Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nossio
nossio
Omschrijving van je concept:
Ik wil graag een reisbureau starten.
Niet een baanbrekend idee, niks nieuws onder de zon.
Gewoon een leuk reisbureau waar ik geen grote winsten mee moet halen, maar gewoon een normaal salaris om te leven.
In het kader doen wat je leuk vindt.
Reisbureau met internet site.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Informatie over de branche en starters bij KVK
Benodigdheden voor een reisbureau opgezocht: SEPR, IATA en dit soort opleidingen.
Ingeschreven voor open dagen voor opleidingen.
Veel op internet opgezocht:
Starters steun vanuit de regio.
Franchise mogelijkheden
Starten als zelfstandige.
Informatie over affiliate programma's, benodigde software, boekings systemen,
inkopen van reizen (waar en hoe)
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Voornamelijk tips over het starten.
Waar kan ik meer vinden over wat er bij komt kijken bij een reisbureau.
Zaken die ik over het hoofd zie.
Misschien wel lastig is: geen ervaring en ik ben werkzaam in de ICT.
Dus een dag opleiding is geen optie, het huis en de rekeningen moeten tenslotte betaald worden :)
Wel wil ik graag een overstap maken naar iets wat me leuk lijkt en aansluit bij mijn interesses.
Een ander idee wat ik me al in verdiept heb kan helaas niet van de grond komen, dit idee had ik ook hier gepost.
De omvang was te groot en financiering niet rond te krijgen.
Een kleinere uitvoering zou niet rendabel.
Met een nieuwe stap in een compleet andere richting blijf je met wat open einden zitten.
Bijvoorbeeld 1 van de zaken waar ik tegen aanloop:
De marges die vermeld staan lijken mij nooit genoeg om te overleven als zelfstandige.
Een commissie van 3% over een verkochte reis, dan moeten er 1000 reizen per maand verkocht worden om de huur van de locatie te kunnen betalen ???
Alvast erg bedankt voor alle feedback
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26820-starten-reisbureau/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag