Ik bankier al sinds mijn 1e spaarrekeningetje bij de ING (voorheen NMB). Uiteraard blijf je daar als zolang er niet te veel fout gaat. Inmiddels lopen daar nu de rekeningen van 5 ondernemingen, 2 privérekeningen, een beleggingsrekening en nog wat privézaken.
Alles is redelijk geregeld en naar mijn gevoel niet slechter dan bij een andere bank. Dit is te zeggen tot en paar weken geleden.
In verband met de oprichting van een nieuwe BV heb ik een nieuwe zakelijk rekening nodig. Net als "vroeger" de ING gebeld. Heeft u ook een lening nodig? was de eerste vraag. Na mijn ontkennende antwoord was hierop de reactie : Dan bent u een postbank klant. ??? Dit hield dan in dat de rekening via het internet moet worden aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan. Dat via het internet levert de eerste teleurstelling. Je vult wel een formulier in, maar dat moet je vervolgens uitprinten en opsturen. Een rekeningovereenkomst volgt dan binnen 10 werkdagen. Dat laatste duurt mij wat lang dus weer gebeld. Helaas het is nu een maal zou dat binnen de huidige “service” van de bank dit niet sneller kan.
Lichtelijk geïrriteerd hierop kontakt opgenomen met mijn (vroegere) accountmanager. Deze kan officieel niets meer doen, want het MKB heeft nu de “servicedesk-MKB”. Maar gezien de jarenlange relatie zal hij proberen de zaak te bespoedigen. Enkele dagen later een mailtje van de servicedesk met wat vragen. Hierop gebeld een de zaak doorgesproken. Alles was duidelijk, de kontrakten zouden worden opgemaakt en als ik deze dan direct bij een kantoor zou inleveren was het openen van de rekening zo gepiept. (maar toch niet) Dit is inmiddels een week geleden. Nog geen kontrakten gezien laat staan dat er een rekening is. De laatste medewerkster is met verlof en de kollega’s weten van niets. Kunnen ook niets doen want ik wordt een “postbank”klant met de daarbij behorende (gebrek aan service) Inmiddels de Fortis dus maar gebeld. Deze heeft toegezegd binnen enkele dagen een rekening te kunnen openen. Ben benieuwd of het daar wel lukt.
Voor mij is de zaak inmiddels wel duidelijk. Lukt het een andere bank wel om een normaal service-nivo te bieden dit zit ik daar over enkele weken met de stukken voor alle ondernemingen. Inclusief een aanvraag voor een hypotheek op een nieuw bedrijfspand voor 50% van de stichtingskosten. Een zaak die de ING wel graag wil doen en waarvoor de adviseur direct ruimte wil maken in zijn agenda.
En banken zich maar blijven afvragen waarom zij zo’n slechte pers hebben.
Specialist op het gebied van "advertising by products",
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rien Gluvers
Rien Gluvers
Ik bankier al sinds mijn 1e spaarrekeningetje bij de ING (voorheen NMB). Uiteraard blijf je daar als zolang er niet te veel fout gaat. Inmiddels lopen daar nu de rekeningen van 5 ondernemingen, 2 privérekeningen, een beleggingsrekening en nog wat privézaken.
Alles is redelijk geregeld en naar mijn gevoel niet slechter dan bij een andere bank. Dit is te zeggen tot en paar weken geleden.
In verband met de oprichting van een nieuwe BV heb ik een nieuwe zakelijk rekening nodig. Net als "vroeger" de ING gebeld. Heeft u ook een lening nodig? was de eerste vraag. Na mijn ontkennende antwoord was hierop de reactie : Dan bent u een postbank klant. ??? Dit hield dan in dat de rekening via het internet moet worden aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan. Dat via het internet levert de eerste teleurstelling. Je vult wel een formulier in, maar dat moet je vervolgens uitprinten en opsturen. Een rekeningovereenkomst volgt dan binnen 10 werkdagen. Dat laatste duurt mij wat lang dus weer gebeld. Helaas het is nu een maal zou dat binnen de huidige “service” van de bank dit niet sneller kan.
Lichtelijk geïrriteerd hierop kontakt opgenomen met mijn (vroegere) accountmanager. Deze kan officieel niets meer doen, want het MKB heeft nu de “servicedesk-MKB”. Maar gezien de jarenlange relatie zal hij proberen de zaak te bespoedigen. Enkele dagen later een mailtje van de servicedesk met wat vragen. Hierop gebeld een de zaak doorgesproken. Alles was duidelijk, de kontrakten zouden worden opgemaakt en als ik deze dan direct bij een kantoor zou inleveren was het openen van de rekening zo gepiept. (maar toch niet) Dit is inmiddels een week geleden. Nog geen kontrakten gezien laat staan dat er een rekening is. De laatste medewerkster is met verlof en de kollega’s weten van niets. Kunnen ook niets doen want ik wordt een “postbank”klant met de daarbij behorende (gebrek aan service) Inmiddels de Fortis dus maar gebeld. Deze heeft toegezegd binnen enkele dagen een rekening te kunnen openen. Ben benieuwd of het daar wel lukt.
Voor mij is de zaak inmiddels wel duidelijk. Lukt het een andere bank wel om een normaal service-nivo te bieden dit zit ik daar over enkele weken met de stukken voor alle ondernemingen. Inclusief een aanvraag voor een hypotheek op een nieuw bedrijfspand voor 50% van de stichtingskosten. Een zaak die de ING wel graag wil doen en waarvoor de adviseur direct ruimte wil maken in zijn agenda.
En banken zich maar blijven afvragen waarom zij zo’n slechte pers hebben.
Specialist op het gebied van "advertising by products",
vinder van het juiste geschenk voor uw doel.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag