Pitchers gezocht voor nieuw KRO-programma

Aanbevolen berichten

Voor het nieuwe KRO-programma Bij ons in de BV, dat op donderdag 5 november van start is gegaan, ben ik op zoek naar mensen die een werelds idee, concept, of plan hebben voor een nieuw bedrijf of een baanbrekend product.

 

Deze mensen krijgen van ons de kans om hun idee te pitchen op onze website: http://bijonsindebv.kro.nl In een filmpje van 1 minuut krijgt iedere pitcher de kans om te vertellen wie hij/zij is, wat het idee is, hoe het werkt en wat er verder nog nodig is om het idee te realiseren.

 

Alle ingestuurde pitches zijn op de site te bekijken. De allerbeste pitchers worden uitgenodigd om hun pitch bij Jort in de tv-uitzending te promoten.

 

Ook kunnen bezoekers van de site een mening geven over een pitch. Zij dienen dan wel eerst lid te worden van het KRO-panel.

 

Voor meer informatie en/of voorbeelden ga je naar http://bijonsindebv.kro.nl

 

Groet,

 

Marije

Internetredacteur

Bij ons in de BV

Link naar reactie

.........ben ik op zoek naar mensen die een werelds idee, concept, of plan hebben voor een nieuw bedrijf of een baanbrekend product.

 

En hoe hebben jullie de bescherming van die ideeën, concepten, plannen en producten geïmplementeerd?

 

Ik snap het idee achter het programma wel en vind het ook leuk, maar als bovenstaande niet goed geregeld is heb ik na afloop 2 minutes of fame, en tegelijkertijd 523 concurrenten die plotseling hetzelfde idee hebben.....

Link naar reactie

Afgelopen week heb ik per ongeluk twee pitches in dit programma gezien: een directeur(?) van een vliegtuigtaxi, idee kort samengevat: je huurt een van onze vliegtuigen wij vliegen je door heel Europa tegen een gunstig tarief en korte wachttijden. En een dame met een uitzendburo voor vrouwelijke juristen die parttime willen werken. Dus zo briljant hoeft je idee niet te zijn om in de uitzending te komen.

Link naar reactie

Moet het ook nog een bepaalde richting hebben? Richten jullie je op de echte kaskrakers, op wat meer hippe bedrijven of gewoon iedereen die een leuk idee heeft en er heilig in gelooft dat dit idee de wereld gaat veranderen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Enige drempel is dan die registraties... :)

 

de best beoordeelde pitchers kunnen voor het tv-programma worden uitgenodigd.
lijkt daarmee geen automatisme.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Enige drempel is dan die registraties... :)

 

de best beoordeelde pitchers kunnen voor het tv-programma worden uitgenodigd.
lijkt daarmee geen automatisme.

 

Groet,

 

Highio

 

Tja, registratie is alleen al noodzakelijk om contact met iemand op te nemen als een pitcher voor het programma wordt uitgenodigd. Het lijkt mij niet een onneembare drempel.

 

Qua automatisme: er kunnen altijd redenen zijn voor de tv-redactie om iemand niet uit te nodigen. Een tv-programma kent ook z'n eigen dynamiek, bijvoorbeeld in de afwisseling van onderwerpen. Maar de beoordeling op de site telt wel zwaar mee.

 

Ernestine

Link naar reactie

Lijkt me een mooi kanaal voor distributie van en voor terugkoppeling op plannen zonder onneembare drempels inderdaad, jammer dat het geen zuivere wedstrijd is, maar een online content pool. Als starter of ondernemer kan ik hier verder de waarde ook wel weer van inzien.

 

Voor ongeregistreerde, potentiële stemmers is registratie wel vaak een drempel.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Gelezen onder opname bijwonen:

 

Let op: na afloop van de opnames kun je je pitch gratis laten filmen en op deze site laten plaatsen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Pitchen is een noodoplossing, het is bedoeld om een directeur aan te spreken in bijvoorbeeld de lift en zo de aandacht op je te vestigen.

Op die manier is het de bedoeling om een hele batterij mensen over te slaan en hier je voordeel mee te kunnen doen.

Als het programma is geïnteresseerd in goede ideeën vind ik het op Zn minst raar dat er gepitcht moet worden, er is immers tijd zat om je idee aandachtig te bestuderen om tot een oordeel te kunnen komen.

Daar komt bij dat het ook maar de vraag is of de jury een goed oordeel kan vellen omdat de mensen in de jury vaak qua geld wel slim zijn maar als je idee bijvoorbeeld een technisch tintje heeft is het maar de gok dat ze het snappen.

Natuurlijk moet je pas meedoen met dit soort dingen als je idee voldoende beschermt is maar je bent voor verdere investeerders mooi de pineut als je idee onterecht word afgeketst door een onbekwame jury, een flinke stap terug dus.

Als je dus overtuigd bent van het briljante van je gedachtegoed moet je het niet ten grabbel gooien en ga je op zoek naar een gedegen partij om mee samen te werken.

Luiheid of de weg niet kennen doet mensen beslissen om hieraan mee te doen, zonde? Misschien entertainment dat wel!

Ik ben blij met het programma omdat ik van mening ben dat uitvinden leeft in Nederland en het is nodig!

Wel pleit ik voor een programma waar serieus om wordt gegaan met techniek en de persoon en dat niet de idols formule wordt gehanteerd zodat je niet als zelfrespecterende uitvinder maast een meisje van 12 met een blauwe theepot hoeft te staan.

Ik wens, bij ons in de BV’ veel succes toe en hoop dat het niet een dergelijk beste idee van Nederland flauwekul is!

PS de juiste weg claimen veel mensen te kennen maar die is voor iedere vinding/idee anders dus laat je niets wijsmaken als uitvinder!

Groet joop (uitvinder)

;)

www.restnrg.com

Link naar reactie

.........ben ik op zoek naar mensen die een werelds idee, concept, of plan hebben voor een nieuw bedrijf of een baanbrekend product.

 

En hoe hebben jullie de bescherming van die ideeën, concepten, plannen en producten geïmplementeerd?

 

Ik snap het idee achter het programma wel en vind het ook leuk, maar als bovenstaande niet goed geregeld is heb ik na afloop 2 minutes of fame, en tegelijkertijd 523 concurrenten die plotseling hetzelfde idee hebben.....

 

Laat ik mijn vraag anders stellen, aangezien bijonsindebv hier volgens mij nog geen antwoord heeft gegeven:

 

Er wordt op de website niet gesproken over de voorwaarden voor deelname, niet over de begeleiding van de deelnemer, niet over de rechten, etc.

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar hoe dit geregeld is. Liggen de rechten van de pitches na afloop bij jullie, mag de pitcher zijn pitch zelf gebruiken op zijn eigen website en in andere promotionele activiteiten, is de informatie die een deelnemer met jullie deelt vertrouwelijk, etcetera.

 

Ik neem toch aan dat jullie redactie hier over heeft nagedacht en zou dan ook graag hier openheid over willen hebben.

Ten tweede malen, ik denk dat het een goed en welkom concept is, maar ik ben gewend om voorwaarden te kunnen bekijken voordat ik me ergens voor inschrijf, vandaar mijn vraag.

 

Mocht de informatie wel gewoon beschikbaar zijn op jullie website, dan biedt ik mijn excuses aan voor het doorvragen hiernaar, maar ik heb ze tot nog toe niet kunnen vinden.

Link naar reactie

Da's een andere vraag dan je eerst stelde.

 

Eerlijk gezegd begrijp ik deze niet, dus kan het zijn dat mijn antwoord nergens op slaat.

 

Ik heb het gevoel dat je het veel ingewikkelder maakt dan het is: we bieden je de mogelijkheid om via onze site een pitch te uploaden, niet meer en niet minder.

 

Jij pitcht jouw idee - het wordt niet via de een of andere goocheltruc van ons. Wat je buiten het filmpje tegen ons zegt wordt vertrouwelijk behandeld - dat is dusdanig vanzelfsprekend dat we dat niet vermelden.

 

Als je een filmpje hebt kun je dat naar onze site sturen én elders gebruiken. Een persbericht stuur je toch ook naar meerdere kranten en zet je op je eigen site, lijkt me?

 

Vriendelijke groet,

 

Ernestine

Link naar reactie

Ik ben het met Martin eens, dit programma is voor mensen met een idee en het risico dat mensen die de weg niet kennen in het wilde weg gaan pitchen weten misschien niet dat als een idee openbaar is het bijvoorbeeld niet meer geoctrooieerd kan worden en je hiermee je kansen op intellectueel eigendom vergooid.

Het is dus met een dergelijk programma juist zaak dat hier goed over geïnformeerd wordt, sterker niemand heeft iets aan een idee dat openbaar is dus hebben de ideeën die aan bod komen geen waarde meer, althans niet voor de uitvinder en de investeerder!

Gewoon oppassen dus of snel regelen!

Succes en sterkte, joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie

Wel opvallend hoe de ene reactie tot de volgende leidt en er vervolgens een bepaald beeld ontstaat.

 

Even van de site geplukt:

"Geef je pitch een podium. Heb je een briljant idee, concept, plan, uitvinding of wil je jezelf promoten? Upload dan hier een video van jouw pitch. En misschien word jij wel uitgenodigd om jouw pitch bij Jort in de uitzending te promoten."

 

Dus:

 

Neem een camera en maak een filmpje van jouw bedrijf, de unieke dienst die je biedt, het unieke concept dat jouw bedrijf probeert te verkopen etc.

 

Niet meer en niet minder. Gewoon gratis reclamezendtijd in een regulier programma op een publieke zender.

 

In principe wil ik van iedereen die geantwoord heeft in het 5 vragen topic wel een filmpje zien omdat ik door die korte boodschap al geinteresseerd ben geraakt.

 

Laten we het eens over een andere boeg gooien:

 

Van welke vijf HL-ers zou jij het leuk vinden om een pitch/promofilm te zien op bijonsindebv?

 

Mijn top 5 (in willekeurige volgorde):

 

-1- Jong ambitieus omdat ik bewondering heb voor zijn doorzettingsvermogen

 

-2- DJ Luc omdat ik me afvraag hoe hij dat nou doet, die sites voor een lage prijs

 

-3-Arthur Tolsma Omdat greetinq nieuw leuk en een leuke markt is

 

-4- zlata vanwege de combinatie van een klassiek product met nieuwe media

 

-5-Mikky voor nog meer HL bekendheid

 

Frans

 

Edit: Oh, en -6- Manon GJ niet te vergeten

Link naar reactie

Iemand de uitzending van vanavond gezien?

 

Heb met een schuin oog zitten kijken, dus een paar opmerkingen mijnerzijds.

 

Algemeen is het een laagdrempelig programma dat vrij snel diverse onderwerpen behandelt. Voordeel is dat het als gezegd makkelijk wegkijkt, nadeel is dat er minder diep op interessante onderwerpen ingegaan kan worden.

 

Een kort overzicht van de onderwerpen die ik gezien heb

 

Uitzending 12 november 2009

 

Heemskerk

Voorbeeld is de studiogast van vandaag, staatssecretaris EZ , Frank van Heemskerk.

 

Heemskerk geeft aan dat er diverse regelingen zijn om starters cq. ondernemers te ondersteunen. Hij noemt onder andere Qredits als achtervang voor de ' probleemondernemers' met bijvoorbeeld een BKR en stelt dat de staat al genoeg doet door banken garantieregelingen te bieden en te ondersteunen.

Waarom vraagt Jort juist daar niet door als hij weet dat er juist op die financiering enorm veel kritiek is. (terecht of niet)

Nu is het een monoloog van Heemskerk zonder kritische noot op plekken waar die gerechtvaardigd zou zijn.

 

Warren Buffet

Verder een stukje en een paar quotes van Warren Buffet "Als je slim genoeg bent hoef je niet te lenen en als je dom bent moet je ver bij leningen vandaan blijven" en "Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook"

 

Verder de melding dat Buffet voor een vermogen een spoorlijn heeft gekocht. Helaas niet ingegaan op het waarom van die aankoop.

 

Spyker

Victor Muller van Spyker 'introduceert' in de studio de Aileron. Doelstelling: lagere productiekosten, aantrekkelijker door automaat, en hierdoor (eindelijk) winst gaan maken. Lange termijn doelstelling: Uniek blijven en geen duizenden auto's per jaar afleveren.

Prijs van het ding zo'n 300k

Leuk item als je autoliefhebber bent

 

Marcel Boekhoorn

Jort bericht over een rechtszaak tussen Marcel Boekhoorn en Frank Botman (Cyrte/Delta Lloyd) die samen de Telegraaf zouden willen hebben overnemen. Boekhoorn zou volgens zeggen alleen instappen als Botman zijn financiele risico's zou afdekken/overnemen. Boekhoorn lijdt 30 miljoen verlies en Botmangeeft niet thuis. Delta Lloyd beweert namens Cyrte/Botman dat een dergelijk afspraak niet is gemaakt.

Nieuw in het verhaal is dat Victor Muller van Spyker vertelt getuige te zijn geweest van de afspraken die op dat gebied tussen Boekhoorn en Botman zijn gemaakt.

 

 

Pitches

 

-1- Green Graffiti http://www.greengraffiti.com/

Reclame op de straat door het aanbrengen middels hogedruk en een sjabloon van een reclametekst op de straat.

CO2 verbruik wordt gecompenseerd alsmede het watergebruik.

Probleem is schijnbaar de regelgeving.

Groter probleem is denk ik dat het een leuk idee is maar geen opvallende reclame. Op drukbezochte plekken is er geen kans het de hele boodschap te zien omdat iedereen eroverheen loopt en op rustige gebieden wil je geen reclame maken aangezien er dan geen effect is.

 

Wel een terechte winnaar van de drie aangezien het in ieder geval een leuk en origineel idee is

 

(andere meningen welkom)

 

-2- Mijnstudent http://www.mijnstudent.nl/

 

Utrechtse studentenorganisatie waarbij particulieren een student kunnen inhuren voor diverse klussen. Voornaamste verkoopargument: Wij zijn goedkoper dan vakmensen en sneller beschikbaar. Zoeken: Landelijke dekking middels vestigingen in andere studentensteden

Eigenlijk een variant op het studentenuitzendbureau voor het bedrijfsleven.

 

Ik twijfel of het wat is, graag jullie mening

 

-3-al vergeten na 1 minuut. http://www.michael-giso.com/

Idee: Blouse op maar via webshop. Koppeling Bricks en Clicks.

Idee is niet uniek volgens mij. op HL hadden we onlangs een sitecheck van egoshirts die voor mijn gevoel al wat verder zijn.

Kan ook aan de pitch liggen. Jammer dat ze die kans hebben laten liggen. Was duidelijk de minste van de drie

 

Anderen nog andere opvallende zaken gezien?

 

 

Link naar reactie

Verder de melding dat Buffet voor een vermogen een spoorlijn heeft gekocht. Helaas niet ingegaan op het waarom van die aankoop.

ik snapte het ook niet, waarom zo duur? wat zit er dan wel en niet in de deal, bijv rechten op routes bijvoorbeeld?

 

Kan ook aan de pitch liggen. Jammer dat ze die kans hebben laten liggen. Was duidelijk de minste van de drie

die bloezenmannen hebben het echt bij de pitch laten liggen, geen sterk verhaal, slappe presentatie.

 

Het idee is wel leuk, en ik heb de indruk dat het toch wel anders is als Suit Supply,

alleen mis ik ook even waarom je naar Breda zou moeten, is echt een graat manco in het concept.

 

 

Ik ben het met Frans eens (reusje) dat het laagdrempelig is, maar het zou wat mij betreft wat meer diepgang mogen hebben.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Verder de melding dat Buffet voor een vermogen een spoorlijn heeft gekocht. Helaas niet ingegaan op het waarom van die aankoop.

ik snapte het ook niet, waarom zo duur? wat zit er dan wel en niet in de deal, bijv rechten op routes bijvoorbeeld?

 

Volgens Buffet zelf is het heel simpel: hij zegt hiermee te gokken op de kracht van het land Amerika. Wanneer de economie aantrekt - en dat gaat het vanzelf wel weer - gaat de vraag naar fysieke goederen vanzelf weer op gang komen, en zijn treinen onmisbaar. M.a.w. zodra de economie weer gaat lopen zit hij op de eerste rij voor wat betreft het profiteren van die groei (Dit staat overigens in elk recent Amerikaans zakenblad hoor, als je hier interesse in hebt dan is hier veel over te lezen).

Link naar reactie

Klopt, had ik ook wel gelezen, maar juist daarom had ik dat ook verwacht in bijonsindebv :)

 

Ik neem tenminste aan dat Jort cs die bladen ook leest

 

Frans

 

Edit: deze analyse stond nog ergens in mijn historie en is wel interessant

 

Edit2: Kijk even naar de datum van het stuk: 2007(!) toen buffet zijn eerste belang nam voor de overname. De tekst kun je 1 op 1 toepassen op de gehele overname van onlangs

Link naar reactie
@michaelgiso Link naar persbericht staat op higherlevel. Waarom ga je niet naar de klant toe ipv de klant naar jou? Antwoord maar op HL:)

Mod-toelichting: Bovenstaande vraag stelde ik @michaelgiso via Twitter

 

De winkel in Breda is het visitekaartje van Michael & Giso. Men kan hier terecht voor advies, vragen en het laten aanmeten van een maathemd. We zijn in het verleden begonnen met een Corporate Service voor bedrijven en de winkel is een uitbreiding op het concept.

 

De pitch kwam inderdaad niet goed uit de verf. We mochten de pitch van te voren een aantal keer oefenen op de krijtstreep en dit ging vlekkeloos. Tijdens de uitzending wilden we de Online Store lanceren, dit bracht veel stress met zich mee die dag en uiteindelijk bereikten we de studio via de vluchtstrook :)

 

Zal reageren op vragen in deze topic en wanneer de Online Store live gaat zijn jullie de eerste die mogen schieten.

MichaelGisoJortKelder.thumb.png.3fe686a7b2eb0988dc2c55591deba475.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 37 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.