• 0

IDeal en ING

Vandag kreeg ik een mail van ING waarin mijn aangeeft dat vanaf 1 juli het Ideal niet meer gratis is en dat men 20 euro per maand gaat rekenen. De transactiekosten zijn wel goedkoper geworden.

 

Ik heb aangegeven dat ik in dat geval geen gebruik meer wil maken van IDeal via de ING. Nu staat er in de mail en in de alg. Voorwaarden:

 

5.3 De Bank is gerechtigd de tarieven en kosten voor het

gebruik van iDEAL zoals opgenomen in de Tarievenbrochure

met onmiddellijke ingang zonder voorafgaande kennisgeving

te wijzigen.

bron:Voorwaarden

 

Nu is de eerste contractsduur 1 jaar, Ik zit nog in dit jaar, kan ik nu wel of niet onder het contract uitkomen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja is me dat leuk zeg... Net besloten om te stoppen bij Multisafepay (leuk geprijsd, maar er annuleren zoveel klanten vanwege het registratiescherm) en me aangemeld voor iDEAL bij de ING... worden ze duurder...

 

Nu twijfel ik om naar Rabobank te gaan. Maar die schijnen problemen te hebben met Joomla / Virtuemart, waardoor je niet altijd direct kan zien of een betaling is voldaan, maar moet wachten totdat het op je rekening is gestort.

 

Zijn er mensen die het Lite pakket van de Rabobank gebruiken en hier tevreden over zijn? Zeker als alternatief voor het duurder geworden ING?

 

Ik heb wat klanten die van de lite versie van de rabo gebruik maken, en dat werkt prima. Het probleem is wel dat je daarmee geen goede koppeling met je webshop / database kan maken. Je zal dus zelf alsnog de betalingen moeten verwerken/controleren. Mocht je wel die koppeling willen dan kan je bij een payment provider gaan.

De meeste klanten zijn erg tevreden over icepay. Multisafepay kan ook, maar dan zou ik niet de goedkopere pakketten nemen, aangezien je daar iid klanten verliest door de extra aanmelding. Bij de grotere heb je dat niet, maar die is erg duur als je niet minstens 250+ betalingen per maand hebt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wat klanten die van de lite versie van de rabo gebruik maken, en dat werkt prima. Het probleem is wel dat je daarmee geen goede koppeling met je webshop / database kan maken. Je zal dus zelf alsnog de betalingen moeten verwerken/controleren.

 

Bedankt voor de info! Bij Multisafepay moet je de betalingen ook handmatig controleren, maar dat is niet erg vind ik (heb er toch geen tientallen per dag). Dus als je inlogt en je gewoon kan zien dat er betaald is (ook al staat het nog niet op je rekening), dan lijkt me Rabobank een mooi alternatief. Die kosten 55/65ct. per bijschrijving. Als je 100 transacties per maand hebt, is Rabobank nog altijd goedkoper dan ING.

 

Vroeger zat ik zakelijk bij de Rabobank, maar vanwege de duurder geworden kosten voor zakelijk bankieren, overgestapt naar ING. En nu is juist de ING het afgelopen jaar flink duurder geworden... De iDEAL-prijsverhoging is voor mij de druppel. Toch weer terug naar de Rabobank dus...!

Link naar reactie
  • 0

Ik was al verbaasd over de posts over multisafepay. Ik heb het nagevraagd bij een kennis die het wel al gebruikt. Je hebt inderdaad een goedkope pakket waarbij de klant moet registreren. Er is ook een uitgebreider pakket waarbij dat niet nodig is, je moet dan wel minimaal 300 transacties per maand hebben. Andere betaalwijzes worden dan ook meegeteld, bv ideal variant voor Belgie en creditcard dus ikzelf ga sowieso binnenkort op hun overstappen.

 

Minimaal 300 transacties per maand klopt niet helemaal. Dat dacht onze klant ook en het staat ook krom op hun site. Het komt feitelijk neer op 45 euro per maand abonnementskosten. Je kan dat pakket ook gewoon nemen als je bijv. 100 transacties of 50 zou hebben. Het is alleen zaak om voor jezelf na te gaan of het cost-effective is t.o.v. je winst en dergelijke.

 

Voor hele kleine winkels zou het best weleens te duur kunnen zijn. Maar als je een aardige omzet maakt en een gezonde winstmarge hebt is het een hele interessante payment provider.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ben pas over gestapt van ING naar Assure pay omdat in het weekend twee op de drie mutaties mis gingen en de klanten alsnog moest verzoeken voor een handmatige overschrijving. Een klacht bij ING leverde niets op, het zou aan de mutatie stellers liggen. Op de vraag waarom het in het midden van de week wel beter gaat kon ik geen duidelijk antwoord krijgen.

 

Werk nu sinds veertien dagen probleemloos met Assure pay., geen registratie en lage kosten en was daarmee de voorgestelde verhoging voor. Assure pay is zeker een aanrader als je niet teveel mutaties in de maand hebt. .

 

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Zelf ga ik mijn zakelijke ING rekening opzeggen. Vooral wegens de aangekondigde maandelijkse abonnementskosten van 20 Euro, maar ook wegens de slechte service van ING: veel computerstoringen en slechte bereikbaarheid. Wat heb jij nog aan een zakelijke rekening zonder Ideal?

Denken jullie hetzelfde te doen?

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een kleine lening lopen daar dus ik kan niet weg.

 

Misschien heb je geluk en vinden ze je lening te klein en zeggen zij het krediet op ;D schijnt ook een populaire bezigheid van ze te zijn de laatste maanden.. >;(

 

[Edit] hmm, misschien een beetje cynisch grapje, ik hoop het niet voor je..

Link naar reactie
  • 0

Het is toch schandalig dat de ING al een standaard brief heeft opgesteld om de klachten af te handelen! Zelfs geen moeite doen om persoonlijk te reageren. Wat een waardeloze bank!

Heb ik net een paar maanden geleden iDeal laten installeren op mijn website en dan flikt ING dit kunstje.

 

Allemaal onze rekening opzeggen (zo is DNB ook omgevallen :-))

 

Geachte relatie,

 

Het probleem is dat 75% van onze idealklanten (35.000) nooit iets met hun idealapplicatie hebben gedaan (was toch gratis).

 

Van die groep kleine MKB'ers bent u helaas de dupe.

 

Indien u zo weinig idealbetalingen ontvangt, kunnen klanten altijd handmatig de bedragen overmaken. Dat is nog overzichtelijk

 

Zodra u boven de 81 transacties komt, kunt u ideal weer laten activeren.

 

Helaas kunnen we geen alternatief aanbieden.

 

U kunt zonodig iDEAL per mail opzeggen met vermelding van uw acceptanten ID.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een kleine lening lopen daar dus ik kan niet weg.

 

Misschien heb je geluk en vinden ze je lening te klein en zeggen zij het krediet op ;D schijnt ook een populaire bezigheid van ze te zijn de laatste maanden.. >;(

 

[Edit] hmm, misschien een beetje cynisch grapje, ik hoop het niet voor je..

 

Als zij een boete vrije oplossing bieden ben ik weg. Maar de boete is net zo hoog als de rente die ik moet betalen, dus ik ga wel door met de maandelijkse aflossingen. Dan verdien ik nog wat aan de rente.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ga ik mijn zakelijke ING rekening opzeggen. Vooral wegens de aangekondigde maandelijkse abonnementskosten van 20 Euro, maar ook wegens de slechte service van ING: veel computerstoringen en slechte bereikbaarheid. Wat heb jij nog aan een zakelijke rekening zonder Ideal?

Denken jullie hetzelfde te doen?

 

Paul

Nee, voor ons is iDeal goedkoper geworden bij ING door de nieuwe tarievenstructuur. ING heeft enkele voordelen t.o.v. een tussenpartij als Assure pay of MSP. Bij ING krijg je automatisch het geld van de transacties de volgende dag op je rekening. Bij de meeste tussenpartijen kost dit enkele dagen, dit gaat dus ten koste van de liquiditeit. De kans dat een tussenpartij failliet gaat is groter dan de kans dat ING failliet gaat.

 

Verder hebben wij goede ervaringen met ING. Af en toe ligt internetbankieren plat of werken er bepaalde functies niet, dat is erg storend. Dat iDeal er uit ligt bij ons door de schuld van ING heb ik nog maar één of twee keer meegemaakt in 4 jaar tijd, ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in ING dan in een tussenpartij. Tussenpartijen zijn immers ook afhankelijk van een bank (bijv. ING) en voegen daarnaast ook nog zelf storingsgevoeligheid toe.

 

Als ik onderstaande lees, dan begrijp ik volledig waarom ze de nieuwe tarieven hebben ingevoerd. Veel klanten die weinig tot niks opbrengen, maar waarschijnlijk wel veel van de support afdeling vragen.

...

Geachte relatie,

 

Het probleem is dat 75% van onze idealklanten (35.000) nooit iets met hun idealapplicatie hebben gedaan (was toch gratis).

...

Link naar reactie
  • 0

@ Shopjerot

 

Toch een verbazend verschil met gebruik van Ideal van ING. Bij mij niet na een dag op de rekening maar drie tot vier dagen.

 

Bij mij gingen in het weekend twee van de drie mutaties mis ,waarna ik moest gaan verzoeken om als nog een handmatige overschrijving te maken. Dit laatste was ook de reden dat ik met Ideal bij ING ben vertrokken. Op een klacht werd niet serieus gereageerd. Dit zijn helaas andere ervaringen.

 

Bij Assure pay duurt het even lang dat ik het op mijn ING rekening krijg gestort.

 

Draai nu enkele weken met Assure Pay en geen een mislukte mutatie.

 

Wel lagere kosten als bij ING.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Wij van DHZbeveiliging.nl gebruiken nu al enkele weken Assure pay naar volle tevredenheid.

De overschrijvingen kunnen we zelf instellen van één tot een aantal dagen.

Direct na een bestelling krijgen we een e-mail van Assure pay met alle gegevens inclusief klant naam en hebben direct inzicht of de betaling gelukt is.

En niet geheel onbelangrijk zijn de lage kosten!

 

Bart ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.