• 0

Goed idee Social Media of kan het de kliko in?

Omschrijving van je concept:

Beste highleveler's,

 

Mijn vraag is al volgt. Ik heb een goed idee (Althans dat vind ik) en ben ook al bezig met het uitwerken hier van.

 

 

Ben namelijk bezig met een website die Facebook/Hyves/Twitter etc als verleden tijd achter zich zal laten. Het scripten etc. kan ik zelf maar heb er zeer weinig tijd voor. Wat zou ik nu het best kunnen doen? Het uit handen geven dat andere scripters / developers er aan verder kunnen werken of zoeken naar een financiering die me verder zou kunnen helpen?

 

Meningen, Informatie en/of Opmerkingen zijn altijd welkom.

 

Mvg,

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Zelf ben ik bezig geweest met het ontwerpen van de website en het scripten. Ben al een heel eind maar kan altijd beter wil ik maar zeggen. Veel gekeken wat de algemene mensen nou echt doen op een site zoals Facebook Twitter en of Hyves. deze punten heb ik mee genomen in het creeren van het idee waar ik uiteindelijk ben op gekomen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het probleem dat ik wil oplossen, en ik zelf ook best een hekel aan heb. Is dat als ik iets op een van de site's wil plaatsen is dat ik constant moet switchen van website en/of app terwijl het ook allemaal in EEN zou kunnen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is anders, omdat het samen in een is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alles is welkom. Meningen, Opmerkingen, Advies ed.

 

[Aanpassing: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In basis is een idee niets waard en als je dus geen tijd hebt op het uit te voeren heb je 2 keuzes: 1. Maak tijd, 2. Vergeet het of zet het in de ijskast.

 

Overigens is het uitvinden van de nieuwe Facebook of Twitter al helemaal niet iets wat alleen om het idee draait. Dat gaat om zoveel factoren die uiteindelijk allemaal goed moeten vallen. Zie alleen al de moeite die zelfs een organisatie als Google moet doen om Google + een beetje in de markt te krijgen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoeft niet in de kliko. Als het werkt hangt succes van de naam af. Dan volgen de schapen je vanzelf blindelings. Maar nu je concurrenten zichzelf al zo'n hoge beurswaarde hebben toegekend en hebben gecashed, kun je wel weerstand uit die hoek verwachten.

 

Gratis deelname bij je concurrenten is dus niet waar. Je betaalt met je privacy. Alles wat je schrijft in combinatie met data die ze overal van je vinden, inclusief die uit je mails, bepalen nu dus de waarde van je concurrenten. Er is (nog) geen ander verdienmodel gevonden voor social media, behalve dat nu Facebook ook apps e.d. aan zijn gebruikers gaat verkopen. Daar kan dan nog muziek en film bij en misschien boeken, maar dan houdt het op. De waardebepalende factor is dus data, die wordt geanalyseerd en aan andere bedrijven doorverkocht. Google, Facebook e.d. hebben dat heel slim opgebouwd en de grote massa is er met beide poten diep ingetrapt. Ga jij dat ook doen of wil je er op een andere manier je boterham aan verdienen?

Link naar reactie
  • 0

Die oplossingen bestaan toch al? Wat is er anders aan jouw idee?

 

Overigens is Hyves niet zo open als Facebook en Twitter. Zelfs een site als Plocky heeft daar hoop gezeur mee gehad. Als je kijkt op hun site dan mist het ikoon linksboven en onderin staat ook waarom.

 

Toen ik een keer op mijn persoonlijke prikbord van Hyves een bericht plaatste dat ik een 'wie heeft mij ontvriend' tool zou maken, kreeg ik direct een e-mail van hun dat ze daar niet van gediend waren. Naast het feit dat ze dat soort dingen dus niet toestaan, lezen ze dus ook de prikborden van gebruikers of hebben ze er iets van triggers op staan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Alles uit je handen laten vallen, dag en nacht scripten en over 5 jaar naar de beurs voor 100 miljard! Ik zou het wel weten :-)

 

Maar zoals hierboven ook aangegeven, het zit hem in de uitvoering en het bereiken van kritische massa. Een platform zonder gebruikers is kansloos, kijk bijvoorbeeld naar hoe speurders destijds in de markt gezet is door telegraaf. Zelfs met alle middelen tot hun beschikking is marktplaats nog altijd de grootste. Je zult dus vooral ook een goed plan moeten hebben over het neerzetten van je site. Want facebook is uiteindelijk toch vooral leuk omdat al die andere mensen erop zitten.....

Link naar reactie
  • 0

In de eerste instatie was mijn bedoeling om een website te gaan maken (doe ik vaker namelijk) dus zeg meer als hobby. Had totaal geen idee wat voor website. Tot ik op het idee kwam om dus een site zoals facebook,hyves & twitter te maken maar dan in 1 website te bouwen. Niet alleen ik zelf heb er wat aan maar ik denk ook andere gebruikers. Er komt zeer zeker meer bij kijken dan alleen het opbouwen van de website zelf. Ben er al een heel eind mee en ook veel positieve reacties mogen ontvangen. En mocht ik mijn brood er mee kunnen verdienen is dat altijd mooi mee genomen.

Link naar reactie
  • 0

Het is een leuk idee. Alleen haalbaar als je inderdaad zelf kan programmeren en het grootste gedeelte al kan opzetten. Het klonk me alleen al bekend. Volgens mij zijn er al een aantal projecten die hetzelfde doel beogen. Onder andere Streamified.

 

Ik zou dus eerst kijken of jouw idee daadwerkelijk veel verschilt met de huidige initiatieven. Als dat niet zo is dan voorzie ik vrij weinig succes aangezien o.a. zo'n Streamified al een solide basis heeft met apps en een website.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Die oplossingen bestaan toch al? Wat is er anders aan jouw idee?

 

Overigens is Hyves niet zo open als Facebook en Twitter. Zelfs een site als Plocky heeft daar hoop gezeur mee gehad. Als je kijkt op hun site dan mist het ikoon linksboven en onderin staat ook waarom.

 

Toen ik een keer op mijn persoonlijke prikbord van Hyves een bericht plaatste dat ik een 'wie heeft mij ontvriend' tool zou maken, kreeg ik direct een e-mail van hun dat ze daar niet van gediend waren. Naast het feit dat ze dat soort dingen dus niet toestaan, lezen ze dus ook de prikborden van gebruikers of hebben ze er iets van triggers op staan.

 

Plocky is een website waarmee je kan inloggen op verschillende websites. Mijn idee is totaal anders. Ik zal het een beetje omschrijven. Het zal eruit gaan zien ongeveer als facebook zelf. ook met de mogelijkheden die facebook bied maar daarbij komen dan ook die van twitter hyves ed. dus de berichten die normaal op een twitter of facebook geplaatst worden. Hoeven niet meer daar zelf geplaatst te worden en kan allemaal via 1 website. Ook zou er de mogelijkheid kunnen zijn dat als ze het via mijn website plaatsten dat het ook zichtbaar op facebook zal zijn. Dus is totaal anders dan plocky

Link naar reactie
  • 0

Flauw misschien maar het is inderdaad een superidee. ZO goed zelfs dat je denkt: dat andere partijen niet op zijn gekomen zeg, zoals bijvoorbeeld hyves, twiiter of facebook zelf (of andere ondernemers in de branche).

 

Ik moet helaas bekennen dat bijna alle partijen in deze branche hier wel aandacht aan besteden. Het samenvoegen van de verschillende social media sites is zelfs een vrij algemeen nagestreefd doel voor veel partijen. Er zijn al meerdere apps die crossovers bieden en de ontwikkelingen blijven bezig. Als je kort googled zie je wie er allemaal mee bezig zijn en waarom het tot nu toe niet echt werkt. Facebook en Twitter zelf hangen natuurlijk ook niet achterover en maken bewuste keuzes op het gebied van integratie en/of samenwerking.

 

Wellicht zit er nog veel meer achter je idee wat je nog niet hebt gedeeld maar het idee 'alles in 1' is inmiddels overal al aanwezig.

Link naar reactie
  • 0

Flauw misschien maar het is inderdaad een superidee. ZO goed zelfs dat je denkt: dat andere partijen niet op zijn gekomen zeg, zoals bijvoorbeeld hyves, twiiter of facebook zelf (of andere ondernemers in de branche).

 

Ik moet helaas bekennen dat bijna alle partijen in deze branche hier wel aandacht aan besteden. Het samenvoegen van de verschillende social media sites is zelfs een vrij algemeen nagestreefd doel voor veel partijen. Er zijn al meerdere apps die crossovers bieden en de ontwikkelingen blijven bezig. Als je kort googled zie je wie er allemaal mee bezig zijn en waarom het tot nu toe niet echt werkt. Facebook en Twitter zelf hangen natuurlijk ook niet achterover en maken bewuste keuzes op het gebied van integratie en/of samenwerking.

 

Wellicht zit er nog veel meer achter je idee wat je nog niet hebt gedeeld maar het idee 'alles in 1' is inmiddels overal al aanwezig.

 

 

Dat klopt inderdaad dat zij hier ook mee bezig zijn. Maar ik moet zeggen dat het lang op zich laat wachten. Wat wil zeggen als er nu wel een gaat komen dat er dan een grote kans ik kan zitten. (denk ik) Maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk. Maar dan verkoop ik de website & scripts / idee wel voort. Of maak ik er een OpenSource van.

Link naar reactie
  • 0

Als je het zelf zo'n goed idee vindt, hoe kan het dan dat je er zelf geen tijd voor hebt?

 

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

 

Om maar even antwoord te geven op je vraag: Elk idee is een goed idee zolang je er maar iets mee doet, anders kan het gewoon de kliko in.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Als je het zelf zo'n goed idee vindt, hoe kan het dan dat je er zelf geen tijd voor hebt?

 

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

 

Als jij het idee goed genoeg vindt, dan zeg je je baan overdag en 's avonds op en steek je al je tijd in je idee. Als je dat niet doet, is het idee ook niet goed.

Link naar reactie
  • 0

Als je het zelf zo'n goed idee vindt, hoe kan het dan dat je er zelf geen tijd voor hebt?

 

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

 

Als jij het idee goed genoeg vindt, dan zeg je je baan overdag en 's avonds op en steek je al je tijd in je idee. Als je dat niet doet, is het idee ook niet goed.

??? en jezelf bewust in de schulden steken en dan maar hopen dat de website binnen een maand staat en winstgevend is? Dream on, slecht advies en bovendien kortzichtig.

 

Waarom werk je overdag én 's avonds? Of bestaat dat werk al uit het realiseren van je idee?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Alle aanbieders van sociale netwerken houden elkaar voortdurend in de gaten. Ze kopieren alles van elkaar wat ze kunnen vinden dat bij het publiek aanslaat. Als je dus alleen maar functies van Facebook, Twitter en Hyves wil combineren, is de kans dat je iets bijzonders hebt bedacht, wel bijzonder klein.

 

Zelfs als het wel origineel is, heb je niets aan een idee. Reden is dat een idee geen waarde heeft. Alleen uitvoering kan soms waarde opleveren. Als je echt een bijzondere website wil gaan bouwen, is de eerste stap die je moet zetten, tijd vrijmaken om het uit te voeren.

 

Verder zul je je ambitieniveau toch een tikkie hoger moeten leggen. Marc Zuckerberg is niet aan Facebook begonnen om er zijn brood mee te kunnen verdienen. Zuckerberg wilde miljardair worden. Dat lukt weinig mensen, maar hem wel en de eerste stap die hij zette was dat hij die ambitie helder op zijn netvlies kreeg.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

 

Om maar even antwoord te geven op je vraag: Elk idee is een goed idee zolang je er maar iets mee doet, anders kan het gewoon de kliko in.

en als die kliko dan vol is weet ik hem wel op te tillen om hem af te voeren. :)

Link naar reactie
  • 0

 

 

??? en jezelf bewust in de schulden steken en dan maar hopen dat de website binnen een maand staat en winstgevend is? Dream on, slecht advies en bovendien kortzichtig.

 

Ehm, hoe denk jij dan dat nieuwe bedrijven beginnen? Met een zak geld die uit de hemel komt vallen? En wie denk je dat je bent om mij af te katten?

Anders dan jij blijkbaar. Ik vind het nogal wat om iemand die binnenkort vader wordt en wellicht kostwinner is te adviseren om de onzekerheid in te gaan door zijn baan op te zeggen..

 

Mijn 2 bedrijven heb ik opgestart door ernaast te werken in de avonduren en 's nachts. Dus ik weet prima hoe je een startend bedrijf kunt financieren, dank u.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik zelf overdag's werk, en dan savon's ook nog werk. Daar naast is mijn vriendin ook nog zwanger en zal over ongv 3 weken bevallen. Dus de tijd zal er voorlopig niet zijn.

 

Om maar even antwoord te geven op je vraag: Elk idee is een goed idee zolang je er maar iets mee doet, anders kan het gewoon de kliko in.

en als die kliko dan vol is weet ik hem wel op te tillen om hem af te voeren. :)

 

Nou Herman.... ik heb die kliko ooit eens vol met puin gestort..... Die ging niet mee met de vuilniswagen. Gelukkig hielen de vrouwelijke charmes me wel om er vanaf te komen.

Link naar reactie
  • 1

 

 

Anders dan jij blijkbaar. Ik vind het nogal wat om iemand die binnenkort vader wordt en wellicht kostwinner is te adviseren om de onzekerheid in te gaan door zijn baan op te zeggen..

 

Maar wat doe je dan hier op HigherLevel?

 

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet persoonlijk aanvallen maar je opmerkingen vind ik vreemd. Zo ook deze. Ondernemen is risico's nemen, echter al je zekerheden opgeven voor een idee dat je nog niet hebt uitgevoerd of hebt getest.. ik zou het niet doen. Ondernemen is ook risico's beperken.

 

Je baan opzeggen en dan bouwen aan je bedrijf in de hoop dat het op zeer korte termijn gaat slagen? Je moet naar mijn mening de zaken niet omdraaien. Eerst bouwen aan je bedrijf (idee) en dan je baan opzeggen. Want slagen moet het, zeker met een kind op komst en zonder baan. Tenzij TS een flinke spaarpot heeft.

 

 

Als jij het idee goed genoeg vindt, dan zeg je je baan overdag en 's avonds op en steek je al je tijd in je idee. Als je dat niet doet, is het idee ook niet goed.

Een goed idee is niet altijd gelijk succesvol. Succes is afhankelijk van meerdere factoren, ook factoren waar je niet direct invloed op hebt. Juist daarmee neem je een groot risico want zonder baan, geen inkomsten.

 

Kortom: ik vind de conclusie die je trekt kortzichtig.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet persoonlijk aanvallen maar je opmerkingen vind ik vreemd. Zo ook deze. Ondernemer is risico's nemen, echter al je zekerheden opgeven voor een idee dat je nog niet hebt uitgevoerd of hebt getest.. ik zou het niet doen. Ondernemen is ook risico's zoveel mogelijk beperken.

 

Je moet naar mijn mening de zaken niet omdraaien. Eerst bouwen aan je bedrijf en dan je baan opzeggen. Niet je baan opzeggen en dan bouwen aan je bedrijf in de hoop dat het op zeer korte termijn gaat slagen. Want slagen moet het, zeker met een kind op komst en zonder baan. Tenzij TS een flinke spaarpot heeft.

 

Maar je zegt zelf dat je al 2 bedrijven hebt waarvoor je al veel 's avonds en 's nachts werkt. Dat moet toch al wel enige inkomsten brengen, toch? Anders doe je mijn inziens toch niet echt helemaal goed. En hoe wil je dat dan nog gaan doen zodra de kleine er is?

Ik ben moe dus misschien vat ik het verkeerd. Ik ben niet de topicstarter. Ik geef alleen aan dat ik 2 bedrijven heb opgestart door ernaast te werken. Inmiddels ben ik fulltime ondernemer.

 

edit: ;)

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Een goed idee zonder uitwerking tot in de puntjes levert waarschijnlijk weinig op. Als je dit soort zaken kunt programmeren, dan kun je jezelf ook vast aan een aantrekkelijk uurtarief verhuren aan grotere partijen of tijd besteden aan kleinere projecten. Apps?

 

Modverzoek: mag het over en weer allemaal wat vriendelijker, voorzover dat al niet de bedoeling is van iedereen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.