Ik wil een curator een voorstel voor overname kantoormaterialen van een failliet.
De curator wilt eerst een taxatierapport laten maken.
OK dat kan.
Ik ben alleen niet bekend met dat wereldje.
Ik zoek enerzijds relatieve info:
bv een taxateur waardeert eea voor E 1000,- en dat is dan een opkopersprijs en
dan kun je verwachten dat zoiets voor E 1500,- bij Troostwijk of Marktplaats komt te liggen (omdat ze natuurlijk transport/verkoop end ook moeten regelen en een marge willen hebben?
en ik zoek absolute info:
bv wat is de taxatiewaardering ongeveer voor een buro met ladeblok+ wandkast + burostoel, fraai maar wel ca. 10 jaar oud.
en ik zoek wat achtergrond info waarmee ik wellicht die curator kan helpen als ruilmiddel
want als die curator het kantoormateriaal aan een opkoper verkoopt, voor de prijs welke door een taxateur is gemaakt,
dan zal iemand die buro's/kasten end nog leeg moeten maken
en ik weet niet of de opkoper dat doet of dat de curator hiervoor een apart 'mannetje' moet regelen,
wat zijn opbrengst gaat drukken.
Iemand wellicht bekend met deze materie en die er iets meer over kan vertellen ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
Ik wil een curator een voorstel voor overname kantoormaterialen van een failliet.
De curator wilt eerst een taxatierapport laten maken.
OK dat kan.
Ik ben alleen niet bekend met dat wereldje.
Ik zoek enerzijds relatieve info:
bv een taxateur waardeert eea voor E 1000,- en dat is dan een opkopersprijs en
dan kun je verwachten dat zoiets voor E 1500,- bij Troostwijk of Marktplaats komt te liggen (omdat ze natuurlijk transport/verkoop end ook moeten regelen en een marge willen hebben?
en ik zoek absolute info:
bv wat is de taxatiewaardering ongeveer voor een buro met ladeblok+ wandkast + burostoel, fraai maar wel ca. 10 jaar oud.
en ik zoek wat achtergrond info waarmee ik wellicht die curator kan helpen als ruilmiddel
want als die curator het kantoormateriaal aan een opkoper verkoopt, voor de prijs welke door een taxateur is gemaakt,
dan zal iemand die buro's/kasten end nog leeg moeten maken
en ik weet niet of de opkoper dat doet of dat de curator hiervoor een apart 'mannetje' moet regelen,
wat zijn opbrengst gaat drukken.
Iemand wellicht bekend met deze materie en die er iets meer over kan vertellen ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38176-indicatie-taxatiewaarde-kantoormaterialen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag