• 0

Marketing Campagne

Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??

 

Zoals sommige weten exploiteer ik twee parkeerterreinen. Zelf heb ik twee medewerkers in dienst die wekelijk flyeren op verschillende plekken. Dit levert goede resultaten op. Volgende week krijgen 10.000 huishoudens een flyer dus ik ben druk bezig. Over de bezettingsgraad mag ik niet klagen maar het kan altijd beter. Als ik bijvoorbeeld kijk dat de grootste garage om 12 uur in de middag al vol zit dan is er nog genoeg te winnen. Deze garage heeft 600 parkeerplaatsen en ik heb er bijna 200. In de krant heb ik al een paar geadverteerd met een redelijke response.

 

Nu zit ik erover t denken om een grote campagne op te zetten met het resultaat dat ik wekelijks vol zit.

Echter hoe is jullie ervaring met een campagne?

 

Nog even terug naar mijn bedrijf. Bijna alle nieuwe klanten blijven terug komen echter veel mensen weten het nog niet is mijn ervaring dus via een grote campagne probeer ik veel nieuwe mensen te bereiken.

 

[Mod edit: topictitel hersteld. Marketing ipv markering, houdt het forum schoon en het topic vindbaar]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kom nog wel eens in Apeldoorn. Nu is het volgens mij afgeschaft, maar je kon vanuit Apeldoorn met de bus voor € 1,- de stad in komen. Dat is veelal goedkoper dan parkeren.

Als je in de binnenstad rijdt, zie je grote borden die je de richting van parkeerplaatsen wijzen.

Is dat voor jou ook niet mogelijk?

 

Je moet je denk ik afvragen waar zit mijn doelgroep.

Ik ben namelijk geen Apeldoorner (mijn vrouw wel), ik weet wel van je parkeerplaatsen maar daar mee weet ik nog niet hoe ik bij je moet komen.

 

Ik vraag me af of een marketing campagne echt veel effect gaat hebben, maar als ik met mijn beredenatie fout zit hoor ik je argumenten graag.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??

 

 

 

Gaat dat een positieve RIO opleveren denk je?

 

Ik denk dat er hier op HL genoeg kennis en creatieve geesten zitten om campagnes te bedenken die je zelf kan uitvoeren.

 

Ik schiet af :

 

Een aktie dat als je minimaal 3 uur parkeert je auto gratis wordt gewassen. r vanuit gaan dat klanten vaak terugkomen zoals je aangeeft hoef je er op de eerste keer niets te verdienen.

 

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik kom nog wel eens in Apeldoorn. Nu is het volgens mij afgeschaft, maar je kon vanuit Apeldoorn met de bus voor € 1,- de stad in komen. Dat is veelal goedkoper dan parkeren.

Als je in de binnenstad rijdt, zie je grote borden die je de richting van parkeerplaatsen wijzen.

Is dat voor jou ook niet mogelijk?

 

Je moet je denk ik afvragen waar zit mijn doelgroep.

Ik ben namelijk geen Apeldoorner (mijn vrouw wel), ik weet wel van je parkeerplaatsen maar daar mee weet ik nog niet hoe ik bij je moet komen.

 

Ik vraag me af of een marketing campagne echt veel effect gaat hebben, maar als ik met mijn beredenatie fout zit hoor ik je argumenten graag.

 

De bus was in het verleden 1 euro echter nu is een enkel kaartje €2.6 dus dat is aardig duur. Tot een maand geleden had ik vier grote verwijsborden maar dat mag niet meer. Vandaar dit topic.

 

In het verleden pakte ik ook veel dagjes mensen door de borden echter mag dat niet meer. Daarom wil ik de focus leggen op vaste klanten die wekelijks komen. Nu heb ik al veel vaste klanten die wekelijks terug komen.

 

De twee medewerkers beginnen km 10 uur met flyeren. Misschien is het goed dat ze eens om 8.30 beginnen zodat ze de mensen kunnen bereiken die echt een dag parkeren.

 

Dit zijn de tarieven

 

Gemeente garage 2.9 euro per uur

Qpark garage 4 euro per uur

 

Mijn tarief €6.5 per dag

Middag is €4.5

 

Heb nu een flyer waarmee mensen voor 2 euro de gehele dag kunnen parkeren. Dit werkt erg positief en hierdoor hoop ik dat de mensen terug blijven komen. Het doel is dat ik nu voor 14 uur vol ben zodat iedereen het dag tarief betaald.

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??

 

 

 

Gaat dat een positieve RIO opleveren denk je?

 

Ik denk dat er hier op HL genoeg kennis en creatieve geesten zitten om campagnes te bedenken die je zelf kan uitvoeren.

 

Ik schiet af :

 

Een aktie dat als je minimaal 3 uur parkeert je auto gratis wordt gewassen. r vanuit gaan dat klanten vaak terugkomen zoals je aangeeft hoef je er op de eerste keer niets te verdienen.

 

 

Succes!

 

Danny

 

Geen idee. Jij denkt van niet? Heb geen idee wat de kosten hiervan zullen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wat alternatief; is het niet mogelijk om een week lang of meerder weken iets van karton-achtige platen te verspreiden rond en door de stad met daarop een auto afgebeeld, een gefrustreerde autorijder en daarbij een tekst van "Ook lastig een parkeerplaats te vinden? Kom bij ons een dag parkeren voor slecht 4 euro!"

 

Een beetje verder, waar je al meer op guerilla-achtige marketing komt, is dat je van bijvoorbeeld piepschuim of iets dergelijks in automodel laat maken van grote blokken en die door een stad verspreid, waarbij je bijvoorbeeld een bericht kan plaatsen "Vind een betere parkeerplek in parkeergarage ... voor 4 euro per dag!" Als je dit een beetje handig doet, kun je misschien nog wel gebruik maken van de lokale media.

Link naar reactie
  • 0

Ik woon notabene in Apeldoorn en toch moest ik heel hard nadenken waar jouw parkeerplaatsen kunnen zitten. Je was mij in ieder geval al tamelijk onbekend en dat is natuurlijk niet goed. Ik ben een 'man van het internet', dus mijn ideeën gaan in eerste instantie die richting op.

 

Misschien ben je al online te vinden maar anders een website voor je parkeerplaatsen? goedkoopparkerenapeldoorn.nl? Voeg daar een teller aan toe met het aantal nog beschikbare plaatsen om een beetje druk te zetten op de twijfelende parkeerders... Als je parkeerplaats ook nog eens redelijk veilig is dan denk ik dat je best een aardige USP te pakken hebt. Ik word zelf altijd helemaal simpel van alle zwervers die mijn auto wel even willen wassen of bewaken, dit terzijde.

 

Voeg je parkeerplaatsen toe aan de Google Maps, nu toont Google alleen je concurrenten op mijn zoekopdracht "parkeren apeldoorn".

 

Het meeste verwacht ik eigenlijk van een goede social media campagne. Laat mensen maar vertellen via Facebook of Twitter dat ze nu zo goedkoop staan geparkeerd. Familie en vrienden lezen dat ook en zullen de volgende keer zeker aan jouw parkeerplaatsen gaan denken.

 

Met de vakantie voor de deur kun je je ook nog richten op alle vakantiegangers in de regio. Vroeg of laat zoeken die toch ook de stad een keer op en er zullen er genoeg zijn die even via het internet gaan kijken waar ze kunnen parkeren. Ik denk dat een lokale adword campagne niet duur zal zijn maar wel veel rendement kan opleveren. Zeker als je het combineert met een eigen site en een goede vermelding op de Google Maps.

 

Tot slot nog eentje offline: wellicht kun je ook een actie starten met gratis parkeren. Iets als het eerste uur gratis op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 10.00 uur. Blijf je langer dan betaal je nog maar steeds het uurtarief of je koopt een dagkaart. Gratis doet het altijd goed, daarmee trek je altijd de aandacht.

 

Hopelijk kun je er wat mee, ik kom binnenkort je parkeerplaats maar eens uitproberen ;-)

 

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

In aanvulling op de social media-ideeën van iOptimize: mensen houden van winnen. Je zou onder iedere 50 nieuwe likes een/enkele dag/dagen gratis parkeren kunnen verloten? Zo zullen meer mensen je pagina liken en dus jouw updates te zien krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle leuke reacties en ideeën

 

De parkeerplaats staat nu op een locatie waar helaas geen postadres aanwezig is. Hierdoor kan ik de bedrijfslocatie niet veranderen bij de KVK en hierdoor kan ik niet in Google Maps komen of bij de navigatiesystemen. Dit is al besproken met de eigenaar van de grond maar een oplossing is er niet.

 

Wel heb ik een tijdje deze site onderhouden http://privateparkingservice.wordpress.com/ . Een online campagne zou goed kunnen werken echter is er niet meer zoveel ruimte omdat de parkeerplaats al bijna vol staat. Wel is er nog veel ruimte om alle klanten voor 14 uur binnen te hebben ipv na 14 uur. Volgende week worden 10.000 flyers verstuurd. De reacties hierop wil ik eerst afwachten. Een weekje hierna ga ik is serieus kijken naar het idee van Ioptimeze.

 

Qua veiligheid is het terrein super. Het terrein is met hekken afgesloten en alleen klanten komen op het terrein. Het terrein exploiteer ik nu al ruim vier jaar en er is gelukkig nog nooit iets gebeurd.

 

Over de openingstijden, helaas ben ik alleen op donderdag avond, zaterdag en koopzondag open. De rest van de dagen is het terrein al verhuurd.

 

Als je een keertje komt parkeren is het gratis de eerste keer :)

Link naar reactie
  • 0

Een online campagne zou goed kunnen werken echter is er niet meer zoveel ruimte omdat de parkeerplaats al bijna vol staat. Wel is er nog veel ruimte om alle klanten voor 14 uur binnen te hebben ipv na 14 uur. Volgende week worden 10.000 flyers verstuurd.

 

Dan wordt het ineens een heel andere zaak. Jouw probleem is niet dat de mensen je niet weten te vinden; jouw probleem is dat die mensen pas massaal na twee ur komen opdagen. Je wil je capaciteit in de ochtend graag uitventen. Dan moet je dus een ochtendactie opzetten.

 

Doel van die actie is in contact te komen met mensen die 's morgens op zoek zijn naar parkeerplaats (en liefst om twee uur weer weg, want dan kan je dezelfde plek nog eens verkopen).

 

Dat kan je natuurlijk op allerlei manieren gaan verkondigen, maar wellicht is een actie te bedenken die zo leuk en inventief is dat het zich rondpraat. Je zou bv iets weg kunnen geven gedurende de eerste maand. Elke mogguh-parkeerder krijgt X ( inkoopwaarde is hetzelfde als parkeertarief voor dat dagdeel) cadeau. Een McDonalds ontbijt. Een vrijkaart voor het lokale zwembad.

 

Ik neem aan dat je tarief samenhangt met de duur, anders is deze hele exercitie zinloos, Uit jouw website maak ik op dat de parkeerplaats alleen in het weekend en op donderdagavond open is, maar wellicht is die info niet goed.

 

Daar zie ik ook dat je korting geeft aan middagparkeerders: na 14.00 uur twee euro goedkoper. Hmmm. Dat is een McMuffin en niet meer. Je kan ook blikjes bier weggeven aan ochtendparkeerders, dan kom je vanzelf in de krant. Of een gebakje.

 

... Ik zie dat nog niet viral gaan. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle leuke reacties en ideeën

 

De parkeerplaats staat nu op een locatie waar helaas geen postadres aanwezig is. Hierdoor kan ik de bedrijfslocatie niet veranderen bij de KVK en hierdoor kan ik niet in Google Maps komen of bij de navigatiesystemen. Dit is al besproken met de eigenaar van de grond maar een oplossing is er niet.

Volgens mij kan je een bedrijfslocatie op Google maps ook verifiëren per telefoon: http://support.google.com/places/bin/answer.py?hl=nl&answer=142906

 

Tomtom wordt wat lastiger, misschien kun je ze bellen?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Het klopt dat ik alleen in het weekend open ben. Doordeweeks is het al verhuurd.

 

Tarief is 6.5 euro per dag

Tarief per is middag is 4.5 euro

 

Het doel is om voor 14 uur helemaal vol te zijn. Qua potentie moet het makkelijk lukken. De grootste garage in Apeldoorn is al om 12 uur vol en zij hebben 600 plekken en de andere garage met 500 plekken is dan ook al vol. De potentie is enorm echter zit ik steeds te hikken hoe ik het eerder vol krijg. Ik weet ook wel dat veel mensen tussen 13-14 uur naar de stad maar de garages kunnen het ook. Ga is nadenken over je idee, thnx voor je feedback.

 

Dit weekend ga ik voor het eerst mijn personeel laten flyeren om 8.30 ipv 10.00 uur zodat ze echt de mensen kunnen aanspreken die per dag komen parkeren.

 

Heb verder een goed echter weet ik nog niet of het door kan gaan. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Link naar reactie
  • 0

 

Met je huidige tarieven bestraf je mensen die 's morgens parkeren en begin van de middag vertrekken. Je kan ook zeggen: wie voor 14.00 vertrekt krijgt twee euro retour - of wat nodig is om concurrerend te zijn met alternatieven. Kan je dezelfde plek twee keer verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee dat doe ik niet. Het uur tarief van de garage is namelijk 4 euro per uur. De mensen die 30mim of 60min willen parkeren betalen minder. Over de prijs doet zelden iemand moeilijk.

 

Hoe krijg ik de mensen van de garage, die dus al om 12 uur vol staat bij mij? Ik flyer al heel lang voor de in/uitgang van de garages. En sinds een maandje heb ik een flyer waarmee de voor de 2 euro kunnen parkeren de eerste keer.

 

Ga volgende week beginnen met Google Adwords en ik check dagelijks dit topic:)

 

Maar misschien kan ik ook wel niet van een garage winnen. Alle dagjes mensen volgende gewoon de matrix borden van de garage. Daar is moet toch op te boksen. Mijn parkeerterrein heeft geen verwijsbord em net zit aan een doodlopende weg. Maar we mogen niet klagen echter kan jet altijd beter.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je mensen die nu een abo hebben bij een andere parkeergarage overhalen als je ze een "overstap korting" geeft van bijv. de eerste twee maanden voor de helft van de prijs en daarna 10 % onder de prijs van de goedkoopste parkeergarage in de buurt.

 

Groeten

Joost (die zou willen dat er hier in Malaga meer parkeerplaatsen waren)

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Zijn geen hotels in de omgeving, althans, niet veel.

 

Heb het al eerder gezegd volgens mij: Ga de samenwerking aan met de bedrijven direct om je heen

 

VIP avond V&D op woensdag. V&D biedt gratis parkeergelegenheid op 50 m1 lopen (jij dus) en adverteren daarmee

 

Megamax (audio/video/tv etc.) zit naast je. Mensen krijgen een gratis parkeren bon bij iedere aankoop bij megamax voor 1400 uur. Megamax adverteert ermee om ook in de ochtend bezoekers te hebben. Tarief deel je samen.

 

Macdonalds is een goede tip van twa want die zit 40 meter verderop

 

Tegenover je zit Perry Sport, 30 meter verder de intersport waarvan ik weet dat ze openstaan voor goede ideëen

Schuin tegenover je zit de C&A

 

Al eens naar binnen gelopen bij al die bedrijven?

 

Frans

 

In google streetview zie het er zo uit Ingang Parkeerplaats Rob zit tussen de twee panden die je ziet. Scroll je rond dan zie achtereenvolgens MegaMax, Mac Donalds, Intersport in de verte, C&A , Perry Sport, met daarachter onzichtbaar de V&D. Mogelijkheden genoeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.