Er komen diverse klachten binnen m.b.t. "ongevraagd overgezet naar andere telefonie aanbieder".
De situatie die beschreven wordt, wordt ook wel “slamming” genoemd.
N.a.v. de klachten is de OPTA en het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie over deze praktijken ingelicht.
Uiteraard wil ik jullie ervoor waarschuwen en de informatie erover met jullie delen.
Helaas blijkt de OPTA in deze kwestie weinig voor de gedupeerde ondernemers te kunnen betekenen.
In eerste instantie wordt aangeraden om contact op te nemen met KPN én de nieuwe provider. KPN kan vertellen wie jouw nieuwe provider is.
Ben je inmiddels gedupeerde van deze praktijken en de nieuwe provider wil niet meewerken aan een goede oplossing, wordt aangeraden de situatie te melden bij de Fraudehelpdesk.nl
Verder is het aan te raden om:
- aangifte te doen bij de politie (temeer omdat de omgezette telefoonlijn ook vaak een alarmlijn is)
- je rechtsbijstandverzekeraar hiervoor benaderen
- je brancheorganisatie contacteren om o.a. andere ondernemers in jouw branche te waarschuwen. Wellicht dat de organisatie zich namens meerdere gedupeerden hard kan maken.
En... uiteraard kun je hier op ons forum je ervaringen delen met andere ondernemers. Hoe is het jou overkomen en hoe heb je het opgelost?
[edit: url ConsuWijzer aangepast]
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Er komen diverse klachten binnen m.b.t. "ongevraagd overgezet naar andere telefonie aanbieder".
De situatie die beschreven wordt, wordt ook wel “slamming” genoemd.
N.a.v. de klachten is de OPTA en het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie over deze praktijken ingelicht.
Uiteraard wil ik jullie ervoor waarschuwen en de informatie erover met jullie delen.
Helaas blijkt de OPTA in deze kwestie weinig voor de gedupeerde ondernemers te kunnen betekenen.
In eerste instantie wordt aangeraden om contact op te nemen met KPN én de nieuwe provider. KPN kan vertellen wie jouw nieuwe provider is.
Ben je inmiddels gedupeerde van deze praktijken en de nieuwe provider wil niet meewerken aan een goede oplossing, wordt aangeraden de situatie te melden bij de Fraudehelpdesk.nl
Verder is het aan te raden om:
- aangifte te doen bij de politie (temeer omdat de omgezette telefoonlijn ook vaak een alarmlijn is)
- je rechtsbijstandverzekeraar hiervoor benaderen
- je brancheorganisatie contacteren om o.a. andere ondernemers in jouw branche te waarschuwen. Wellicht dat de organisatie zich namens meerdere gedupeerden hard kan maken.
En... uiteraard kun je hier op ons forum je ervaringen delen met andere ondernemers. Hoe is het jou overkomen en hoe heb je het opgelost?
[edit: url ConsuWijzer aangepast]
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag