Geplaatst: 23 november 201014 j kevinvg 9 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Beste forum leden. Ik zit nu met voor mij 1 belangrijke vraag. tijdens onze website en winkel willen wij nu een bonus spaar systeem invoeren zoals Airmiles wij hebben al berekent dat voor elke € 1,- de klant 1 bonus punt krijg. wij willen namelijk als de prijs 10 euro is toch winst te kunnen boeken van de bonus systeem. Weet iemand hoe ik de berekening kan gaan maken?? ik had namelijk iets van Prijs verkoop incl. btw €10.- Klant krijgt 10 spaarpunten Prijs per punt zal op € 0.008 gegeven worden. als klant genoeg punten heeft kan hij ook het product kopen met zijn punten. inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Zie berekening verkoopprijs € 15.00 / 0.008 = 1875 inwissel punten? of kan ik toch beter kiezen voor de origineel prijs Verkoopprijs €10.00 / 0.008 = 1250 punten Met vriendelijke groeten Kevin
Geplaatst: 23 november 201014 j TwaBla 22.7k berichten 6 Solutions 9 Trofeeën 1.4k Reputatie Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen. Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro. Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Geplaatst: 23 november 201014 j kevinvg 9 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 23-11-2010 om 12:21, TwaBla zei: Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen. Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro. Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek
Geplaatst: 23 november 201014 j chielsen 305 berichten 8 Trofeeën 2 Reputatie Ik neem aan dat je marge een stuk groter is dan 0.8%. Mijns inziens moet je dus niks veranderen aan de prijs (werkt averechts). Je bent vrij om te bepalen voor hoeveel punten mensen iets kunnen kopen. Als je kiest voor 1875 ipv worden de punten alleen minder waard. Hoe kom je trouwens bij de 0.8% korting? We Moji - Gratis Enquetes maken
Geplaatst: 23 november 201014 j TwaBla 22.7k berichten 6 Solutions 9 Trofeeën 1.4k Reputatie Op 23-11-2010 om 14:14, kevinvg zei: kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek. Dat staat er volgens mij. Op een tientje omzet geef je acht cent weg. Als je je prijzen met 0,8% verhoogt, geef je dus eigenlijk niks meer weg. Dat was immers de bedoeling. Die klant spaart zijn tegoed op en als hij voor meer dan 1250 euro besteed heeft, kan hij voor tien euro gratis bijbestellen. Die tien euro had jij ondertussen al extra opgestreken, dus op je balans neemt de opgebouwde voorziening met ene tientje af. Wat een gedoe voor niks. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Geplaatst: 23 november 201014 j DaMedia 1.1k berichten 3 Solutions 9 Trofeeën 120 Reputatie Op 23-11-2010 om 12:09, kevinvg zei: inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Dus als de klant met punten betaald gaat de aanschafprijs omhoog? Waarom niet veel simpeler? Per euro spaart de klant 0,01 euro i.p.v. 0,008 euro. En als de klant 10 euro bij elkaar gespaard heeft kan hij die ruilen tegen een product van 10 euro. Het gaat er immers om dat de klant weer terug komt, niet om de 0,2 cent die je extra winst maakt. Anders moet de naam niet zijn Loyalty Calculator maar winstcalculator. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a.
Geplaatst: 24 november 201014 j anoniem9292928 82 berichten 3 Trofeeën 2 Reputatie Op 23-11-2010 om 12:09, kevinvg zei: inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Dit werkt niet heel motiverend om die punten te verzamelen zoals mijn bovenbuurman al zei. Waarin heb je een webshop trouwens?
Geplaatst: 24 november 201014 j Wouter Hol Raad van Advies 3.2k berichten 10 Trofeeën 353 Reputatie Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven.
Geplaatst: 24 november 201014 j Hans van den Bergh 11.1k berichten 22 Solutions 16 Trofeeën 1.3k Reputatie Moderator Op 23-11-2010 om 14:14, kevinvg zei: kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek Misschien moet je even nadenken of het spaarsysteem wel de oplossing is? Je noemt het in de titel een 'loyalty calculator', dus je wilt - terecht! - een relatie opbouwen met je klanten, en die loyaliteit wil je - op een gegeven moment - belonen. Vertrekpunt is wederzijds voordeel nastreven: de klant die zaken doet met jou ervaart dit als voordeel en gunt jou vervolgens het voordeel van de omzet/winst. En dit wederzijdse voordeel gevoel wil je uitbouwen naar langere termijn, naar up selling, cross-selling, deep-selling e.d. Google eens op 'CRM', 'database marketing', 'customer loyalty programs' e.d. en kijk eens wat voor visies / systemen er nog meer zijn. Een spaarsysteem (en best effectief in veel gevallen) is er maar één uit duizenden (waar ook heel effectieve bijzitten) Succès en groet, Hans Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!
Geplaatst: 24 november 201014 j kevinvg 9 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 24-11-2010 om 09:34, Wouter Hol zei: Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven. de probleem waarom de prijskorting zo laag is, is de winst marge van de verkoop minder dan 2% is. als ik mijn producten ga vergelijken met concurrenten en de winst marge op 10% zet lopen de klanten weg omdat ik te duur ben. en in mijn producten ben ik tot nu toe de enige die deze systeem ga hanteren. en toch zelfde prijs wil behouden.
Geplaatst: 24 november 201014 j Wouter Hol Raad van Advies 3.2k berichten 10 Trofeeën 353 Reputatie Korting geven op wat voor manier dan ook maar toch dezelfde prijs cq. marge behouden, dat kan simpelweg niet. Best probeer je te onderhandelen met je leverancier over jouw inkoopprijs. Meestal kan je wel een paar procent extra korting krijgen als je een bepaald bedrag op jaarbasis af neemt. Dit zijn soms wel forse bedragen maar je kan het altijd overwegen. Deze korting kan je doorberekenen aan de klant waardoor jij meer verkoopt (je bent immers goedkoper) of in je eigen zak steken, als je het bedrag op jaarbasis toch al af zou kunnen nemen.
Geplaatst: 24 november 201014 j TwaBla 22.7k berichten 6 Solutions 9 Trofeeën 1.4k Reputatie Als je op het profiel van de vragensteller klikt, zie je in welke markt hij actief is. Een doorsnee klant doet circa twee bestellingen per jaar maximaal. Alleen grote zakelijke klanten bestellen vaker, en die hebben geen boodschap aan een loyaliteitsprogramma. Het is dus een hopeloze vraag. Die 2% is dat winstmarge of brutomarge? Zit er nog restwaarde in lege cartridges? Toen ik (ca twintig jaar geleden) een campagne maakte voor een van de eerste toner cartridge refillers, verkochten we lege retourdozen voor de prijs van een refill. Grootzakeljke klanten deden dus de voorfinanciering van het bedrijf. Ik weet niet welk percentage nooit geretourneerd werd, maar zo wordt de winstmarge ineens een stuk beter. Misschien kan iets vergelijkbaars voor particuliere klanten opgezet worden. Stuur de nieuwe cartridge in een herpakdoos en beloon de klant voor het retourneren van zijn oude cartridge met een korting op de volgende aanschaf. Prijs hoeft niet eens doorslaggevend te zijn; je kan ook het milieubewustzijn aanspreken. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
kevinvg
Beste forum leden.
Ik zit nu met voor mij 1 belangrijke vraag.
tijdens onze website en winkel willen wij nu een bonus spaar systeem invoeren zoals Airmiles
wij hebben al berekent dat voor elke € 1,- de klant 1 bonus punt krijg.
wij willen namelijk als de prijs 10 euro is toch winst te kunnen boeken van de bonus systeem.
Weet iemand hoe ik de berekening kan gaan maken??
ik had namelijk iets van
Prijs verkoop incl. btw €10.-
Klant krijgt 10 spaarpunten
Prijs per punt zal op € 0.008 gegeven worden.
als klant genoeg punten heeft kan hij ook het product kopen met zijn punten.
inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.-
Zie berekening
verkoopprijs € 15.00 / 0.008 = 1875 inwissel punten?
of kan ik toch beter kiezen voor de origineel prijs
Verkoopprijs €10.00 / 0.008 = 1250 punten
Met vriendelijke groeten
Kevin