• 0

wat kost een medewerker nu echt

Hallo, ik volg site en de adviezen op Higherlevel.nl al een tijdje maar nu heb ik me toch aangemeld en ga actief deelnemen.

Ik heb een interim en detachering organisatie en gaan de laatste tijd steeds meer mensen aan nemen, maar we hebben eigenlijk geen flauw benul wat die mensen nu echt kosten.

 

onze berekening is :

loon + 1.25 voor werkgevers lasten + € 125 voor verz. verzuim + 10% overige. Klopt dit een beetje !!!

 

PS auto en telefoon worden apart berekend.

 

Ik weet dat sommige bedrijven zoals Randstad een opslag rekenen van 1,7.

 

Kunnen jullie me helpen ???

 

Guus, HumanPartners

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ Guus, ik zou heel snel de link naar je website verwijderen. Als ik naar de website kijk dan ziet het er pro uit, maar met de vraag die jij hier neerlegt is mijn voorgaande perceptie teniet gegaan : ???.

 

Wees wat duidelijker met je vraagstelling. Ik sluit mij aan op de vraag van Wouter.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij geef ik wel degelijk aan wat mensen kosten, ik verifieer alleen of mijn perceptie ook juist is.

 

Guus, ik kijk er een beetje van op dat iemand die "in mensen handelt" niet weet wat iemand kost.

 

Wat is de reden dat jij een simpele loonkostensite niet kunt vinden in google? Cq niet reeds een betere rekenmethode in huis hebt? Het is toch je "handel"?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel grote verschillen in loonsomfactoren bij Payroll bedrijven. Ik ben zelf hier ook naar op zoek en de goedkoopste die ik nu ben tegengekomen is deze site: http://www.payrollvergelijken.nl. Voor een student kwamen zij op een omrekenfactor van 1.39. Heb een offerte aangevraagd en verwacht deze over een paar dagen binnen. Blijft toch knap als dit echt voor dat tarief kan... (bijna niet te geloven).

 

Maar als je gewoon goed zoekt dan kun je zeker wel een tarief van 1.60 vinden denk ik. Scheelt toch aanzienlijk;

 

€ 1600 * 1.70 = € 2720.

€ 1600 * 1.60 = € 2520.

 

Ik zou zeggen steek er een dag in om offertes te vergelijken etc. Kijk goed naar de volgende punten:

 

- Is het Payrollbedrijf NEN 4400 gecertificeerd?

- Door de Wet Ketenaansprakelijkheid blijf je zelf verantwoordelijk voor de belastingen en sociale verzekeringspremies van de werknemer als het payrollbedrijf niet betaalt of failliet gaat. Payrollbedrijven kunnen een verklaring van de BD perieodiek ontvangen waarin staat dat ze alles netjes hebben betaald.

 

Zoals bijv. bij dit bedrijf: http://www.propayroll.nl/werkgevers/zekerheid/ (verklaring belastingdienst).

 

Vraag hier dus altijd na..je wilt niet na 2 jaar voor een naheffing krijgen van 60% van het totale bedrag aan loon van 2 jaar als blijkt dat het payrollbedrijf niet heeft betaald.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.