• 0

wanneer vernieuwde shop online zetten?

even een vraagje...

Ik ben al geruime tijd bezig al mijn webshops te vernieuwen (nieuwe layouts, nieuwe software enz.)

Nu is de shop bijna klaar (vandaag of morgen) en moet dan nog even getest worden en kan daarna in principe online.

 

Nu ben ik echter donderdag en vrijdag afwezig (beurs buitenland) en kan ik dus enkel morgen snel testen en daarna vrijdag middag/avond en zaterdag een deel van de dag.

Daarna ben ik weer een volledige week afwezig.

 

Nu tweiffel ik dus of ik de shop nu nog voor die week afwezigheid online moet zetten of pas daarna.

 

Risico dat als ik hem nog daarvoor online zet is dat er in die week dat ik weg ben bugs tevoorschijn komen die ik dan dus niet zie.

 

Voordeel van nu online zetten is dat de zoekmachines de shop dan in die week alvast kunnen indexeren (alle oude urls worden doorgestuurd naar de nieuwe urls) waardoor ik sneller weer hoger in de zoekmachines zal staan (eind deze maand begint voor mijn shop de top periode en moet ik dus maximaal van profiteren).

 

Daarnaast verwacht ik dat ik met de nieuwe shop mijn conversie dubbel zo hoog kan krijgen (dus 2 keer zoveel bestellingen met dezelfde hoeveelheid bezoekers) doordat de shop veel beter doordacht is kwa conversie en overzichtelijkheid.

Dat zou dus een hogere omzet opleveren.

 

Wat dus het beste te doen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is een mooie tussenoplossing:

 

Zo spoedig mogelijk online zetten, maar zorgen dat iemand anders eventuele de bugs kan oplossen?

 

Ik zou niet het risico nemen de nieuwe shop online te zetten en er blijken vervolgens nog enkele bugs in te zitten...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

De bugs zullen zo en zo door een andere partij opgelost worden.

Maar moet de eventuele bugs natuurlijk wel ondekken en dat doe je tijdens het gebruik van de shop (zien dat orders binnenkomen, dat ze goed betaald worden, dat ....

En dat stukje kan ik nu net een week lang niet zien.

Link naar reactie
  • 0
En dat stukje kan ik nu net een week lang niet zien.

 

Het blijft een kwestie van risico-inschatting versus potentieel gemiste omzet, en de enige die die twee goed tegen elkaar kan afwegen ben je helaas toch zelf.

 

Ik denk dat ik zelf zou wachten tot na die week, omdat als alles goed is je tijdens de omzet-top toch gewoon kunt draaien. Zo niet, dan maakt die twee keer zo hoge conversie in de rest van het jaar misschien een hoop goed.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt waarschijnlijk via een andere url al bij je site ? Misschien een nieuwsbrief de deur uit doen ? Check nu de nieuwe site ? Vandaag de deur uit, morgen heb je resultaat incl bugmeldingen :P

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Tja.....als je op vakantie gaat en daar nooit kan checken zou ik het pas daarna doen, ook omdat het anders steeds in mijn hoofd blijft hangen 'als dat maar goed gaat'. Stel je kan iedere avond even kijken, bugs doorgeven aan anderen om het op te lossen, dan zou ik het wel doen. Een goede vakantie vind ik belangrijker dan net iets meer bestellingen wegens nieuwe shop ;) Is er wel iemand die de mail kan beantwoorden? Voor het geval ze vragen erover mailen...

Link naar reactie
  • 0

Je kunt waarschijnlijk via een andere url al bij je site ? Misschien een nieuwsbrief de deur uit doen ? Check nu de nieuwe site ? Vandaag de deur uit, morgen heb je resultaat incl bugmeldingen :P

 

Hij is straks beschikbaar via een andere url ja om te testen.

Is echter een url die niet bedoeld is om bekend te worden.

Maar daar is misschien nog wel wat aan te doen.

Kan dan inderdaad een nieuwsbrief versturen zodat nieuwsbrief leden die shop kunnen testen en daar alvast bestellingen kunnen plaatsen (iedereen die in die week dat ik wegben daar iets besteld krijgt dan b.v. 10% korting of iedereen die daar besteld en zijn/haar ervaring mailt krijgt een extra cadeau bij levering van de bestelling) en de rest van de klanten nog op de oude shop terecht komen.

 

Dat is opzich wel een idee ja

Link naar reactie
  • 0

we zijn die week helemaal gesloten.

Dit vanwege die vakantie welke een familie vakantie is en degene die normaal in mijn afwezigheid de zaken afhandellen nu dus ook op vakantie zijn.

 

Nu gaat er waarschijnlijk wel een laptop mee op vakantie (las palmas) maar geen idee of daar internet is en daarnaast of ik het overleef als ik tijdens de vakantie nog wat probeer te doen aan de shop ;)

Link naar reactie
  • 0

Even adem inhouden en afwachten. Zoiets gaat nooit vlekkeloos en je loopt kans om compleet gestressed de vakantie in te gaan met alle familaire problemen van dien. Na de vakantie op maandochtend vroeg de nieuwe site online en lekker mee spelen.

 

Sowieso is het natuurlijk behoorlijk prut als klanten die een leuke opmerking over je shop maken na pas een week bericht krijgen.

Link naar reactie
  • 0

in dat geval ben ik het helemaal eens met Tonino....zonde als je het online zet terwijl je weg bent.....en dan ga je mensen motiveren te shoppen terwijl ze vervolgens week moeten wachten, zonde! Enneh wie weet schiet je nog een laatste 'oh ja!' of 'wat als we dat zo doen' idee te binnen terwijl je weg bent, dat heb ik tenminste, het blijft toch altijd in je hoofd hangen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Daniël,

 

ik vergelijk het maar even met de eerste keer dat ik op vakantie ging, en de hele hut over moest laten aan het (goede en betrouwbare ;)) personeel.

 

We zouden dagelijks contact hebben via telefoon en mail, zodat ik eventueel op afstand problemen kon oplossen.

 

Waar ik zat, was er bijna geen bereik voor de GSM, en internet had ik daar niet. Soms had ik sporadisch contact en kwam er een hele vragenlijst. Niet leuk voor mij, niet voor de dames en ook niet voor mijn vrouw en vrienden, omdat ik dan dus alsnog aan het werk was. Je hebt gewoon géén vakantie....

 

Dus, nee..... geniet even van je week, en zet daarna alles live. Je kunt dan tenminste ook zélf problemen oplossen, op de manier zoals jij het zelf zou doen.

 

(wat je keuze ook is, fijne vakantie in ieder geval !)

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom kies je eigenlijk voor een nieuw design? Heb je daar je redenen voor? Ik zou persoonlijk altijd eerst het bestaande design verbeteren ipv een compleet nieuw redesign.

 

Het kan namelijk ernstige gevolgen hebben voor je conversie zowel in negatieve als positieve zin.

 

Er komt (is) een nieuw design omdat:

* het huidige design niet overzichtelijk genoeg is.

* de huidige templates vele honderden html fouten heeft

* te druk is waardoor klanten afgeleid worden

* een slechte conversie geeft (nog geen 0,3%)

* het duurder is om de huidige layout om te laten bouwen naar het nieuwe shopping systeem als een nieuwe layout te laten maken

 

het nieuwe systeem is vele malen beter opgebouwd en zoekmachine vriendelijker.

Link naar reactie
  • 0

Marcel... ik ben zeker ook wel van plan van de vakantie te gaan genieten.

Enige stress zal; het zo en zo opleveren aanegzien het de eerste keer is dat de toko ook echt dicht is en er een week lang geen vervanger is en dus ook niemand bereikbaar.

 

Afhankelijk van wanneer de boel echt online staat en wat er uit de eerste tests komt zal ik hem voor de vakantie op een aparte url als BETA online zetten of pas na de vakantie online zetten.

Beetje afhankelijk van de ontwikkelingen in de komende 4 dagen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou m niet online zetten. Die indexeerbaarheid heb je wel geregeld voor je topperiode begint en het is die ene week stress niet waard. Er komen gewoon zeker weten bugs uit en je bent dan na die week zoveel tijd kwijt met klanten mailen etc.

 

Wij hadden ook super goed getest, hier de site neergezet, veel opmerkingen gehad en toch zaten er nog dingetjes in. Zeker aangezien je afhankelijk bent van 3e partij om de bugs op te lossen, is het fijner als je hier bent.

 

Overigens is er daar zeker weten internet ;D

 

Ben net zelf paar dagen in Frankrijk geweest zonder internet en bijna geen bereik op telefoon, was wel even heerlijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Vossie,

 

Ik sluit me aan bij vrijwel iedereen :)

Eerst lekker op vakantie gaan, daarna de boel online zetten. Als het kan de telefoon uit, geen internet, alleen maar ontspannen. Zo is het niet alleen voor jou prettiger, maar ook voor je omgeving. Niets is vervelender dan lijdzaam toezien, terwijl de dingen in de soep lopen en je geen lepel hebt om de soep mee te roeren. En als je dan terugkomt ben je uitgerust, scherp en energiek.

 

De batterij kan niet altijd opgeladen zijn ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wacht dus even vandaag af en daarna kijk ik vrijdag avond/zaterdag verder.

Shop zal dus in elkgeval zeker niet als vervanging live komen maar hooguit als BETA.

 

Overigens hoop ik dat het goed komt met mijn zoekmachine posities, de afgelopen dagen verdwijnen deze namelijk met een tiental per dag uit de zoekmachine.

Elke dag zijn er een 10 keywoorden die gedropt worden. veelal zijn dat keywoorden die een dag eerder nog op de eerste pagina stonden. Begrijp er niks van, afgelopen maanden was het juist weer aan het stijgen en nu zakt dat in een paar dagen weer heel snel terug.

Link naar reactie
  • 0

Kun je t.z.t. als je geconfronteerd mocht worden met dalende bezoekersaantallen geen nieuwsbrief sturen aan vaste klanten (instemmers) over de vernieuwde webshops met nog meer gebruiksgemak en feestdagenaanbiedingen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard zal er een nieuwsbrief verzonden worden zodra de nieuwe shop online staat.

Deze nieuwsbrief kan ik echter enkel verzenden naar mensen die zich specifiek hebben aangemeld voor de nieuwsbrief (een dikke 4000 nieuwsbrief leden).

Vaste klanten die zich niet voor de nieuwsbrief hebben aangemeld mag ik volgens de regels wel e-mailen maar dat is in mijn vakgebied Killing voor je handel. Mijn klanten willen zeker niet ongevraagd reclame ontvangen via de e-mail en/of post.

 

Daarbij word de nieuwsbrief slechts gemiddeld door 10% van de ontvangers geopend.

 

Verder is google verandwoordelijk voor 65% van mijn bezoekers en zo rond de 80% van de omzet.

Wegvallen van keywoorden in de zoekresultaten heeft dus grote gevolgen.

Heb dat eerder al meegemaakt waarbij 70% van mijn omzet verdampte, en dat begon nu eindelijk weer een beetje goed te komen.

 

Daarom is het voor mij zo van belang dat die nieuwe shop zo snel mogelijk online staat in de hoop dat dat mijn oude zoekmachine posities weer terug opleverd (en hopelijk verder verbeterd).

Link naar reactie
  • 0

...

Daarbij word de nieuwsbrief slechts gemiddeld door 10% van de ontvangers geopend.

...

misschien domme vraag maar op wat voor manier meet je dat? is er 'n bepaalde script die het laden van bepaalde plaatjes telt ofzo? Ik heb zelf 'n eigen script om nieuwsbrief te sturen en kan vaak de aantal clicks zien, maar niet de aantal lezers.

Link naar reactie
  • 0
misschien domme vraag maar op wat voor manier meet je dat? is er 'n bepaalde script die het laden van bepaalde plaatjes telt ofzo? Ik heb zelf 'n eigen script om nieuwsbrief te sturen en kan vaak de aantal clicks zien, maar niet de aantal lezers.

 

Volgens mij gaat dat inderdaad met bepaalde plaatjes.

Ik kan in elkgeval zien hoe vaak de nieuwsbrief is geopend, welke e-mail adressen hem allemaal geopend hebben, hoe vaak het per ontvanger geopend is, welke datum en hoelaat.

 

Verder kan je zien hoevaak er op een bepaalde link geklikt is, wie er op die links geklikt hebben, hoe vaak ze er op geklikt hebben enz.

 

verder kan je een overlay van je nieuwsbrief krijgen zodat je direct ziet welke positie van de nieuwsbrief de meeste kliks krijgt en wat dus de best bekeken plek van je nieuwsbrief is.

Link naar reactie
  • 0

Het is me duidelijk dat jouw doelgroep ook volgens de regels en juist met discretie benaderd moet worden.

 

Daarbij word de nieuwsbrief slechts gemiddeld door 10% van de ontvangers geopend.

 

Ik weet niet of dat een slechte conversie is. De andere 90% hebben in ieder geval de naam weer een keer voor de feestdagen gezien.

 

Doe je nog wat met Bing statistieken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

10% vind ik slecht voor een nieuwsbrief dat die gelezen word.

Of de andere 90% mijn naam gezien heeft betweiffel ik, ben bang dat van die 90% het overgrote deel in de spam folder terecht komt en die het dus in het geheel niet zien.

 

Bing stats (posities in zoekmachines) houd ik wel bij maar is meer voor de sier.

Vanuit Bing krijg ik wel bezoekers maar die kopen vrijwel nooit.

Als de conversie van Google verkeer 0.8% is is de conversie van Bing bezoekers 0.008%

Link naar reactie
  • 0

Kijken of een nieuwsbrief geopend wordt gebeurt volgens mij inderdaad met plaatjes.

 

Helaas worden deze, bij de meeste mail readers (outlook, gmail, etc) enkel nog geladen van zeer vertrouwde sites (waar de gebruiker dat zelf aangeeft). Zelf lees ik ook wel een aantal nieuwsbrieven zonder plaatjes, omdat ik toch wel aan de info kom.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.