Restyle van mijn logo...

Aanbevolen berichten

Ik ga zelf dan ook maar eens in de vuurlinie staan! ;D

 

Ik ben sinds begin van dit jaar begonnen met het herdefiniëren van mijn positionering en heb een aantal onderdelen omschreven waarop ik mijn bedrijf ga veranderen.

Eén daarvan is mijn eigen logo- razend moeilijk, dus echt zoiets dat je lekker lang uitstelt, maar ik heb nu iets gemaakt dat verbeeldt wat ik graag wil uitstralen. Het is een station ergens aan het einde van een lange reis bespiegeling, dingen op z'n kop zetten en er naar kijken, incubatie, mind maps, word documentjes, losse aantekeningen...totdat je dan ineens het grotere plaatje ziet.

 

Ik wil dit graag met jullie delen en om jullie feedback vragen op het niveau van uitstraling, relatie tussen wat ik erover zeg en hoe het eruitziet, de ambities en het resultaat.

(En hoe jullie me hebben leren kennen de afgelopen tijd, de een kent mij en mijn kwaliteiten wat beter dan de ander, maar zal toch een beeld opleveren)

 

Het 'verhaal' heb ik erbij opgenomen om zo een context te creëeren, aan een mening puur in de sfeer van "mooi" of "niet mooi" heb je meestal weinig heb ik gemerkt ;)

 

Ik zie uit naar jullie feedback!

 

Annedien

 

restyle_impulsant_pres.gif

 

Link naar reactie

Annedien, om eerlijk te zijn vind ik persoonlijk het oude logo meer duidelijkheid uitstralen. Als ik er wat langer vanaf een afstandje naar kijk dan houd het oude logo langer mijn aandacht vast. Gezien je restyle naar een intensivering van de "procesgedachte" vind ik hem wel beter passen, maar zoals ook Victor zei; iets meer naar design-achtig iets?

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Ik vind het er zakelijker, professioneler, conventioneler en minder creatief eruit zien. Gewoon mooi, maar niets aparts (zeker niet negatief bedoelt overigens). Hoewel je natuurlijk ook op andere manieren creatief over kunt komen. Bij je nieuwe positionering past dit nieuwe logo denk ik wel beter dan het oude.

Link naar reactie

Naar mijn mening geeft het logo heel goed de beweging neer die je bedrijf nu maakt, maar niet zozeer de positie waar het zich bevind of waar het naar toe gaat. De beweging zal duidelijk zijn voor degenen die je bedrijf kennen en volgen, maar niet voor degenen die de geschiedenis niet kennen.

 

Wat minder abstract gezegd: het logo associeer ik met volwassenheid, grondigheid, vakkundigheid, soliditeit, betrouwbaarheid. Maar wat ik er in mis, is de impuls, de cutting edge, de vernieuwing, de "nadruk op het creatieve". Als ik je site en je opmerkingen op Higherlevel lees, dan barst jij van de inspiratie, van de ideeën, van de dynamiek, en dat herken ik te weinig terug in je logo.

Wat betreft styling vind ik hem mooier en sprekender dan je huidige logo, en ik zou dan ook wel in deze hoek blijven zitten. De gekozen tint blauw is een van mijn favoriete kleuren dus daar zit je sowieso al goed - hoewel ook blauw de zakelijkheid wat teveel gewicht geeft.

 

Succes!

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ik vind het te eenvoudig. Mischien zoiets?

 

impulsant01.jpg

 

of iets heel aparts:

 

impulsant02.jpg

 

Ik geef de voorkeur aan het eerste.

Als je wilt kan ik nog een aantal ontwerpjes maken.

 

 

 

die laatste vind ik er zeer goed uitzien! sprak me meteen aan toen ik naar beneden scrolde!

Link naar reactie

Ben ik nou de enige die vindt dat het nieuwe logo zo goed is? Houdt erg van strak design en zonder allerlei poespas! Zou er zeker voor gaan! Vind het erg netjes!

 

nee hoor, ik vind hem ook zeer mooi ;-) alleen vind ik wel dat die het "onthoudende" element mist

Link naar reactie

Eerste gedachte die ik bij je nieuwe logo had was om iets met het 'puls' gedeelte van het woord te doen om het meer een beeld te maken ipv uitsluitend tekst. En jawel even later zag ik irjoz z'n ontwerp. Iets te overdone naar mijn smaak maar het idee is goed.

 

Willem

Link naar reactie

Tis ook binnen 2 minuten inelkaar gezet.

Normaal doe ik er een uurtje of 3-4 over een logo :)

 

Maar als je het mij vraagt past de lichtblauwe kleur

niet bij het bedrijf van Annedien. Ik ben van mening

dat het agressieve vooropspringende kleuren moet

zijn.

Link naar reactie

het nieuwe ontwerp/logo komt op sommigen hier als saai/minder creatief over - maar als je het verhaal ernaast hebt gelezen dan is het juist prima zo. Als dat verhaal haar doel was en daadwerkelijk van tevoren is opgeschreven (en niet achteraf beinvloed door het logo/de keuze) dan heeft ze haar doel bereikt.

 

Ik denk dat het er zeer smaakvol en strak uit zal zien in combinatie met de blauwe achterkant + slogan. In zo'n geval zou ik extra detail zoals een icoontje of iets dergelijks waarschijnlijk zeer overbodig vinden. (alhoewel mijn eerste indruk wel was dat ik iets miste, misschien wel juist het puntje op de i)

 

Uiteindelijk gaat het erom hoe je het gebruikt - je kan nog zo'n mooi logo ontwerpen maar als je het niet goed toepast dan communiceert of werkt het ook niet goed.

 

Als ik vandaag tijd over heb zal ik er nog eens naar kijken en misschien wat uitproberen - je moet een design/keuze qua vormgeving nooit op 1 moment alleen beoordelen. Altijd op een later tijdstip terugkijken omdat je er met andere ogen naar kijkt dan.

 

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie

het nieuwe ontwerp/logo komt op sommigen hier als saai/minder creatief over - maar als je het verhaal ernaast hebt gelezen dan is het juist prima zo. Als dat verhaal haar doel was en daadwerkelijk van tevoren is opgeschreven (en niet achteraf beinvloed door het logo/de keuze) dan heeft ze haar doel bereikt.

 

Het is niet direct saai, het mist iets. Het logo is heel sterk, inderdaad. Maar een klein design dingetje maakt het wat meer levendig en geeft wat meer aan waar Impulsant voor staat.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Het is een mooi en lekker strak logo, maar het mist inderdaad iets.

 

Misschien moet er iets opvallends worden toegevoegd, een contrasterende kleur of zoiets. De 'onthoudfactor' wordt zo veel groter.

Link naar reactie

Even een kanttekening.

 

Praat met vormgevers over positionering en prompt beginnen ze allemaal driftig te schetsen en boetseren. Natuurlijk zijn identiteit en uitstraling met elkaar verbonden, maar als je een monteur in een Boss-kostuum verpakt heb je nog geen goeie verkoper. Een nieuw beeldmerk is dan ook slechts één facet van een nieuwe positionering. Teveel focus op de grafische respresentatie leidt de aandacht af van het probleem: is de totale mix consistent, relevant en interessant voor de mensen waarop je mikt?

 

In het geval van Impulsant vraag ik mij twee dingen in het bijzonder af. Overschaduwt personal branding niet teveel de core business zelf? En kan een potentiële opdrachtgever in die eindeloze stroom van nieuwe ideeën, samenwerkingsinitiatieven en extracuriculaire activiteiten (allemaal prachtig hoor, ook grafisch) nog de hoofdzaak van de bijzaken onderscheiden?

 

Kernvraag is dan uiteraard: wat is de hoofdzaak?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.