Ik heb even een vraagje, waarvan ik het antwoord zo niet weet. Een klant doet een bestelling, een week geleden, en mailt net op hoge poten dat het er nog niet is. Ik reageer met de vraag of het adres correct was. Ze zegt van wel, maar na een check door mijzelf op postcode.nl zie ik dat de postcode niet klopt, en dat de combinatie postcode/ huisnummer niet bestaat.
Ik heb haar geadviseert om even op haar huisnummer te checken in de straat waar de postcode dan wel bijhoort, maar dat zal niet veel opleveren denk ik. De mevrouw is nu erg boos... maar ja... ik vind het lastig wat te doen. We hebben vaak dat een pakketje met juist adres niet aankomt, 'verdwenen' in de post, en die krijgen dan een nieuwe toegestuurd. Meestal komt de tweede wel gewoon aan. Maar wat te doen met deze klant? Ik vind niet dat ik een nieuw pakketje hoef op te sturen, mevrouw heeft zelf de fout gemaakt, en we sturen zoals gewoonlijk ook een bevestiging uit van de bestelling met het adres nogmaals erin.
Maar.. wat ben ik wettelijk verplicht als winkelier? Ik ben verplicht te leveren, als webwinkel. Levering is onze zaak, als dat misgaat. Maar hoe zit dat als de klant zelf een fout maakt in het afleveradres? Ben ik verplicht alsnog het pakket naar het juiste adres te sturen, en te hopen dat de post het verkeerde pakje naar me terugstuurt? Geen idee hoe dit zit.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Liedje
Liedje
beste ondernemers,
Ik heb even een vraagje, waarvan ik het antwoord zo niet weet. Een klant doet een bestelling, een week geleden, en mailt net op hoge poten dat het er nog niet is. Ik reageer met de vraag of het adres correct was. Ze zegt van wel, maar na een check door mijzelf op postcode.nl zie ik dat de postcode niet klopt, en dat de combinatie postcode/ huisnummer niet bestaat.
Ik heb haar geadviseert om even op haar huisnummer te checken in de straat waar de postcode dan wel bijhoort, maar dat zal niet veel opleveren denk ik. De mevrouw is nu erg boos... maar ja... ik vind het lastig wat te doen. We hebben vaak dat een pakketje met juist adres niet aankomt, 'verdwenen' in de post, en die krijgen dan een nieuwe toegestuurd. Meestal komt de tweede wel gewoon aan. Maar wat te doen met deze klant? Ik vind niet dat ik een nieuw pakketje hoef op te sturen, mevrouw heeft zelf de fout gemaakt, en we sturen zoals gewoonlijk ook een bevestiging uit van de bestelling met het adres nogmaals erin.
Maar.. wat ben ik wettelijk verplicht als winkelier? Ik ben verplicht te leveren, als webwinkel. Levering is onze zaak, als dat misgaat. Maar hoe zit dat als de klant zelf een fout maakt in het afleveradres? Ben ik verplicht alsnog het pakket naar het juiste adres te sturen, en te hopen dat de post het verkeerde pakje naar me terugstuurt? Geen idee hoe dit zit.
iemand?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30145-klant-vult-verkeerde-postcode-in-webwinkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag