• 0

Autozaak

Beste dames en heren, ik heb heel google afgestruind om wat antwoorden te vinden, heb zlefs bij nederlandse dealersites gekeken maar nergens kan ik het vinden.

 

Waar halen nederlandse autodealers hun auto's vandaan, bij de fabriek of zijn er leveranciers in nederland die dit doen?

 

en hoe kom ik in contact met die mensen alvast bedankt met vriendelijke groet stevie1984

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL,

 

de meeste auto's komen via importeurs (zelfstandige bedrijven of fabriekseigendom) Nederland in. Bekend voorbeeld is Pon.

www.pon.nl Die importeren o.a. Volkswagen.

 

Een andere grote partij is/was Kroymans. Die verkeren nu in een faillisement dus daar kun je misschien wel leuk zaken doen op dit moment.

 

Makkelijkste manier van zoeken: www.(merknaam).nl en dan speuren naar de contactgegevens.

 

Welk merk wil je gaan verkopen?

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Nou.. die auto's komen zowiezo uit de fabriek, dat is logisch. Dus als je daar even heen belt dan hoor je vanzelf of jij dan bij groothandels moet kopen of niet. Heb je dit al gedaan?

Ook worden 2e hands auto's ingekocht door dealers, maar hoogstwaarschijnlijk wist je dit al.

 

Je had het dus al lang gevonden, maar je wist het zelf nog niet ;) Nu nog even bellen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt niet zomaar 'nieuwe' auto's kopen. Voor het leveren van nieuwe auto's zul je dealer moeten worden van bepaalde merken. Dit houdt in dat je een bepaald rayon toebedeeld zou moeten krijgen, of subdealer van een grotere organisatie moet worden.

 

Tweedehands ligt de markt voor je open. Die kun je overal aanschaffen, bij particulieren en bij andere handelaren of bij dealerbedrijven (de inruilers). Als je je voordoet als handelaar krijg je vaak wel een iets aangepaste prijs, omdat de prijs genoemd vaak de 'consumenten' prijs is. Handelsprijs is zonder enige vorm van garantie of APK of wat ook, direct meenemen en niet zeuren.

Heel marktplaats staat vol met potentiele auto's die je kunt kopen en weer verkopen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

alvast bedankt voor de snelle antwoorden, maar hoe zit dat met het verdelen van een rayon maar kan ik me dan bijvoorbeeld aansluiten bij een pon.nl en weet iemand dan hoe dat in zijn werk gaat? ik zou graag auto's willen verkopen op internet maar dan tegen een wat lagere prijs dan bij een dealer.

Link naar reactie
  • -1

En dan ga je ook minder bpm betalen zeker. Want je krijgt natuurlijk een betere netto inkoopprijs. ;D ;D

Marges zijn erg klein voor de dealers en jij denkt dat een importeur je een beter inkoopprijs gaat geven dan een dealer???

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

je wordt een concurent van het eigen dealer netwerk.

Als ik dealer zou zijn zou ik bij dit soort verkoop gelijk kappen met het merk.

 

Hoe wil jij het gaan opvangen met service en garantie. Ga je daarvoor afspraken maken met dealers?

 

Wat misschien wel een idee voor je is om de auto hier in nederland netto in te kopen en deze dan in het buitenland te gaan verkopen.

In Nederland is de nettoprijs namelijk lager dan de rest van europa. Maar ik denk zodra een importeur deze handel van je door heeft hij de leveringen stopt. Maar je kan het proberen en je weet nooit Bel eens met een importeur.

 

edit typo :-[

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.