allen bedankt voor de reacties op mijn vraag mbt de hoge rc lening weg te werken.
Ik heb alleen nog een andere vraag:
De holding heeft geen werk bv meer. werk bv is verkocht. Er komt dus geen vergoeding meer binnen op de holding voor management.
Wat is nu de maximale loon die je kan vragen. is dat 10.000 euro of mag je dit verhogen.
Dit omdat DGA al de 65 jaar is gepasseerd en de loonheffingen minder zijn (namelijk: 15,10% - 24,05%) terwijl over winst + dividend belasting 40% wordt geind.
Dan lijkt het mijn inziens toch beter om het fictief loon te verhogen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kjb
kjb
Goedendag,
allen bedankt voor de reacties op mijn vraag mbt de hoge rc lening weg te werken.
Ik heb alleen nog een andere vraag:
De holding heeft geen werk bv meer. werk bv is verkocht. Er komt dus geen vergoeding meer binnen op de holding voor management.
Wat is nu de maximale loon die je kan vragen. is dat 10.000 euro of mag je dit verhogen.
Dit omdat DGA al de 65 jaar is gepasseerd en de loonheffingen minder zijn (namelijk: 15,10% - 24,05%) terwijl over winst + dividend belasting 40% wordt geind.
Dan lijkt het mijn inziens toch beter om het fictief loon te verhogen.
alvast bedankt,
KJB
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33107-loon-dga-holding-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag