• 0

Waar goedkoop domeinen registreren?

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedoel je Vevida? Dat is niet de goedkoopste aanbieder. 19 euro per jaar voor een .nl en 29 euro voor .com zijn flinke prijzen. Je kunt domeinnamen met deze extensies al voor 4 tot 10 euro per stuk registreren. Zelf gebruik ik TransIP (www.transip.nl), zij hebben goede prijzen en een handig controlepaneel voor beheer. Maar er zijn uiteraard meer aanbieders, kijk bijvoorbeeld eens op www.isp25.nl.

 

Marco

Link naar reactie
  • 0

Webreus is ook mijn vaste hoster... voor de meeste sites... voldoen tot nu toe uitstekend ik gebruik dan wel de reseller pakketten en niet hun standaard hosting pakketten. Alleen voor zwaardere dingen zoals magento worden ze te langzaam bij een te grote database en dan gewoon een redirect op een 'slapend' domein of als het jaar bijna om is dan het domein verhuizen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor alleen domeinregistratie maakt het niet uit waar je dat doet...

 

Tot je het doet bij een partij die voor het gemak zichzelf als eigenaar opgeeft. Of een partij die z'n betalingsverplichtingen niet nakomt waardoor ineens hun beheersite uit de lucht is en je de instellingen van je domein niet kunt aanpassen. Of nog 'leuker' een partij waar je alles per mail moet doen en een eenvoudige wijziging ruim een week duurt. Allemaal meegemaakt met diverse hosters van m'n klanten.

 

Ik drink liever 4 kopjes espresso per jaar minder dan 10 euro te besparen op een domeinnaam ;)

Link naar reactie
  • 0
Tot je het doet bij een partij die voor het gemak zichzelf als eigenaar opgeeft. Of een partij die z'n betalingsverplichtingen niet nakomt waardoor ineens hun beheersite uit de lucht is en je de instellingen van je domein niet kunt aanpassen. Of nog 'leuker' een partij waar je alles per mail moet doen en een eenvoudige wijziging ruim een week duurt. Allemaal meegemaakt met diverse hosters van m'n klanten.

 

Ik drink liever 4 kopjes espresso per jaar minder dan 10 euro te besparen op een domeinnaam

Uiteraard zijn er genoeg 'foute' stunters, maar bijv de eerder genoemde TransIP is, als ik WebWereld mag geloven, de een na grootste registrar voor .nl domeinnamen, zij zullen ook gewoon goedkoop zijn ivm de grote schaal.

 

Verder heb je ook qua service gelijk, er zijn zat minder geweldige bedrijven. Maar TransIP lijkt wel een prima prijs-kwaliteitverhouding hebben, mijn ervaring is dat de supportafdeling vrij snel reageert. Verder is het registreren van een domeinnaam binnen een paar minuten geregeld dmv. automatische incasso en zijn de prijzen concurrerend met grote Amerikaanse bedrijven als NameCheap en GoDaddy. Verder werkt hun tool om de DNS entries in te stellen eigenlijk perfect; ook als TransIP duurder was geweest zou 't wel een aanrader zijn.

 

@Connie; Nog een kleine tip; op de site uit je bedrijfsprofiel staat er aardig wat code op de eerste pagina welke zichtbaar is zodra je venster wat breder is dan het plaatje, dat is niet helemaal de bedoeling gok ik ;).

Link naar reactie
  • 0

Transip kan ik je afraden.... is een onbetrouwbaar bedrijf dat zelf zijn eigen algemene voorwaarden niet nakomt.

Zoek maar eens even op google en je vind honderden/duizenden mensen die problemen met ze hebben (ik zelf ook al langeer tijd flinke problemen met hun doordat ze zelf hun eigen algemene voorwaarden niet nakomen als het hun even zo uitkomt.

 

Wel goede ervaring heb ik met opendomainregistry.net zijn ook nog eens een stuk goedkoper maar voornamelijk geschikt als je wat meer domeinnamen hebt en zelf weet hoe je domeinnamen op je server kan aanmaken.

Link naar reactie
  • 0

Voor alleen domeinregistratie maakt het niet uit waar je dat doet...

 

Tot je het doet bij een partij die voor het gemak zichzelf als eigenaar opgeeft. Of een partij die z'n betalingsverplichtingen niet nakomt waardoor ineens hun beheersite uit de lucht is en je de instellingen van je domein niet kunt aanpassen. Of nog 'leuker' een partij waar je alles per mail moet doen en een eenvoudige wijziging ruim een week duurt. Allemaal meegemaakt met diverse hosters van m'n klanten.

 

Ik drink liever 4 kopjes espresso per jaar minder dan 10 euro te besparen op een domeinnaam ;)

 

Sorry maar daar ben je zelf bij... en door mij te quoten hint je er op dat webreus zo'n partij is wat geheel niet het geval is. Domeinregistraties zijn vliegensvlug, domeinen netjes op mijn naam of de naam van mijn klanten.

Snelle respons op mail en/of telefoon en ten minste geen 0900 nummer waar je voor een paar kojes espresso in de wacht staat.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0
Sorry maar daar ben je zelf bij...

 

Jouw stelling is dat het niets uitmaakt bij welke partij je registreert. Dus of je daar nou zelf bij bent of niet maakt volgens jou niet uit. Of toch?

 

en door mij te quoten hint je er op dat webreus zo'n partij is wat geheel niet het geval is.

 

Ik quote nadrukkelijk alleen jouw stelling en niet de naam van jouw hoster. Maar fijn dat je zo blij met ze bent dat je nog wat reclame voor ze toevoegt ;D

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf tevreden over transip, de omvang van het bedrijf is echter ook gelijk het nadeel. Alles kan eenvoudig online geregeld worden en alles gaat ook goed totdat het mis gaat. Wanneer je bijvoorbeeld van rekening veranderd en hierdoor de incasso mis gaat, dan worden domeinnamen automatisch op non-actief gezet. De support gaat dan moeilijk, omdat deze niet persoonlijk is. Dit probleem heb ik bij elk groot bedrijf wanneer iets niet volgens vastgestelde gang van zaken gaat.

 

Voor de rest heb ik wel goede ervaringen met transip en vindt ik het beheerpaneel ideaal.

 

Geen ervaring maar wel een bekende partij is odr (www.opendomainregistry.net). De prijs is in ieder geval goed (goedkoper dan transip). Let wel op, het gaat hier om domein partijen. Ga je voor hosting dan zou ik liever wat meer betalen, maar gaat het om grote hoeveelheden domeinen dan kom je toch uit bij 1 van de grotere domain registars als transip en odr.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Daar geldt wel hetzelfde voor als voor TransIP.

 

Dat ben ik dan niet met je eens. Ik ben al 5 jaar klant bij ze en prima te spreken over de service, en wat je andere opmerking betreft - dit draadje gaat toch ook om het registreren van domeinen?

Met Leaseweb heb ik zeer slechte ervaringen, maar dat kan inmiddels achterhaald zijn. En dit gaat inderdaad om het registreren van domeinnamen, maar daar heb je soms ook support bij nodig. Over het registreren zelf heb ik weinig klachten, buiten dat hun domeincheck niet altijd even goed functioneert.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat dit voornamelijk een discussie tussen experts is geworden. Terwijl juist iemand die niet zo'n "nerd*" is volgens mij niet voor de prijs moet gaan maar voor service. Experts hebben minder service nodig en kunnen met een uitgebreid (en dus ook vaak ingewikkeld) controlpanel vaak goed uit de voeten.

 

Zelf ben ik als "leek" erg tevreden over VDX, juist over de service en betrouwbaarheid. De prijs was vroeger (inmiddels wel weer 5 jaar geleden ofzo best goed, maar service mag wat mij betreft wat kosten).

 

* Het woord nerd is niet negatief bedoelt. Op gebied van vleermuizen ben ook ik een nerd ;-).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Er komt weinig service kijken bij het registreren van domeinnamen...

 

Alleen zeg maar dat ze het doen en de juiste gegevens invullen...

 

en het doorsturen naar de juiste server.

en/of het instellen van een dns

en/of eventuele registratie gegevens aanpassen

en/of.....

 

er kunnen nog vele dingen bij komen kijken.

 

Maar ik kijk er met ruim 300 domeinnamen inderdaad anders naar als iemand met slechts een paar namen.

 

Transip is in elkgeval af te raden.

Opendomainregistry is goed maar meer voor de mensen met iets meer verstand van zaken en meer domeinnamen.

is.nl is redelijk goed maar erg duur en je moet aangetekend opzeggen anders doen ze net alsof ze het niet ontvangen hebben.

 

tje... dan houd het voor mij al even op, ben verder niet erg bekend met de kleinere registars.

 

Let er wel op dat er een systeem is voor directe verwerking van bestellingen.

 

Heb ook wel gezien dat ik op woensdag een domeinnaam ergens aanvroeg en dat het zaterdag nog niet verwerkt was en dat ik maandag een bericht kreeg dat de naam bezet was. Had iemand de naam die ik wilde registreren op zondag vast laten leggen.

Link naar reactie
  • 0

Er komt weinig service kijken bij het registreren van domeinnamen...

 

Alleen zeg maar dat ze het doen en de juiste gegevens invullen...

 

Dat is weer zo'n fijne uitspraak waar ik proefondervindelijk van vastgesteld heb dat het niet correct is.

 

Partij registreert een naam om in de toekomst een site neer te zetten. Partij komt bij mij, wordt klant en ik maak een mooie site. Vervolgens wil die klant de site hosten bij een andere hostingaanbieder. Twee mogelijkheden: de hoster waarbij de naam geregistreerd staat moet ook DNS diensten aanbieden met de mogelijkheid deze zelf in te stellen (ik meen zelfs dat DNS diensten verplicht zijn voor een .nl domeinnaam) of de domeinnaam verhuist naar een andere hoster. In beide gevallen moet de hoster dingen doen. Hoe snel en goed ze dat doen heet service.

 

Kortom wat je stelt is onzin.

Link naar reactie
  • 0

 

Vevida is af te raden, simpelweg omdat ze nog steeds geen goede self-service hebben en je dus voor allerlei ingrepen assistentie moet vragen. Waar je dan weer een nota voor krijgt. Ik zit al meer dan tien jaar bij Vevida en als je geen grote websites beheert maar slechts een aantal nl-domeinnamen die doorlinken naar een beperkte hoeveelheid content kun je elders beter terecht. Ik ga dit jaar alles verhuizen naar Domeinbalie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er komt weinig service kijken bij het registreren van domeinnamen...

 

Alleen zeg maar dat ze het doen en de juiste gegevens invullen...

 

Dat is weer zo'n fijne uitspraak waar ik proefondervindelijk van vastgesteld heb dat het niet correct is.

 

Partij registreert een naam om in de toekomst een site neer te zetten. Partij komt bij mij, wordt klant en ik maak een mooie site. Vervolgens wil die klant de site hosten bij een andere hostingaanbieder. Twee mogelijkheden: de hoster waarbij de naam geregistreerd staat moet ook DNS diensten aanbieden met de mogelijkheid deze zelf in te stellen (ik meen zelfs dat DNS diensten verplicht zijn voor een .nl domeinnaam) of de domeinnaam verhuist naar een andere hoster. In beide gevallen moet de hoster dingen doen. Hoe snel en goed ze dat doen heet service.

 

Kortom wat je stelt is onzin.

 

TS vraagt om de kosten voor een domeinregistratie... niet over verdere afhandeling... jij gooit een domeinregistratie en hosting nu door elkaar, maar om toch even inhoudelijk in te gaan op je'n post.

 

DNS beheer door klant is geen verplichting... het meewerken aan een verhuizing wel (AV SIDN) werkt de partij waar vandaan de verhuizing gaat niet mee gaat het automatisch na drie dagen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.