• 0

Wat werkt het beste (12 voor de prijs van 10)

Wij zitten hier te praten over wat het beste werkt en wij hebben allebei geen marketing achtergrond. Het gaat over een product dat 5,95 per stuk kost en waarop we korting willen geven als mensen er 12 kopen.

De korting mag maximaal 2 stuks zijn of 12 euro

 

[*]12 voor de prijs van 10

[*]12 halen 10 betalen

[*]bij aankoop van 12 pakjes 2 gratis

[*]één voor 5,95 twaalf voor 59,50

[*]bij aankoop van 12 stuks 12 euro korting ( en als je deze het beste vindt, komt dat dan doordat er 2 x 12 wordt genoemd of zou het bij ieder bedrag werken?

[*]vanaf 12 stuks meer dan 16% korting

 

Of nog iets anders? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en kennis.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik begreep juist uit de genoemde randvoorwaarden dat het om een generiek product gaat met (weinig tot geen) onderscheidende waarde(n).

 

Maar ook dan is er op andere vlakken dan product en prijs je te onderscheiden. Er zijn bijvoorbeeld verstokte Shellbrandstof tankers, die niet primair op de prijs letten en die je nimmer bij Texaco of BP e.d. zult zien. Dat heeft ermee te maken hoe de aanbieders zich profileren en identificeren en hoe dat binnen de doelgroepen wordt beleefd. Dus het is soms erg dun om je alleen op prijs te richten.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hans, je hebt volledig gelijk. Ik kreeg namelijk van een klant een mailtje dat ze dit product graag bij ons kopen maar dat ze er nu zoveel wilde aanschaffen dat het verschil met de concurrent een beetje teveel was. Super natuurlijk dat ze dat aangeeft zodat wij haar tegemoet konden komen.

 

Ik vertrouw ook voor 100% op onze kennis en service waarin we ons onderscheiden. Op dit punt is het verschil blijkbaar een beetje te groot, ik ga ook zeker niet een product een kwartje goedkoper maken in z'n algemeenheid.

Link naar reactie
  • 0

Super natuurlijk dat ze dat aangeeft zodat wij haar tegemoet konden komen.

Mooi voorbeeld, blijkbaar geniet jij op totaal andere waarden dan de prijs een zekere voorkeur bij deze klant.

 

Wederom zoals mijn oude marketingdocent op de HEAO ooit zei: "Het lijkt allemaal verdacht veel op marketing..., maar dat is het ook!"

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Waarheid als een koe! Het gaat hier echter wel om een internetwinkel en daar blijft prijs altijd een belangrijke factor.

 

Nou, prijs is op internet mijns inziens een belangrijke (zoek/vergelijkings)factor. Dat je ook betrouwbaar moet zijn in waarden als betaling, levering, garantie en service etc... is mijns inziens even belangrijk, zo niet belangrijker. Het is wel zo dat mensen steeds vaker eerst op internet aan het (prijs)vergelijken gaat, maar heel veel gaan daarna toch naar de winkel om het toch fysiek te kopen, ook al is het iets duurder.

 

Één bericht over fraude via internet (denk aan verhuur van niet bestaande Spaanse vakantiehuizen e.d., of een product wel betalen, maar nooit geleverd krijgen) en de waarde 'veilig handelen via internet' loopt weer een aardig deukje op. Daarin zul je, naast prijs, ook onderscheidend(er) moeten zijn.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dus het is soms erg dun om je alleen op prijs te richten.

 

Waarheid als een koe! Het gaat hier echter wel om een internetwinkel en daar blijft prijs altijd een belangrijke factor.

Ergens is de sport dan ook om uit het "prijsvergelijk" verhaal te komen en een relatie op te bouwen met je klant. Belangrijke factor daarbij is doen wat je belooft en eerlijk zijn in wat je kunt.

 

Een paar dingen die wel aardig zijn om te bedenken:

Customize je verpakking. Een grote sticker op je doosjes met jouw website, of juist op de bodem van een doosje zal de klant bij aanschaf van nieuwe producten eerder naar jouw website leiden.

Combineer producten. Welke producten horen normaal bij elkaar? In jouw geval kan een allesreiniger gecombineerd worden met een stel doekjes. Kan een leuke tester van een goed product de andere producten helpen. Of kan een product dat normaal niet interessant is om te verkopen (te lage kost & verkoopprijs) ineens een ideale give-away worden. Stel je verkoopt een poetsmiddel voor €30,- per stuk en een poetsdoek kost inkoop een euro, dan verkoop je ineens een complete poetsset voor dezelfde prijs. En soms kun je aan spullen komen waar de consument of eindgebruiker niet aan kan komen. (Bepaalde kwaliteit bijvoorbeeld)

Whitelabel/eigen merk Dit valt een beetje buiten deze scoop, maar soms is het mogelijk een whitelabel variant van hetzelfde product op te nemen die dan net iets onder de prijs van het merkartikel zit. Dan hebben mensen toch het gevoel goedkoop te shoppen, maar kopen toch soms iets duurder.

Link naar reactie
  • 0

... Het is wel zo dat mensen steeds vaker eerst op internet aan het (prijs)vergelijken gaat, maar heel veel gaan daarna toch naar de winkel om het toch fysiek te kopen, ook al is het iets duurder...

 

Ik ben het nog steeds met je eens. Je hoeft niet de allergoedkoopste te zijn. De prijsvergelijking zorgt dat mensen kennis met je gaan maken. Als je veel duurder bent gaat men niet kijken naar de betrouwbaarheid etc.

 

Dat je ook betrouwbaar moet zijn in waarden als betaling, levering, garantie en service etc... is mijns inziens even belangrijk, zo niet belangrijker.

Goed voor de mond tot mond reclame (en vermeldingen op fora die je klanten spontaan doen) maar dat kan je pas echt bewijzen als mensen bij je kopen en zijn vooral belangrijk voor het behouden van je klanten. En eerlijk gezegd verwacht ik van Manon dat dit laatste dik in orde is. Ze hoeft zich daar niet extra op te richten.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Prijs is wel belangrijk maar ik ben het met de andere Hans eens dat prijs zoveel mogelijk ondergeschikt dient te worden gemaakt. Je moet de boodschap aanpassen aan de doelgroep.

 

Jouw doelgroep zijn niet de koopjesjagers maar de (ultra) groene consument. Die zal belangrijk vinden dat je blogt (gunfactor, doe je al) en ook alle groene randvoorwaarden die je onderscheiden van de concurrent. Het gaat erom dat hij de bestelknop indrukt.

 

Zo zou je bijvoorbeeld kunnen vermelden dat je gerecycled papier voor verzending en de rekening gebruikt en de vervoerder geselecteerd hebt op zijn milieu gedrag. Als je dan even duur bent of zelfs iets duurder pak je toch de bestelling.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met Hans en Hans eens, wij gaan de concurrentiestrijd op prijs nooit aan maar je moet jezelf niet uit de markt prijzen.

 

En inderdaad de echte koopjesjagers heb je niet nodig als klant. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je die kan missen als kiespijn, deze mensen klagen het hardst en hebben altijd iets te klagen. Het maakt ze daarbij niet uit of ze reëel zijn of niet.

Link naar reactie
  • 1

Manon is volgens mij ook niet van plan om een prijzenoorlog te beginnen. T.o.v. een concurrent wil ze wel een concurrerende kwartumkorting aanbieden voor een generiek product. Vraag is hoe deze te communiceren. Met z'n allen weten we verder niet om welk product en welke exacte markt het gaat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Zo zou je bijvoorbeeld kunnen vermelden dat je gerecycled papier voor verzending en de rekening gebruikt en de vervoerder geselecteerd hebt op zijn milieu gedrag. Als je dan even duur bent of zelfs iets duurder pak je toch de bestelling.

 

 

Kan ik jullie allemaal hier een opdracht aanbieden voor de marketing van Green Jump :)

Dit is een onwijs goede tip, waar ik overal op de site veel meer mee moet doen! Dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Dit is een onwijs goede tip, waar ik overal op de site veel meer mee moet doen! Dank je wel!

informeer dan ook even bij je gemeente of ze meedoen met het landelijke fairtrade gebeuren,

mijn vestigingsgemeente probeert om 'beste fairtrade gemeente van Nederland' te worden.

 

ik moet me er zelf ook nog even in verdiepen, aanhaken op een dergelijk inititief kan je natuurlijk ook goede free publicity opleveren.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Het toverwoord is GRATIS. Wat je ook aanbiedt.

 

Dat heeft de inmiddels overleden reclamegoeroe Ogilvy geloof ik in de jaren '60 al uitgezocht (was een man van 'meten is weten'). Beste is natuurlijk de split-run die TwaBla al adviseerde. Meerdere landingspagina's in het geval van een website, zo kun je jezelf ook overtuigen van het feit dat GRATIS het altijd doet, of je je nu op particulieren of op ondernemers richt, dat maakt naar het schijnt niet uit.

 

Wijlen Prince de Lignac heeft zelfs uitgevogeld (in zijn NTI-tijd) dat de uiteindelijke prijs er niet eens zoveel toe doet. Een artikel met een hoge prijs + een gratis artikel levert meer bestellingen op dan een lager geprijsd artikel zonder extraatje.

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Goede tip Rene. Pas hem zelf elke beurs toe. Mensen spitsen meteen de oren als ze iets leuks gratis kunnen krijgen.

 

Voor Manon zou een gratis "fair trade" gelukspoppetje het wellicht prima doen.

 

Als t dan maar wel van biokatoen of alpaca wol is :)

 

Mijn conclusie van dit alles is dat 10 + 2 gratis in ieder geval de beste keuze is :)

Link naar reactie
  • 0

En alle andere tips ga ik ook heel serieus naar kijken! Voor deze specifieke vraag, ga ik het dus wel oplossen met dat zinnetje ;D maar daarnaast zijn er nog een hoop andere nuttige dingen voorbij gekomen. Dank jullie allemaal!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.