Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
Met onderstaande case wil ik suggesties/ideeen/discussie rondom personeelsbeleid/leiderschap inzake externe werkzaamheden bij jullie lospeuteren.
Je hebt een medewerker welke incidenteel werkzaamheden bij klanten dient te doen.
Je kantoor staat -voorbeeld- in Utrecht en je medewerker moet naar een klant in -bv- A'dam op 1 uur reistijd.
Je medewerker vertrekt thuis om 07:30 weg (een uur vroeger dan normaal)
op weg naar de klant maar komt in een file terecht en doet er dus 2 uur over ipv 1 uur
en stapt pas om 09:30u bij de klant binnen.
Men luncht een half uurtje en om 17:00 gaat de medewerker weer weg bij de externe klant
en komt verdorie weer in een file terecht en is om 19:00u pas thuis.
(ik ga er even vanuit dat de medewerker in een bedrijfsauto rijdt)
De gevoelsstatus is dan:
Je klant meent dat hij slechts hoeft te betalen voor 7 uur (09:30-17:00 minus lunchtijd) verrichtte werkzaamheden.
Je medewerker meent dat hij 11uur (07:30-19:00 minus lunchtijd) bezig is geweest voor het bedrijf.
En de werkgever baalt en denkt: Hoe voorkom ik dat ik meer personeelskosten en minder omzet krijgt ?
Wat doe je dan ?
- je betaalt je medewerker de normale 8 uur (en dan mag hij blij zijn want eigenlijk heeft hij maar 7 uur gewerkt)
- je betaalt je medewerker de 2 normale reisuren en de 7 werkuren, zodat hij 1 overuur betaald krijgt.
De filetijd betaal je niet want dat is overmacht.
- je betaalt je medewerker voor de volle 11 uur en dus krijgt hij 3 overuren.
- je zegt dat dit werk (met alle bijzaken als bv file) past bij zijn functie en dat van overwerk geen sprake kan zijn.
Wie schiet ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32364-personeelsbeleid-inzake-externe-werkzaamheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag