Half juni een product verkocht aan een zakelijke klant in België, deze heeft via onze Nederlandse webshop besteld. Product geleverd onder rembours, klant heeft betaald, daarna factuur gestuurd waarop de BTW gespecificeerd is.
Nu mailt de boekhouder van de klant dat ze de BTW terug willen hebben omdat het om een intracommunautaire levering betreft. Nu zijn alle financiële stukken van het tweede kwartaal al bij onze boekhouder en het kwartaal is afgesloten. Is het verplicht om dit helemaal terug te draaien (BTW terugbetalen, creditnota maken, nieuwe factuur maken met verlegde BTW en BTW-nummer van de klant)? De klant kan de BTW toch ook zelf terugvragen?
Wat is wijsheid, toch maar gewoon alles terugdraaien?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco72
Marco72
Ik kom er even niet uit:
Half juni een product verkocht aan een zakelijke klant in België, deze heeft via onze Nederlandse webshop besteld. Product geleverd onder rembours, klant heeft betaald, daarna factuur gestuurd waarop de BTW gespecificeerd is.
Nu mailt de boekhouder van de klant dat ze de BTW terug willen hebben omdat het om een intracommunautaire levering betreft. Nu zijn alle financiële stukken van het tweede kwartaal al bij onze boekhouder en het kwartaal is afgesloten. Is het verplicht om dit helemaal terug te draaien (BTW terugbetalen, creditnota maken, nieuwe factuur maken met verlegde BTW en BTW-nummer van de klant)? De klant kan de BTW toch ook zelf terugvragen?
Wat is wijsheid, toch maar gewoon alles terugdraaien?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32663-klant-wil-teruggave-btw-wegens-intracommunautaire-levering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag