Restyle van mijn logo...

Aanbevolen berichten

meer zoiets als dit dan ? :

 

Zoiets, of dit:

 

impulsant_logo2.gif

 

Ik denk dat er een duidelijke keuze zat achter het 'geen puntje op de i' - dit was het eerste wat ik had geprobeerd alleen dan met knal-gelig-groen waardoor het er wat frisser uit kwam te zien. Heb het ook weer gelijk verwijderd gezien het .je idd beetje afgezaagd is - de eerste voorspelbare keuze die gemaakt kan worden. Daarom denk ik dat Annedien het juist heeft willen vermijden - maar goed, misschien is feedback van Annedien zelf wel een goed idee ;-)

 

stepan

 

ps. 'te overdone' bestaat niet.... als een Tsjech hoef ik dat hoop ik toch niet uit te leggen hoop ik? :o ;D

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie

Sterk logo.

Ik lees 'impulsant' en toch zie ik een logo. Dat is identiteit.

 

Wat ik goed/beter vond aan je oude logo, door het hoge contrast tussen de letters en de aangrenzende achtergrond krijgt de naam de aandacht die het verdient. Door het kader is dit contrast er namelijk niet met de witte achtergrond. Bij je nieuwe logo is het contrast met de letters net zo groot als het contrast met de witte achtergrond en omdat de letters dichtbij de witte achtergrond liggen stoort me dit. Ik vind het ten koste gaan van je duidelijkheid en eenvoud. Je 'zijn zeggen doen' eronder ziet er al heel anders uit, maar dat mist weer identiteit om als logo door te kunnen gaan.

 

Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt. Mvg. Nathan.

Link naar reactie

Allereerst:

Heel erg bedankt voor alle input, zowel verbaal als visueel!

Omdat een ontwerp voor je eigen bedrijf zoveel moeilijker is dan voor een klant kost het me meer tijd om erover na te denken en reacties te verwerken. Er komt ook een hoop vertroebelende reactie bij kijken Wanneer reageert je vormgevers-ego (en is dat goed of juist niet?), wanneer zie je het als strateeg het helderst, hoe kan het dat het gevoelsmatig helemaal klopt en dat bepaalde argumenten toch wel gaan knagen, wanneer moet je eigenwijs zijn of juist iets aannemen.

 

Ik heb me visueel gezien gericht op juist wat neutralere "eigen logo's" van identity-bedrijven, zoals bijvoorbeeld www.wolff-olins.com, en http://www.designcouncil.org.uk en nog wat Nederlandse bedrijven die ik gebenchmarkt heb.

Het concept van een hele sobere eigen identity spreekt me heel erg aan.

Het 'blijven hangen'-element, iets dat het wat onderscheidender maakt: ik begrijp dat argument natuurlijk helemaal, propageer dat zelf ook. Het is alleen wel zo, dat bij alle andere opties die ik verkend heb (ik heb een paar maanden aan een restyle zitten werken, met tussenpozen om de broodnodige afstand tot het resultaat te krijgen) me niet zinden. Vond het dan te bepalend, te pietepeuterig, te 'tijdelijk', te hip-willen-zijn, te designer freakie de freakie achtig, te ...

Mijn idee is meer om de hele corporate identity (dus in de context van visuele uitingen zoals visitekaartjes, briefpapier, site, enz.) een 'gevoel' neer te zetten, meer dan dat allemaal in het logo te proppen.

 

Anders omschreef mij als "barst van ideeën, inspiratie, dynamiek"-- en dat is naar ik hoop ook zo, maar dat is toch meer Annedien dan impulsant. Na 3 jaar begint impulsant zich meer en meer los te weken van mij als persoon (terwijl ik mezelf en mijn skills beter ken, en een track record heb opgebouwd), wat zakelijk gezien mooie kansen creëert.

 

Dat sluit weer naadloos aan op de zeer terechte opmerking van TwaLevel: dat de focus bij de communicatie van impulsant sterk bij de personal branding van mij als persoon ligt.

Dat is niet erg, want het was het aangewezen kanaal om dit te communiceren, but the times are a-changing.

 

De vormgeving was in eerste instantie mijn primaire bezigheid (en dat zou een uitbundig logo rechtvaardigen), maar wil nog meer op strategisch niveau werken.

Ik stap daarmee zowel als persoon als met impulsant in een andere league, en niet in 'dezelfde league maar met een ander uniformpje aan' (valkuil waar je veel mensen in ziet verdwijnen).

 

Maar... ik ga zeker nog wat meer met het logo aan de slag- bepaalde mogelijkheden en suggesties moet ik nog verkennen om te kijken of en hoe 't werkt.

 

Het is in het designen trouwens meer werk om een puntje van de i af te halen dan om 'm erop te laten ;)

Ik zie het niet als vanzelfsprekend dat er een raar cirkeltje boven de vorm zweeft-- dat is wat er gebeurt als je de vorm los gaat zien van de betekenis.

Je moet er maar eens naar kijken als een ongewenst elementje ;-))

http://www.impulsant.nl/logos.htm > een blik hierop leert de opmerkzame toeschouwer ook dat 't echt een handelsmerk is.

 

Ik hou jullie op de hoogte :D

 

Annedien

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben nog verder gaan variëren op het ontwerp, met jullie aanwijzingen in mijn achterhoofd, met onderstaande resultaten.

De eerste twee zijn nog steeds héél basic, maar misschien toch iets meer 'ontworpen' eruitziend dan de eerdere (die ik overigens nog steeds erg mooi vind ;)) - No 3 is wat uitbundiger, beweging.

 

Annedien

varianten_restyle_logo.thumb.gif.4ddb3d8c40d3ead5303fb0cf3074bf9c.gif

Link naar reactie

Ik vind de extra fiepjes wel iets toevoegen, heeft wel wat. Naar mijn idee kan je het originele idee wat versterken door hem iets meer ruimte te geven, dit is ook een van de typerende kenmerken van de door jou genoemde inspiratiebronnen. Je naam heeft gewoon iets meer ruimte nodig om zich te kunnen uitleven. ;D

restyle_impulsant_m2c.gif.06fe11c536ef55a4d18f2dda2a55cc59.gif

Link naar reactie

Ik vind nummer één met de kleine zwarte toevoeging het sterkste.

Heeft als voordeel dat het maar met twee kleuren is, wat drukken ook goedkoper maakt dan voorbeeld drie bijvoorbeeld. Ik denk dat als je voor tweekleurendruk kiest, de mogelijkheden met de blauwe en zwarte kleur ruimer / mooier zijn dan de combinatie zwart met rood. Dat lijkt me te schreeuwerig overkomen.

Erg mooi detail aan de eerste twee logo's vind ik de ethiek.

Het blokje loopt aan de bovenkant exact gelijk met de onderkant van de P. Dat ziet er erg strak en zakelijk uit.

 

Persoonlijke keus: Nummer één met bovenstaande onderbouwing.

 

Christian

Link naar reactie

Annedien,

 

Probeer eens je originele nieuwe logo (op pagina 1) maar dan met een stip onder de L, niet bovenop de I inderdaad. Dus weer een variate op wat je een halve pagina hierboven opperde.

 

Ik vind namelijk je eerste idee op pagina 1 heel sterk, vooral ook je verhaal. Ik weet dan wel geen bal van vormgeving, ik let wel op wat voor gevoel het mij geeft.

 

Dat stipje onder de L is namelijk ook een uitroepteken natuurlijk, en dat is net effe dat extra beetje spanning wat JIJ in je werk naar voren brengt voor mijn gevoel. Heel goed dat je impulsant sterker, zakelijker en professioneler wilt gaan neerzetten, maar ik denk dat je je achtergrond zeg maar ook niet moet vergeten. Het tegendraadse, impulsieve, lekker maffe met een glimlach, dat komt niet terug in je eerste ontwerp. Dat is TE serieus.

 

Kortom, een stipje onder de L is denk ik een goed idee, maar dan in dezelfde stijl als op pagina 1 (dus stipje zelfde kleur als de letters). Geeft je logo net dat lekkere gekke wat je onderscheidt van de rest.

 

Verder kan ik me ook nog wel vinden in wat iemand zei dat het contrast tussen letters en achtergrond niet zo hoog is wat een tikkeltje irriteert. Daar ben ik het mee eens, maar hoe je dat moet oplossen (en OF je dat moet oplossen) weet ik niet. Kan er niet echt de vinger op leggen of dat het nu is. Misschien inderdaad iets meer ruimte tussen de letters? Probeer eens wat variaties? Ik ben heel erg benieuwd!

 

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Met het streepje ernaast vind ik het niet sterker worden, net of er een muurtje naast staat. Misschien als het een wit streepje is? ;D

 

Na alles nog eens gelezen te hebben denk ik dat het originele ontwerp al heel dicht zit bij waar je heen wilt, ik vind hem duidelijk, eenvoudig en zakelijk. Voor een visitekaartje kan je er dan nog wat extra's aan toevoegen zoals een watermerk in de vorm van een laklaagje oid. zodat het iets extra onderscheidends krijgt.

Link naar reactie

toppie, ziet er heel goed uit

 

mijn hersenen slaan op hol bij je logo: ze willen dat puntje op de i zetten, maar het lukt ze niet ;D

 

maarem.. echt *thumps up*

 

 

ik weet niet of je op commentaar zit te wachten, maar één ding valt mij op: er wordt zo weinig uitgebeeld met afbeelding/video/etc. dit vind ik jammer, het is nu allemaal zo veel tekst en zo weinig 'leuks' (je ziet ook niet veel reclames zonder beeld en ook niet veel grote krantenartikelen zonder afbeelding).

Technisch innovator.

Link naar reactie

als Identity consultant is het ongelooflijk moeilijk om je eigen logo en identiteit te spiegelen. het vereist moed om te kiezen en achter je keuze te staan.

 

in meer dan één woord: het straalt vertrouwen, kracht, creativiteit en beweging uit. Ik vind het prachtig.

 

geniet ervan en heb er plezier mee.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.