Ik ben bezig voor mezelf een auto van de zaak te kopen. Dat blijkt - mits je een CO2 zuinige auto koopt - nu heel interessant te zijn. Dat heeft te maken met de volgende punten:
[*]Je betaalt géén wegenbelasting
[*]Ook géén BPM
[*]BTW kun je dus gewoon aftrekken
[*]Vanwege de kleinschaligheidsinvesteringaftrek kun je nog eens 28% van de waarde van de auto extra ten laste van de winst brengen mits je niet meer dan EUR 54000 investeert
[*]De auto kan in twee jaar worden afgeschreven. Dit is vooral om op korte termijn de winst te drukken want als je hem na 3 jaar verkoopt moet je dat resultaat weer als winst boeken.
[*]De bijtelling is maar 14%
Welke auto's voldoen hieraan:
[*]Citroen C1 1.0
[*]Daihatsu Cuore 1.0
[*]Fiat 500 1.2 Start & Stop
[*]Honda Civic 1.4
[*]Honda Insight 1.3i VTEC
[*]Peugeot 107 1.0
[*]Smart 451 Fortwo coupé hybride
[*]Smart 451 Fortwo cabrio hybride
[*]Suzuki Alto 1.0 Base
[*]Toyota Aygo 1.0
[*]Toyota IQ 1.0 VVT-i
[*]Toyota Prius 1.8
[*]Volkswagen Polo Blue Motion
Ik zou voor zoiets kunnen gaan ;D
Maar dat wordt hem niet, dit wordt hem:
Naast dat ik dit informatief wilde laten zijn, nog wel een vraag: zijn er dingen die ik nog mis? Het is mijn bedoeling dus gewoon de bijtelling (80 euro per maand) te betalen en alle kosten zakelijk te laten zijn. Ik ga hem waarschijnlijk meer privé dan zakelijk gebruiken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
phiebe
phiebe
Allereerst is dit bedoeld als informatief stukje.
Ik ben bezig voor mezelf een auto van de zaak te kopen. Dat blijkt - mits je een CO2 zuinige auto koopt - nu heel interessant te zijn. Dat heeft te maken met de volgende punten:
[*]Je betaalt géén wegenbelasting
[*]Ook géén BPM
[*]BTW kun je dus gewoon aftrekken
[*]Vanwege de kleinschaligheidsinvesteringaftrek kun je nog eens 28% van de waarde van de auto extra ten laste van de winst brengen mits je niet meer dan EUR 54000 investeert
[*]De auto kan in twee jaar worden afgeschreven. Dit is vooral om op korte termijn de winst te drukken want als je hem na 3 jaar verkoopt moet je dat resultaat weer als winst boeken.
[*]De bijtelling is maar 14%
Welke auto's voldoen hieraan:
[*]Citroen C1 1.0
[*]Daihatsu Cuore 1.0
[*]Fiat 500 1.2 Start & Stop
[*]Honda Civic 1.4
[*]Honda Insight 1.3i VTEC
[*]Peugeot 107 1.0
[*]Smart 451 Fortwo coupé hybride
[*]Smart 451 Fortwo cabrio hybride
[*]Suzuki Alto 1.0 Base
[*]Toyota Aygo 1.0
[*]Toyota IQ 1.0 VVT-i
[*]Toyota Prius 1.8
[*]Volkswagen Polo Blue Motion
Ik zou voor zoiets kunnen gaan ;D
Maar dat wordt hem niet, dit wordt hem:
Naast dat ik dit informatief wilde laten zijn, nog wel een vraag: zijn er dingen die ik nog mis? Het is mijn bedoeling dus gewoon de bijtelling (80 euro per maand) te betalen en alle kosten zakelijk te laten zijn. Ik ga hem waarschijnlijk meer privé dan zakelijk gebruiken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24848-co2-zuinige-auto-nu-heel-interessant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag