• 0

Marketing voor een schoenen webshop

Beste ondernemers,

 

Mijn hobby is schoenen ontwerpen en binnenkort zal ik er mijn werk van maken. Dit doe ik door de schoenen ook daadwerkelijk te realiseren en onder eigen naam uit te brengen via een webshop. Maar nu komt het lastigste gedeelte van alles.

 

Hoe ga ik ervoor zorgen dat mijn schoenen aanslaan?

 

Je kan voor verschillende reclames kiezen.

 

Hyves adverteren kan doormiddel van een banner rechts, voordelen zijn dat je netjes de doelgroep kan bepalen en overige kosten bijvoorbeeld: 500 euro voor 420.169 vertoningen.

 

Google Adwords: voordelen zijn dat je je budget per dag kan regelen en per klik kan kiezen wat je wil betalen. Als je bij de zoekwoorden 'schoenen' enz. wil zitten betaal je gauw 45 cent of meer per klik. Is dit verstandig?

 

En als laatste via flyers 15.000 huishoudens ontvangen je flyer voor 450 euro. Werkt dit?

 

Wie kan mij helpen wat je het beste kan kiezen? of is er misschien iets heel anders wat misschien wel veel eerder werkt? Jullie ervaringen of gedachten kunnen mij zeker verder helpen.

 

Alvast bedankt voor het delen van jullie ideeën en wetenschap. :) ik spreek jullie graag weer in dit topic.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je ervan overtuigd bent dat je goede producten hebt lijkt het mij geen slecht idee om Google Adwords te nemen. Die mensen zijn sowieso al op zoek naar schoenen, je hebt bij hen meer kans dat je je producten verkoopt.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in de schoenen branche een groot obstakel genaamd Zalando. Zalando is in feite 1 grote marketing machine die overal, maar dan ook overal, tevoorschijn komt. Ze knallen er miljoenen doorheen om hun naam bekend te maken.

 

Als je een goed plan hebt of zou gaan maken over hoe je je van hen gaat onderscheiden dan ben je al een heel eind.

Link naar reactie
  • 0

Is het niet een idee je schoenen als groothandel aan allerlei (web)winkels te verkopen? Zit je niet met een hoge minimum hoeveelheid bij de productie? Bij groothandel raak je grote hoeveelheden sneller kwijt. ikzelf koop graag schoenen via internet en bij winkels zoals omoda.nl kan ik honderden verschillende vinden. Hoe kun je zorgen dat klanten juist bij jou willen kopen?

Link naar reactie
  • 0

Moeten ze dan ook virtueel gepast worden?

Nee dat hoeft niet. Het mooie is dat je de schoenen kosteloos kan retourneren. Stel dat je maat 43 heb, dan bestel je de schoenen in maat 42, 43 en 44. Het paar dat past dat houd je, de overige twee zend je op kosten van de webwinkel retour. Ideaal voor de consument. Voor de webwinkel wel iets om serieus rekening mee te houden.

 

Sandra, er is al een hele grote groothandel die aan zo'n beetje alle bekende schoenenwinkels levert. Zalando maakt direct gebruik van hun magazijn. Je zult wel hele unieke schoenen moeten hebben wil je daar tussen kunnen komen en ze kunnen leveren aan andere (web)winkels. Ik denk niet dat de topic starter hier voldoende op voorbereid is, gezien de open vragen die hier gesteld worden. :)

Link naar reactie
  • 0

 

Wat is de naam van die groothandel? Een beetje zoals Centraal Boekenhuis, maar dan Centraal Schoenenhuis. Ik meende dat Zalando vanuit Duitsland aanlevert, via DHL/Selektvracht.

 

Wat dat passen betreft, heer Odems: dat was precies de kritiek op Zappos. Schoenen moet je passen. Zappos was echter gebaseerd op het gegeven dat al 5% van alle schoenen in de VS bij postorderaars gekocht werden in het pre-internet tijdperk. Zappos biedt gratis heen- en retourzending, dus passen doe je gratis thuis. Wat niet bevalt, kan weer retour. Zappos concurreert niet op prijs (kan ook niet als je gratis verzending aanbiedt) maar op gemak. En dat werkt. Zalando doet hetzelfde in Europa. Misschien niet ieders pakkie-an, maar Zappos loopt als een trein.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De naam is mij even ontschoten. Heb het vernomen van een medewerker van Zalando. Zelf doen wij wat marketing samen met Zalando dus zodoende. :) Het zou ook kunnen zijn dat (het bedrijf achter) Zalando aan dropshipping oid. doet voor winkels.

 

Het idee is een beetje hetzelfde als het Centraal Boekenhuis inderdaad, alleen heeft het bij de boeken ook van doen met de vaste boekenprijs meen ik.

Link naar reactie
  • 0

Wat een reacties dank jullie wel.

 

Als eerste het idee over de schoenen passen klinkt geweldig. Ik neem aan dat als men schoenen van 65 euro wil passen en er dan 3 opgestuurd krijgen er 65 euro word overgemaakt? maar wat als de klant ze niet terugstuurt? wat kan ik doen als beginnend bedrijf, ik denk weinig. Als hier wel wat tegen te doen is dan zou ik graag reacties willen.

 

Als tweede het idee om alvast te verkopen aan groothandels of webshops. Dit is fantastisch ik was zelf op het idee gekomen om het aan webshops aan te bieden, maar groothandels had ik nog zeker niet aan gedacht.

 

Hierdoor verzeker je jezelf er al van dat je een grote partij kwijt kan.

 

Een andere vraag wat ik misschien via dit topic kan stellen is: Ze willen dat ik betaal wie Western Union. Nu zijn zaken altijd gebaseerd op vertrouwen, maar wat als ze helemaal niks opsturen. Foto's van hun fabriek is natuurlijk leuk maar is Western Union ook een bedrijf dat je geld terugstuurt mochten het oplichters zijn?

 

Bedankt voor jullie aandacht mensen.

Link naar reactie
  • 0
Als eerste het idee over de schoenen passen klinkt geweldig. Ik neem aan dat als men schoenen van 65 euro wil passen en er dan 3 opgestuurd krijgen er 65 euro word overgemaakt? maar wat als de klant ze niet terugstuurt? wat kan ik doen als beginnend bedrijf, ik denk weinig. Als hier wel wat tegen te doen is dan zou ik graag reacties willen.

 

als iemand een schoen in 3 maten wil passen koopt hij dus gewoon alle 3 de paren (stel 50 euro per maat betaald hij/zij dus 150 euro.

Stuurt hij/zij 2 maten terug betaal jij dus weer 100 euro terug aan die klant

Link naar reactie
  • 0

Ok dat is inderdaad een goede service. Een nadeel is dat je dan krijgt dat je met TNT voor 5 pakketten moet betalen a 10 euro per pakketje. Of er moet een goedkopere service zijn?

 

3x 10 euro voor 3 pakketjes naar de klant

2x 10 euro voor 2 pakketjes die je terug krijgt.

 

Verder worden de schoenen gemaakt voor ong 6 euro per stuk. Er is een webshop geïnteresseerd in mijn schoenen die nu vragen wat ik per paar wil hebben. Wat lijkt jullie een goede prijs?

 

En hoe zal ik het regelen met de verzending. Eerst naar mij en via mijn magazijn naar de webshop? maar dan zit je weer met de dure verzendkosten. Er moet toch wel een goedkope verzendservice van TNT of DHL zijn?

 

In principe heb ik alles op orde de schoenen zijn af, de fabriek is gevonden, de website kan zo gemaakt worden ik zit alleen nog met de dure verzending binnen Nederland en wat ik per paar kan vragen.

Link naar reactie
  • 0

CBosch, ik weet natuurlijk niet hoeveel dingen je hebt uitgezocht voor je bedrijf maar ik heb het idee dat je nog geen duidelijk ondernemingsplan hebt geschreven. Essentiele stukken zoals de locatie van de productie, je distributiekanalen en vele andere zaken moeten worden uitgezocht voordat je deals gaat sluiten met fabrikanten.

 

Als ik de naam Western Union hoor in combinatie met een bedrijf of fabriek op een ander continent gaan namelijk mijn haren op mijn rug al overeind staan. Deze methode wordt namelijk vaak gebruikt bij oplichtingszaken. Wees voorzichtig en huur eventueel een bemiddelaar op locatie in.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ok dat is inderdaad een goede service. Een nadeel is dat je dan krijgt dat je met TNT voor 5 pakketten moet betalen a 10 euro per pakketje. Of er moet een goedkopere service zijn?

 

3x 10 euro voor 3 pakketjes naar de klant

2x 10 euro voor 2 pakketjes die je terug krijgt.

 

Verder worden de schoenen gemaakt voor ong 6 euro per stuk. Er is een webshop geïnteresseerd in mijn schoenen die nu vragen wat ik per paar wil hebben. Wat lijkt jullie een goede prijs?

 

En hoe zal ik het regelen met de verzending. Eerst naar mij en via mijn magazijn naar de webshop? maar dan zit je weer met de dure verzendkosten. Er moet toch wel een goedkope verzendservice van TNT of DHL zijn?

 

In principe heb ik alles op orde de schoenen zijn af, de fabriek is gevonden, de website kan zo gemaakt worden ik zit alleen nog met de dure verzending binnen Nederland en wat ik per paar kan vragen.

 

Even inhoudelijk: je kunt verzenden via dhlforyou voor € 4,95 per pakketje. Heel goedkoop, maar wel 2-3 werkdagen verzending.

Link naar reactie
  • 0

En je kan natuurlijk meerdere paren schoenen in 1 pakket doen. Je gaat nooit elk paar apart verzenden! Triviale zaken als hoe je een of meerdere paren schoenen verzend had je al uitgedacht moeten hebben voordat je je druk gaat maken over de marketing..

 

CBosch, probeer eerst even alles duidelijk en goed uit te denken en niet lukraak hier alles neer te pennen. Anders gaat dit topic al vrij snel een wildgroei aan ideeen worden waar aan alle kanten op geschoten gaat worden door de leden. Daar schiet je niet zo veel mee op.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met jullie eens. Misschien dacht ik alle dingen op orde te hebben en kom ik nu tegen de struikelblokken aan. Ik ga eerst maar eens rondkomen met de fabriek over de betaling. Ik vind WU maar onbetrouwbaar als het in combinatie met Chinezen is. Ik ga het maar eens op contract basis proberen.

 

Alvast super bedankt voor jullie ideeen hartstikke goed.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet topicstarter zich even in de online schoenenbusiness verdiepen. Ga je duizend paar bestellen bij een vage fabrikant die afrekent via Western Union? Ga je die thuis op zolder opslaan? Ga je die per stel verzenden?

 

Ik wil dit topic liefst op slot doen tot topicstarter zijn huiswerk heeft gedaan, want dit klinkt allemaal erg naief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag CBosch,

 

Ik begrijp dat je beslisprobleem je keuze van het communicatiekanaal is. Je hoeft niet nu al te kiezen, maar je kunt ze ook allemaal een keer uittesten, dat noemen ze split-run. Je vergelijkt dan de resultaten t.o.v. de kosten van elk kanaal en kiest de gunstigste. Bovendien zijn veel communicatie-tarieven onderhandelbaar en kun je probeer-kortingen krijgen.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.