Geplaatst: 14 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie ik heb het volgende idee en ik ben benieuwd naar jullie mening. een collectieve koerier die voor een aantal klanten werkt binnen een bepaald gebied of terrein. de klant kan via een interactieve website zijn pakketjes aanmelden en na een planning de volgende dag bezorgd kan worden. hierdoor zijn de kosten laag voor de klant en beschikt de koerier over genoeg werk. is dit haalbaar en is er een markt voor ? graag jullie mening
Geplaatst: 14 juni 201114 j DaMedia 1.1k berichten 3 Solutions 9 Trofeeën 119 Reputatie Dit is haalbaar en er is markt voor. Er bestaan namelijk al honderden van dit soort bedrijfjes. Of er nog markt is voor nog meer moet je zelf even uitzoeken. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a.
Geplaatst: 14 juni 201114 j msteer 1.7k berichten 8 Trofeeën 97 Reputatie Wat is je concept precies? Wil je zelf als koerier de markt op of wil je vraag en aanbod bij elkaar brengen? Routeplanner voor meerdere adressen
Geplaatst: 14 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur in eerste instantie is het idee om het op collectieve basis te doen. ik heb dit concept zelf nergens gezien. het idee is om voor een groep klanten te werken die de ''kosten'' delen . denk bv aan collectieve beveiliging. de klant kan zo goedkoper uit dan iedere keer een pakketje te laten verzenden wat best duur is. en ik ben als koerier verzekert van inkomen en werk. de klant kan via een interactieve website zijn pakketjes aanmelden en kan via een track and trace zien waneer de pakketjes zijn afgeleverd. je zou je als bedrijf ook kunnen aanmelden via de website en je zo inschrijven op een auto. de kosten voor de klant bestaan uit loon , autokosten(exc. diesel) en overige bedrijfskosten.dit is meestal een vast bedrag. in het geval van diesel zou je een vast bedrag kunnen rekenen en via het ''inshared'' model aan het einde van het jaar/maand de teveel betaalde diesel terugbetalen.
Geplaatst: 14 juni 201114 j RobDG 73 berichten 6 Trofeeën 0 Reputatie Ik vind het een prima idee! Echter zel je het wel verder moeten uitwerken. Eerlijk gezegd weet ik niet of iets dergelijks al bestaat. Ik kan me best voorstellen dat sommige bedrijven al samen werken om de kosten te drukken. Als ik het goed begrijp wil je een soort tussenpersoon (koppelbaa) worden tussen bedrijven en vervoersbedrijven? Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Geplaatst: 14 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur nee ik wil het heel graag zelf gaan doen ;D het liefst als zzp'er met 1 auto. zo goedkoop mogelijk en dus zo aantrekkelijk mogelijk. als het drukker wordt heb ik bijval van een maat.
Geplaatst: 14 juni 201114 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie HL Expert Member Msteer is een beetje met dat idee aan het spelen, zie hier maar dan Social media gebaseerd. Weet niet of het aansluit bij je eigen ideeen, maar kijk maar of er raakvlakken zijn Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 14 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur niet helemaal maar ook dat ziet er goed uit!!! het is mijn bedoeling om puur voor 1 groep klanten te gaan werken. in noord-nederland moet ik daar bij zeggen. i
Geplaatst: 14 juni 201114 j herman van der helm 2.4k berichten 3 Solutions 13 Trofeeën 359 Reputatie En als je werkelijk veel wil bieden lijkt het me zinvol om vervoer voor pakjes met een gewicht tot 75 kg te gaan aanbieden :) www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller® www.gezondbelast.nl - Gezond Belast www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen
Geplaatst: 14 juni 201114 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie msteer werkt ook regionaal, alleen heeft hij zijn regio Nederland genoemd. Jij noemt het Groningen of Noord-Nederland. Precies hetzelfde dus, maar dan anders:) Moraal van bovenstaande zin: Kijk niet wat anders is, maar wat voor jou de voordelen zijn in dit systeem. Zie het als input voor je ideëen. Succes Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 14 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 14-6-2011 om 18:30, herman van der helm zei: En als je werkelijk veel wil bieden lijkt het me zinvol om vervoer voor pakjes met een gewicht tot 75 kg te gaan aanbieden :) bedoel je dat ik dat aan moet bieden voor die ene groep klanten of aanbieden voor de algemene klant? als het voor de algemene klant is ben je toch dagelijks afhankelijk hiervan. op collectieve basis zou je meer zekerheid hebben lijkt mij..
Geplaatst: 15 juni 201114 j msteer 1.7k berichten 8 Trofeeën 97 Reputatie Ik kom zelf niet direct uit de sector maar begrijp dat er veel concurrentie is en dat er soms zelfs onder de kostprijs wordt gereden om maar iets van inkomsten te hebben. Reken je dus niet rijk, het is geen vette business. De klanten die wel veel pakketten versturen werken vaak samen met een paar grote tussenpartijen die hun marge pakken en op hun beurt weer zzp koeriers inzetten tegen veel lagere tarieven. Mijn tip zou zijn om eerst klanten te vinden, tarieven en aantallen te bespreken en dan nog eens te gaan rekenen. Routeplanner voor meerdere adressen
Geplaatst: 15 juni 201114 j Blous 346 berichten 4 Trofeeën 9 Reputatie Hoi, Je zoekt dus een groep van klanten die alleen pakketen hebben binnen een regio van 90KM omtrek of nog kleiner. Deze groep zal naar mijn ervaring niet groot zijn. Plus is het te ondoorzichtig voor ondernemers om hier in te stappen zonder mond op mond reclame. Ik verwacht dus dat het starten hiermee heel erg moeilijk zal zijn en zonder een paar bevrienden ondernemers/beslissers bij bedrijven gewoon weg niet mogelijk is. Deze mensen zouden je dan een paar maanden moeten ondersteunen door relatief meer te betalen om jouw zo te kunnen laten starten. Concept is leuk maar om dit echt uit te rollen kost dat veel tijd en geld. En let op want je zult ook nog tijd moeten hebben om tussen de ritten door aan verkoop te doen want anders leren de mensen je concept niet kennen. Succes, Roy Voor al uw zee- en luchtvracht. www.merchantlogistics.nl
Geplaatst: 15 juni 201114 j mwv86 11 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur dat er nog wat haken en ogen aanzitten klopt helemaal. ik snap alleen niet hoe je bij 90KM komt ik denk dat je met een goede planning van de route verder kan komen.
Geplaatst: 15 juni 201114 j Wouter Hol Raad van Advies 3.2k berichten 10 Trofeeën 353 Reputatie Op 15-6-2011 om 09:24, Blous zei: Hoi, Je zoekt dus een groep van klanten die alleen pakketen hebben binnen een regio van 90KM omtrek of nog kleiner. Ik denk dat je hier straal bedoelt in plaats van omtrek. Je kan namelijk op 1 dag best wat klanten bereiken in een straal van 14,32 kilometer, ofwel een omtrek van 90 kilometer, denk ik zo :) Een straal van 90 kilometer lijkt mij realistischer.
Geplaatst: 15 juni 201114 j Blous 346 berichten 4 Trofeeën 9 Reputatie Hoi Wouter, Je aanname is correct een straal van! Je berekening gaat niet geheel op want de wereld bestaat niet uit land alleen en als je dus Noord Holland zou nemen is de straat naar Oost en West niet geheel te maken. Maar waar ik eigenlijk naar toe wil: En ik snap dat je redelijk wat afleveringen kunt doen in dit gebied maar wie heeft alleen daarvoor voldoende aanbod. Wanneer een potentiele opdrachtgever binnen Nederland werkt zou hij al meerdere vervoerders moeten nemen om hiervan gebruik te maken (dit kost tijd/moeite en dit hebben ze vaak niet of willen ze niet). De potentiele klanten die wel in dit gebied willen leveren zullen vaak zelf een bus hebben waarmee ze deze zendingen verzorgen ivm zogenaamde flexibiteit. Moeilijk te overtuigen verwacht ik om dit anders te doen. Verder is deze dienst ook beperkt in de hoeveelheid, 3 pallet meenemen omdat de klant een grote order heeft betekend dat je verder niets meer kunt laden (als je het al kunt laden). Ik heb jaren in de distributie gezeten zowel met koeriers als met echte distributie partijen en ik verwacht dat dit een heel moeilijk concept zal zijn. Wellicht moet je eens kijken of je niet zogenaamde stadsdistributie kunt gaan doen in een grote stad in je buurt. Wellicht krijg je nog wel subsidie om dit milieu vriendelijke project te starten. Wanneer je dan een aantal middel grote vervoersbedrijven kunt overtuigen om via jouw in de stad te leveren zou het nog wel eens leuk kunnen zijn. Maar in iedergeval succes gewenst ! En hou ons op de hoogte natuurlijk want wellicht zit ik er totaal naast. Groeten, Roy Voor al uw zee- en luchtvracht. www.merchantlogistics.nl
Geplaatst: 6 juli 201114 j Pjoter 60 berichten 6 Trofeeën 0 Reputatie Op 15-6-2011 om 06:35, msteer zei: Ik kom zelf niet direct uit de sector maar begrijp dat er veel concurrentie is en dat er soms zelfs onder de kostprijs wordt gereden om maar iets van inkomsten te hebben. Reken je dus niet rijk, het is geen vette business. De klanten die wel veel pakketten versturen werken vaak samen met een paar grote tussenpartijen die hun marge pakken en op hun beurt weer zzp koeriers inzetten tegen veel lagere tarieven. Mijn tip zou zijn om eerst klanten te vinden, tarieven en aantallen te bespreken en dan nog eens te gaan rekenen. Stomme vraag misschien, maar wat doen die tussenpartijen dan?
Geplaatst: 17 juli 201114 j RobDG 73 berichten 6 Trofeeën 0 Reputatie Simpel; bemiddelen en winst maken! Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Geplaatst: 19 juli 201114 j ikkrijg 241 berichten 8 Trofeeën 4 Reputatie Zomaar een idee om je te onderscheiden. Ga de uitstoot van je auto compenseren, en word een klimaatneutrale koerier. Zo kun je je makkelijk onderscheiden, en heb je ook nog een excuus om iets duurder te zijn. Reclame maken is dan ook eenvoudig ;-) http://blog.motorline.cc/index.php?blogid=1&archive=2008-11 www.freelancekalender.nl
mwv86
ik heb het volgende idee en ik ben benieuwd naar jullie mening.
een collectieve koerier die voor een aantal klanten werkt binnen een bepaald gebied of terrein.
de klant kan via een interactieve website zijn pakketjes aanmelden en na een planning de volgende dag bezorgd kan worden.
hierdoor zijn de kosten laag voor de klant en beschikt de koerier over genoeg werk.
is dit haalbaar en is er een markt voor ?
graag jullie mening