• 0

ING en Postbank, samen beter?

Ik bankier al sinds mijn 1e spaarrekeningetje bij de ING (voorheen NMB). Uiteraard blijf je daar als zolang er niet te veel fout gaat. Inmiddels lopen daar nu de rekeningen van 5 ondernemingen, 2 privérekeningen, een beleggingsrekening en nog wat privézaken.

Alles is redelijk geregeld en naar mijn gevoel niet slechter dan bij een andere bank. Dit is te zeggen tot en paar weken geleden.

 

In verband met de oprichting van een nieuwe BV heb ik een nieuwe zakelijk rekening nodig. Net als "vroeger" de ING gebeld. Heeft u ook een lening nodig? was de eerste vraag. Na mijn ontkennende antwoord was hierop de reactie : Dan bent u een postbank klant. ??? Dit hield dan in dat de rekening via het internet moet worden aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan. Dat via het internet levert de eerste teleurstelling. Je vult wel een formulier in, maar dat moet je vervolgens uitprinten en opsturen. Een rekeningovereenkomst volgt dan binnen 10 werkdagen. Dat laatste duurt mij wat lang dus weer gebeld. Helaas het is nu een maal zou dat binnen de huidige “service” van de bank dit niet sneller kan.

 

Lichtelijk geïrriteerd hierop kontakt opgenomen met mijn (vroegere) accountmanager. Deze kan officieel niets meer doen, want het MKB heeft nu de “servicedesk-MKB”. Maar gezien de jarenlange relatie zal hij proberen de zaak te bespoedigen. Enkele dagen later een mailtje van de servicedesk met wat vragen. Hierop gebeld een de zaak doorgesproken. Alles was duidelijk, de kontrakten zouden worden opgemaakt en als ik deze dan direct bij een kantoor zou inleveren was het openen van de rekening zo gepiept. (maar toch niet) Dit is inmiddels een week geleden. Nog geen kontrakten gezien laat staan dat er een rekening is. De laatste medewerkster is met verlof en de kollega’s weten van niets. Kunnen ook niets doen want ik wordt een “postbank”klant met de daarbij behorende (gebrek aan service) Inmiddels de Fortis dus maar gebeld. Deze heeft toegezegd binnen enkele dagen een rekening te kunnen openen. Ben benieuwd of het daar wel lukt.

 

Voor mij is de zaak inmiddels wel duidelijk. Lukt het een andere bank wel om een normaal service-nivo te bieden dit zit ik daar over enkele weken met de stukken voor alle ondernemingen. Inclusief een aanvraag voor een hypotheek op een nieuw bedrijfspand voor 50% van de stichtingskosten. Een zaak die de ING wel graag wil doen en waarvoor de adviseur direct ruimte wil maken in zijn agenda.

 

En banken zich maar blijven afvragen waarom zij zo’n slechte pers hebben.

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Postbank klant? Het merk Postbank is toch dood? Of maken ze intern nog verschil?

 

Het merk Postbank is wel dood maar de tweedeling in klanten bij ING blijkt nog strikter te worden doorgevoerd. Met het daarbij behorende gebrek aan service.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

...

Inclusief een aanvraag voor een hypotheek op een nieuw bedrijfspand voor 50% van de stichtingskosten. Een zaak die de ING wel graag wil doen en waar de adviseur direct ruimte wil maken in zijn agenda.

...

Zo zie je maar hoe dom ze kunnen zijn....simpelweg omdat je een eenvoudig leninkjje niet hoeft, lopen zij waarschijnlijk een hypotheek zonder enig risico mis. Ik kan me voorstellen dat je geen tijd wil verspillen en dan maar naar een andere bank gaat.

Link naar reactie
  • 1

Enige tijd geleden stond ik met behoorlijk wat cash voor de deur van de ABN om een rekening te openen. Het was maandagochtend, en de bank bleek pas om 13.00 uur open te gaan.

 

Aangezien ik niet met dit geld wilde blijven rondlopen, doorgewandeld naar de buurman, de ING. Ik werd vriendelijk ontvangen en na een half uurtje papieren invullen wilde ik mijn geld afgeven / storten. Maar helaas was dit niet mogelijk. Voor alles geregeld en aangevraagd zou zijn, waren we minimaal een dag of 10 verder.

Die tijd had ik niet, en ik wilde er domweg ook gewoon niet op wachten....

 

Goed nijdig 's middags toch weer richting ABN.

Of ik mijn legitimatie bij had, jazeker !

Of ik een brief meegenomen had, waaruit bleek dat mijn huisadres toch wel werkelijk mijn adres was..... een verjaardagskaartje wellicht ?? Toen ik aangaf dit niet standaard in mijn jaszak te hebben zitten en vrij pissed begon te worden.....werd ik gelukkig geholpen en kon ik zelfs per direct sorten.

 

15 dagen later kreeg ik bericht dat ik mijn pas en begeleidende brief bij ING kon komen ophalen (aanvraag had ik gewoon laten lopen). Toen ik bij het ING kantoor aankwam, bleek ik bij de postbank te moeten zijn. (ok het stond er wel in, maar de brief was op briefpapier van de ING, en beiden "banken" zitten in dezelfde straat, en ik had niet op het huisnummer gelet.)

 

Pas opgehaald, samen met mijn gebruikersnaam. Het wachtwoord om in te loggen wordt per post nagezonden. Weer naar huis, en je kunt nog niets, want je kunt niet inloggen....

 

Dag erna valt er een brief op de mat.... Uw wachtwoord ligt vanaf heden klaar bij uw ING kantoor ! En je raadt het al...... bij het ophalen stond ik bij de Postbank, maar doorverwezen naar het ING kantoor.....

 

Lang geleden dat ik zo gefrustreerd terug naar huis ben gegaan......

Dit soort praktijken lijken er op ontwikkeld te zijn, om zelfs de meest vredelievende persoon, ter plekke in een woede aanval te laten uitbarsten..... >;(

 

Link naar reactie
  • 0

Het dreigt een beetje een topic van gefrustreerde ING klanten te worden ;) en daar doe ik dan ook maar even aan mee :D

 

Vanmiddag ging ik naar de nachtkluis van de ING om wat muntgeld weg te brengen. Maanden heb ik getobd omdat die automaat niet open wilde, maar dit maal gewoon in één keer wauw! Het gaat sowieso al een tijdje een flink stuk beter, meestal in 2x á 3x scannen werkt het. Helemaal verheugd schuif ik de zak met muntgeld naar binnen en terwijl de zak nog maar half binnen is en mijn hand dus ook half binnen ramt de automaat zichzelf ineens met een noodgang dicht. Ik trek m'n hand er nog half uit, maar m'n vingerkootjes worden nog aardig hard geraakt. Met enig gewurm krijg ik zonder al te grote schade m'n hand er nog uit. Gelukkig zit er een filiaal naast, maar het is precies 17:00, dus de deur gaat natuurlijk niet meer open.

 

Dan maar de storingslijn bellen, daar wordt keurig netjes gelijk opgenomen. Even snel wat inventarisatie vragen, er zit een filiaal naast... Ja maar die doen niet open. Dan gaan we ze even bellen. Ondertussen dat de betreffende dame aan het bellen is komen de laatste 2 medewerkers naar buiten, dus ik spreek ze aan. "O dat is vervelend", "Nou hij zit er toch wel in op het laatste stukje na". Waarop ik antwoord dat ik geen bevestiging van inleveren heb en dat het toch onwenselijk is dat de hele nacht ook niemand anders wat kan stortten in de nachtkluis. "Ja we kunnen er nu niks meer aan doen, morgenochtend halen we hem er wel uit". O ja ze waren wel blij dat dat m'n hand er nog heel en zonder problemen uit was gekomen.

 

Ik denk dat enige toelichting over hoe ik over ING denk geen uitleg behoeft (en als dit nou het enige probleem was). Gelukkig kan ik binnenkort gaan storten bij de Rabobank. Alhoewel die club qua product aanbieden en omgaan met klanten nog heel wat kan leren. Die hadden een rekening aangemaakt, toen moest ik een contract tekenen (ok allemaal), vervolgens helemaal niets mee. Ik had geen haast dus even afgewacht, toen maar eens gebeld: "O ja u kunt inderdaad helemaal niks, u heeft alleen maar een rekening maar geen faciliteiten, ja dat is wel vreemd.". Dat wordt wel opgelost als het goed is, maargoed.

Link naar reactie
  • 0

Het dreigt een beetje een topic van gefrustreerde ING klanten te worden ;) en daar doe ik dan ook maar even aan mee :D

 

Nog even er er zijn geen andere ING-klanten dan gefrustreerde. Geeft op zich niet, want dat lost zichzelf wel op. (kijk maar naar de DSB) Klantje pesten kan even goed gaan maar waar af gaat en niet bij komt....... ;)

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Dacht gisteren bij het starten van dt draadje laat ik mijn bericht ook eens sturen aan de 2 accountmanagers en de mkb desk, in de verwachting dat daar op gereageerd zou worden. Zo iets van: De ING zal toch wel willen proberen ons als klant te behouden. Maar niets van dat al, taal nog teken. Miljoenen geven zij uit voor het werven van nieuwe klanten. De ING zou er wellicht verstandiger aan doen dit budget wat meer te schuiven richting servicevelening aan bestaande klanten. (Maar voor het klanten behouden zal wel geen bonusworden gegeven)

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil ook wel mijn duit in het zakje doen.

 

Het zwaar verouderde inlogsysteem van de internetbankieren van de postbank is gewoon meegenomen, wachtwoorden en gebruikersnamen zijn niet hoofdletter gevoelig. 2 maanden moeten wachten tot dat de rekeningen in het systeem verwerkt waren en wel netjes de rekening van 3,50 doorsturen, terwijl ze juist blij zouden moeten zijn met internetbankierders (maarja de ondernemer is zo'n mooie melkkoe).

 

Dan krijg je een brief dat je bankpas binnenkort niet meer werkt en dat je snel je nieuwe pas binnen krijgt, dit is inmiddels 2 of 3 maanden geleden. Als je belt krijg je te horen, dat er door de drukte en vakantie een achterstand is ontstaan. (waarom dan wel tijd maken om een brief te sturen dat hij eraan komt.)

Verlopig blijft het spannend of mijn huidige pas wel blijft werken...

 

Ik moet eerlijk toegeven ik ben van de ABN AMRO afgestapt, vanwege de crisis en de slechte service. De Postbank was een stuk goedkoper en de service was net zo slecht als bij de ABN, dus de keus was snel gemaakt. Helaas is de ING nog slechter. Dus kunnen we weer op zoek naar een nieuwe bank, eerst maar eens afwachten welke er nog meer omvallen.

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je een brief dat je bankpas binnenkort niet meer werkt en dat je snel je nieuwe pas binnen krijgt, dit is inmiddels 2 of 3 maanden geleden. Als je belt krijg je te horen, dat er door de drukte en vakantie een achterstand is ontstaan. (waarom dan wel tijd maken om een brief te sturen dat hij eraan komt.)

Verlopig blijft het spannend of mijn huidige pas wel blijft werken...

 

Je huidige pas blijft een hele tijd werken, althans, de mijne wel. Ik heb de oude blauwe pas nog een maand of 3 gebruikt toen ik de nieuwe al had... het oranje ding is me eigenlijk te lelijk (denk aan een makro-pas on steroids) om en plein publique uit de portmonee te halen, maar inmiddels geen keuze meer ;)

 

Overigens is het wat mij betreft verder gladjes verlopen... maar ik was voorheen postbank klant, geen ing klant - wellicht maakt dat het verschil?

Link naar reactie
  • 0

....

Je huidige pas blijft een hele tijd werken, althans, de mijne wel. ...

Mijn oude is ergens vorige week ineens verlopen, kon niet meer pinnen....

Overigens heb ik niets te klagen....vind het alleen jammer dat je niet meer 1 inlogaccount kan gebruiken voor zowel prive als zakelijk....vond ik juist zo handig.

Link naar reactie
  • 0

Dat was inderdaad een wazige actie - eerst kon je je accounts samenvoegen onder 1 login, en later moest je dat weer splitsen... tot dusver zonder duidelijk verhaal waarom precies.

 

Overigens vind ik het login systeem an sich juist prettig, zonder zon onhandige random reader of ander kastje dat ergens in de la blijft liggen als je zelf even weg gaat. Voor transacties heb je toch altijd nog je GSM nodig, dus feitelijk ben je pas te plunderen als je zowel je gebruikersnaam, wachtwoord als mobiele telefoon aan dezelfde persoon kwijt weet te raken. Naar mijn idee is een pinpas en 4 cijferige code dan een stuk minder veilig.

Link naar reactie
  • 1

Postbank is altijd mijn favoriete bank geweest ;)

 

Helaas niet omzet ze alles perfect doen.

MAar juist omdat ze nog wel eens een steekje laten vallen en bakken met geld door de wc spoelen omdat ze één of andere blauwe leeuw op tv moeten laten rond huppelen.

 

Ik heb denk ik in 28 jaar zelf maar 1x iets leuks meegemaakt.

 

Ik stond op een ochtend op het station en probeer mijn nieuwe NS maand abb van 130 te pinnen. Doet ie niet. Gelukkig was mijn vriendin er.

Even later probeer ik iets minder dan 100 euro te pinnen. Dacht misschien toch mijn saldo, ook al vermoedde ik dat het 1.000+ was.

 

Wederom kon ik niet pinnen. Ik bellen naar de Postbank:

"Uw pas is geblokkeerd, dat heeft u vorige week zelf gedaan!"

 

Eventjes denk ik dat ik gek ben geworden. Dan zeg ik haar dat ik dat 100% zeker weten niet heb gedaan. Ze gaat nog eens kijk en het blijft 1 minuut stil. Dan:

"Hij is geblokkeerd omdat deze vermoedelijk geskimd is. U krijgt binnen 5 dagen een nieuwe thuis gestuurd"

Ik vroeg, kunnen jullie me dan niet bellen. Wat denk je dat er was gebeurd als ik had getankt en niet kon betalen?

(toen had ik nog niet eens een andere bankpas of CC)

 

Het antwoord van de Postbank:

"Ja, we kunnen toch moeilijk elke keer al die mensen gaan bellen. Dat kost veel te veel tijd!!"

 

Mijn antwoord:

"En dit kost geen tijd? Nu belt iedereen naar jullie en beschuldigt u me er eerst van dat ik mijn eigen pas heb geblokkerd. DAn paar minuten uitzoeken, etc etc."

Link naar reactie
  • 0

Naja, op vakantie neem je vaak nog wel een creditcard of extra pasje mee, maar het is wel bijzonder lullig als je bijv met een lading boodschappen bij de supermarkt staat en het ding weigert opeens - die nemen ook geen creditcard aan oid.

 

Overigens moet ik zeggen dat de postbank het ook wel goed deed: ik heb eens een keurige brief ontvangen dat mn creditcard ergens in maleisie geskimmed was, men daarom tijdelijk de limiet had verlaagd (tot 500 euro ofzo), en binnen een week een nieuwe card binnen gekregen.

Link naar reactie
  • 0

??? stom zeg.....je zal maar net lekker op vakantie gaan met 1 pasje....

 

Gelukkig ben ik altijd samen met iemand op vakantie.

 

Zeker als je jong ben (16-22) en/of geen rijbewijs hebt, dan denk je niet, goh, laat ik voor 20 euro per jaar een extra bankrekening of Credit card nemen.

 

Ondertussen ben ik wat ouder en ontkom ik er ook niet aan om zo'n ding te hebben. al vind ik het een vrij nutteloos iets. Een creditcard die ik eens per 2 jaar gebruik. Ik betaal nu dus eignelijk 40 euro per transactie. Das toch absurd!!!

Link naar reactie
  • 0

oh, om eerlijk te zijn neem ikzelf ook sowieso altijd 2 pasjes mee, maar goed, dacht daar automatisch aan. ;)

 

Als je even zoekt vind je wel een creditcard zonder kosten hoor....ABN amro was zo pas wel netjes, ik probeerde meerdere keren vliegticket met creditcard te betalen, kreeg vage foutmelding. Uiteindelijk bedacht ik dat het door de geldlimiet komt. Werd dus volgende dag gebeld door hun of ik inderdaad ticket probeerde te kopen...ze houden het dus wel in de gaten, of het niet misbruikt wordt. 1x werd ik ook gebeld door abn amro omdat ik al tijdje duizenden euro's op gewone rekening had staan, zij wilden het wel voor me overmaken naar spaarrekening. ??? was verbaasd maar wel grappige service.

Link naar reactie
  • 0

Na het ing debacle maandag de fortisbank gebeld en voor vandaag een afspraak gemaakt. Op kantoor bij een vriendelijke accountmanager ( jawel, de fortis heeft deze nog) alle paperassen ingevuld. Ben nu benieuwd hoelang het daar nu duurt voordat de rekening een feit is. Het begin is daar in ieder geval een stuk veelbelovender dan bij de ING / Postbank combinatie.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

De duidelijke scheiding tussen voorheen Postbank en ING vind ik ook een beetje opvallend.

Ga je naar de website dan wordt je nog steeds gevraagd of je via de Postbank klant bent geworden of via de ING...

 

Maar waar ik me altijd over verbaasd heb is de reden van fusie (of overname o.i.d.). De Postbank kon niet meer groeien en moest daarom maar samengaan met ING werd er gezegd.

Maar ik was altijd juist heel tevreden over de Postbank Zakelijk en vraag me af waarom een bank met zoveel klanten moet opgaan in ING omdat ze niet meer kan groeien? Dan groei je maar niet! En ga je toch gewoon de dienstverlening optimaliseren net zolang tot je de allerbeste (lowbudget) internetbank van Nederland bent met alleen maar tevreden klanten. ;)

 

P.S. en ik vind het schandalig dat de e-buddy alleen op privé rekeningen werkt ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.