Ga naar inhoud

Dit is pas guerrilla marketing.

Geplaatst:

Nils de Witte

Het urinoir "Kisses" van Meike van Schijndel ziet er wel kek uit. Virgin wil het hebben voor zijn lounge op JFK. Conservatief Amerika gaat over zijn/haar nek en organiseerd een protest demonstratie (Only in America). CCN was toch in de buurt en maakt er een item van. Gevolg: De bestellingen stromen binnen (150 per dag :D)

 

Dat is pas guerrilla marketing ;D.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Featured Replies

Geplaatst:

Edward

Conservatief Amerika gaat over zijn/haar nek en organiseerd een protest demonstratie (Only in America).

A dirty mind is a joy forever! Conservatief Amerika mag vast nog vaker de straat op!

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Geplaatst:

Nils de Witte

  • Auteur

De grote grap is dat vooral de vrouwen zich beledigd voelen. Maar wat doen die op het herentoilet? 8)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

msteer

het schijnt dat de raketsla (of rucola) zaadjes tegenwoordig ook niet aan te slepen zijn. is dat spacerilla marketing?

Geplaatst:

TwaBla

 

Guerrilla, buzz, smart: welke naam je d'r ook aan plakt, dit zijn vast geen mensen die jarenlang marketing gestudeerd hebben en al helemaal vastgeplakt zitten aan kadertjes en etiketjes. Gewoon ondernemers (en ontwerpers met gevoel voor humor) die zich afvragen waarom sanitair altijd saaïtair moet zijn. Grap is dat ze pas na een fenomenaal media-succes nu bezig zijn om productie op poten te zetten, en dat bepaald niet pro-actief. Kijk op hun site en zie hoe ze een oproep doen aan fabrikanten. Toch wel lef, en illustratief voor het belang van originaliteit. Ik zou zo'n pot morgen bestellen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

trebla

Maar wat doen die op het herentoilet? 8)

Heb jij ooit wel eens de wachtrijen in het damestoilet gezien ;D

 

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Wellicht is http://www.plassticker.nl handig voor mannen die wel eens naast de pot piesen :P

 

 

Sorry, het is vrijdag en de zon schijnt

Geplaatst:

trebla

Wellicht is http://www.plassticker.nl handig voor mannen die wel eens naast de pot piesen :P

Waar een klein Landje al niet groot in kan zijn. Meike van Schijndel is een utrechtse ontwerpster. De plassticker is inderdaad al wat langer op de markt, maar als ik mij niet vergis heeft Johan Vleminx (of hoe hij ook mag heten) ook de plasgoal op de markt gebracht. In plaats van Kaas, molens en klompen kent iedere buitenlander straks Nederland als dat land waar de mannen niet kunnen richten. Komen we dan toch van ons oubollige imago af?

Geplaatst:

TwaBla

Komen we dan toch van ons oubollige imago af?

 

Met een kroonprins die aan water-management doet zeker...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Annedien Hoen

Het water loopt je toch in de mond van zo'n topic?

Ik vind het de ultieme vorm van kringloop symboliseren ;)

Vraag me alleen af of je zoiets schoonmaakt met een wcborstel of een tandenborstel? En moet je na afloop ook flossen?

 

 

 

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Kwam ik tegen in de KvK krant van mei 2004:

 

.....Zoals de pizzeria die in een wijk waar veel tweeverdieners zonder kinderen wonen rond etenstijd een memo'tje op de deuren plakte. Wie moe van zijn werk thuiskomt, blij met zo'n verrassend berichtje: "Bel ons even, schenk alvast een glaasje wijn in en binnen een half uurtje zijn wij er met een van onze heerlijke pizza's!"

 

Ik vind het een aardig voorbeeld van op het juiste moment op de juiste plaats slim communiceren met je doelgroep.

Geplaatst:

Ronald Kleverlaan

Leuk idee.... :)

 

Ik kwam vandaag in het Vondelpark trouwens een aantal gasten tegen die met witte spuitbussen een tekening van een Smart aan het spuiten waren op het asfalt (knipoog naar afplakken van ruimte voor de vrijmarkt). Niet op een 1 plek, maar door het hele park heen! Is dit ook marketing, of gewoon straat vervuiling..... ;)

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Indien het milieuvriendelijke waterverf is, vind ik het een Smart idee.

 

Als dit niet het geval is en de verf is moeilijk te verwijderen, gaat het waarschijnlijk om "Anderen spuiten ook op straat om ruimte af te bakenen. Dus nu mogen wij ook creatief zijn".

 

In dit laatste geval zou Amsterdam de schoonmaakkosten op Smart moeten verhalen.

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

msteer

leuk voorbeeld van guerilla marketing: google aanklagen.

 

zie http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=281726

Geplaatst:

Ronald Kleverlaan

Indien het milieuvriendelijke waterverf is, vind ik het een Smart idee.

 

Als dit niet het geval is en de verf is moeilijk te verwijderen, gaat het waarschijnlijk om "Anderen spuiten ook op straat om ruimte af te bakenen. Dus nu mogen wij ook creatief zijn".

 

In dit laatste geval zou Amsterdam de schoonmaakkosten op Smart moeten verhalen.

 

Het is nog steeds zichtbaar in het park....heb alleen niets gehoord over schoonmaakkosten die verhaald zouden worden op Smart, dus waarschijnlijk hebben ze van te voren wat afgesproken.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Jammer van de verf die Smart gebruikte voor de actie. Ben benieuwd of de doelgroep het nog steeds zo'n grappige stunt vindt.

 

Zelf vind ik het meer graffiti indien de verf blijft zitten.

 

Het idee was sterk, de executie (= uitvoering) is in dit geval zwak. Bij guerrilla marketing, en ook bij andere marketing campagnes overigens, dient de executie het idee eer aan te doen. Een campagne staat of valt immers met de executie. Het is de perfect uitgevoerde combinatie van idee naar executie dat van een campagne een sterke maakt die boven het gemiddelde uitsteekt.

 

Mijns inziens.....

 

  • 11 months later...
Geplaatst:

Ewout Wolff

Is het mogelijk een guerrilla-marketing actie op te zetten voor HigherLevel ?

 

Guerrilla blijft mij nl. fascineren en ook al lees ik iedere keer schaterend de voorbeelden uit binnen- en buitenland, toch wil ik ook wel een keer iets doen met HL.

 

Wat te doen ? Tineke Verburg onderplakken met HL-stickers ? Harry Mens' open haardvuur 'ns flink opstoken met spirtusblokjes (Go to ..) ? Dames op Rollerskates laten rijden tijdens de 'Week van de Ondernemer' met leaflets ? (sorry, het is laat..) : Kijken of we online Creatief kunnen zijn ! ;)

Geplaatst:

msteer

misschien een taartincident, maar dan positief. iemand die zich de komende week positief uitlaat over startende ondernemers (a la 'de motor van onze economie') een ludieke taart geven. vantevoren de media informeren en wie weet red je het journaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.