niet eens welke Smilie ik hier achter moet plakken).

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Weet je wat volgens mij ook een reden kan zijn voor 't onbegrip en de irritatie? Het ontbreken van intonatie.

 

Tsja, da's nou eenmaal inherent aan tekstuele communicatie. Kestie van leren hoe je dingen op moet vatten, en niet alles te zwaar interpreteren... shrug.gif

 

Kom met z'n allen naar de volgende HL bijeenkomst ;D.

 

Die is weer in het westen gepland, dacht ik, dus ik denk het niet... ;)

Link naar reactie

Hoi John Kode,

 

van mij krijg je geen reus of kneus. Ik reageer omdat je verwijzingen (nogmaals) een dooddoener noemt. En een naschrift met vragen om kneuzen vind ik zielig, ja...LOL van TwaBla of Peter is hier even niet paraat.

 

Prettig weekend,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Mischien is dit off-topic, maar waarom maken jullie niet een "weetjes"-onderdeel op het forum, waar de basiszaken van administratie, import en export al keurig worden voorgeschoteld. Ik heb ons Mac-forum ook expres zo opgebouwd, dat mensen nauwwelijks hoeven te zoeken en eerst al een hele berg izinnige informatie kunnen opdoen voordat ze vragen gaan stellen.

Speciaal op dit ondernemersforum komen er steeds weer nieuwe starters kijken en die zou je al op je voorpag. naar het vaste "weetjes"-onderdeel kunnen verwijzen.

Link naar reactie

 

Dan komt de vraag of een reaktie als "Google eens op omzetbelasting" (om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen) nou al of niet vriendelijk is. Het is een kort antwoord, en niet het soort reaktie waar je een warm gevoel van welkom bij krijgt, dat geef ik toe, maar in mijn ogen niet bijzonder onvriendelijk.

 

 

Dat moet in mijn ogen ook kunnen. Wanneer je een reactie plaatst als tip zoals hierboven of als vraag: 'Heb je al gegoogled op omzetbelasting?' Dan moet dat wat mij betreft kunnen. Dan 'speel je niet meteen op de man'. Maar goed er blijven grijze gebieden.

 

Het kneus en reus systeem werkt zo te zien wel goed! Hoe heftiger de discussie hoe meer rode en groene vlakjes. Heeft HL ook statistieken bij welk onderwerp de meeste reuzen en kneuzen per reactie worden uitgedeeld?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie

Hmmmmm,

 

Ik denk dat dit onderwerp nog 36 keer voorbij zal moeten komen voordat er ooit iets zal gebeuren. Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden, gaat ook hier op. Zolang de gevestigde orde zijn kop in het zand blijft steken en niet openstaat voor suggesties van buitenaf, zal het gewoon blijven wat het is. Ik heb nu de hele riedel aan ontkenningen, rechten, plichten, normen, waarden en bagetellisering voorbij zien komen, waardoor ik ervan overtuigd ben dat alles heerlijk bij het oude zal blijven.

 

Jammer voor HL, want het is een herhaalde gemiste kans en Jammer voor de nieuwe innovatieve ondernemers, want die missen al gauw het niveau dat noodzakelijk is om door HL serieus genomen te worden. Nieuw bloed (is ook innovatie) laat een forum leven en oud geluid is enkel meer van hetzelfde.

 

Ik schaam me rot, dat TS op een zeker moment een soort van excuus gaat maken voor zijn startpost, waarin hij aangeeft dat dit voor hem niet zo prettig voelt. Reken maar dat er velen zijn die met hem meevoelen, maar gewoon niet ermee naar buiten komen om exact dezelfde reden. Er zit geen slotje op het topic, maar op het hele forum ;)

 

Het kan best zijn dat we vinden dat zekere oudgedienden hun credits wel verdiend hebben, maar dat geeft ze niet het recht om nieuwkomers op boute wijze "op te voeden". Opmerkingen in de zin van "hoe moeilijk kan het zijn" kunnen bij mij echt niet door de beugel. Het is een zeer ongepaste manier van jezelf op een voetstuk zetten en op de borst kloppen door een ander willekeurig (nog niets betekenend) persoon terecht te wijzen. Wellicht is het beter voor hem, maar het is zeker niet aantrekkelijk voor nieuwkomers om onder deze voorwaarden met de billen bloot te gaan.

 

Niet dat ik nu denk dat deze mensen niet voor zichzelf kunnen opkomen. Integendeel, ik denk dat ze gewoon aan onze deur voorbij lopen en ergens anders te rade gaan. Hierdoor kunnen we op HL heerlijk onszelf blijven ophemelen en daar een goed gevoel aan overhouden. Niet veel beter dan de gemiddelde overheidsinstelling, die ook meer zorg heeft voor het eigen voortbestaan dan haar doelstelling.

 

Het meest stuitend vind ik nog dat er een grapje voorbij komt van Twan, waar hij dan ook nog eens drie reuzen voor krijgt. Het grapje heeft de strekking dat als de antwoorden je niet aanstaan, je maar beter niets kunt vragen. Bij mij betekent dat, dat je dan maar beter kunt vertrekken. Dit bevestigt mijn gevoel dat het inderdaad zo is dat we heerlijk zitten te zwelgen in onze eigen superioriteit. Niks nieuw innovatief ondernemerschap, maar oude jongens krentenbrood.

 

Wel lieve dames en heren. Veel succes verder met deze informatie. Kijk maar wat u ermee doet. Naar mijn idee zijn er voldoende suggesties voorbij gekomen waar u wat mee kunt.

 

Henk de Greef

Link naar reactie

 

Wel lieve dames en heren. Veel succes verder met deze informatie. Kijk maar wat u ermee doet. Naar mijn idee zijn er voldoende suggesties voorbij gekomen waar u wat mee kunt.

 

Henk de Greef

 

 

Hoi Henk,

 

Dit soort topics zijn uiteraard onder onze aandacht en de tips die gegeven zijn worden zeker meegenomen in het modsoverleg. Het is inderdaad niet de bedoeling dat starters op HL meteen gewezen worden op de forumregels door posters met kneuzen of botte opmerkingen.

 

Dat gezegd hebbende: ze krijgen bij hun eerste drie posts al een verwijzing naar de regels en ik heb nog steeds het idee dat het zo erg ook weer niet gesteld is met bot gedrag richting starters op HL.

 

groet

Joost

 

 

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

 

...

Wel lieve dames en heren. Veel succes verder met deze informatie. Kijk maar wat u ermee doet. Naar mijn idee zijn er voldoende suggesties voorbij gekomen waar u wat mee kunt.

 

Henk de Greef

 

Ik begrijp je mening wel maar deel hem niet.

 

Waar ik wel op reageer (op het gevaar af dat dit niet 'mag' van jou): nu onttrek je je zelf aan de discussie, waar je eerder in dit topic mij verwijten over maakte. Dat vind IK nou een gemiste kans...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Goh, hoe leg je een grapje uit...

 

Volgens mij kan iedereen zien dat de grap 'm in de omkering zit. Maar impliciet zeg ik gewoon: of je nou een vraag stelt of antwoord geeft, je bent actief op een forum waar je niet ieders reactie kan dirigeren. En ook als topicstarter ben je geen bezitter van een gedachtenwisseling.

 

Tenslotte denk ik dat dit forum graag ruimte biedt aan kritische geluiden, maar dat je draagvlak vervolgens wel afhankelijke is van de manier waarop je die deelt.

 

Oh en die gevestigde orde: het afgelopen half jaar is driekwart van de oude mods doorgestroomd. Dus nieuw bloed is het probleem niet. Misschien dat er nog wat ouwe mopperators zijn blijven hangen, maar die leveren slechts een marginale bijdrage.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De mods doen hier hartstikke hun best. Maar de zaak kan best wat "toegenkelijker" worden ingedeeld. (zoals ik al schreef.)

 

Hoi P.J.

 

Er zijn al aardig wat sticky's met bundeling van informatie. Het maken van weetjes over de vele typische starters onderwerpen, zal een erg tijdrovende klus worden voor ons vrijwilligers (dat had dan eigenlijk vanaf dag 1 gemoeten). Daarbij zijn er al zoveel prima alternatieven zoals het handboek ondernemen van de fiscus en veel info bij de KvK en douane.

 

Bottom line is dat mensen die vragen stellen die eenvoudig te beantwoorden zijn via google ook zichzelf mogen afvragen waarom ze niet even de moeite hebben genomen om dat te doen.

 

Ik ben het met de algemene tendens van dit topic eens dat botte opmerkingen niet kunnen en dat richting TS netjes opgemerkt kan worden dat het antwoord eenvoudig zelf te vinden is.

 

Een site als LMGTFY is wellicht leuk gevonden en vanuit de forum gedachte geboren doordat forumleden zich irriteerden aan de vele vragen die zo te beantwoorden zijn. En juist daarom vind ik dat ook niet kunnen als eerste reactie richting een nieuw lid van het forum.

 

Ik wil wel 1 belangrijk punt maken (waar TwaBla al naar verwees).

 

De groep mods is in rap tempo ververst. Ik vraag me echt af of er vanuit hen nog steeds (zo daar al sprake van was) echt zo bot gedaan wordt tegen nieuwe leden op HL.

 

Aan de kneuzen en sommige 'welkomstteksten' van 'vaste leden' zie ik ook vaak dat HL wel een kern heeft met mensen die ietwat snel veroordelen als TS een eenvoudig oplosbare vraag stelt. Dat kan netter en zal ik ook onder de aandacht van de collega mods brengen.

 

Groet

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Heu..... ik ben ook een beheerder op het Macforum, maar je kunt eenvoudig nieuwe forum-obderdelen aanmaken en bestaande oplossingen, met de juiste titel in een queue van zo'n nieuw forum plaatsen. Dan kun je dus snel en doeltreffend bundelen. Dat moeten dan geen gewone topics zijn en gewoon op slot, om verdere afdwaling te voorkomen. Je kunt immers ook gedeelten van topics verplaatsen. Maar dan moet het eerst op beheerdersniveau worden voorbereid.... ;) Helemaal geen schoon nieuw forum nosig dus.

 

Maar zoals ik al zei, jullie mods doen hier fantastisch werk, maar soms kan dat wat gaan vervelen als mensen maar gaan raakvragen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.