• 0

Ernstige financiele problemen

Goedenavond allemaal,

 

Door allerlei omstandigheden (uit elkaar gaan van ex-partner met veel rompslomp en ziekte) ben ik in financiele problemen geraakt.

 

De schuld is opgelopen tot momenteel € 75.000,- waarvan € 62.000,- aan de belastingdienst. Aan de belastingdienst betaal ik momenteel € 1.000,- per maand terug maar ze eisen dat de totale schuld voor medio volgend jaar is ingelost. Dit is onmogelijk.

 

Ik werk als zzp'er en zet ongeveer € 80.000,- exclusief btw om maar mede door mijn hoge afbetalingsverplichtingen en een tweede huis wat maar niet verkocht raakt krijg ik een dikke 60k nooit in de komende 8 maanden afbetaald.

Er lopen met het bedrijf wat nieuwe projecten op het gebieden van sociale media en organiseren van evenementen voor een bepaalde doelgroep en volgens de belastinginspecteur moet ik maar proberen subsidie aan te vragen. Een goede partij vinden om subsidie aan te vragen zonder dat alleen een informatief gesprek me al veel geld kost is al erg moeilijk.

 

Het liefste zou ik een lening afsluiten zodat ik daardoor lagere maandlasten krijg en ik in ieder geval van de belastingdienst afben. Veel eigen geld heb ik niet op dit moment en bezittingen zijn er nauwelijks.

 

Wie heeft er tips om meer lucht te krijgen en vooral de belastingdienst niet tot verkoop van eigen huis over te laten gaan. Naar mijn idee worden de problemen dan alleen maar groter, met de huizenprijzen van tegenwoordig (huis eind 2007 gekocht) zit hier ook nog geen winst op.

 

Mochten jullie meer informatie willen hoor ik dat natuurlijk graag en geef ik dit ook graag !

 

Bedankt alvast !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt die afspraak nu met de belastingdienst of is dat gewoon een bedrag wat je zelf bepaald hebt?

 

Heb je een adviseur en heb je diverse scenario's doorgerekend?

 

Is je 2de huis echt bezit of zit er een hypotheek op? Als het huis vrij is en je verkoopt het voor "te weinig" kan je daar anders ook mee aflossen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb uitstel van betaling gekregen tot 1 december 2011 van de belastingdienst.

 

Tot die tijd maak ik in ieder geval maandelijks een bedrag over. Het stomme is dat ik zelf een financiele achtergrond heb. Een goede adviseur heb ik nog niet gevonden.... momenteel zie ik door de bomen het bos niet met iedereen die je op internet kan vinden.

 

Het andere huis is van mij en mijn ex-partner en staat te koop met NHG waar verlies op zit :(

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat bedoelt hij met subsidie?

 

 

Wellicht is de BBz regeling iets voor je. Hieronder een link naar meer info op hl.

 

Heb je vragen erover, stel ze maar.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Als je €1000,- per maand aflost op een schuld van €62.000 zal de belastingdienst je niet zo snel de nek omdraaien.

Ga met een goede fiscalist om de tafel zitten en stel een voorstel op waarin je laat zien dat je kunt blijven aflossen op dit niveau en aan je huidige betalingsverplichtingen kunt voldoen.

Vraag daarna een gesprek aan en ga met de belastingdienst om de tafel zitten. Laat zien dat het voor hen ook geen zin heeft om alles onder je kont te verkopen en dat je hard je best doet om de schuld af te lossen en een serieuze ondernemer bent. Daar hebben ze bij de belastingdienst best respect en begrip voor.

 

Succes!!

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je €1000,- per maand aflost op een schuld van €62.000 zal de belastingdienst je niet zo snel de nek omdraaien.

 

 

 

 

Helaas gaat die vlieger niet op. De belastingdienst hanteert normaliter een betaaltermijn van maximaal 10 maanden na afloop van het eerste korte verleende uitstel. Als er zekerheden geboden kunnen worden voor de gehele openstaande schuld dan zijn er langere mogelijkheden.

 

Uiteraard zijn er uitzonderingen mogelijk.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de verlate reactie, vandaag overdag wat lastig kunnen reageren.

 

Het gaat om een naheffingsaanslag OB waarvan een gedeelte een boete bedraagt € 22.000,-

 

Ik ben bezig met een project mbt social media en het organiseren van evenementen voor een minderheidsdoelgroep. Volgens de inspecteur van de belastingdienst maak ik een goede kans op een subsidie omdat het een minderheidsdoelgroep betreft.

Via het internet zijn heel veel partijen die je ''kunnen helpen'' met subsidieaanvraag waarbij je vaak eerst geld moet betalen voor ze wat doen. Hij raadde aan om dan beslag te laten leggen op de subsidie zodat ik van de fiscus af ben.

 

Zekerheidsstellingen zijn volgens mij ook niet haalbaar.... mijn huidige woning heeft geen overwaarde en ik heb geen andere bezittingen. Op dat moment begon hij gelijk over het huis opeisen, laten veilen zodat ik nog meer schulden krijg.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een naheffingsaanslag OB waarvan een gedeelte een boete bedraagt € 22.000,-

 

Een heel belangrijke component ontbreekt in dit verhaal:

 

Is deze mega-naheffing terecht, of is het een naheffing naar aanleiding van het niet doen van aangifte (dus een door de BD geschat bedrag)?

 

Het lijkt toch bijna op het laatste, want anders zou je dus vele jaren helemaal geen BTW afgedragen moeten hebben. En dan valt daar vanalles aan te doen (voor een goede adviseur) - misschien dan.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Via het internet zijn heel veel partijen die je ''kunnen helpen'' met subsidieaanvraag waarbij je vaak eerst geld moet betalen voor ze wat doen. Hij raadde aan om dan beslag te laten leggen op de subsidie zodat ik van de fiscus af ben.

 

Neem een subsidie-adviseur op basis van no-cure-no-pay. Mocht je subsidie toegekend krijgen, dan betaal je de adviseur x-percentage van dat bedrag.

Laat je door hem/haar goed informeren! Aan ontvangen subsidie zit een rapportageverplichting m.b.t. wat je met de subsidie binnen je ondernemersproject hebt gedaan.

Naar mijn mening (ondanks wat Belastingadviseur meldt) kan het nooit zo zijn dat je toekenning op subsidie ontvangt en deze vervolgens gebruikt om je naheffing fiscus af te lossen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Sorry voor de verlate reactie, vandaag overdag wat lastig kunnen reageren.

 

 

Volgens de inspecteur van de belastingdienst maak ik een goede kans op een subsidie omdat het een minderheidsdoelgroep betreft.

Via het internet zijn heel veel partijen die je ''kunnen helpen'' met subsidieaanvraag waarbij je vaak eerst geld moet betalen voor ze wat doen. Hij raadde aan om dan beslag te laten leggen op de subsidie zodat ik van de fiscus af ben.

 

 

 

Hoe kan hij dat in hemelsnaam zeggen? Wat een koekebakker!

 

Jij zou dat niet eens moeten willen. Je wilt je inzetten voor minderheidsgroepen.Dan moet je niet eens willen dat geld wat daar voor is bedoeld gebruikt gaat worden om je schulden af te lossen.

 

Hoor je helemaal niets terugkoppelen over de bbz.....

 

Danny

 

@ micky

 

We hebben op HL zelfs een lid die dit doet,kan hem alleen niet vinden...:(

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de verlate reactie, vandaag overdag wat lastig kunnen reageren.

 

 

Volgens de inspecteur van de belastingdienst maak ik een goede kans op een subsidie omdat het een minderheidsdoelgroep betreft.

Via het internet zijn heel veel partijen die je ''kunnen helpen'' met subsidieaanvraag waarbij je vaak eerst geld moet betalen voor ze wat doen. Hij raadde aan om dan beslag te laten leggen op de subsidie zodat ik van de fiscus af ben.

 

 

 

Hoe kan hij dat in hemelsnaam zeggen? Wat een koekebakker!

 

Jij zou dat niet eens moeten willen. Je wilt je inzetten voor minderheidsgroepen.Dan moet je niet eens willen dat geld wat daar voor is bedoeld gebruikt gaat worden om je schulden af te lossen.

 

Hoor je helemaal niets terugkoppelen over de bbz.....

 

Danny

 

@ micky

 

We hebben op HL zelfs een lid die dit doet,kan hem alleen niet vinden...:(

 

 

Hoi Danny,

 

De BBZ klinkt goed.... ik denk dat het ook de beste optie is.

Begrijp ik het goed dat je dus op bijstandsniveau komt en als je meer verdient dat je dat dan in 1 keer terug moet betalen ?

Of is het meer een lening waar de schulden van worden afbetaald en je maandelijks een bedrag aan de gemeente terugbetaald ?

 

Ik heb gezien dat mijn gemeente meewerkt aan de BBZ en ik ga ze morgen eens bellen. Er is geen formulier te downloaden vanaf de website maar informatie kan alleen telefonisch.

 

De subsidie (als ik die toegekend zou krijgen) wil ik ook niet gebruiken voor het afbetalen van de belastingschuld. Dat is voor wat ik wil gaan bereiken en daar is het geld hard genoeg voor nodig.

Link naar reactie
  • 0
Begrijp ik het goed dat je dus op bijstandsniveau komt en als je meer verdient dat je dat dan in 1 keer terug moet betalen ?

Of is het meer een lening waar de schulden van worden afbetaald en je maandelijks een bedrag aan de gemeente terugbetaald ?

De BBZ heeft twee mogelijke componenten - een bijstandsuitkering en de mogelijkheid geld te lenen. Beide zijn afhankelijk van de levensvatbaarheid van je onderneming, die door een externe partij beoordeeld wordt.

 

Voor de bijstandsuitkering wordt achteraf naar je jaarcijfers van het betreffende jaar gekeken of deze terecht was - als dat geheel of gedeeltelijk niet zo was wordt dat deel omgezet in een lening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.