• 0

Hoe ziet jouw magazijn er uit?

Binnenkort zullen wij voor de tweede maal moeten verhuizen naar een groter pand omdat ons huidige magazijn te weinig m2 bevat.

 

In het nieuwe pand willen we het magazijn anders inrichten. Nu is de situatie als volgt:

- Stellingen van de bouwmarkt

- Geen vaste locatie-coderingen voor de artikelen

- Alle artikelen liggen in bakken van de ikea, kartonnen dozen of los op de planken.

- Ivm. te kort ruimte liggen er ook open dozen in de gangpaden van het magazijn.

 

Dit heeft tot gevolg dat de artikelen vlak naast (lees: door) elkaar liggen en dat personeel met wat minder kennis van de artikelen soms de verkeerde artikelen in een bestelling doet.

 

We willen graag meer structuur in het nieuwe magazijn. Alle artikelen willen we dan daadwerkelijk gescheiden in bakken/vakken, het liefst met lokatiecodes gekoppeld aan onze software van de shop.

Een fulfilment bedrijf is voor ons niet aan de orde omdat wij nu enkele duizenden verschillende artikelen op voorraad hebben, en als het magazijn het toe laat willen we dit laten groeien naar enkele tienduizenden verschillende artikelen op voorraad.

 

Nu zou ik een duur magazijn-inrichting bedrijf kunnen inhuren om dit voor ons te fixen, maar ik zou graag wat inspiratie op doen aan de hand van hoe andere ondernemers hun magazijn ingericht hebben. Wellicht is er een goedkopere, creatievere en betere manier om ons magazijn in te gaan richten?

 

Vandaar mijn vraag: Hoe ziet jouw magazijn er uit?

Heb je voldoende aan stellingen van de bouwmarkt, heb je alles door een extern bedrijf laten inrichten of wellicht staat jouw magazijn bij een fulfilment bedrijf? En misschien hebben jullie tips voor ons over hoe wij ons magazijn het beste kunnen inrichten?

 

Voor de aardigheid heb ik maar een foto van een hoek uit ons magazijn, ná een lange dag werken en vóór het opruimen, bijgevoegd.

Rapbid_Magazijn1.thumb.jpg.c70ee52765ec38035ed197e6cf128152.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Ik heb een filmpje laten maken waarin het proces van een order in beeld gebracht wordt.

Zoals je kunt zien is het stuk geavanceerder dan hoe we het vroeger deden!

 

 

 

mod-edit:HL is ook geavanceerder dan vroeger. Ipv een linkje dus maar even de [/video ] tags eromheengezet voor embedded weergave ;)

Link naar reactie
  • 1

:) fijn dat je alweer grotere magazijn nodig heb. Hoe groot is het nu en naar welke grootte ga je zoeken?

 

Ik heb zelf een magazijn van ongeveer 130 m2. Ik heb een palletstelling voor de (bulk)opslag (gekocht bij ARS Office & Storage) en een gewone stelling (gekocht bij Oudholland) voor het inpakken. Er zijn websites (kan je even op googelen) over veilingen van spullen van failliete bedrijven, die kun je ook eventueel in de gaten houden voor stellingskasten maar ook bv stapelaar. Kruizinga (http://www.kruizinga.nl/) heeft ook heel veel, maar de nieuwe artikelen vond ik persoonlijk te duur. Ze hebben wel veel tweedehands, je moet beschadigde artikelen alleen dan niet erg vinden.

 

We hadden zelf getekend om te kijken wat de handigste instelling is. We hadden er vooral op gelet dat er genoeg loopruimte is tussen de kasten en genoeg draairuimte voor de stapelaar bij de palletstelling. De stellingen hebben we zo hoog mogelijk genomen (ook al heb je trap nodig voor bovenste plank, kan daar bv folierollen kwijt, is het toch weer uit de weg). We hebben 2 rijen met hele brede kast, je loopt dan zeg maar aan beiden kanten om wat te pakken. Zo kun je ook een handige looproute bedenken, zodat je zonder onnodig omlopen overal langs kan komen. De onderste plank is te onhandig tijdens het inpakken (moet je zover bukken), daar hebben we kratten liggen met opslag (dus als bakje leeg is kan je het bijvullen met wat in de krat eronder ligt). Het is een kleine foto, maar dan snap je 'n beetje wat ik bedoel:

2007_07_m1.jpg

 

Er zijn allerlei plastic bakjes zodat je de kast efficient kan vullen, maar ik persoonlijk vond ze erg duur, zelfs tweedehands waren meer dan 'n euro per stuk. Ik gebruik zelf plastic weggooibakjes (die bv bij Chinese restaurants gebruikt worden), koop je per 360 stuks bij www.paardekooper.nl voor paar tientjes. :) Voor de bulk gebruik ik stevige stapelbare kratten die Aldi 2x per jaar heeft, maar tegenwoordig staat het merk erop en kan je dus ook eventueel rechtstreeks inkopen.

 

Bij mij heeft iedere artikel een code als inpaklocatie. Ik heb een letter voor de kast (bv A of C), een nummer voor de plank (1 t/m 6), een nummer voor het bakje (1 t/m 9) en dan A (voor) of B(achter). De artikelen op factuur zijn gesorteerd op inpaklocatie. Als er meer dan 1 artikel zijn besteld is de rij vetgedrukt, zodat je vanzelf ziet dat je moet opletten hoeveel er zijn besteld. Op de planken heb ik magneetjes, bv A2-1, A2-2, zodat je meteen ziet welk bakje je moet hebben. Je kan gewoon magneetrollen kopen met de gewenste breedte. Je kan dan stickers printen, dat erop plakken en vervolgens knippen. Scheelt weer stickers eraf pulken als je de indeling wilt veranderen. ;)

 

Ik ben ook benieuwd hoe anderen het zoal doen, leuke topic dus! Ik ben namelijk op zoek naar kleinere bakjes voor de artikelen die minder snel lopen. Ook ben ik van plan alle verpakkingen voortaan te laten bestickeren met een barcode erop, zodat je met behulp van barcode scanner kan controleren of de juiste artikelen wel zijn geselecteerd. Voordeel daarvan is dat je na het orderpicken het door enig iemand kan laten nakijken of alles correct is. Lijkt me fijn, weet je tenminste zeker dat de boel ook goed kan doordraaien als je zelf op vakantie bent of ziek.

Link naar reactie
  • 1

@Frans, ik herinner mij van onze laatste ontmoeting dat jullie een systeem aanbieden voor biebboeken dat dmv (laser) licht een product uitligt dat door de picker gezocht word. Zou een dergelijk systeem ook in magazijn stellingen kunnen werken ?

Theorethisch zou ik zeggen dat je met een beamer een stelling uit moet kunnen lichten.

 

Klopt, hoewel dat vrij ver (heel erg ver) gaat. Ieder boek is in dat geval voorzien van een RFID-tag die gevonden wordt en uitgelicht wordt in de cassette die aangeboden wordt aan de gebruiker.

Is trouwens een klein onderdeel van het compleet geautomatiseerde magazijn zoals dat bij ons in het programma zit.

 

Wat je wel zou kunnen doen (en waar je ook aan refereert met het beamer idee) als je wat verder de optimalisering induikt is gebruikmaken van pick-to-light principes. Voor de stellingen/vakken loopt een led-balk waarvan de juiste pickpositie oplicht als die positie gepicked moet worden.

 

Google maar eens op pick-to-light. of pick-to-voice. Beide principes worden veelvuldig toegepast

 

Zelf denk ik dat dat in dit stadium allemaal veel te ver gaat en hoge kosten tegen relatief lage opbrengsten met zich meebrengt.

 

Eerste aandachtspunten als ik het zo lees:

- creëer overzicht

- creëer een opgeruimd magazijn

- zorg dat alles gescheiden en herkenbaar in je magazijn geplaatst wordt (zet de bakken schuin zodat je kan zien wat erin zit)

- Zorg dat je computersysteem alle info en pickposities bevat

- Ga optimaliseren door snellopers vooraan te zetten en winkeldochters achteraan

- Meet je foutmarge

- Kijk in welke productgroepen de grootste foutmarge zit

- Probeer die te optimaliseren door bijvoorbeeld niet alle verloopstukjes naast elkaar te plaatsen (klinkt wel logisch, maar vraagt om pickfouten) maar op verschillende locaties

- Meet wederom

 

Is net als met conversieverbetering met een webshop. Trial & Error. behoud het goede en pas het slechte aan :)

 

Op een gegeven moment gaan de kosten om je servicegraad nog verder te verbeteren niet meer opwegen tegen de voordelen van die verbetering en heb je voor jezelf het optimale bereikt.

 

@heftruckvraag: één clarkje, De meeste kasten zijn losse stuks, en worden eenvoudig met een steekwagen de vrachtwagen ingereden. Scheelt veel beschadigingen, geen palletretouren en minder verpakkingsmaterialen bij de klant. Zal binnenkort wel een foto plaatsen

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

Live van de werkvloer! Foto's zonet genomen. Het magazijn meet 15 x 7 meter ongeveer.

 

IMG_9503b.jpg

Bij binnenkomst rechtdoor naar achteren gezien. Links hiervan staan de auto's geparkeerd die met dit weer niet naar buiten mogen.

 

IMG_9506b.jpg

Aan het eind van de 1e helft staand, terugkijkend naar de voorkant van het pand. De tonnen met blisters eraan is een eigen uitvinding die prima werkt!

 

IMG_9507b.jpg

De tweede helft van de ruimte. Hier wordt ingepakt en staat een flinke tafel om binnengekomen goederen uit te stallen (is vaak veel te klein) en om klanten koffie aan te bieden. Het karretje naast de tafel bevat reeds ingepakte bestellingen.

 

IMG_9510b.jpg

Het hoekje met vulmateriaal dat in gebruik is. In de bus ligt de bulkvoorraad. Rechts in de stellingen in de plastic bakken de orders die nog niet verzonden worden; klanten bestellen nog artikelen bij zodat alles in een verzonden kan worden wat weer verzendkosten bespaart. Logistiek drama...

 

IMG_9512b.jpg

De inpaktafel. Met daaronder de dozen en plakband voorraad, etc. Weegschaal voor samengestelde orders, de orders die 1:1 van de website afkomen zijn gelukkig al 'digitaal' gewogen.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Eerst was dit niet aan de orde. Alle voorstellen die wij tot dusver gekregen hadden van fulfilment bedrijven hadden wij direct van tafel geveegd omdat ze veel te duur waren.

 

Nu is er stevig onderhandeld en hebben we een juiste prijs te pakken.

 

Bovendien heeft dit nog andere voordelen. We kunnen onze voorraad onbeperkt laten groeien, maar ook weer laten krimpen. Omdat we huur per artikel-locatie per dag betalen is dit zeer flexibel. In een nieuw pand zit je altijd vast aan een bepaald aantal m2 oppervlakte. Voor hetzelfde geld zouden we dan binnen een jaar weer moeten verhuizen omdat het pand alweer te klein is, of hebben we ons misschien juist overschat en betalen we meer huur of rente dan nodig was geweest.

Bovendien kunnen we tot later orders aan nemen en dezelfde dag nog verzonden hebben, en scheelt het ons een investering voor de inrichting van het nieuwe pand.

 

Vandaar deze keuze :)

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te zien!

 

Wellicht alles voor het verzonden wordt scannen? Of doe je dat nu ook al? Dus 1 team wat bakjes vult, per bestelling 1 bakje + pakbon en vervolgens die bakjes verwerken. Dus bon scannen + alle producten dan weet je precies wat er in en uit gaat?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is nu nog niet echt mogelijk. Niet alle EAN codes van de artikelen zitten in ons systeem. Ook verkopen wij heel veel kleine, losse artikelen welke geeneens voorzien zijn van een barcode. Tevens is er geen software/hardware voor aanwezig en zou het te veel tijd kosten om dit te checken. We komen nu elke dag net rond met de tijd voordat de pakketten bij TNT post moeten zijn.

 

Nu is de situatie zo:

1 team pickt de orders en pakt deze eventueel ook in, of een tweede team doet het inpakwerk, afhankelijk van de dag vd week/hoeveel personeel er is. Weer iemand anders voorziet alle pakketten dan van een label zodat deze verzonden kan worden.

 

Dit hele logistieke proces wordt as we speak onder handen genomen. Er komt een vrij geavanceerd systeem met barcode scanners en touchscreens om het labelen van de bestellingen te vereenvoudigen/automatiseren. Dit neemt het probleem van de pickfouten nog niet weg. Ik denk dat dat het beste/goedkoopste op te lossen is door alle artikelen gestructureerd neer te leggen in het magazijn. Vandaar mijn vraag hoe andere ondernemers het magazijn ingericht hebben om wat ideeen op te doen :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn/Ons magazijn bestaat uit een paar vlakken van zo'n 500 m2 waar heel veel kasten en archiefrekken staan. Al dan niet op pallet verpakt. Daar kan ik wel ervaringen over delen maar voegt gegeven de aard van de artikelen van Wouter niet zo heel veel toe.

 

Paar basale dingen om te overwegen en die ik tegenkomen bij de magazijnen die ik inricht:

 

- Optimaliseer de looproutes in je magazijn: De 20% producten die het meest verkocht worden zo kort mogelijk bij de overige processtappen (b.v. verpakking). Van die 20% de snellopers op ooghoogte/grijphoogte plaatsen.

 

- Gangpaden liever wat ruimer dan te krap op elkaar. Werkt prettiger en mensen die prettiger werken maken minder fouten

 

- Kleuronderscheid in bakjes wil ook weleens helpen: Artikelgroep A in rood, B in groen en C in blauw.

 

- Weleens aan gedacht om je paketten te gaan wegen als eindcontrole? Als je alle individuele gewichten weet, dan weet je ook hoe zwaar je totale order mag zijn indien deze goed gepicked is. Afwijking van >x% dan procedure invoeren dat de order gecontroleerd wordt. Doen ze bij IKEA ook met de bevestigingsmaterialen meen ik me te herinneren.

 

Frans

Scheeres_gebouw2_500.thumb.jpg.7ffcc58ce6a56002c99cb8d7c143f4e5.jpg

Link naar reactie
  • 0

Wow gaaf topic! Het is goed om er een aantal topics bij te houden waarbij je gebruik maakt van foto's. Zo kun je bij bepaalde zaken een plaatje plakken en dat maakt het allemaal wat interessanter en leuker om te lezen.

 

ik zeg; Foto's!

In the end, you're measured not by how much you undertake but by what you finally accomplish.

Donald Trump

Link naar reactie
  • 0

Mijn/Ons magazijn bestaat uit een paar vlakken van zo'n 500 m2 waar heel veel kasten en archiefrekken staan. Al dan niet op pallet verpakt. Daar kan ik wel ervaringen over delen maar voegt gegeven de aard van de artikelen van Wouter niet zo heel veel toe.

...

WOW wat een grootte. Nu ben ik automatisch nieuwsgierig, wat voor merk heftrucks gebruik je? Die zullen wel hard nodig zijn. :)

 

Ik zal 2 foto's laten zien, eentje de palletstelling met kratten, de andere de plastic bakjes.

palletstellingmetkratten.thumb.jpg.5960e5e26784267ad2d3d605e9c36949.jpg

Link naar reactie
  • 0

:) fijn dat je alweer grotere magazijn nodig heb. Hoe groot is het nu en naar welke grootte ga je zoeken?

Nu is het magazijn 75m2 en we zijn op zoek naar iets van >300m2 zodat we ook een pallet stelling kunnen laten plaatsen.

 

Bedankt voor de tips. Die "bakjes van de chinees" zien er zeker interessant (en ook zeer leuk!) uit!

 

@ Frans: Wegen daar hebben we wel eens over nagedacht maar dat lost niet zo heel veel op omdat onze artikelen vaak hetzelfde wegen. We hebben een enorm assortiment aan verloopstukjes welke allemaal hetzelfde wegen. Deze verloopstukjes liggen met honderden stuks los in een bak, en zijn verder niet voorzien van barcodes of wat dan ook. Ook hebben we artikelen die wat kunnen variëren in het gewicht, denk aan op maat gesneden kabel en dergelijke artikelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben het met Frans eens dat een ruim en overzichtelijk magazijn bijdraagt aan een goede afhandeling van bestellingen.

 

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je het picken en het inpakken door twee verschillende mensen laat doen.

De inpakker checkt dan de bestelling nogmaals.

 

Wat mij soms opvalt in magazijnen dat er mensen spullen lopen te picken die geen flauw benul hebben van wat ze eigenlijk bij elkaar zoeken. Die mensen zijn dus ook niet in staat verkeerde bestellingen van klanten er tussenuit te halen. Bijvoorbeeld als mensen twee producten bestellen die in combainatie met elkaar gebruikt worden alleen in dit geval niet bij elkaar passen.

 

Kun je ons iets meer inzicht geven in de frequentie van problemen en het soort problemen ?

 

Stel bijvoorbeeld dat twee producten die naast elkaar liggen nogal eens voor verwarring zorgen, dan zou je die twee verder uit elkaar kunnen leggen in het magazijn.

 

En zoals Frans ook al voorstelde, ook al wegen producten vrijwel allemaal even veel, dan kun je in ieder geval onder of overlevering uitlsuiten. Al kan ik me jou argumentatie voorstellen dat het voor de producten die jullie leveren minder goed toepasbaar is.

Uiteindelijk moeten maatregelen ook weer niet meer gaan kosten dat een verkeerde levering aan kosten met zich meebrengt.

 

@Frans, ik herinner mij van onze laatste ontmoeting dat jullie een systeem aanbieden voor biebboeken dat dmv (laser) licht een product uitligt dat door de picker gezocht word. Zou een dergelijk systeem ook in magazijn stellingen kunnen werken ?

Theorethisch zou ik zeggen dat je met een beamer een stelling uit moet kunnen lichten.

Link naar reactie
  • 0

Tip voor je: Stop met die rotzooi dat vulmateriaal!

 

A Het is veel te duur

B Hartstikke giftig en slecht ook voor kinderen

C Neem luchtzakjes ;) Daar heb je minder voor nodig en is goedkoper.

 

Het zou mij niet verbazen alsHenri's leveranciers dit spul gebruiken om zendingen naar Henri mee te beschermen.

In dat geval kost het Henri niks en is het een vorm van hergebruik.

Link naar reactie
  • 0

Zal binnenkort wel een foto plaatsen

 

Magazijn 1: gebruikte kasten welke we op voorraad hebben

260120101079.jpg

 

Expeditiemagazijn: Nieuwe kasten klaar voor transport deze week

 

260120101083.jpg

 

Voorraad onderdelen en onderdeeltjes voor onze archiefrekken en een ruime voorraad van concurrenten ;) (wel je hoofd ff draaien, foto is 90° gedraaid)

 

260120101081d.jpg

 

En als leverancier van kasten heb je natuurlijk heeel veel sleutels (ca. 5000 verschillende) op voorraad

 

lockersleutel2b.jpg

 

Scusi voor de mindere kwaliteit trouwens

Link naar reactie
  • 0

Het zou mij niet verbazen alsHenri's leveranciers dit spul gebruiken om zendingen naar Henri mee te beschermen.

In dat geval kost het Henri niks en is het een vorm van hergebruik.

 

Precies. Al het opvulmateriaal wordt hergebruikt. Een 'buur' bedrijf bewaart ook al het opvulmateriaal voor mij. Kleine dozen bewaar ik voor hergebruik, de grote dozen zijn voor het oud papier. Per maand heb ik misschien 1 vuilniszak afval van voornamelijk koffiebekertjes en ander plastic.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Heb je voldoende aan stellingen van de bouwmarkt, heb je alles door een extern bedrijf laten inrichten of wellicht staat jouw magazijn bij een fulfilment bedrijf? En misschien hebben jullie tips voor ons over hoe wij ons magazijn het beste kunnen inrichten?

 

Voor de aardigheid heb ik maar een foto van een hoek uit ons magazijn, ná een lange dag werken en vóór het opruimen, bijgevoegd.

(zo zag het er bij mij uiteindelijk ook uit op zolder, schuur en gang. Soms kon ik items niet eens meer vinden.)

 

Mijn stellingen komen voor een klein gedeelte bij de bouwmarkt vandaan en voor een groot gedeelte bij Ikea.

Inrichting is door mijzelf verricht, da's geen rocket science.

 

Ik ben vanaf het begin dapper begonnen met barcodes. Omdat ik veel met assortimenten werk (1 code voor wel 12 verschillende artikelen) kon ik niet met de EAN code uit de voeten en heb mijn eigen artikelnummering omgezet naar barcodes. Helaas kwam daar steeds meer commentaar op van verzamelaars, want de verpakking is namelijk bijna net zo belangrijk als de inhoud bij het verzamelen. De barcode stickers zijn enorm lastig te verwijderen. Maar het systeem op zich werkte prima!

 

Tips:

leg de hardste lopers zo dicht mogelijk bij de inpaktafel.

zorg dat je een flink grote inpaktafel hebt die goed is opgeruimd (doos helemaal ingepakt en dichtgeplakt, staat er nog 1 autootje naast....)

Zorg voor goede verlichting in de gangpaden. Is 't nou een donkerblauwe of zwarte auto...? Is de verlichting aan het plafond 'fixed', dan wellicht daar je gangpaden gedeeltelijk op aanpassen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Tip voor je: Stop met die rotzooi dat vulmateriaal!

 

A Het is veel te duur

B Hartstikke giftig en slecht ook voor kinderen

C Neem luchtzakjes ;) Daar heb je minder voor nodig en is goedkoper.

 

Het zou mij niet verbazen alsHenri's leveranciers dit spul gebruiken om zendingen naar Henri mee te beschermen.

In dat geval kost het Henri niks en is het een vorm van hergebruik.

 

Klopt alleen vaak kun je vragen aan je distri om luchtzakjes te vervoeren ipv schuimpjes. Het is namelijk ook levensgevaarlijk voor kinderen en ik hoop echt dat ze deze troep snel uit de handel halen :)

 

Henri zou je nog eens naar mijn vraag willen kijken? Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Henri mooi, mag ik vragen hoe je de aanschaf gefinancieerd hebt? Direct alles ingekocht qua dozen etc of stukje bij beetje?

 

Tip voor je: Stop met die rotzooi dat vulmateriaal!

 

A Het is veel te duur

B Hartstikke giftig en slecht ook voor kinderen

C Neem luchtzakjes ;) Daar heb je minder voor nodig en is goedkoper.

Mijn bedrijf is letterlijk op zolder begonnen met een 100 tal autootjes die ik uit eigen zak betaald heb. Daarna is iedere euro winst teruggestopt in het bedrijf. 1,5 jaar geleden kwam ik een acc. manager van een lokale bank tegen die mij daarna een mooi stuk op weg geholpen heeft.

 

Vulmateriaal: luchtzakjes zijn voor mij slechts gedeeltelijk te gebruiken omdat ik soms ruimtes van 1 cm breed moet opvullen. Luchtzakjes zijn daar veel te groot voor.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Geweldig topic!!! Heb eigenlijk qua handigheidjes niet zo heel veel toe te voegen. Bij ons op dit moment geweldig stevige stellingkasten van het bedrijf van Frans. Kasten staan in 3 ruimtes en op 2 verdiepingen, tip: dat is niet handig.

 

We hebben locatiecodes in het systeem en op de kasten (net als Sandra qua codering). Probleem is wel dat ik nog steeds dingen verleg en dat niet altijd in het systeem zet. Dus dan werken je locatiecodes niet goed. Die codes zijn eigenlijk alleen voor als wij er zelf niet zijn want zelf weten we waar alles ligt. Oh ja, kleine tip: schrijf je locatiecodes niet te klein op je kast en schrijf de hele locatiecode bij elk vakje. Heb ik niet gedaan dus vreemden moeten eerst kijken welke kast het is voordat ze nr de locatiecode kunnen kijken. Duidelijke locatiecodes versnellen de boel wel.

 

Open deur denk ik: dingen die op elkaar lijken niet naast elkaar, ik heb hier geen roze vestje naast een roze truitje liggen zeg maar.

 

Volgens mij heeft Sandra het geweldig geregeld, moet ook wel met al die kraaltjes want dat is niet bij te houden anders.

 

Foto even niet, zowel telefoon als camera weigert dienst.

Link naar reactie
  • 0

[offtopic aan]

Die codes zijn eigenlijk alleen voor als wij er zelf niet zijn want zelf weten we waar alles ligt.

moet je er niet op voorhand vanuit gaan dat je er morgen wellicht niet kan staan en dat een ingehuurde kracht het moet overnemen? Nu draaien jullie de toko voornamelijk zelf, net als ik de winkel ook voornamelijk zelf doe, maar veel lopende zaken noteer ik wel voor het geval ik ineens ziek ben/ongeluk/anders en een ander het geruisloos kan overnemen.

[/offtopic uit]

in mijn geval is mijn winkel mijn magazijn, dus ik kan jullie niet veel wijzer maken.

wel weet ik dat je met route en goede procedures een magazijn heel efficiënt kan maken,

en discipline speelt een belangrijke rol: netjes houden dus en opruimen niet uitstellen. ;)

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf maak gebruik van een zogenaamd "chaotisch" magazijnsysteem.".

Dwz dat alle artikelen door elkaar staan (dus niet noodzakelijk alle maten van een artikel bij elkaar).

 

Hierdoor kun je optimaal gebruik maken van je ruimte; magazijnlocaties worden toegewezen obv de ruimte die je nodig hebt (of obv doorlooptijd)

 

Hiervoor heb je nodig:

Magazijnstellingen die flexibel in te delen zijn

Software met een magazijnlocatiesysteem (hoeft niet duur te zijn)

Software die picklijsten kan generen

 

Voorwaarde:

Elk uniek artikel (dus ook maat, kleur etc) heeft een apart artikelnummer nodig en unieke parameters (zoals bv min-max, bestelaantallen etc)

 

Indien je linksonderaanstart met het 1e nummer (bv rij A, kast 1, locatie 1), kun je op alle planken schuiven zoveel je wilt en bovenaan zoveel locaties toevoegen als gewenst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.