Vanwege Google ben ik hier als Ondernemer in nood ;-)
Vanwege de te verwachten antwoorden zal ik de beperkingen aangeven.
Ondanks het afbetalen van 171.000 de afgelopen 2 jaar aan ABN-Amro, komt daar geen geld vandaan.
We zitten in de bouw en afbouw, dus factoring is ook geen optie.
Ik kan niet bij de opdrachtgevers van mijn debiteuren komen en ons werk blijft achter in panden waarvan zij de eigenaar niet zijn.
Ik vroeg ook om creativiteit ;-)
Juli 2011 ben ik begonnen met een incassobureau om mijn geld te innen.
Hoe tevreden klanten ook zijn, betaald werd er niet.
Wij doen aan vooruitbetalingen, sommige bedrijven willen of kunnen daardoor geen zaken met ons doen.
Inmiddels verschillende rechtszaken gewonnen, maar nog komt het geld niet!
Een bedrijf dat mij 16.000 moet betalen voor prachtig werk doet een voorstel aan de deurwaarder van 50 euro per maand.
En er zijn meer van dat soort verhalen, dus ook op dat gebied zoek ik geen heil.
Op papier ziet het bedrijf er goed uit, maar andermans wanbetalen maakt van mij ook een wanbetaler.
Ik verdom het als slachtoffer te wachten, dus ik zoek naar oplossingen...
Wat is een oplossing, want ik heb alleen maar tijd of geld nodig om uit deze situatie te komen.
Crowdfunding? 25% verkopen voor 75.000? (veel meer dan ik nodig heb en beetje weinig voor de waarde van het bedrijf)
Ik ben bereid om te lenen tegen 25% rente, knokploeg voor wanbetalers, uitstel vragen bij crediteuren?
Beter betalende particulieren in plaats van aannemers en bouwbedrijven?
Ik ben gebaat bij 2 dingen: tijd, er zijn voldoende opdrachten in het verschiet en geld, waar dan weer weinig tijd voor is.
In geen geval is faillissement een optie, noch zullen leveranciers waar wij soms al tientallen jaren mee werken dit aanvragen, maar ook zij zijn gebonden aan hun kredietverzekeraar etc.
Zolang het bedrijf doordraait is het geld waard en levert het geld op.
Wie is creatief en heeft oplossingen voor dit soort situaties?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer in nood
Ondernemer in nood
Vanwege Google ben ik hier als Ondernemer in nood ;-)
Vanwege de te verwachten antwoorden zal ik de beperkingen aangeven.
Ondanks het afbetalen van 171.000 de afgelopen 2 jaar aan ABN-Amro, komt daar geen geld vandaan.
We zitten in de bouw en afbouw, dus factoring is ook geen optie.
Ik kan niet bij de opdrachtgevers van mijn debiteuren komen en ons werk blijft achter in panden waarvan zij de eigenaar niet zijn.
Ik vroeg ook om creativiteit ;-)
Juli 2011 ben ik begonnen met een incassobureau om mijn geld te innen.
Hoe tevreden klanten ook zijn, betaald werd er niet.
Wij doen aan vooruitbetalingen, sommige bedrijven willen of kunnen daardoor geen zaken met ons doen.
Inmiddels verschillende rechtszaken gewonnen, maar nog komt het geld niet!
Een bedrijf dat mij 16.000 moet betalen voor prachtig werk doet een voorstel aan de deurwaarder van 50 euro per maand.
En er zijn meer van dat soort verhalen, dus ook op dat gebied zoek ik geen heil.
Op papier ziet het bedrijf er goed uit, maar andermans wanbetalen maakt van mij ook een wanbetaler.
Ik verdom het als slachtoffer te wachten, dus ik zoek naar oplossingen...
Wat is een oplossing, want ik heb alleen maar tijd of geld nodig om uit deze situatie te komen.
Crowdfunding? 25% verkopen voor 75.000? (veel meer dan ik nodig heb en beetje weinig voor de waarde van het bedrijf)
Ik ben bereid om te lenen tegen 25% rente, knokploeg voor wanbetalers, uitstel vragen bij crediteuren?
Beter betalende particulieren in plaats van aannemers en bouwbedrijven?
Ik ben gebaat bij 2 dingen: tijd, er zijn voldoende opdrachten in het verschiet en geld, waar dan weer weinig tijd voor is.
In geen geval is faillissement een optie, noch zullen leveranciers waar wij soms al tientallen jaren mee werken dit aanvragen, maar ook zij zijn gebonden aan hun kredietverzekeraar etc.
Zolang het bedrijf doordraait is het geld waard en levert het geld op.
Wie is creatief en heeft oplossingen voor dit soort situaties?
Ondernemer in nood
[titel ingekort - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35182-bedrijf-eeuw-oud-in-problemen-door-wanbetalers-creativiteit-gevraagd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
58 antwoorden op deze vraag