• 0

Wat vinden jullie van mijn webshops in drukwerk!

Omschrijving van je concept:

Het bestellen van drukwerk leuk maken door de klant te bedanken voor zijn bestelling middels het ontvangen van een cadeau en door in alle uitingen een personage te laten terugkomen die je bij alles kan helpen. Ondanks alle extra's het aller belangrijkste: de voordeligste van Nederland en hoge kwaliteit!

 

www.drukwerkboys.nl

 

www.drukwerkgirls.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben onderzoek gedaan naar andere drukkerijen en webshops. Hoe liggen hun prijsstellingen waarom zou ik bij hun drukwerk bestellen en hoe krijg ik het drukwerk geleverd (zijn het oude, vieze dozen of krijg ik het drukwerk netjes verpakt) en snelheid van levering. Hier uit bleek dat er in Nederland ongeveer 150 online webshops zijn in drukwerk. Kortom aardig wat concurrentie! Dus moeten we onderscheidend zijn.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het bestellen van drukwerk leuk maken!! We hebben daarom ook dan gekozen voor de slogan: Jezelf verwennen is toch veel leuker... (ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In tegenstelling tot andere webshops leveren wij echt het aller voordeligste en ondanks dat gaat de kwaliteit en de snelheid niet achteruit. Normaal moet je voor een scherpe prijs lang wachten op je drukwerk. Dit omdat ze eerst zoveel orders moeten hebben om een combinatie te kunnen maken. Bij ons lever je, je bestanden voor 15:00 aan en vervolgens worden ze 4 werkdagen later geleverd! Ook denken we aan het milieu door altijd standaard alles te leveren op FSC papier. Hiermee denken we uniek te zijn in Nederland. Ook het ontvangen van een kado bij je drukwerk welke je zelfs op een ander adres geleverd kan krijgen is uniek! Dit alles maakt ons (denken wij) uniek in Nederland en mischien zelfs wel in Europa!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ben benieuwd wat jullie van de site vinden. Of alles duidelijk en helder is of dat er veel onduidelijkheden zijn. Ook ben ik benieuwd of de webshop jullie persoonlijk aanspreekt. We hebben dit namelijk wel geprobeerd door voor de mannen en de vrouwen een aparte webhop het bouwen en zo een eigen aparte look en feel neer te zetten. Ook hoor ik graag wat jullie niet goed vinden aan de site! Ben heel erg benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!!

 

 

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Uniek in Nederland bedoel ik mee met deze prijsstelling voor deze producten met de door ons geleverd kwaliteit heeft tot nu toe niemand in Nederland!

 

Andere producten komen (zoals ook op de site staat!!) eraan. Maar het berekenen van de juiste prijzen vraagt behoorlijk veel tijd.

 

xxx

Sanne

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie
  • 0

Er staan aardig wat spel en vormfouten in de tekst van de website:

 

Was drukwerk online bestellen tot nu toe was altijd een saaie aangelegenheid, ik ga dit veranderen en ga je naast het bieden van een zeer eenvoudige bestelmodule ook persoonlijk verwennende

 

Hierdoor mis ik al snel een stukje professionaliteit in de uitstraling. Het concept vind ik wel leuk, alleen het vergt nog wel een uitgebreidere voorbereiding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Drukwerkboys:

Mijn eerste indruk is "kaboem!", die staat...

Blote tieten op de voorpagina, dikke kus van Sanne, leuke dame op de achtergrond...

"Ik ben online en wil jou als klant" Allemaal wel gewaagd voor deze opa van bijna 50 hoor!

De aanbieding bij "je hebt nog:" onderstreept mijn gevoel.

"Om jullie mannen nog is even lekker extra te verwennen" ("nog is?" - of "nog eens?" - of zelfs "eens"?)

 

Hier zou ik mijn drukwerk niet onderbrengen en op zoek gaan naar een serieuze zakenpartner...

(de prijzen heb ik niet eens bekeken ondanks dat ik verhoogde interesse heb in deze materie, door mijn grafische achtergrond als calculator)

 

Als je doelgroep de ZZP'er is (tegelzetter, hovenier, klusconcurrent en zo) dan denk ik dat je heel goed zou kunnen scoren.

 

Nu ga ik even inhoudelijk kijken,

 

dikke kus,

 

Peter

Link naar reactie
  • 0

Een paar van de dingen die mij opvallen bij een snelle blik:

 

Je richt je op bedrijven en daar wordt je homepage niet overal op prijs gesteld. Want dan komt net de baas even langs, werpt een vluchtig beeld op het beeldscherm en weet genoeg voor het volgende beoordelingsgesprek ...

 

Je maakt meer reclame voor de cadeautjes dan voor je drukwerk. Geeft mij het gevoel dat je de teleurstelling probeert te verzachten met een presentje.

 

Gratis "levering" lijkt mij iets te veel van het goede. Ik zou kiezen voor gratis "verzending".

 

Je hebt een aanbieding voor A5 flyers, maar dat formaat kan ik vervolgens niet bestellen.

Link naar reactie
  • 0

Is de aktie op de voorpagina 1/0, 1/1, 4/0 of dubbelzijdig fc?

 

Hoezo "gratis FSC papier"? Zijn dat bijbanen, dat je dit gratis kunt weggeven? Gratis papier zie ik niet terug in de prijs.

 

Vergelijk met:

drukwerkdeal: specificatie FSC kan niet, dus géen prijsvergelijk mogelijk.

drukland: (wat 'n rotsite trouwens) FSC ook niet mogelijk.

andere vergelijkingen laat ik maar even liggen...

("* deze tarieven zijn door betrokken.... gepubliceerd". Waar dan?)

 

15.000 A4 (275,-) ten opzichte van 30.000 A5 (265,-) is tegennatuurlijk. Waarom geen 15.000, 4pag A5 voor 265,-, dat staat toch veel beter, of je berekening is fout.

 

Maximale oplage 160.000? En toen?

Bij de rekentool kan ik helemaal geen SFC kiezen.

 

"Flyers kunnen enkel of dubbelzijdig gedrukt worden. Voor dezelfde prijs!"

Dus inktbezetting maakt niet uit als ik het goed begrijp?

Gaat dat goed als je een oplage draait 1/1 in purple met de hoogste densiteit? (prijstechnisch gezien)

 

"Wij drukken uw flyers op dun 135grams papier."

Is 135 gr/m² dun papier?

 

Alles heel leuk in het Nederlands, totdat je aan komt bij de aanleverspecs... (oeps, Engels? Vaktaal? Voor dit publiek?)

 

Hoe lever je? 1 adres - gescheiden per - verpakt per - op pallets van...

 

Waar staan je verkoop- en leveringsvoorwaarden?

 

---

Wil je graag je intrede maken? Geef mij maar een prijs van 12 x 1mio, A4, dubbelzijdig fc op SC, (SFC mag evt ook), gr/m² niet belangrijk, compleet aangeleverd pdf, betaling 14 dgn, levering 1 adres, per 500 max gescheiden. (liep ik vorige week tegen aan en doe ik eigenlijk niets mee)

Link naar reactie
  • 0

zo wat een reacties.

Allemaal erg bedankt. Zullen alles bekijken en meenemen in de site!

 

Even enkele vragen beantwoordend.

 

- FSC papier is gratis omdat we alles drukken op FSC papier.

- Met deze webshop spelen we inderdaad in op tegelzetter en de klusconcurrent)

- Hogere oplages zullen prijzen ook online van komen maar is nu nog op aanvraag.

- Aanbiedingsprijs word nu technisch doorgevoerd en zal dus ook zo online staan.

- 135 grams is dun papier. Later zullen we namelijk ook 250 gaan aanbieden vandaar dun.

- aanleverspecs in het Nederlands en leveringsvoorwaarden en dergelijke komen nog online te staan en zijn we mee bezig.

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie
  • 0

Ook even gekeken, maar had even het idee in de panorama beland te zijn. Ik heb met enige regelmaat drukwerk (gelukkig), maar als ik op zoek ben naar een online drukker wil ik zsm zien wat ik aan moet leveren en hoe, wat ze allemaal kunnen, en natuurlijk een indicatie van de kosten (staffel). Dat zou veel en veel prominenter moeten zijn dan de dame mijns inziens.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sanne,

Kom op zeg!

- FSC papier is gratis omdat we alles drukken op FSC papier.

Natruurlijk is FSC niet gratis! Het kan hooguit voordeel opleveren voor de klant omdat de machines niet omgesteld hoeven worden.

- 135 grams is dun papier. Later zullen we namelijk ook 250 gaan aanbieden vandaar dun.

250 gr/m² is dat papier of karton? Volgens mij valt dat onder het laatste.

 

Waarom FSC,heb je dan geen drukker die het lekker in 56 LWC kan doen? Misschien moet je de markt eerst beter gaan verkennen. In Belgie zijn legio drukkers die prijstechnisch duidelijk onder NL kunnen, met dezelfde prijs overigens, om nog maar niet te spreken van Italie, voormalig oostblok en ga zo maar door. Als je dit marktonderzoek serieus kunt aanpakken dan veeg je al je huidige concurrenten pas van tafel! Nu ga je met alle varkens uit 1 trog eten.

 

- Hogere oplages zullen prijzen ook online van komen maar is nu nog op aanvraag.

Zet dat dan er ook even bij.

 

Wat me opvalt is dat er geen reactie is op mijn gevraagde offerte. Neem je me niet serieus of heb je nu al bedrijfsblindheid met je huidige concept? Je krijgt zo maar een leuke offerte op een presenteerblaadje aangeleverd...

 

Sanne, dit is niet om je af te branden hoor. Ik hoop dat je de positieve dingen er uit pakt en daar je voordeel mee doet.

(de flyer (folder) wereld is jaren mijn wereld, mijn eten, mijn leven geweest...)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sanne,

Kom op zeg!

- FSC papier is gratis omdat we alles drukken op FSC papier.

Natruurlijk is FSC niet gratis! Het kan hooguit voordeel opleveren voor de klant omdat de machines niet omgesteld hoeven worden.

 

Waarschijnlijk wordt bedoeld dat er geen meerprijs is voor FSC-papier ?? Als het wel gratis is wil ik wel een paar pallets.

 

- 135 grams is dun papier. Later zullen we namelijk ook 250 gaan aanbieden vandaar dun.

250 gr/m² is dat papier of karton? Volgens mij valt dat onder het laatste.

 

135 grams papier is dik papier als je uitgaat van standaard 80 grams papier. 250 grams papier is nog steeds papier, karton is nog dikker. Afhankelijk van de papiersoort die gebruikt wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

hallo Sanne,

 

ik voel me niet gemakkelijk bij de site. Het lijkt me teveel 'in your face' afleiding alsof je op de markt zou staan en met veel lawaai je concurrenten wil overschreeuwen.

Ik denk trouwens dat niemand wakker ligt van 'in Nederland gedrukt' etc ... als ik het drukwerk op tijd ontvang met de verwachte kwaliteit dan ben ik blij. Je zit ten andere ook nog steeds zo'n 10% boven de prijs van jouw Duitse concurrent die met een veel zakelijkere site meer vertrouwen uitstraalt en een opdracht 4 uur na ontvangst van de data al in productie heeft.

Ik ben nog niet dieper gaan neuzen maar hier haak ik al af (ik had maar een vak moeten leren)

 

groeten en veel succes

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg zelf bij acties als een gratis playboy / nail repair set een beetje hetzelfde gevoel als bij een louche boekenclub of een tellsell reclame: niet iets waar ik zaken mee zou doen. Maar wellicht is er een doelgroep die dit juist wel aanspreekt..

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik ga mijzelf bumpen.. Want dit is toch niet logisch? Of vergis ik me nu.

Naar welke site zou je gaan als man/vrouw?

 

 

Buiten het feit dat 2 verschillende sites erg veel nadelen mee brengt overigens.

Volgens mij zijn je domein namen verwisseld!

 

Als ik naar www.drukwerkgirls.nl ga krijg ik een man te zien, en bij http://www.drukwerkboys.nl een vrouw!

 

:)

 

Dikke kus

Wouterjan :-K

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.