We hebben een leverancier van babyproducten die nu ineens stopt met leveren.
Ruim een half jaar lang nemen we gemiddeld twee wekelijks af bij deze leverancier. Vier maanden terug werden ze boos op ons omdat wij in de Google advertentie hadden gezet het product gratis te versturen. Het is een artikel dat door de brievenbus past. Dit zijn we gaan doen omdat de leverancier (tevens fabrikant) met een concureerende advertentie tekst was gekomen op onze oude advertentie.
Omdat dit een hoop ellende gaf hebben we die tekst op hun verzoek uit de advertentie gehaald maar op onze website nog duidelijker aangegeven. Ze hebben daar akkoord op gegeven en de problemen waren uit de lucht. Dit artikel is overigens niet het enige item dat we gratis versturen, we doen dat met meer producten.
Nu hebben ze vandaag gebeld met de mededeling niet meer te zullen leveren omdat we gratis versturen. Ze willen dit echter niet per e-mail of brief bevestigen. Het is een product range waarvan in Nederland slechts één product verkrijgbaar is met exact dezelfde functie.
De verkoopprijs die wij hanteren is overigens marktconform en daar is ook geen discussie over. Men valt puur over het feit dat we gratis versturen.
Ik denk dat men niet meer wil leveren omdat wij de online verkopen bij ze wegtrekken. Normaal gesproken had ik een dergelijke leverancier al veel eerder de rug toegekeerd. Het product is echter in mijn ogen vrij uniek en ik kan niet zomaar elders goed vergelijkbare producten inkopen. Dat we de omzet missen is vervelend maar geen halszaak, zoveel omzet genereert het product nou ook weer niet. Onze status als babyspeciaalzaak komt echter wel "in gevaar".
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sheepdog
Sheepdog
We hebben een leverancier van babyproducten die nu ineens stopt met leveren.
Ruim een half jaar lang nemen we gemiddeld twee wekelijks af bij deze leverancier. Vier maanden terug werden ze boos op ons omdat wij in de Google advertentie hadden gezet het product gratis te versturen. Het is een artikel dat door de brievenbus past. Dit zijn we gaan doen omdat de leverancier (tevens fabrikant) met een concureerende advertentie tekst was gekomen op onze oude advertentie.
Omdat dit een hoop ellende gaf hebben we die tekst op hun verzoek uit de advertentie gehaald maar op onze website nog duidelijker aangegeven. Ze hebben daar akkoord op gegeven en de problemen waren uit de lucht. Dit artikel is overigens niet het enige item dat we gratis versturen, we doen dat met meer producten.
Nu hebben ze vandaag gebeld met de mededeling niet meer te zullen leveren omdat we gratis versturen. Ze willen dit echter niet per e-mail of brief bevestigen. Het is een product range waarvan in Nederland slechts één product verkrijgbaar is met exact dezelfde functie.
De verkoopprijs die wij hanteren is overigens marktconform en daar is ook geen discussie over. Men valt puur over het feit dat we gratis versturen.
Ik denk dat men niet meer wil leveren omdat wij de online verkopen bij ze wegtrekken. Normaal gesproken had ik een dergelijke leverancier al veel eerder de rug toegekeerd. Het product is echter in mijn ogen vrij uniek en ik kan niet zomaar elders goed vergelijkbare producten inkopen. Dat we de omzet missen is vervelend maar geen halszaak, zoveel omzet genereert het product nou ook weer niet. Onze status als babyspeciaalzaak komt echter wel "in gevaar".
Iemand tips?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25476-leverancier-stopt-leveringen-mag-dat-zomaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag