Ik ben door mijn web-designer op mijn vingers getikt. Hij verklaart dat het niet of nauwelijks mogelijk is om per mail acquisitie uit te voeren, omdat je nagenoeg meteen de anti-spam wet overtreedt.
In regel 1 van die wet staat dat je expliciet toestemming moet hebben van de ontvanger, om een diegene of dat bedrijf, een commerciële mail te mogen verzenden.
Hier een link naar de betreffende wet en info op spanklacht.nl
Ik wil hier best een voorbeeld van de door mij opgestelde mail plaatsen, waaruit zal blijken dat ik geen bulkmail verzend en bedrijven netjes als in een brief benader.
Als je dus op die manier geen mail mag verzenden, is acquisitie nauwelijks mogelijk. In mijn ogen maak ik gewoon netjes gebruik van de elektronische mogelijkheden en bezorg ik de ontvanger geen spam. Als de ontvanger dergelijke mail niet zou willen ontvangen, zou die ook geen mailadres op de website moeten vermelden.
Wordt ik nu als mail-spammer beschouwd als ik zo handel???
Voorbeeld van mijn brief;
Aan: -
-
-
Geachte Mevr./Meneer,
Al sinds het begin van de industrialisatie is faalbeleid de kern van elke ondernemingsuitvoering geworden. Zonder enige vorm van faalbeleid kan er geen sprake meer zijn van een onderneming met bestaansrecht. Toch zien we regelmatig zaken opduiken waarbij er intern de zaken niet goed zijn geregeld en het falen tot op consumentenniveau is doorgedrongen. Naast het veroorzaken van faalkosten, kunnen deze gebeurtenissen het imago van een bedrijf behoorlijk beschadigen.
Logisch overzicht bedrijfs-processen, die van invloed kunnen zijn om faalkosten te veroorzaken.
- Overeenkomsten met de klanten.
De inhoud van deze overeenkomsten moeten overeen komen met de realiteit. Dat geldt voor levertijd en productiecapaciteit, maar ook de voor technische eisen. Een overeenkomst aangaan op basis enkel en alleen op cijfers is een kortstondige bedrijfspolitiek.
- Ingekochte goederen/onderdelen.
Bij massaproductie van hele grote aantallen, moet altijd rekening worden gehouden met een bepaald afwijkend gedeelte. Met de MIL-STD-105 kan dan een standaardafwijking met de leveranciers worden overeengekomen, Dit gegeven kan dan weer in de overeenkomt met de opdrachtgever worden verwerkt, zodat in dit onderdeel zoveel mogelijk wordt uitgesloten.
Bij kleinere aantallen, lopen we evenveel risico, alleen kunnen we die veel moeilijker inschalen. Vaak ligt het risico in een te leveren goed functionerend eindproduct en zijn de kosten niet te overzien, als er pas in het eindtraject problemen te voorschijn komen.
Naast het vastleggen van de juiste kwaliteitseisen, kunnen we de leveranciers ook een eindcontrole laten doen en laten optekenen volgens DIN50049. En natuurlijk is het verstandig om zelf een ingangscontrole uit te voeren.
- Bedrijfsprocessen/voorschriften.
De interne bedrijfsprocessen en voorschriften, hebben ook een cruciale invloed op het eindresultaat. De juiste communicatie wordt daarmee gewaarborgd. Ik kijk soms nog met verbazing naar de "Bouw", waarvan bekend is dat er allerlei vervelende situaties kunnen ontstaan voor eigenaren van nieuwe huizen en appartementen. Heel veel zaken worden daar mondeling "geregeld", met ergernis en faalkosten op de koop toe.
- Machinebeheer.
De machines danwel het gereedschap, moeten ook aan de juiste kwaliteitseisen blijven voldoen. Als een machine onjuist wordt gebruikt, of te zwaar wordt belast, moet er reparatie plaatsvinden, ontstaan er extra kosten en/of produceren we volgens een verkeerde standaard, waardoor een aantal producten kan worden afgekeurd.
Goede gebruikersvoorschriften en een degelijk onderhoudsplan voorkomen kosten en problemen.
- Personeel.
Juist in de deze periode, waarin vele Oost Europeanen steeds meer op de werkvloer verschijnen, is het van het hoogste belang om de voorschriften daarop af te stemmen. Grafische/optische weergave is altijd veel duidelijker dan een droge tekst. Dat personeel in veel gevallen aan de juiste opleidingseisen moet voldoen is een open deur natuurlijk.
- Samenvatting.
Hou het simpel. In de VS gebruiken ze daar een leuke afkorting voor "KISS", die voor iedereen wel duidelijk is. Preventief faalbeleid loopt dus door het hele bedrijf. Elk onderdeel daarvan kan bij verkeerd functioneren schade, danwel faalkosten veroorzaken. De mate van preventief faalbeleid bepalen we zelf.
Indien er onderdelen in uw bedrijf zijn, die preventief onder de loep moeten worden genomen en/of moeten worden verbeterd, neem dan gerust contact op. Ondergetekende houdt van duidelijkheid en heeft tot doel processen te verbeteren en gebruiksvriendelijker te maken. Het spreekt vanzelf dat daarmee onnodige faalkosten en imagoverlies moeten worden voorkomen.
U kunt nog steeds enige PDF-voorbeeld-documenten ophalen:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P.J.
P.J.
Heren/Dames,
Ik ben door mijn web-designer op mijn vingers getikt. Hij verklaart dat het niet of nauwelijks mogelijk is om per mail acquisitie uit te voeren, omdat je nagenoeg meteen de anti-spam wet overtreedt.
In regel 1 van die wet staat dat je expliciet toestemming moet hebben van de ontvanger, om een diegene of dat bedrijf, een commerciële mail te mogen verzenden.
Hier een link naar de betreffende wet en info op spanklacht.nl
https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/
Ik wil hier best een voorbeeld van de door mij opgestelde mail plaatsen, waaruit zal blijken dat ik geen bulkmail verzend en bedrijven netjes als in een brief benader.
Als je dus op die manier geen mail mag verzenden, is acquisitie nauwelijks mogelijk. In mijn ogen maak ik gewoon netjes gebruik van de elektronische mogelijkheden en bezorg ik de ontvanger geen spam. Als de ontvanger dergelijke mail niet zou willen ontvangen, zou die ook geen mailadres op de website moeten vermelden.
Wordt ik nu als mail-spammer beschouwd als ik zo handel???
Voorbeeld van mijn brief;
Aan: -
-
-
Geachte Mevr./Meneer,
Al sinds het begin van de industrialisatie is faalbeleid de kern van elke ondernemingsuitvoering geworden. Zonder enige vorm van faalbeleid kan er geen sprake meer zijn van een onderneming met bestaansrecht. Toch zien we regelmatig zaken opduiken waarbij er intern de zaken niet goed zijn geregeld en het falen tot op consumentenniveau is doorgedrongen. Naast het veroorzaken van faalkosten, kunnen deze gebeurtenissen het imago van een bedrijf behoorlijk beschadigen.
Logisch overzicht bedrijfs-processen, die van invloed kunnen zijn om faalkosten te veroorzaken.
- Overeenkomsten met de klanten.
De inhoud van deze overeenkomsten moeten overeen komen met de realiteit. Dat geldt voor levertijd en productiecapaciteit, maar ook de voor technische eisen. Een overeenkomst aangaan op basis enkel en alleen op cijfers is een kortstondige bedrijfspolitiek.
- Ingekochte goederen/onderdelen.
Bij massaproductie van hele grote aantallen, moet altijd rekening worden gehouden met een bepaald afwijkend gedeelte. Met de MIL-STD-105 kan dan een standaardafwijking met de leveranciers worden overeengekomen, Dit gegeven kan dan weer in de overeenkomt met de opdrachtgever worden verwerkt, zodat in dit onderdeel zoveel mogelijk wordt uitgesloten.
Bij kleinere aantallen, lopen we evenveel risico, alleen kunnen we die veel moeilijker inschalen. Vaak ligt het risico in een te leveren goed functionerend eindproduct en zijn de kosten niet te overzien, als er pas in het eindtraject problemen te voorschijn komen.
Naast het vastleggen van de juiste kwaliteitseisen, kunnen we de leveranciers ook een eindcontrole laten doen en laten optekenen volgens DIN50049. En natuurlijk is het verstandig om zelf een ingangscontrole uit te voeren.
- Bedrijfsprocessen/voorschriften.
De interne bedrijfsprocessen en voorschriften, hebben ook een cruciale invloed op het eindresultaat. De juiste communicatie wordt daarmee gewaarborgd. Ik kijk soms nog met verbazing naar de "Bouw", waarvan bekend is dat er allerlei vervelende situaties kunnen ontstaan voor eigenaren van nieuwe huizen en appartementen. Heel veel zaken worden daar mondeling "geregeld", met ergernis en faalkosten op de koop toe.
- Machinebeheer.
De machines danwel het gereedschap, moeten ook aan de juiste kwaliteitseisen blijven voldoen. Als een machine onjuist wordt gebruikt, of te zwaar wordt belast, moet er reparatie plaatsvinden, ontstaan er extra kosten en/of produceren we volgens een verkeerde standaard, waardoor een aantal producten kan worden afgekeurd.
Goede gebruikersvoorschriften en een degelijk onderhoudsplan voorkomen kosten en problemen.
- Personeel.
Juist in de deze periode, waarin vele Oost Europeanen steeds meer op de werkvloer verschijnen, is het van het hoogste belang om de voorschriften daarop af te stemmen. Grafische/optische weergave is altijd veel duidelijker dan een droge tekst. Dat personeel in veel gevallen aan de juiste opleidingseisen moet voldoen is een open deur natuurlijk.
- Samenvatting.
Hou het simpel. In de VS gebruiken ze daar een leuke afkorting voor "KISS", die voor iedereen wel duidelijk is. Preventief faalbeleid loopt dus door het hele bedrijf. Elk onderdeel daarvan kan bij verkeerd functioneren schade, danwel faalkosten veroorzaken. De mate van preventief faalbeleid bepalen we zelf.
Indien er onderdelen in uw bedrijf zijn, die preventief onder de loep moeten worden genomen en/of moeten worden verbeterd, neem dan gerust contact op. Ondergetekende houdt van duidelijkheid en heeft tot doel processen te verbeteren en gebruiksvriendelijker te maken. Het spreekt vanzelf dat daarmee onnodige faalkosten en imagoverlies moeten worden voorkomen.
U kunt nog steeds enige PDF-voorbeeld-documenten ophalen:
http://docs.odemssystems.com/
Ik hoop binnenkort een surf-voorbeeld online te kunnen presenteren.
Met vriendelijke groet,
P.J.Odems - Kwaliteitskundige/Technisch Documentalist
Odems Technical Services
Mendelssohnstraat 80
5144GH Waalwijk
0416
06
Indien U mijn mail/informatie niet meer wenst te ontvangen, geef me dat dan even kort door, zodat ik dat in de toekomst kan voorkomen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36091-wanneer-is-het-nou-spam-en-wanneer-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
74 antwoorden op deze vraag